Paarden verwent?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:44

Melanie_B schreef:
pharagirlke schreef:
nee. Met sportpaarden bedoel ik oa KWPN'ers. (het was misschien ook wel onduidelijk) Maar er zijn nog stamboeken. Maar ondanks dat ik niks tegen fjorden in de sport heb, kan ik een fjord (sorry) geen sportpaard noemen.. :o

Ik heb zelf helemaal niks met fjorden, vind er zelf niks aan.. maar hoezo
kan een Fjord geen sportpaard zijn? Een Fjord wat in de Z loopt, mag
je toch wel een sportpaard noemen.. Natuurlijk zijn er altijd wat ruiters
met Fjorden bij waarvan je denkt van, nou.. wat komen die hier doen
in de sport.. maar die heb je net zo goed met een ander ras! :j
En zolang de ruiter en paard er plezier in hebben.. das het allerbelangrijkste!!

+:)+

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:47

Twiggy2008 schreef:
Hmmm, hebben wij geen draver het hele jaar door buiten staan, Dani? :D
Die is ook gefokt voor de sport, toch? En ik heb toch (even goed nadenken) 3 vriendinnen met KWPNers, die buiten staan, hoor. Ze trekken het prima. Ik denk toch echt dat het meer is dat als je je KWPNer scheert en er fanatiek mee rijdt (of het nou sport is of alleen recreatief) dat het dan lastiger is om je paard buiten te houden. Maar dat ze het op zich best trekken buiten. De gezonde dieren dan, he, ik praat niet over dieren met minder weerstand om de een of andere reden. Maar dat geldt dan voor alle rassen.

Hmm, ja dat is waar ook :). En die heeft het er heerlijk!

Al zou ik willen, dan zou ik mijn paard zo in een sportpaard om kunnen toveren over een aantal jaarmaar dat doe ik haar niet aan. Andalusiërs worden tegenwoordig ook voor show en dressuur gefokt, ze worden met de jaren steeds groter, en steeds slanker. De papa van Reina beheerst alle dressuurhuppeltjes, en als sportpaarden bestaan dan is hij er zéker één. Zijn dochtertje is gewoon buiten opgegroeid, en doet het meer dan prima op het land :j. Niets van te merken dat ze uit een show/sportgefokt lijntje komt hoor ;) (en een wintervacht waar je u tegen zegt!)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:35

pharagirlke schreef:
liljebo mijn merrie komt van 24/7 op weide staan ;) Dus je gaat me niet vertellen dat ze het niet gewend is. ;)

staat ze 24/7 buiten zonder dekens en is ze toch rillerig/zonder goede wintervacht? Vreemd. De KWPNers die ik ken en die altijd buiten staan hebben een prima wintervacht en zijn alles behalve rillerig.
Uitzondering is natuurlijk een geschoren paard. Maar die rillerigheid is te verklaren. Ras/soort verklaart rillerigheid niet, volgens mij.

Whoopi1

Re: Paarden verwent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:49

Gaat het hier nou om sportpaarden of om paarden in het algemeen?

Naar mijn idee zijn veel paarden verwent, er zijn altijd uitzonderingen, maar zoals eerder gezegd; er gaan veel paarden al naar binnen bij 1 drup regen, dat vind ik persoonlijk ook behoorlijk verwent.

Mijn paarden staan met de hitte liever binnen...voila...ze mogen naar binnen (ik doe het zelf en laat het toe) maar zo zie je maar dat paarden best verwent zijn.

In de regen staan ze graag buiten, en dus staan ze bij ons in de zomer ook buiten met regen.

Elk paard is verschillend, en zeker elk ras, maar daarom moeten ze imo wel gelijk behandeld worden en is over het algemeen elk paard verwent op zijn eigen manier.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:53

liljebo schreef:
pharagirlke schreef:
liljebo mijn merrie komt van 24/7 op weide staan ;) Dus je gaat me niet vertellen dat ze het niet gewend is. ;)

staat ze 24/7 buiten zonder dekens en is ze toch rillerig/zonder goede wintervacht? Vreemd. De KWPNers die ik ken en die altijd buiten staan hebben een prima wintervacht en zijn alles behalve rillerig.
Uitzondering is natuurlijk een geschoren paard. Maar die rillerigheid is te verklaren. Ras/soort verklaart rillerigheid niet, volgens mij.

Jep, ik snap ook niet hoe het komt, feit is wel dat ze nooit een echte wintervacht aanmaakt.

jolin

Re: Paarden verwent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 13:40

Dan kan je er denk ik wel vanuit gaan dat ze het niet zo snel koud heeft en dat ze goed beschut staat.