Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pharagirlke schreef:Lindake: ja, daar hebben ze beslist baat bij als de ruiter het zelf niet voor elkaar krijgt. Beter correct lopen met hulpteugel dan op deze manier zonder...
geerke schreef:ja wel laag,maar haar hals blijft dus recht dat vind ik raar,normaal gaat de neus richting de boeg....dat noem jij in de krul...heel veel paarden doen dat gewoon uit zich zelf...waaronder de mijne,ook niet alles maar iedergeval een soepel nekje,en zolang de achterhand eronder blijft en ze niet op de voohand lopen,en het tempo blijft erin, is deze positie beter om te trainen
19LindA83 schreef:Hmmm over dat bijzetten: het ligt er maar aan wat je er aan hangt... al doe je alleen het bontje van de pessoa bij de achterhand, wordt die in ieder geval bij gepakt.... Kan deze pony zeer goed gebruiken.
@Cinnepin: vind jou uitspraak behoorlijk egoistisch over komen; dat als iets in jou hart niet goed voelt doe je dit ook pertinent niet, dus ook niet als dit beter is voor je paard??????
Cinnepin schreef:nog geen ostheo bij geweest
Geerke jahoor ik zoek foto's waar ze lager komt met dr hoofd
Ze volgt mijn hand ook altijd als ik meegeef, uitstappen gaat ze met dr neus over de grond ik ga opp zoek tussen de foto's
x_Marr schreef:Anoniem schreef:nog geen ostheo bij geweest
Geerke jahoor ik zoek foto's waar ze lager komt met dr hoofd
Ze volgt mijn hand ook altijd als ik meegeef, uitstappen gaat ze met dr neus over de grond ik ga opp zoek tussen de foto's
Apart dat er nog geen ostheo bij is geweest...
Heeft je instructise dat al wel aanbevolen?
Want als een paard ergens vast zet gaat geen enkele methode werken... paard word dan nooit compleet ontspannen en dat is toch nodig om correcte nageeflijkheid te krijgen.
Pharagirlke: Ik denk niet dat een paard correct kan lopen met een bijzet als ie dit zonder ook niet kan.
Hij doet het dan op de verkeerde manier en dan verpest je je paard alleen maar meer.
Uhm mensen vergeten we even de modopmerking niet? Ik zie nu heel veel reactie's voorbij komen die echt al tig keer zijn verteld.
Cinnepin schreef:mijn paard heeft een enorme brede nek waardoor t met de neus naar de boeg ( ik noem dat idd in de krul ) moeilijk is! Dit verwacht ik ook niet van haar! Hoe dichter de neus bij de borst hoe moeilijker t ademhalen is, en al helemaal met zo'n nek!
suleilitha schreef:Omdat, als een paard verschrikkelijk op de voorhand valt als deze, een een dermate traag achterbeen heeft zoals we in het filmpje hebben gezien, je het met slechts een dubbellonge ook niet gaat redden, Cin.
Brede nek? De door Kim getoonde Friese ruin Djokke heeft aardig meer nek. Maar wel met de bespiering op de goeie plek, daar waar het hoort, de kap en de hele bovenlijn.
De Fjord op de foto's heeft vooral een onderhals en de aanzet bij de kaak is veel te zwaar, oorzaak: overgewicht.
KiWiKo schreef:suleilitha schreef:Omdat, als een paard verschrikkelijk op de voorhand valt als deze, een een dermate traag achterbeen heeft zoals we in het filmpje hebben gezien, je het met slechts een dubbellonge ook niet gaat redden, Cin.
Brede nek? De door Kim getoonde Friese ruin Djokke heeft aardig meer nek. Maar wel met de bespiering op de goeie plek, daar waar het hoort, de kap en de hele bovenlijn.
De Fjord op de foto's heeft vooral een onderhals en de aanzet bij de kaak is veel te zwaar, oorzaak: overgewicht.
zoals je duidelijk op de foto's kunt zien is vooral het achterbeen van belang...... De activiteit, het naar voren willen..... de arbeid, dat is het belangrijkste
19LindA83 schreef:Anoniem schreef:mijn paard heeft een enorme brede nek waardoor t met de neus naar de boeg ( ik noem dat idd in de krul ) moeilijk is! Dit verwacht ik ook niet van haar! Hoe dichter de neus bij de borst hoe moeilijker t ademhalen is, en al helemaal met zo'n nek!
En weer ligt het aan het paard en niet aan jezelf.... en als jij denkt dat de neus naar de boeg moet snap ik ineens waarom jij vind dat paarden altijd maar in de krul moeten lopen... DAAR hoort de neus nl helemaal NIET.. Ooit van de loodlijn gehoord??
Mijn fries had ook een hele dikke nek, maar die kon wel dr hals afbuigen hoor, en ze bleef daarbij ook gewoon ademhalen..