Bestraffing van 'n paard dat niet doorloopt met poepen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chanelll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 10:00

Yamcha schreef:
Chanelll schreef:
Haha gratis Nederlandse les van Yamcha :D

Heel af en toe doe ik dat..... dan wordt het me allemaal te erg :D

Haha, nou ik vind het goed dat je dat doet! Want er staat duidelijk in de regels dat je normaal ABN moet typen. En even ontopic: Ik heb het meisje dit laten lezen en haar er dus nog een keer op aangesproken, en ik heb tegen haar gezegd dat als ik nog 1 keer zoiets zie/hoor, dat het dan klaar is en dat ik naar de eigenaar stap. En de buren zien haar ook best vaak dus die zullen het me ook wel zeggen als ze zoiets zien. Vinden jullie dat ik zo goed gehandelt heb?

Anoniem

Re: Bestraffing van 'n paard dat niet doorloopt met poepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:08

Ja, dat vind ik netjes.
Ik vind het altijd het meest correct om er eerst de betrokken persoon zelf op aan te spreken, en pas als dat niet helpt, het hoger op te zoeken.
Je doet dan niets achter iemands rug om, en je geeft die persoon de kans om het gedrag te verbeteren. Mocht dat niet werken, dan kun je altijd nog verdere stappen zetten :)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:34

Een klap tussen de oren vind ik echt not done :o vooral niet om zoiets banketstaaf als niet doorlopen tijdens het poepen!
Ik weet dat je minpunten krijgt op wedstrijd, maar je kan ook op andere manieren proberen je paard dan voorwaarts te rijden.

Mijn paard poept eigenlijk nooit tijdens het rijden, doet ze dit wel, dan is het écht hoge nood, en gaat ze dus stilstaan. Ik spoor haar aan om door te lopen, maar dit lukt niet altijd. Ik rijd nooit met zweep of sporen, dus heb ook niks om een tikje te geven. Ik geef haar hulpen, loopt ze niet door, dan laat ik haar lekker staan :+ Lijkt mij ook niet lekker al dat geschop in mijn buik als ik aan het poepen ben! We rijden toch geen wedstrijden, dus zo erg is het niet :D Daarbij heeft ze pas 2 keer gepoept onder het rijden, in die 2 jaar dat ik haar verzorg!

_horselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:36

Ik heb eigenlijk 2 meningen.
Het is altijd handig dat wanneer een paard zijn behoefte doet,het gewoon doorloopt maar langs de andere kant denk ik toch wel dat een paard zijn behoefte comfortabel mag doen.
Wij zitten toch ook altijd deftid stil als wij dat doen?:D haha

cupcake__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:15

Niet normaal!!
Geef been, desnoods een tikje om hem voortwaarts te laten gaan.
Maar met de zweep tussen de oren slaan vind ik echt niet gezond.

Ik zou naar de eigenaar stappen, die zal alleen maar blij zijn dat je zoiets meld.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:14

Wat vreselijk dat ze dat deed :O Dat doet hartstikke pijn!
Ik zou mijn paard nooit tussen de oren slaan. Als hij moet poepen en hij staat stil, drijf ik aan, helpt dit niet dan krijgt hij een tikje. En als hij niet loopt dan maar niet. Ik ga er geen groot probleem van maken.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:33

Mijn paard poept regelmatig vóór het rijden :P
Als ik stap wilt hij weleens stil staan om te poepen, dan geef ik been en loopt hij door.
Verder poept hij ook gewoon in draf/galop als ik in die gang rijd, zowel in de bak als bos: ideaal :) !!

Ik vind tussen de oren slaan not done en ik zou het echt melden aan de eigenaar hoor! Arm paard.

Loveforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 02:21

Mijn paard gaat nooit stilstaan met poepen, maar ik wel :+ .
Ik laat hem altijd stilstaan, omdat het opgeruimd moet worden, en het dan op een hoopje ligt.
Maar op buitenrit draaf/galopeer ik gewoon verder hoor.
En tussen de oren slaan :?
Dat slaat idd helemaal nergens op!
Ik had een keer een vriendin, die beet haar pony in de oren, als hij vervelend was, nee dat is lekker :\

suzy_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:26

ik vind dat het paard met mesten wel door kan lopen ,
maar zou hem niet echt gelijk een tik verkopen als die niet doorloopt.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:30

Ik vind het netjes dat je haar er op deze manier op aangesproken heb.

Ieder heeft hier een andere mening over maar als ik idd gezien had dat een paard tussen zijn oren werd gemept omdat hij niet doorliep met mesten dan had ik haar tussen haar oren geslagen.... dit is gewoon niet een gezonde reactie.

Ze zal nog een hoop moeten leren.

mika_panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:35

Het zou fijn zijn als je paard doorloopt tijdens het poepen maar hem tussen zn oren slaan vind ik echt belachelijk!!

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:28

Sla een paard never tussen de oren. Ik vind dat je eigelijk helemaal niet een zweep mag gebruiken om te straffen. Alleen om een hulp te verduidelijken

Chanelll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 11:34

Er kan een slotje op dit topic, bedankt iedereen :D

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:37

Loveforever schreef:
Mijn paard gaat nooit stilstaan met poepen, maar ik wel :+ .
Ik laat hem altijd stilstaan, omdat het opgeruimd moet worden, en het dan op een hoopje ligt.
Maar op buitenrit draaf/galopeer ik gewoon verder hoor.
En tussen de oren slaan :?
Dat slaat idd helemaal nergens op!
Ik had een keer een vriendin, die beet haar pony in de oren, als hij vervelend was, nee dat is lekker :\

Nee, dat is inderdaad niet lekker. Heel je mond vol haren, juk. 8-)

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:21

ik vind het normaal dat je het afstraft maar dan geef je hem een tik op zijn kont en tegelijk een schop mee maar neit op zijn hoofd, dat is erg gevaarlijk!
ik snap dat ze het wil afleren maar dat werkt dus niet.
ik laat mijn paarden ook altijd doorlopen met poepen, omdat ze anders op de wedstrijden ook gaan stilstaan en dat je punten gaat kosten of je hebt dan strafpunten.

Poisson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:07

Echt een beetje erge straf, zo slaan, dat kan zomaar niet :(

Poisson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:11

Anthonia5 schreef:
Sla een paard never tussen de oren. Ik vind dat je eigelijk helemaal niet een zweep mag gebruiken om te straffen. Alleen om een hulp te verduidelijken

Ook dat nog, de zweep is een hulpmiddel om je been en zithulpen duidelijker te maken, dus niet om mee te slaan en straffen :\

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 01:35

Ik ken stallen die juist willen dat het paard stil staat bij het mesten, omdat ze het dan makkelijk kunnen opruimen. Lijkt me alleen op een wedstrijd of zo niet zo handig dat je paard rustig stil gaat staan om even lekker te mesten, midden in je proef, omdat ie dat nou eenmaal gewend is en jij op de eigen stal op je lazer krijgt omdat je je paard laat doorlopen...

Persoonlijk heb ik een voorkeur om ze gewoon door te laten lopen en leer ze dat ook aan. (dan moet ik na afloop maar naar uiteengelopen mest gaan zoeken in de bak). In het wild, als ze op de vlucht zijn moeten ze ook gewoon kunnen mesten in de vlucht, ze kunnen het dus prima lopend en in alle gangen. Een paard wat dat betreft met een mens vergelijken is appels met peren vergelijken.

Maar om een paard nou te gaan slaan omdat het aan het mesten is en daarbij stil staat vind ik het andere uiterste. Je paard hoort gewoon op je been te reageren, eventueel met behulp van zweepje, ook tijdens het mesten. En als ie dat perse niet wil houdt ie het maar op tot na het rijden. Maar als ie stil gaat staan gewoon voor het eigen gemak is dat meestal gewoon een fout in de opvoeding.

evoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 23:33

nah ik vind dit echt zo zielig! je kan er best wat van zeggen vind ik want dit kan toch niet :(
en trouwens mijn pony staat altijd stil als ze moet mesten, dat doet ze al vanaf het begin dat ik haar ging beleren en als zij dat zo graag wil dan doet ze dat toch :P want ik heb daar geen last van als ze heel soms even een paar seconden moet stilstaan om te mesten, als zij dat prettiger vind ;)

Ingerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 03:13

mijn pony staat nu soms wel is stil
ik laat het er ook gewoon bij ik ben al lang blij als het er uit is
dan loopt ze een stuk relaxter

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 09:49

mijn pony moet ook gewoon doorlopen met poepen maar ik zou hem nooit slaan tussen zijn oren
dat kan echt niet! :(

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:04

Mijn pony staat altijd stil moet poepen. Zowel met rijden als in de wei, lopend doet ze het gewoon niet. Straffen schiet je bij haar niks mee op. Ze blijft alsnog gewoon staan. Plassen doet ze zoiezo niet onder het zadel en poepen dus alleen stilstaand.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 06:45

Nou dat kan écht niet hoor!
Echt erg. Als hij niet doorloopt naja pech dan. Wij hebben ook zo'n paard op de manege maar die is ziek dus die mag het

Nataliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:26

Ik moet eerlijk toegeven dat als mijn verzorgpaard stil gaat staan om te poepen hij ook een mep krijgt, maar dan wel gewoon op zn bil..
Een paard tegen het hoofd slaan, en al helemaal met zweep, is eigenlijk al uit den boze. Dat doe ik alleen als ik echt heel kwaad ben om een goede reden!
Verder vind ik dat als je zelf niet tegen je hoofd geslagen wilt worden je dat bij je paard ook moet laten!
Had dan een schijnslag gemaakt..zonder het hoofd werkelijk te raken (wat eigenlijk ook al van de zotte is omdat hij er ook zo van schrikt)

Mysticism

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:19

Nataliee schreef:
Ik moet eerlijk toegeven dat als mijn verzorgpaard stil gaat staan om te poepen hij ook een mep krijgt, maar dan wel gewoon op zn bil..
Een paard tegen het hoofd slaan, en al helemaal met zweep, is eigenlijk al uit den boze. Dat doe ik alleen als ik echt heel kwaad ben om een goede reden!
Verder vind ik dat als je zelf niet tegen je hoofd geslagen wilt worden je dat bij je paard ook moet laten!
Had dan een schijnslag gemaakt..zonder het hoofd werkelijk te raken (wat eigenlijk ook al van de zotte is omdat hij er ook zo van schrikt)

Ik zou het liefst ook niet tegen mn bil geslagen worden met een zweep...