Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
VivaLaVida schreef:thoraklover schreef:Maar waarom zou dat bitloos niet kunnen dan? Zie ook wel mensen met een neckrobe die reining/western doen.
dat kan ook best hoor! Een nette reiningproef met neckrope heb ik nog nooit gezien maar dat wil niet zeggen dat het niet kan en de basis kan zeker! Maar je moet er behoefte aan hebbende vraag was wat mensen er van vinden, omdat het zo anders is dan bijv met stang en trens rijden, en toch een scharenbit! De hackamore word ook wel gebruikt in het western ja. En niet te vergeten de side pull
even mezelf corrigeren: ed gosen met a stylish gallo op horse event 09 die reed zonder hoofdstel het hele pattern nog een keer... Echt gaaf!!! Zo intensief dat paard is 1 en al spier en hengst en toch zo mak als een lammetje...

Wickedwyvern schreef:Ja, ik ga aan een boomzadel. Heb eigenlijk niet heel veel keus, want meneer moet een zadel met een 'dropped' panel. Die zijn er niet zo gek veel. En niet een gewoon dropped panel, blijkt na vandaag, maar een extra 'diep' dropped panel. Geen wonder dat t met mijn Startrekk niet meer op te lossen was.
De Startrekk kost nieuw 1200 euro. Dus voor een boomloos toch wel echt een andere kwaliteit.