Rydar en Guusje trainen voor "Norges Gold"

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 10:23

Zoals ik al zei t bit is niet zo scherp en die tongboog valt reuze mee.. Maar oke als jij het een gemeen ding vind prima... Ik vind een fjord met een stang in geen vreemd gezicht.. En dan maakt t niet uit welke stang iedere stang heeft de zelfde werking..
Nee heb geen plaat voro mijn kop ik weet gewoon waar ik mee bezig ben.. ik vind niet dat je kan ooordelen over een bit als je het alleen maar op plaatjes ziet.. je zou het eeerst moeten uitproberen voordatje de werking kent..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 10:24

Scherps schreef:
oke, Debo komt in het wereld record boek 6 bijna 7 pagina's over de manier hoe iemand met zijn paard omgaat. hahahahah het is toch zielig.
Mensen hou toch eens op.

Knap he.. ach gelukkig zijn er mensen ( zoals jij ) die weten hoe ik echt met mijn pony's om ga....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 10:25

Als ik dat bit er bij kawa inhang, dan weet ik dat ik achterover lig
is dat ook een leuk kunstje Lachen

Ik heb ook niks tegen een stang, maar wat jezegt dat elke stang dezelfde werking heeft?
Nee sorry, dat geeft dan juist weer aan dat je juist niet weet wat je doet.
En dat oordelen doe je dus aan de hand van de plaatjes, maar ook aan de hand van zulke uitspraken, die dan lijrecht tegen over elkaar staan.
En dat is erg jammer.
Want ik denk dat de meeste bokkers zoites niet zeggen om gemeen te zijn, al geef ik toe dat dat op de duur er wel op lijkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 10:30

Tuurlijk is het bit scherper als een trens.. maar Rydar reageerd er niet feller op als op zijn trens.. dat is wat ik er mee bedoel.. Ik weet ondertussen goed wie er advies wil geven en wie er alleen maar wil zeuren... ( daar bedoel ik jou niet mee) ..

Als Rydar gek zou worden met die stang of zeer fel zou gaan reageren zou ik het tuurlijkniet in doen.. maar voor de wagen loopt hij ook met een stangetje.. dus hij is het al gewent.. In mijn "vroege western periode" had ik een compleet hoofdstel gekocht met een ENORME stang er aan kijk toen wist ik niet beter en heb het gewoon hop in zijn mondje gahangen waarvan ik nu weet dat dat absoluut niet goed was.. Maaroke dat is geweest.. Rydar kan dit bit makkelijk hebben..

Ik zal vandaag foto's maken van Ry die zijn kunsten los en aan een halstertje vertoont maken zodat jullie kunnen zien dat ik niet het bit gebruiik om hem zijn kunsjes te laten doen..

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 10:31

Nou nee, ik hou nog niet op. Van mij mag er nog een pagina 8 komen. Het valt mij trouwens ook vreselijk op dat Rydar op IEDERE foto met stang in zijn mond, zijn oren naar achter heeft en ongenoegen uitstraalt. Dit ziet er niet uit als een paard wat zin heeft in het werk dat hem opgedragen wordt.

Ook sluit ik me aan bij degenen die zeggen dat je Capriole geen Capriole is, het is leuk geprobeerd, maar het lijkt er in de verte misschien een beetje op...

Debo, als je je "shows" geeft met een mooi halster om of een mooi hoofdstel met gewoon trensje, krijg je echt waar 3x zoveel applaus. En ik snap ook niet dat jouw Rydar niet aan de lange lijnen kan lopen met een halster, dan staat hij ook niet aan de stemhulpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 10:37

imker schreef:
Nou nee, ik hou nog niet op. Van mij mag er nog een pagina 8 komen. Het valt mij trouwens ook vreselijk op dat Rydar op IEDERE foto met stang in zijn mond, zijn oren naar achter heeft en ongenoegen uitstraalt. Dit ziet er niet uit als een paard wat zin heeft in het werk dat hem opgedragen wordt.

Ook sluit ik me aan bij degenen die zeggen dat je Capriole geen Capriole is, het is leuk geprobeerd, maar het lijkt er in de verte misschien een beetje op...

Debo, als je je "shows" geeft met een mooi halster om of een mooi hoofdstel met gewoon trensje, krijg je echt waar 3x zoveel applaus. En ik snap ook niet dat jouw Rydar niet aan de lange lijnen kan lopen met een halster, dan staat hij ook niet aan de stemhulpen.

Ik vind het best asl je je comentaar wilt geven .. De capriole is nog niet perfect nee maar t is wel al een heel groot stuk naar de "originele"capriole toe.. nog een paar kleine dingetjes en t is gewoon een echtecapriole.. maar zoals ik zei daar zijn we nog mee bezig hij kan het pas!..

Ik kan Rydar niet aan een halstertje voor me laten lopen nee. Rydar heeft verschrikkelijk veel energie en een behoorlijke kop er opzitten..
Als ik naast of voor hem loop geen probleem maar als ik achter hem loop neemt ie een sprintje met me.. enkel omdat ie dan zijn "ik ben de hengst, want ik loop voorop " gevoel terug krijgt.. Hij luistert prima naar stemhulpen maar t woord HO zit er niet in geen iedee waarom daar wil hij gewoon niet naar luisteren... heb uuren dagen maanden eropgetraint maar hij heeft gewoon te veel energie om stikl te gaan staan..

Wat betreft zijn uitdrukking.. heb je wel enes een hensgt in de spaanse shool vorolijk zien kijken? Nee dat is de passie , het vuur wat er uit komt als ie zijn kunsten laat zien.. dat is bij rydar net zo .. hij is TE gexconcentreed om vorlijk met zijn oortjes om zicht heen te gaan kijken,.,.. daarbij loop ik ACHTER hem en geef mijn stemhulpen.. en paard wat niet luistert zal zijn ooren naar voren houden ja maar als je paard naarje stem luistert zal hij zijn ooren naarje toe draaien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 10:40

Afbeelding
op deze foto zie ik m nou niet echt kwaad kijken hoor? Hier draven we gewoon rechtuit, geef dus geen hulpen.. toch zie je dat hij op mijn blijft letten door met 1 oortje toch achteruit te luisteren...

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 10:41

Sorry, maar dit ziet er niet uit als passie, dit ziet eruit als een onderworpen paard en dat vind ik echt niet mooi, eerder zielig.

Als je je paard een sprong of iets dergelijks kan leren, neem ik aan dat hij naar je moet luisteren, dan kan hij ook luisteren als je zegt, stap, halt of draf... Met halster en zonder. Anders mag je wel eens bij mij komen kijken, de paarden die ik rijd, reageren daarop zelfs als ze in de wei staan, en ik frunnik niet met zwepen of lijnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 10:43

imker schreef:
Sorry, maar dit ziet er niet uit als passie, dit ziet eruit als een onderworpen paard en dat vind ik echt niet mooi, eerder zielig.

Als je je paard een sprong of iets dergelijks kan leren, neem ik aan dat hij naar je moet luisteren, dan kan hij ook luisteren als je zegt, stap, halt of draf... Met halster en zonder. Anders mag je wel eens bij mij komen kijken, de paarden die ik rijd, reageren daarop zelfs als ze in de wei staan, en ik frunnik niet met zwepen of lijnen.

Ik ben best berijt eens bij je langs te komen lijkt me zelfs leuk eens bij een ander in "de keuken"te kijken.. Stap , draf en galop zit er in ja .. zachtjes , linksom , rechtsom, backup, hoog , Hoppa, buuig, compliment, pas enz.. zitten er bij rydar ook allemaal in.. ho ook zolang ik hem onder controle heb,, maar als hij voorop lootp en het in zijn bol slaat kan ik ho roepen wat ik wil.. maar dan stopt ie echt niet ... maar zo heeft iedere gek zijn gebrek...

Wat betreft dat je t zielig vind .. denk je nou echt dat rydar het nog voro me zou doen als ie t verschrikkelijk zou vinden? Kom op een paard is slim hoor .. asl ie het echt beu is dan doet ie t echt niet een paard is altijd nog sterker als een mens.. en Rydar weet dat... ( dat heeft ie vroeger vaak genoeg aan me laten voelen ) Nu hebben we echt vertrouwen bij elkaar vroeger niet dan was ry de hengst en ik het aanghangsel.. daar wil hij afentoe nogwel eens gebruik van maken maar gelukkig bemn ik hem dan voor.. ga het dus ook niet uitlokken door er achter te gaan lopen met een halstertje
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-06-03 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 10:44

BerEID...

Mijn paard kan dan wel geen hogeschooldressuur, maar hij luistert wel. Hoeveel paarden ken jij die je over de harde weg naar de wei kan brengen zonder halster, die je volgen als een hondje, gewoon omdat ze bij je willen zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 10:48

imker schreef:
BerEID...

Mijn paard kan dan wel geen hogeschooldressuur, maar hij luistert wel. Hoeveel paarden ken jij die je over de harde weg naar de wei kan brengen zonder halster, die je volgen als een hondje, gewoon omdat ze bij je willen zijn?

Ja dat is knap .. kan rydar ook geen probleem maar moeter wal voor of naast blijhven lopen zodat hij bij mij wil zijn en niet dat als hij vooroploopthij denkt nou als je bij mij wil zijn moet je maar achter me aan komen... Extreme duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 10:50

Citaat:
Wat betreft zijn uitdrukking.. heb je wel enes een hensgt in de spaanse shool vorolijk zien kijken? Nee dat is de passie , het vuur wat er uit komt als ie zijn kunsten laat zien.. dat is bij rydar net zo .. hij is TE gexconcentreed om vorlijk met zijn oortjes om zicht heen te gaan kijken,.,.. daarbij loop ik ACHTER hem en geef mijn stemhulpen.. en paard wat niet luistert zal zijn ooren naar voren houden ja maar als je paard naarje stem luistert zal hij zijn ooren naarje toe draaien...

Dat eens oplettende de oren naar achteren draaien is wat anders dan de hele tijd de oren naar achter hebben.

Als je foto's van mij en Kawa kijkt, dan zou Kawa nooit naar mij luisteren, want de oortjes staan meestal naar voren.
En als je rijd zit je ook achter je paard zijn hoofd, tenminste ik wel Haha!

En Bonfire luisterd op die bovenstaande foto ook niet dan?
En passie en vuur heeft die toch ook wel in zijn lijf neem ik aan?

Maar goed ik stop ermee, je zoekt het maar uit, ik ben iig blij dat ik zo niet met Kawa omga
Het is mijn maatje en die kan ik niet aanzien als hij zo beteuterd kijkt
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-06-03 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Black_riders

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 10:51

iedereen gebruikt wel eens middelen als zijn/haar paard door loopt als je ho zegt, als je naar buiten gaat en hij peert hem, hang je voor de volgende keer wel een martel werk tuig aan je paard/pony zodat hij/zij niet meer weg schiet. ( of je gaat nooit meer naar buiten, kan ook. ) Kijk eens op een gemiddelde manege iedereen slaat of trekt zijn paard eens loei hart in zijn mond, geeft een paard een lel op een plaats die totaal nergens op slaat. en nu niet gaan zeiken dat doen ze bij ons op stal niet, het is namelijk op elke stal,manege,pension stal het zelfde liedje. De kritiek op een ander is altijd het zelfde en bokt is daar een goed voorbeeld van.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 10:54

Maar Debo, ik snap gewoon niet dat hij wel langs je wil lopen, maar je het niet voor elkaar krijgt dat hij gewoon aan de lange lijnen naar je luistert. Ik neem aan dat je heel intensief met hem bezig bent, wil je deze trucjes aan je paard leren. Trek er dan eens een paar dagen of een week voor uit om hem aan de lijnen te laten lopen op een trensje om te beginnen en dan overgaan op het normale halster. Dat moet toch geen probleem zijn?

Van je fouten moet je leren, maar doe dat dan ook...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 10:54

Scherps schreef:
iedereen gebruikt wel eens middelen als zijn/haar paard door loopt als je ho zegt, als je naar buiten gaat en hij peert hem, hang je voor de volgende keer wel een martel werk tuig aan je paard/pony zodat hij/zij niet meer weg schiet. ( of je gaat nooit meer naar buiten, kan ook. ) Kijk eens op een gemiddelde manege iedereen slaat of trekt zijn paard eens loei hart in zijn mond, geeft een paard een lel op een plaats die totaal nergens op slaat. en nu niet gaan zeiken dat doen ze bij ons op stal niet, het is namelijk op elke stal,manege,pension stal het zelfde liedje. De kritiek op een ander is altijd het zelfde en bokt is daar een goed voorbeeld van.

Dan kom idd toch maar eens bij ons op stal

er is welgeteld 1 persoon met slof en die staat er pas een maand.
Ze heeft hem 3x gebruikt de 1e week en nu niet meer Haha!

En als je mijn berichten ooit volgt zie je ook dat ik fel ben tegen anderen met "hulp"teugels en scherpe bitten.

En ik nodig je echt uit om bij ons op stal te kijken, want gelukkig is het dus NIET overal de gewoonte om dingen er in te rammen
Al geloof je dat niet

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 10:57

Goh, dan heb ik mazzel Scherps, want ik heb mijn eigen stal, en het scherpste bit wat daarin te vinden is, is een Correctiebit, waar ik welgeteld 5x mee heb gereden om dat Im tijdelijk een aanleuningsprobleem had. De slof hangt in de wilgen (wordt gebruikt als algemeen knooptouw) en hard in de bek trekken wordt hier dus niet gedaan!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 10:58

Scherps schreef:
als je naar buiten gaat en hij peert hem, hang je voor de volgende keer wel een martel werk tuig aan je paard/pony zodat hij/zij niet meer weg schiet.

Gruwelijk off topic, maar vooruit.
Dit is bij mij dus absoluut niet het geval. Ik ga uitzoeken WAAROM ze er tussenuit zou naaien, en hoe ik dat dan (Bijv. rijtechnisch) op kan lossen.

Black_riders

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 10:59

lijkt me leuk, ben inderdaad ook erg benieuwd naar je paardje die zo kan springen Vingers aflikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 11:01

oke, je bent welkom
en als je het dan toch over dat springen hebt, hoe denk je dat hij dat doet, onder dwang?
met scherp bit?

Hij spring dus met een dik K&K bit
met de oortjes blij naar voren Lachen

ps, ik be net als Stef ook iemnd die wil weten waarom paarden iets (niet) doen
dan is het op te lossen zonder geweld

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 11:03

Sorry maar dit vind ik echte onzin.
Nee ik heb nog nooit martelwerktuigen ingezet. Als je paard doorloopt als je ho zegt of hem peert ben je (mijn persoonlijke mening) er nog niet aan toe om naar buiten te gaan. Dan is het zaak om de basis eerst weer goed in orde te krijgen.
Dat er op manege's en pensionstallen ook wel dingen gebeuren die niet paardvriendelijk zijn lijkt me geen excuus om aan een scherpe stang zonder kinketting te gaan hangen.

Debo haar excuus om dit bit te gebruiken is dat ze het voor de show in heeft hangen. Ik weet niet wat er showig is aan zo'n bit (zeker als je er niet mee overweg kan), ik vind het allesbehalve stoer.
Het wordt pas showig en stoer als ze het helemaal zonder hulpmiddelen doet, dus zonder halster, zonder hoofdstel e.d.
Dan wil ik dat steigeren en die bokkesprong (die ze capriole doet) nog wel eens zien. Ik denk dat het publiek er dan ook heel wat meer bewondering voor heeft.

Een paard wat doordramt en waar je niet met een halstertje achter kan lopen omdat die dan gaat doordrammen is m.i. nog lang niet toe aan dit soort kunstjes. De foto's bevestigen dit voor mij alleen maar.

Helaas zal niemand doordringen ben ik bang. Debo blijft excuses verzinnen waarom ze die stang wel kan gebruiken en denkt dat iedereen alleen maar gemeen tegen haar wil zijn.
Jammer want als ze echt zou nadenken zou ze begrijpen dat iedereen alleen maar het beste voor heeft met haar en met haar pony.

[quote="Scherps"]iedereen gebruikt wel eens middelen als zijn/haar paard door loopt als je ho zegt, als je naar buiten gaat en hij peert hem, hang je voor de volgende keer wel een martel werk tuig aan je paard/pony zodat hij/zij niet meer weg schiet. ( of je gaat nooit meer naar buiten, kan ook. ) Kijk eens op een gemiddelde manege iedereen slaat of trekt zijn paard eens loei hart in zijn mond, geeft een paard een lel op een plaats die totaal nergens op slaat. en nu niet gaan zeiken dat doen ze bij ons op stal niet, het is namelijk op elke stal,manege,pension stal het zelfde liedje. De kritiek op een ander is altijd het zelfde en bokt is daar een goed voorbeeld van.[/quote

Black_riders

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 11:04

stef schreef:

Dit is bij mij dus absoluut niet het geval. Ik ga uitzoeken WAAROM ze er tussenuit zou naaien, en hoe ik dat dan (Bijv. rijtechnisch) op kan lossen.

ja maar voor die tijd hang jij al lang in een boom. Je schrikt je te pletter op dat moment dat hij weg schiet REACTIE VAN DE RUITER, je trekt aan de nood rem de teugels. Ga me nu niet vertellen dat je gaat roepen ho paardje, niet doen, foei. Kort om we doen allemaal wel eens dingen die niet horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 11:05

Mooi gesproken ThePast03

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 11:08

Scherps"]
[quote="stef schreef:

ja maar voor die tijd hang jij al lang in een boom. Je schrikt je te pletter op dat moment dat hij weg schiet REACTIE VAN DE RUITER, je trekt aan de nood rem de teugels. Ga me nu niet vertellen dat je gaat roepen ho paardje, niet doen, foei. Kort om we doen allemaal wel eens dingen die niet horen.
[/quote]
Die reactie leer je heel snel af
Ja, die fout heb ik ook begaan, maar als je van die hete, gevoelige beesten onder je kont krijgt, dan doe je dat geen 2x

En dan bedenk je ook eens waaom je dat deed, en waarom het geen nut had.
En DAAr leer je van.
Want ja ook ik leer van de fouten die ik gemaakt heb en van de fouten die ik nog steeds maak.
Maar wel om dat durven toe te geven, niet door niets te doen met adviezen of om smoesjes te verzinnen.

En dat is waar het hier om gaat, steeds smoezen verzinnen om je fouten te verstoppen.
En dat is jammer, want zo kum je nooit verder.
en blijft het paard de dupe.

Black_riders

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 11:10

mag er dan nu een slotje op of zo iets, het is genoeg meiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 11:12

waarom nu dan pas?
Omdat je merkt dat wij het niet tegen debo hebben, maar tegen de manier waarop?
Leer jij niet van aanwijzingen en fouten dan?
Ik wel, gelukkig maar.