Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)

ondenkbaar hier op Bokt, maar het is wel zo.Yamcha schreef:Dat heeft wel íets met karakter te maken, maar je kan een muilezel hebben met een donders goeie instelling, maar een Jazz loopt hem er wel uit, hoor
Ik vraag me weleens af of het in NL ooit door gaat dringen, dat de één écht beter is dan de ander in bepaalde dingen..... een dressuurpaard is écht beter in dressuur dan een Fjordondenkbaar hier op Bokt, maar het is wel zo.
Dat één het redelijk ver geschopt heeft, maakt de rest niet beter......
Yamcha schreef:Dat heeft wel íets met karakter te maken, maar je kan een muilezel hebben met een donders goeie instelling, maar een Jazz loopt hem er wel uit, hoor
Ik vraag me weleens af of het in NL ooit door gaat dringen, dat de één écht beter is dan de ander in bepaalde dingen..... een dressuurpaard is écht beter in dressuur dan een Fjordondenkbaar hier op Bokt, maar het is wel zo.
Dat één het redelijk ver geschopt heeft, maakt de rest niet beter......

Dat maakt die beesten nou net zo leuk 
stoffel schreef:\Een spastisch paard is makkelijk dressuurmatig te rijden
Een fjord valt onder de dresuurpaarden
en geen verschil tussen een stal warmbloeden of een stal koudbloeden.
veel meer rare beweringen passen er niet in zo'n stukje tekst of wel
flugeltje schreef:iedereen weet toch dat als je hoog in de dressuur wil gaan rijden je geen fjord moet kopen en als je wil springen geen tuiger en als je wil mennen geen dressuurpaard !!! Je koopt je paard met een bepaalde doelstelling en daar moet je tevreden mee zijn, alles wat er dan meer uitkomt is mooi meegenomen..
janouk schreef:flugeltje schreef:iedereen weet toch dat als je hoog in de dressuur wil gaan rijden je geen fjord moet kopen en als je wil springen geen tuiger en als je wil mennen geen dressuurpaard !!! Je koopt je paard met een bepaalde doelstelling en daar moet je tevreden mee zijn, alles wat er dan meer uitkomt is mooi meegenomen..
Het is maar net wat jij onder mennen verstaat. Als je dressuur rijdt in het mennen, is een dressuurgefokt paard daar erg goed in. Je hebt in het mennen ook ZZ dressuur hoor, met uitgestrekte gangen, galopwissels, etc.
De mensport bestaat uit meer dan alleen marathon. Ook dressuur en vaardigheid. Veel paarden die op hoog niveau lopen in de mensport, lopen onder het zadel ook op Z dressuur niveau.