Mooi dat t stiek eraf is, houden zo.,.. anders krijg je later zo'n paard dat terugtrekt in je hand

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
AnnemiekvM schreef:Op bokt kun je heel goed een advertentie zetten om aan een goede instructrice te komen.
Ook na het filmpje kan ik nog niet echt met een gerust hart naar jullie kijken. OP deze manier rij je jouw pony echt in de prakken.
Ik vind dat je een leuke pony hebt. Doe er dus alles aan om het zo te houden. Met een goede instrucrice kom je er echt wel!
Rody01 schreef:Ja, zou ik dat ook mogen weten?
AnnemiekvM schreef:Op bokt kun je heel goed een advertentie zetten om aan een goede instructrice te komen.
Ook na het filmpje kan ik nog niet echt met een gerust hart naar jullie kijken. OP deze manier rij je jouw pony echt in de prakken.
Ik vind dat je een leuke pony hebt. Doe er dus alles aan om het zo te houden. Met een goede instrucrice kom je er echt wel!
Sylvia schreef:Maar Rody, hoe wil jij straks op concours die pony nageefelijk rondrijden als je haar nu al, op deze leeftijd, zo laat lopen? Wat er op deze manier gaat gebeuren is dat je pony ontzettend in jouw hand gaat hangen zodra dat elastiek eraf gaat - of sterren gaat kijken - en dat het beestje niet eens rechte lijnen op haar eigen benen kan lopen.
Dit is geen juist gebruik van een elastiek, echt niet.
De houding van je pony op foto 4 is ook niet goed, dat is veel te opgekropt. Puur om de druk van het elastiek te verminderen. Leer haar eerst eens om op eigen benen te lopen ipv op jouw handen en haar over haar rug te laten lopen... Van achteruit die ontspanning erin rijden, dit is geen ontspannen paard.
Dat je instructrice ZZ ervaring heeft en weet ik nog wat meer hoeft niet veel te zeggen. Ook zij kunnen een onjuiste inschatting maken. Of een trainingswijze hebben die niet geschikt is voor een bepaald paard/persoon.
Rody01 schreef:Nou, ik weet wel dat ik geen andere instructie ga zoeken.
Heb er in die jaren 4 gehad, en alle 4 waren vreselijk. Heb ik die 4 weken dat ik les krijg, veel meer geleerd dan in al die 4 jaar. Heb nog nooit zo fijn les gehad. Ze is heerlijk aan het been, naar galop 1 drukje en ze zit in een heerlijke galop! En met overgangen naar stap, dat gaat allemaal zo gemakkelijk. Ik vind het heerlijk die lessen. Heb eindelijk een beetje het gevoel dat ik en mijn pony vooruit gaan.