Winnie (v. Belisar) in een lastige periode

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Winnie (v. Belisar) in een lastige periode

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:07

Wat doet ze verder eigenlijk? alleen dit of ook bokken/steigeren?
(hoop dat ik er niet overheen gelezen heb :o )

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:23

Ik krijg de indruk dat je haar te weinig ruimte geeft of durft te geven om effectief voorwaarts te kunnen gaan? Maar kan een fout beeld geven natuurlijk zo'n filmpje, en ken het paard en jou als ruiter totaal niet uiteraard..
Maar dat is de indruk die ik krijg.. Mss eens gewoon eens even de ruimte geven om voorwaarts te laten gaan? Je bent precies te veel bezig met hem 'bij elkaar ' te willen houden en hem bij te houden, daardoor gaat ie mss juist zo trippelen. Hij heeft mss gewoon even zin om eens goed vooruit te kunnen gaan en zijn benen eens te strekken, zijn energie kwijt te kunnen. Maar dat hangt natuurlijk van veel factoren af, die ik niet kan weten of kennen of kan zien op deze filmpjes :) Dus kan zijn dat ik er helemaal een verkeerd beeld van heb uiteraard ;)

Renszke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:51

ik denk dat de tips allemaal al wel gegeven zijn van ruimte geven en ga zo maar door. Het zijn niet voor niets 7 pagina's. Maar TS heeft al aangegeven het in een andere hoek te zoeken. Dus misschien tijd om niet in de herhaling te vallen?

Kavena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:53

Tja, wat moet ik zeggen.

Nou ten eerste zou ik dat zweepje als ik jou was eens weg doen. En ja de galop ziet er wat bagger uit ik zou als ik jou was wat onspannerder gaan zitten in het zadel een meegaan met de beweging van het paard.

ps: 99% van de fouten ligt aan de ruiter en 1% aan het paard.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:18

Lees even het topic door voordat je vanalles gaat zitten spuien hier!

saskia_g

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:00

Hoi winnie,
ik heb ook 2 belisars gehad, en het lijkt net of ik naar 1 van hen zit te kijken! Het zijn echt geen gemakkelijke tiepjes hoor. Ik longeerde ze eerst even en ging dan vlot voorwaarts draven. je kunt ontspanning niet afdwingen, het is dus maar wachten tot het zover is en dat lukt je niet bij een erg fris paard. Even uitspelen dan maar! Die van mij zijn ook bijna verongelukt in de trainingsmolen, die draaiden compleet door. niet meer gedaan dus. Trouwens, die ene kon ook niet in een 1 paard trailer of zo'n vakje. Jouwe wel? Verbaas me over alle stuurlui die aan wal staan, vindt het heel dapper dat je filmpjes erbij doet en zo open staat voor anderen. volg je eigen hoofd maar, dat doen die Belisars ook :-) Veel succes hoor!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:12

Filmpjes zijn gespannen, tips genoeg gekregen. Maar het eerste wat ik dacht, ga het tegengestelde doen van wat zij wil. Wil ze snel, wel snel zal ze gaan. Ze wil niet galoperen, galoperen tot ze er bij neervalt, ik denk dat dit eerder een dominantieprobleem is dan angst. Beter gezegt, was angst maar ze komt er mee weg dus wordt ze dominant omdat zij bepaalt wààr jij rijdt.

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 10:58

hoi

ik heb het zelfde probleem gehad met mijn gribaldi merrie.
een jaar braaf geweest en daarna spanning , wegrennen en springen voor alles en zelfs hele luchtsprongen.
ik ben toen bij een instructeur gaan lessen die me geleerd heeft haar in ontspanning te rijden zonder los te laten en op het moment dat ze onspande had ik weer een wereldpaard.
ik moest haar gaan rijden op mijn buitenteugel zowel linksom als rechtsom en die teugel was de teugel die constant verbinding moest houden om te voorkomen dat ze weg kon vliegen.
ook was dat mijn speelteugel om haar te vragen mijn hand te volgen dus af en toen een klein beetje contrastelling en als ze dan nageeft de binnenteugel erbij handen naar voren wegzetten en laten volgen.
kwam ze weer in spanning weer terug op de buitenteugel en weer opnieuw.
ik had binnen een half uur weer een braaf en ontspannen paard die niet de kans kreeg om te doen waar ze zin in had en weer fijn over de rug ging lopen.
het was dus geen probleem van angst maar puur een dominante merrie die er gebruik van maakte dat ik het niet onder controle had cq kon krijgen.
ik hoop dat je hier wat aan hebt.

groetjes nancy