shetlander hengst inrijden, met of zonder sporen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maaikelhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 19:05

maaikelhorse schreef:
Unoo schreef:
Maar waarom wil je er dan in godsnaam een beestje mee INRIJDEN? Dan is dat toch helemaal niet nodig. En wat is jouw idee van inrijden nou eigenlijk? Eerst al het voorafgaande werk zoals longeren en aan een bitje en zadel laten wennen enz. doen? Of gewoon hupsakee zadel erop en gaan met die banaan?

er waren eerst als meisjes op gereden maar dat was een paar jaar geleden, gewoon alles weer een beetje leren aan die pony's

En in je beginpost staat dat ze nog heel jong zijn? Weet niet wat er allemaal in de tussentijd mee is gedaan. Heb je wel een goed passend zadel en hoofdstel? Ben je zelf niet te lang? En heb je het toch wel met de eigenaar besproken?[/quote]

nee, ik heb geen zadel en ook geen hoofdstel, ik ben 1.50 ong. ik ben aan de lange kantmaar 33 kg. dus niet heel zwaar, maar ik vind zelf ook dat ik te lang bent, ik heb het met de eigenaar besproken, hij zij las je er op kunt rijden doe dat dan maar.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 19:05

ik begrijp er echt geen fiets van

maaikelhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 19:05

xXxdesiixXx schreef:
doe dat dan met een @
bijv:
@ maaikelhorse .........................

snappie?

okj

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 19:06

Maar sorry hoor, je zei dat je 12 bent. En je opent dan nog zo'n topic? '' Met of zonder sporen inrijden?'' En je weet zelf ook al wat de eigenlijke bedoeling is van sporen. Waarom vraag je zoiets dan? Ik ben nu 13, maar ik zou NOOIT zonder goede begeleiding een paard/pony in durven rijden. En ik denk dat ik dat zelf ook gewoon niet kan.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 19:06

suus_ schreef:

Dan zitten we igg al samen op die fiets :+

maaikelhorse

Re: shetlander hengst inrijden, met of zonder sporen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 19:06

ik ga er niet meer op rijden, groetjes maaike

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 19:07

Verstandig besluit. Je kan zoveel andere leuke dingen met die shetlander doen, zoals VD, lange lijnen enz. Veel plezier nog met die shet.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 19:07

Wow ik heb allebij de topic's door gelezen. En heb er buikpijn van gekregen. Somige opmerkinge zijn gewoon geniaal! :j

Ik ben nu zelf ook bezig met een paard tebeleren voor onder het zadel. En had nog niet eens aan die mooie cowboy sporen gedacht. :j Dat lijkt me een goed idee.
Nee meid, als ik jou was, ik zou het overlaten aan iemand die er iets meer verstand van heeft, en ga je iets meer verdiepen in paarden. ;)

Edit; verstandig besluit iemand anders er op laten rijden. En het is al meerdere malen gezegt: vrijheidsoefeningen, langelijnen, borstelen, wandelen aan een hastel, en nog genoeg andere leuke dinge tebedenken! :)
Laatst bijgewerkt door evanescence op 30-03-09 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 19:08

Verstandige keuze.
daniella74 schreef:
suus_ schreef:

Jeuj

Haha.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 19:08

daniella74 schreef:
suus_ schreef:

Eerst zat ik ook op die fiets, maar toen ben ik er ineens afgevallen. Toen viel het kwartje :P

maaikelhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 19:09

Unoo schreef:
Verstandig besluit. Je kan zoveel andere leuke dingen met die shetlander doen, zoals VD, lange lijnen enz. Veel plezier nog met die shet.

ja, k heb nu ook allemaal info uitgeprint over vd en hoe je dat een beetje moet aanpakken, ik ga er gouw mee aan de slag:D

maaikelhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 19:09

evanescence schreef:
Wow ik heb allebij de topic's door gelezen. En heb er buikpijn van gekregen. Somige opmerkinge zijn gewoon geniaal! :j

Ik ben nu zelf ook bezig met een paard tebeleren voor onder het zadel. En had nog niet eens aan die mooie cowboy sporen gedacht. :j Dat lijkt me een goed idee.
Nee meid, als ik jou was, ik zou het overlaten aan iemand die er iets meer verstand van heeft, en ga je iets meer verdiepen in paarden. ;)

Edit; verstandig besluit iemand anders er op laten rijden. En het is al meerdere malen gezegt: vrijheidsoefeningen, langelijnen, borstelen, wandelen aan een hastel, en nog genoeg andere leuke dinge tebedenken! :)

jep:D

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 19:49

Een verstandig besluit om ze niet zelf in te rijden (al lees ik dat er al eerder meisjes op gereden hebben??? :o? ). Zo jong zijn de pony's niet, heb volgens mij in één van de twee topics gelezen dat de ene al 16 is en de ander 3.

Anyway....ook met VD kun je een hoop fout doen, maar goed......zal er over ophouden. Lijkt me ook de verantwoording van de eigenaar om hier wel/niet goedkeuring aan te geven. Logisch dat jij/jullie 't zelf wel leuk vinden. Maar als 't zo simpel was om vanaf papier dingen in de praktijk te kunnen toepassen, waren we allemaal wel olympisch kampioen :+

Is er ook voor mij nog een plekje op die fiets? Misschien kunnen we er een fietscafé van maken :P

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 19:51

Weet je wat het is maaikelhorse...Bij dit soort topics krijg je de ervaren ( en een paar die denken het te weten) paarden mensen over je heen.Slechte ervaringen met jonge kinderen die "maar even" een paardje in gaan rijden zijn ons welbekend. De topics van dat het mis is gegaan en ze hulp zoeken zijn legio! Waarschijnlijk zijn we daarom zo fel tegen een 12 jarige die even een shet gaat beleren en vervolgens vraagt of dat met sporen kan. Aan al je antwoorden en vragen is duidelijk dat je gewoon nog niet de ervaring hebt van een volwassene, of in elk geval ouder iemand. Dat is zeker geen schande, maar ik denk dat jij toch ook het beste met de pony's voor hebt en ze niet onhandelbaar wil maken zodat ze uiteindelijk misschien wel bij de slager belanden.
Ook voor NH of VD moet je ervaring hebben, ook daar kan heel veel mis gaan.
Wat ik dus eigenlijk probeer te zeggen is...zoek hulp. leer daar van of ga nog een paar jaar lessen op de manege.
Veel kijken naar oude rotten in het vak en niet bang zijn om iets te vragen! Daar leer je het meeste van.

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:05

Ja over een poosje krijgen we zo'n soort topic met zo'n titel van de ts;
Moet je een paard met of zonder zadel in rijden?

Omdat ze er gewoon geen verstand van heeft..
Ik kan maar 1 ding zeggen tegen de ts en dat is;
rijd de hengst niet zelf in omdat je geen ervaring hebt! ;)

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:13

Volgens mij worden jullie allemaal effe gigantisch in de zeik genomen! _O- Heerlijk dat commentaar! :D

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:17

Lucy_1 schreef:
Volgens mij worden jullie allemaal effe gigantisch in de zeik genomen! _O- Heerlijk dat commentaar! :D

Laten we 't hopen, dan was 't in ieder geval een goed geslaagde grap :+ :D

_miepie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:17

Ik hoop dat je (maaikelhorse) na dit alles gelezen te hebben het verstandige besluit neemt om het shetje niet zelf in te rijden.....
.Ook zonder te rijden kan je immers heel veel plezier hebben met je shet, ik las ook dat je al een welshje bijrijd ga daar dan lekker mee aan de slag en houd het shetje als gezellige knuffel/wandel vertroetel pony!!!!! :D

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:27

daniella74 schreef:
suus_ schreef:

Pas ik er nog bij op die fiets? :)

Haahahaaa, sorry hoor, NOG een pennyverhaal!

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:28

Leeeeuk.
Want wij hoeven ons door de penny's niet te vervelen :D

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:31

Hahah daar heb je gelijk in :D

_miepie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:32

xJakoline schreef:
Leeeeuk.

Het is idd heel vermakelijk.... mijn vriend vroeg net al waarom ik zo zat te grinniken :=

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:34

_miepie_ schreef:
xJakoline schreef:
Leeeeuk.

Het is idd heel vermakelijk.... mijn vriend vroeg net al waarom ik zo zat te grinniken :=

haha, alleen jammer dat de ts er nu niet meer is..
ik heb ng wel zin om te lachen . :D

_Azra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:38

daniella74 schreef:
suus_ schreef:

_O- _O- _O- _O-

Haha die opmerking!!!
Lig dubbel :')

peppalover10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:47

haha die reactie van sonja:D als je nog moet vragen of je een shetlander met of zonder sporen moet inrijden zou ik geloof ik nog maar tien keer nadenken voor ik zo'n dier ga inrijden. Oftewel dan heb je nog niet genoeg ervaring vind ik. Maar das mijn mening.