Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) op te bouwen.hafjegek schreef:ik ben nu bezig met mijn vierjarige haflinger, is juli 4 geworden en heeft een paar dagen geleden voor het eerst zadel op gehad, eerst goed doortrainen aan de longe de komende weken, ongeveer 5 tot 15 minuutjes per keer ongeveer 3 keer per week, straks om de dag ongeveer 10 tot 15 minuten om wat spieren en conditie(niet teveel conditie, des te sneller is ze tenminste moe als ze gek gaat doen) op te bouwen.
daarna voorzichtig starten met rijden als ze er klaar voor is, en dat ga ik dan 2 of 3 keer per week 10 minuutjes doen, en dan langzaam opbouwen naar een kwartier, dan na nog een paar weken naar 20 minuten en dan opbouwen naar 3 of 4 keer per week en dan naar om de dag.(langer en vaker wil ik ook niet, dus het doel is naar 4 keer per week 20/30 minuutjes te gaan, maar dat zal tot volgend jaar zomer duren, daarna in de zomer beginnen met buitenritjes enzo) pony staat wel 24/7 in het land/paddock.
, maar dat klinkt heel netjes zoals je dat doet! 

puberen en heb ik ook 2 maanden vrij gegeven, lekker in de wei grasjes eten
,paard zijn....