opstappen met krukje als je groot bent????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:21

Ook ik kreeg van een osteopaat te horen dat het veel beter was voor de rug van een paard om een krukje te gebruiken. Je hangt maar aan 3 wervels als je opstijgt. Ik zag het ook al veel mensen doen in mijn omgeving en doe het nu dus zelf ook. Even bij de Marskramer een opstapje gehaald en voila!

Snoevie

Re: opstappen met krukje als je groot bent????

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:28

ik heb bij de lidl een handig inklapbaar krukje gehaald,ideaal,ook voor mensen die wat zwaarder zijn(zoals ik)want ze kunnen een hoop hebben

cupcake__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:09

Ik vind het opstappen met een krukje toch gevaarlijk, het is natuurlijk beter voor de rug, maar als ze aan de kletter gaan en dat krukje komt tussen z'n benen...
oef, ik moet er niet aan denken

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:13

Aan de kletter gaan omdat je paard onder je uit loopt wanneer je zonder opstapje opstapt is ook gevaarlijk. Als je je paard goed "parkeert" naast het krukje dan is er niets gevaarlijks aan.

cupcake__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:20

Dat is zeker waar, maar toch is het in mijn ogen niet helemaal veilig.
Ik stap dan liever op met iemand die me even een voetje geeft, lijkt mij het veiligst, zonder te veel druk op de rug.
Daarnaast zou mijn pony niet stil blijven staan naast dat krukje, dus is het "parkeren" erg lastig

edit: grammaticafout

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:37

Met behulp van iemand die een voetje geeft is ook prima, maar niet iedereen heeft zo'n hulp bij de hand. Ik stap al ruim 4 jaar via een krukje, bank, stoel of wat dan ook, op en nog nooit is er iets gebeurt. Nu blijft ze stilstaan totdat ik haar toestemming geef om te vertrekken. Voor die tijd was zij al vertrokken terwijl ik nog mijn been over het zadel moest doen.
Ze moeten gewoon leren om stil te staan naast een krukje, de eerste paar keer moet je iemand het paard vast laten houden. Ze hebben snel genoeg door dat een krukje niet eng is maar juist prettig.