merk ook vaak dat paarden zelf graag opkrullen aan de voorkant en je dus echt het neusje eruit moet rijden en de achterhand erbij. lekker swingen met die billen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) ikke20 schreef:als jou paard van achter naar voor wordt gereden zoals het hoort. hoor jij niet aan die teugels te komen maar op je zit en je benen te rijden. moet je alsnog friemelen en freubelen om de aanleuning te houden loopt jou paard niet goed va achter naar voor.
ikke20 schreef:paard kan uit zichzelf toch ook buigen?
hoe wil je anders een paard omdraaien zal hij toch ook moeten buigen.
maar als mn paard op de juiste manier loopt heb ik geen teugels nodig om hem naar beneden te houden hoor.
paard loopt netjes van achter naar voor en blijft dan zelf keurig in de aanleuning. hoe los ik de teugels ook hou.
Citaat:Als je gaat spelen (vind ik eigelijk ook zagen, zoals crossmonster al zei) dwing je je paard eigelijk naar beneden.

Candymarilyn schreef:Als je een paard aan de teugel wilt krijgen moet je paard toch op de achterhand komen en in 'balans' komen.
Als het paard op de achterhand is en balans, dan gaat hij 'aan de teugel'.
Dat 'spelen' zijn eigenlijk ophoudingen waardoor het paard in balans komt.
Maar wij kunnen dat wel allemaal zeggen, maar je kan niets leren zonder een lesgever.
Begin in ieder geval niet met je teugels te spelen, want dat is de verkeerde manier.
ikke20 schreef:je houd de teugels vast ja. maar je moet het makkelijk met een losse teugel kunnen. je kan je paard op je zit terug rijden buigen om je benen en met je zithulpen en lichte beendruk in een nellere gang laten gaan. sturen kan je ook met je been.
dus waar heb je je teugels voor nodig?
ikke20 schreef:paard kan uit zichzelf toch ook buigen?
hoe wil je anders een paard omdraaien zal hij toch ook moeten buigen.
maar als mn paard op de juiste manier loopt heb ik geen teugels nodig om hem naar beneden te houden hoor.
paard loopt netjes van achter naar voor en blijft dan zelf keurig in de aanleuning. hoe los ik de teugels ook hou.
crossmonster schreef:En nog steeds zijn er mensen die niet lezen en binnenkomen en vertellen dat ze zagen.
Maar helaas zonder onderbouwing.
Mensen, leg mij eens uit hoe je een fijne aanleuning kunt krijgen en houden door te zagen? Want ja kneden / spelen is gewoon zagen hoor