Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zooist schreef:Ik ben even op mijn foon bezig die foto van moll tevoorschijn te toveren. Is hier geblokkeerd...???
Bedankt voor beide antwoorden!
Voor de hedendaagse dressuursport wordt ook meer en meer een bodybuilder gevraagd denk ik?
liberty22 schreef:als ik mag reageren in theorie zou dit wel het geval moeten zijn maar helaas door de horizontale piaffe's en de benebewegers denk showdraf zullen de paarden niet tot zo een atletische confirmatie komen toch?
Zooist schreef:Haha! Ik las het al, maar zat te denken richting Wenen of de oude leermeesters.....
En toen ik ging googelen werd ik compleet misselijk....
Maar het is gewoon jou braverd!

Professor schreef:Citaat:de bewegingsvrijheid word beperkt naarmate het dier qua bespiering zwaarder word
Hoe bedoeld u deze uitspraak mijnheer Moll??
Begrijp de context even niet.
Libera schreef:Heb het hele topic net door zitten lezen, erg interessant.
Volgens mij hoeft een "bulkier" paard alleen niet te betekenen dat er minder souplesse is. Ik heb een vrij stevig paard (oud bloed, Argus x Feuertanzer (v. Martini). Maar hij heeft absoluut goede, ruime bewegingen en souplesse. Ik mis juist wel eens wat kwaliteit bij de modernere paarden, kwa beweging...
Libera schreef:Heb het hele topic net door zitten lezen, erg interessant.
Volgens mij hoeft een "bulkier" paard alleen niet te betekenen dat er minder souplesse is. Ik heb een vrij stevig paard (oud bloed, Argus x Feuertanzer (v. Martini). Maar hij heeft absoluut goede, ruime bewegingen en souplesse. Ik mis juist wel eens wat kwaliteit bij de modernere paarden, kwa beweging...