Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Equimotion schreef:Ik zou dat eens een tijdje los van elkaar trainen. Dus niet je paard en jezelf tegelijk willen trainen. Volgens mij zit er in Zuid-Holland (daar ligt Almkerk toch?) een cesartherapeute die goede dingen doet met ruiters.
BonaFide schreef:Ik heb een gevoel dat je paard het heel goed kan, maar jij meegaat in het gedrag van je paard.
Het verbaasde me dat je geen verliespunt hebt gereden, maar dit is niet aanvallend bedoeld.
de 2e proef is wat netter, maar een overgroot verschil vind ik het niet.
Dit paard zou ik geen KILOMETERS gaan rijden zoals je zegt, wij doen deze paarden 40 minuten lang stappen, eerst heel basis, laag en rond en zoeken naar de ontspanning. de laatste 10 minuten pak je het paard lang laag in galop en draf op, en de laatste 5 minuten richt je op. Hierbij kan je alle oefeningen rijden, zoals SB-Travers etc, maar leert je paard dit eerst te doen op ontspanning, nu is hij alleen maar z'n rug aan het wegdrukken en met z'n hoofd aan het protesteren.
Ik weet dat het moeilijk is om niet mee te gaan in het gedrag van je paard, probeer het eens op de manier hierboven! Zo leer je jezelf ook eerst te ontspannen !
Tooske schreef:BonaFide schreef:Ik heb een gevoel dat je paard het heel goed kan, maar jij meegaat in het gedrag van je paard.
Het verbaasde me dat je geen verliespunt hebt gereden, maar dit is niet aanvallend bedoeld.
de 2e proef is wat netter, maar een overgroot verschil vind ik het niet.
Dit paard zou ik geen KILOMETERS gaan rijden zoals je zegt, wij doen deze paarden 40 minuten lang stappen, eerst heel basis, laag en rond en zoeken naar de ontspanning. de laatste 10 minuten pak je het paard lang laag in galop en draf op, en de laatste 5 minuten richt je op. Hierbij kan je alle oefeningen rijden, zoals SB-Travers etc, maar leert je paard dit eerst te doen op ontspanning, nu is hij alleen maar z'n rug aan het wegdrukken en met z'n hoofd aan het protesteren.
Ik weet dat het moeilijk is om niet mee te gaan in het gedrag van je paard, probeer het eens op de manier hierboven! Zo leer je jezelf ook eerst te ontspannen !
Zo rijd ik grotendeels ook hoor thuis rij heel weinig bovenin.
Loekilove schreef:wat ik meteen in de eerste paar seconden zie is dat je erg onrustig bent met je handen.
Probeer toch je handen wat meer stil te houden.
Herhalingen zijn niet toegestaan, tenzij je nuttig en opbouwend werktechnisch commentaar noemt dat nog niet eerder genoemd is.
Citaat:Er zijn al veel tips gegeven zo te zien, waar ik me het meest aan 'stoorde' waren je handen.
Citaat:handen dicht bij elkaar, niet op en neer.