Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ik had ook niet echt een goede zweep vast, waardoor ik haar geen tik op de kont durfde te geven.

hestejente schreef:Paardje_13 schreef:dat vindt ik persoonlijk geen goed idee voor de mond dan zou ik liever iets anders verzinnen
Nou ja, als het echt gevaarlijk wordt en je besluit om wat voor reden dan ook om te gaan "hangen" (stel: dat werkt bij jouw paard): pech dan, zijn mond geneest wel weer. Eigenlijk heb ik liever uitgescheurde mondhoeken dan paard + ik onder een vrachtauto![]()
Uiteraard zou dit een noodoplossing zijn. Maar ik blijf er bij: veiligheid voor alles.
Paardje_13 schreef:ja dat is waar, maar het klonk nogal pijnlijk eigenlijk.
En inmiddels kan het bit er ook weer in.
Idd liever zijn bekkie au, als ik en hij verongelukken. No thanks.. hestejente schreef:Paardje_13 schreef:ja dat is waar, maar het klonk nogal pijnlijk eigenlijk.
Is het ook. Ik ken iemand die met een grote groep naar het strand ging waar er toen een paar aan de kletter gingen... om de boel niet nog erger te maken zijn er mensen echt aan hun paarden gaan hangen... dat paard van haar was toen een tijd niet te rijden op bit, wel met een hackEn inmiddels kan het bit er ook weer in.
Maar nogmaals: het is een laatste noodgreep. Pijn is heel naar maar het gaat weer over, allebei plat & overreden is voor altijd...
.
.
ch_ntii123 schreef:Mijn gevoel zou altijd zeggen rond maken en de noodrem erop (door steeds aan de teugels te trekken en niet constante druk op de teugels uit te voeren).
Maar nu heb ik zelf ook een beetje het probleem; mijn verzorg tink is volgens de eigenaar niet makkelijk rond te krijgen en de eig. is bang dat hij vanuit galop er ineens vandoorschiet met een klein bokje (zij is er toen namelijk van af gevallen)
Nu zat ik te denken om een halster onder het hoofdstel te doen en daar zo een ''hengsten'' ketting (?) doorheen (over de neus) te rijgen. het halster touw bind ik aan mijn zadel knop (western zadel). (wij zitten midden in de polder dus ik vraag me af of het verstandig is om heb door te laten rennen tot hij er bij neer val. ivm met auto's die als een gek voorbij komen). Stel dat ik hem niet meer terug krijg, de teugels heb geprobeerd en hem rond te maken heb geprobeerd (wat bijna onmogelijk is op een polder weg) wilde ik dan aan het halster touw trekken (niet te hard natuurlijk). Wat vinden jullie van dat idee? (ik heb namelijk niet echt zin om mijn pols te breken of iets:P) Misschie een beetje hard??
Zelf heb ik niet echt het idee dat hij er bokkend vandoor gaat, maar het is meer uit voorzorg. Natuurlijk probeer ik eerst alle andere dingen voordat ik aan het halster touw ga trekken!!!!