Marjoow schreef:Calanddra schreef:Marjoow: als het zadel te klein is moet ze niet rijdendit is ook niet echt prettig voor het paard, ze loopt ontzettend te stuiteren. Is er geen mogelijkheid tot het kopen van een groter zadel?
Nee, het zijn manegepaarden en daar kun je niet je eigen zadeltje op leggen. We hebben het al meerdere malen aangegeven, en mijn instructeur en een andere instructrice hebben het ook al meerdere malen doorgegeven, vandaag hoorde ik ze er weer over praten. Maar ik denk dat er geen geld is voor een nieuw zadeltje![]()
En niet rijden is lekker makkelijk gezegd, want er wordt wel 125 euro per maand voor neergelegd
Opmerking is alweer even geleden geplaatst, maar MOEST hier gewoon op reageren...
Dus omdat er geld voor neergelegd word MOET er op gereden worden??!!!!! Gezondheid van het paard gaat voor lijkt me, maar niet dus!! Erg jammer dat er zulke mensen bestaan.....
Zelf heb ik een pony en daar ben ik zon 300 euro pm aan kwijt, die stond pas met een blessure aan het been, was niet kreupel o.i.d. maar wel dik, mocht van de DA gewoon rijden maar heb het niet gedaan omdat er niet bekend was waarom het dik was. Dit heeft ingehouden dat ik 2 mnd niet gereden had wel elke mnd 300 euro kwijt plus nog een beste DA rekening, maar het paard gaat mij boven het geld.
Trouwens is het rijden zonder zadel net zo slecht als rijden met een niet passend zadel, dit omdat de druk niet 'normaal' verdeeld word wat met een goed passend zadel wel gebeurt, dus ik zou zoiezo stoppen met rijden tot er een goed passend zadel is