3 jarige @ les!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:58

Voorwaarts rijden :j is sowieso beter met een jonge pony.
Mooi dat t stiek eraf is, houden zo.,.. anders krijg je later zo'n paard dat terugtrekt in je hand ;)

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 17:10

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 10-02-22 02:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Sisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 17:11

Leuk beesje! :D

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 17:25

leuke pony en goed dat je wat doe met het commentaar
vind het er in elk geval veel beter uitzien als de foto's en ik zou zeggen ga zo door als op het filmpje
Laatst bijgewerkt door poetser op 14-04-09 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Rody01

Re: Phoebe,3 jarige @ les! (Veenstra's PromisexCasper)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 17:28

Nee, hoor, ze was al warm :)

Bedankt voor het commentaar allemaal. Ben er heel blij mee :) :o

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 17:30

Ik heb niet alle 7 pagina's door gelezen.
Maar wat je ook zou kunnen doen is met longeren zo'n elastiek (of andere hulpteugel) gebruiken, om inderdaad de spieren te trainen en haar de bedoeling te leren. En dan met rijden zonder hulpteugels en het proberen zelf voor elkaar te krijgen, want dat moet je immers ook straks met de wedstrijd.
In ieder geval, zo leer ik het mijn redelijk groene paard :)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 17:30

heb mijn berichtje al aangepast. bij deze mijn excuses.

JuulAlexia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 10:07

Idd commentaar is al gezegt!
Ik heb ook een pony van veenstra's promise! :D
Waar heb je haar gekocht ?

Groetjes!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 10:10

Foto's lijkt me meer dan genoeg commentaar op gegeven..!!

Filmpje ziet er stúkken beter uit, ben het eens met de rest. Lekker zo door blijven gaan, en hopen op een leuk, mooi en gezond veulen! ;)

Succes verder.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 11:39

Op de filmpjes loopt ze super en een stuk ruimer!!
Goed van je zeg dat je wat met het commentaar doet, resultaat zie je direct!! Toppie hoor!!

+:)+

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 16:37

ik kan het filmpje niet zien... :(

Maar zo te horen heeft er een gigantische verbetering plaatsgevonden..

Toppie meid en ga zo door!

Ik zo het stiek gewoon even aflaten, lekker voorwaarts gaan rijden met veel figuren en overgangen en misschien opzoek gaan naar een andere instructrice!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 17:11

:)* Op bokt kun je heel goed een advertentie zetten om aan een goede instructrice te komen.
Ook na het filmpje kan ik nog niet echt met een gerust hart naar jullie kijken. OP deze manier rij je jouw pony echt in de prakken.

Ik vind dat je een leuke pony hebt. Doe er dus alles aan om het zo te houden. Met een goede instrucrice kom je er echt wel!

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 17:12

AnnemiekvM schreef:
:)* Op bokt kun je heel goed een advertentie zetten om aan een goede instructrice te komen.
Ook na het filmpje kan ik nog niet echt met een gerust hart naar jullie kijken. OP deze manier rij je jouw pony echt in de prakken.

Ik vind dat je een leuke pony hebt. Doe er dus alles aan om het zo te houden. Met een goede instrucrice kom je er echt wel!

wat voor manier is het dan??

(ik zie het filmpje niet.. :P )

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 17:27

Ja, zou ik dat ook mogen weten?

Abby_Snow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:37

Leuke foto's!
ik heb zelf ook een veenstra's promise... schud ook erg veel met haar hoofd!

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:17

Rody01 schreef:
Ja, zou ik dat ook mogen weten?

Ik denk dat er bedoeld werd dat ook al rij je nu zonder de halsverlenger, er is je nog niet door een instructrice uitgelegd hoe het dan wel moet. Ik (en meerdere bokkers denk ik ook) krijgen het idee dat je huidige instructrice problemen oplost met hulpteugels, en voorbij gaat aan de basis.

Ik raadt je ook aan om eens rond te kijken naar een andere instructrice, of in elk geval goed in gesprek te gaan met deze.

Ik denk dat dat het punt is dat eerder gemaakt is :) (brand me maar af als ik er naast zat)

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:22

Wat goed dat je naar het commentaar hebt geluisterd en dat je de hv nu los hebt of er helemaal af! Echt veel beter, je ziet de pony gelijk beter lopen. Leuk koppie heeft ze! :)
Het klopt dat je een jong paardje kan ondersteunen en dat je ze wat moet helpen om op de juiste wijze te lopen, maar dat doe je vooral door voorwaarts te rijden, en je hand aan te bieden, zonder dwang.
Ik zeg niet dat jouw instructrice niet goed is, maar hoe hoog ze ook mag rijden, het is belangrijk dat je altijd zelf nadenkt over de adviezen die je krijgt, altijd je eigen gezonde verstand gebruiken en niet zomaar alles aannemen.
Als je dat doet dan komt het vast helemaal goed! :)

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:28

AnnemiekvM schreef:

Ik snap je punt, maar als juf EN instructrice had ik toch wel iets meer onderbouwing verwacht naar TS. :)
En naar de prakken rijden... vind ik wel wat overdreven. Op het filmpje kan de pony in elk geval ruimer bewegen en loopt het op eigen benen. De pony is nog jong dus laat ze eerst maar de basis goed onder de knie krijgen. Het meer gewicht overbrengen naar de achterhand en nageeflijkheid, komt vanzelf wel wanneer de pony netjes luisterd naar been en zit-hulpen.
Wel ben ik het met je eens dat TS een andere goede instructrice moet zoeken, één die haar stapje voor stapje de juiste manier leert.
Haar huidige leert haar enkel nu iets af te dwingen en dat kan inderdaad leiden tot een "kapotte" pony. :)

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 13:43

Nou, ik weet wel dat ik geen andere instructie ga zoeken.
Heb er in die jaren 4 gehad, en alle 4 waren vreselijk. Heb ik die 4 weken dat ik les krijg, veel meer geleerd dan in al die 4 jaar. Heb nog nooit zo fijn les gehad. Ze is heerlijk aan het been, naar galop 1 drukje en ze zit in een heerlijke galop! En met overgangen naar stap, dat gaat allemaal zo gemakkelijk. Ik vind het heerlijk die lessen. Heb eindelijk een beetje het gevoel dat ik en mijn pony vooruit gaan.

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:11

ts je kunt rustig bij je huidige instructie blijven lessen maar blijf wel kritisch,vraag waarom ze sommige dingen doet en verdiep je daarin, geef echter wel duidelijk aan dat je het zelf wilt leren en niet van hulpmiddelen afhankelijk wilt zijn, er word in mijn ogen zowiezo al veel te snel naar allerlei hulpmiddelen gegrepen als het even tegenzit en alles wat je nu leert op rijtechnisch gebied daar leer je van rijden en heb je altijd profijt van, wil jouw instructie toch doorgaan met hulpmiddelen laat ze ze dan op de juiste manier toepassen.
een pony maakt je niet lenig door een halsverlenger dat doe je door oefeningen,dus les maar door maar neem niet alles klakkeloos over alleen omdat ze les geeft en hoog rijd.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:37

Sylvia schreef:
Maar Rody, hoe wil jij straks op concours die pony nageefelijk rondrijden als je haar nu al, op deze leeftijd, zo laat lopen? Wat er op deze manier gaat gebeuren is dat je pony ontzettend in jouw hand gaat hangen zodra dat elastiek eraf gaat - of sterren gaat kijken - en dat het beestje niet eens rechte lijnen op haar eigen benen kan lopen.

Dit is geen juist gebruik van een elastiek, echt niet.

De houding van je pony op foto 4 is ook niet goed, dat is veel te opgekropt. Puur om de druk van het elastiek te verminderen. Leer haar eerst eens om op eigen benen te lopen ipv op jouw handen en haar over haar rug te laten lopen... Van achteruit die ontspanning erin rijden, dit is geen ontspannen paard.

Dat je instructrice ZZ ervaring heeft en weet ik nog wat meer hoeft niet veel te zeggen. Ook zij kunnen een onjuiste inschatting maken. Of een trainingswijze hebben die niet geschikt is voor een bepaald paard/persoon. :)

mag ik hier nog iets aan toevoegen?

misschien kan je instructrice nog zo goed rijden, dat hoeft niet te betekenen dat ze het ook op die manier kan overbrengen.
daarmee bedoel ik te zeggen, dat zo`n persoon het zelf wel kan op een paard maar het niet kan uitleggen zodat jij het goed kan doen.
ik vind deze manier van werken niet rieel voor je pony, ze kan haar hele leven nog in de krul lopen.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:34

Rody01 schreef:
Nou, ik weet wel dat ik geen andere instructie ga zoeken.
Heb er in die jaren 4 gehad, en alle 4 waren vreselijk. Heb ik die 4 weken dat ik les krijg, veel meer geleerd dan in al die 4 jaar. Heb nog nooit zo fijn les gehad. Ze is heerlijk aan het been, naar galop 1 drukje en ze zit in een heerlijke galop! En met overgangen naar stap, dat gaat allemaal zo gemakkelijk. Ik vind het heerlijk die lessen. Heb eindelijk een beetje het gevoel dat ik en mijn pony vooruit gaan.

Ik houdt me in. Valt niet mee, maar ik doe het toch....

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 17:36

Omdat mijn instructrice nog nooit een halsverlenger heeft gebruikt en hem te strak doet moet ik een andere zoeken? Sorry, maar dit is toch mijn eigen keus?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:38

Tja, ik zeg verder maar niks maar de instructrice zou moeten zien dat het ding veel te strak zat.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 17:39

Ze begon er gisteren zelf over en we hebben hem nu SAMEN een stuk langer gedaan.
Ze gaat nu een stuk langer over de hals en steunt niet meer op de verlenger.