Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

imker schreef:Nou nee, ik hou nog niet op. Van mij mag er nog een pagina 8 komen. Het valt mij trouwens ook vreselijk op dat Rydar op IEDERE foto met stang in zijn mond, zijn oren naar achter heeft en ongenoegen uitstraalt. Dit ziet er niet uit als een paard wat zin heeft in het werk dat hem opgedragen wordt.
Ook sluit ik me aan bij degenen die zeggen dat je Capriole geen Capriole is, het is leuk geprobeerd, maar het lijkt er in de verte misschien een beetje op...
Debo, als je je "shows" geeft met een mooi halster om of een mooi hoofdstel met gewoon trensje, krijg je echt waar 3x zoveel applaus. En ik snap ook niet dat jouw Rydar niet aan de lange lijnen kan lopen met een halster, dan staat hij ook niet aan de stemhulpen.
imker schreef:Sorry, maar dit ziet er niet uit als passie, dit ziet eruit als een onderworpen paard en dat vind ik echt niet mooi, eerder zielig.
Als je je paard een sprong of iets dergelijks kan leren, neem ik aan dat hij naar je moet luisteren, dan kan hij ook luisteren als je zegt, stap, halt of draf... Met halster en zonder. Anders mag je wel eens bij mij komen kijken, de paarden die ik rijd, reageren daarop zelfs als ze in de wei staan, en ik frunnik niet met zwepen of lijnen.
imker schreef:BerEID...
Mijn paard kan dan wel geen hogeschooldressuur, maar hij luistert wel. Hoeveel paarden ken jij die je over de harde weg naar de wei kan brengen zonder halster, die je volgen als een hondje, gewoon omdat ze bij je willen zijn?
Citaat:Wat betreft zijn uitdrukking.. heb je wel enes een hensgt in de spaanse shool vorolijk zien kijken? Nee dat is de passie , het vuur wat er uit komt als ie zijn kunsten laat zien.. dat is bij rydar net zo .. hij is TE gexconcentreed om vorlijk met zijn oortjes om zicht heen te gaan kijken,.,.. daarbij loop ik ACHTER hem en geef mijn stemhulpen.. en paard wat niet luistert zal zijn ooren naar voren houden ja maar als je paard naarje stem luistert zal hij zijn ooren naarje toe draaien...
Scherps schreef:iedereen gebruikt wel eens middelen als zijn/haar paard door loopt als je ho zegt, als je naar buiten gaat en hij peert hem, hang je voor de volgende keer wel een martel werk tuig aan je paard/pony zodat hij/zij niet meer weg schiet. ( of je gaat nooit meer naar buiten, kan ook. ) Kijk eens op een gemiddelde manege iedereen slaat of trekt zijn paard eens loei hart in zijn mond, geeft een paard een lel op een plaats die totaal nergens op slaat. en nu niet gaan zeiken dat doen ze bij ons op stal niet, het is namelijk op elke stal,manege,pension stal het zelfde liedje. De kritiek op een ander is altijd het zelfde en bokt is daar een goed voorbeeld van.

Scherps schreef:als je naar buiten gaat en hij peert hem, hang je voor de volgende keer wel een martel werk tuig aan je paard/pony zodat hij/zij niet meer weg schiet.

stef schreef:
Gruwelijk off topic, maar vooruit.
Dit is bij mij dus absoluut niet het geval. Ik ga uitzoeken WAAROM ze er tussenuit zou naaien, en hoe ik dat dan (Bijv. rijtechnisch) op kan lossen.
Scherps"]
[quote="stef schreef:
Gruwelijk off topic, maar vooruit.
Dit is bij mij dus absoluut niet het geval. Ik ga uitzoeken WAAROM ze er tussenuit zou naaien, en hoe ik dat dan (Bijv. rijtechnisch) op kan lossen.