Maar nu heb ik al een tijd geen snoepjes meer en ik vergeet steeds opnieuw te kopen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
setteke schreef:Salaris ontvang je nooit tijdens de werkzaamheden, maar na gedane arbeid.
.
). Als ik haar op zo'n moment een stukje appel geef, dan wordt ze weer kalm en doen we het volgende stapje schouder-voor. Zo gaan we stapje voor stapje en hapje voor hapje (zijn hele kleine stukjes hoor) naar de overkant. Zo ontdekt ze dat de oefening eigenlijk helemaal niet te moeilijk is, dus de volgende lange zijde doet ze helemaal en dan krijgt ze aan het eind een stukje appel. Als ze over haar paniek heen is, is de appel niet meer nodig.
Linda1989 schreef:Tijdens het rijden krijgt ze geen snoepjes. Ze moet letten op de hulpen die ik geef en niet denken van "wanneer krijg ik weer een snoepje". Ik rij met bit en wil voorkomen dat er iets achter het bit blijft hangen of dat ze zich verslikt ofzo.
Tijdens het rijden praat ik regelmatig en beloon haar ook met mijn stem of een kleine aai over haar hals.
Na het rijden krijgt ze vaak wat lekkers, dat ze in alle rust mag op eten.

Constant zou ik niet doen, ik merk al dat ze terug begint te vallen op het woordje goedzo na die een paar keer icm overgang stap te hebben gebruikt.