Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Is gewoon een verschil in ervaring, hoe het echt zit zullen we niet weten tenzij we er cijfers bij gaan halen. Voorlopig laat ik de waarheid in het midden
(waar ik mee wil zeggen dat het net zo goed kan zijn dat ik gewoon net de "juiste" hengsten tegen kom om mijn visie te bewerkstelligen... Self fulfilling prophecy noemen ze dat geloof ik.)
(iig niet in relatie tot het topic)
vandaar dat ik het in het midden laat, ik heb immers nog niet alle paarden gezien en kan dus geen feiten geven.. 
anneliesdj schreef:Waarom gaat het niet over hengsten? Zijn ook paarden...
Ik noem specifiek hengsten omdat dat meestal degenen zijn die steigerenen hebben er ook een handje van om nét iets verder te gaan.
Maar speciaal voor jou; als een merrieveulen tegen mama opsteigerd wordt ze er ook wel afgemept.
En volgens mij wordt er genoeg gehamerd op het consequent zijn en op het juiste moment ingrijpen, als je dat doet hoef je niet bezig te blijven. Ik deel iig nooit klappen uit, enkel als ik een nieuw paard heb. (je verbaast je erover hoe slecht sommige paarden opgevoed zijn, pff)
anneliesdj schreef:lodo schreef:En waarom zou een paard in protest komen of ineens gaan 'klieren' dan? Ze worden echt niet op een dag wakker en denken dan meteen "Vandaag ga ik eens even lekker de draak uithangen, gewoon om mijn baas te treiteren"
Nee dat sluipt erin door een eigenaar die niet consequent is of nooit streng optreed.
Juist bij een paard wat van de ene op de andere dag in een draak veranderd ga je eerst naar lichamelijke oorzaken zoeken want een draak wordt niet plots 'wakker' maar wordt gekweekt of geboren.
midgie schreef:anneliesdj schreef:Waarom gaat het niet over hengsten? Zijn ook paarden...
Ik noem specifiek hengsten omdat dat meestal degenen zijn die steigerenen hebben er ook een handje van om nét iets verder te gaan.
Maar speciaal voor jou; als een merrieveulen tegen mama opsteigerd wordt ze er ook wel afgemept.
En volgens mij wordt er genoeg gehamerd op het consequent zijn en op het juiste moment ingrijpen, als je dat doet hoef je niet bezig te blijven. Ik deel iig nooit klappen uit, enkel als ik een nieuw paard heb. (je verbaast je erover hoe slecht sommige paarden opgevoed zijn, pff)
Nou een merrie mept echt niet altijd hoor als het veulen tegen haar op steigert, of hier moeten vreemde merries lopen, het veulen moet ook kunnen ontwikkelen en daar hoort het steiger spelletje ook bij
Er zijn idd heel veel onopgevoeden paarden , maar waarom moeten die met klappen heropvoed worden dan ??