paardrijden, dat is helemaal geen sport!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daffodil77

Re: paardrijden, dat is helemaal geen sport!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:09

Paardrijden is zeker een sport. Ik denk dat het probleem is dat veel mensen niet weten hoeveel inspanning je soms moet geven. Het lijkt allemaal zo makkelijk als iemand anders het doet totdat je zelf op een paard zit.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:15

YouthReiner schreef:
Waratje schreef:
Dus jij beweert dat Anky en Rieky regelmatig kromlopen van de spierpijn door het paardrijden? <<)
Tja, als mensen eerst het topic zouden lezen voordat ze ook hun bijzonder niet-unieke en weinig onderbouwde mening geven, dan hoefde ik niet steeds mezelf hier te herhalen ~~}>

Dat weet ik uit eigen ervaring ja. ;)

Dat Rieky en Anky regelmatig kromlopen van de spierpijn? Oja joh? <<)
Of bedoel je dat jij zelf af en toe kromloopt van de spierpijn? Waarvan dan? :?

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:51

Waratje schreef:
Dat Rieky en Anky regelmatig kromlopen van de spierpijn? Oja joh? <<)
Of bedoel je dat jij zelf af en toe kromloopt van de spierpijn? Waarvan dan? :?

Voornamelijk dat eerste en dat tweede ook toen ik nog fanatiek wedstrijden reed en jonge paarden trainde.
Maar volgens mij voegt dat niks toe aan de discussie of paardrijden een sport is of niet, dus als je dat wilt weten pb je me maar.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 08:41

Dan vraag ik me één ding af...
Als je naar de sportschool gaat voor bijvoorbeeld een keer in de week, en gaat rennen op de loopband, cardio en spiertraing gaat doen, dat soort dingen, maar je doet hierbij verder niets in wedstrijdverband, dan ben je toch ook niet aan het sporten?
Want dat zou dan hetzelfde zijn als met paardrijden, en dan bedoel ik dus niet gericht trainen en wedstrijden doen, maar rondhobbelen enzovoorts.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 09:04

Erger nog, je kunt heel gericht gewoon je lijf trainen en nog steeds niet sporten :j
Sportschool vind ik persoonlijk ook een heel verkeerde benaming, want inderdaad gaat het daar vooral om lichaamsbeweging met de bedoeling fit te worden/blijven. Niets mis mee, integendeel, maar het kon wel eens daardoor komen dat iedereen lichaamsbeweging synoniem beschouwd aan sport :j

xChou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:24

De mensen die dit tegen mij zeggen nodig ik dan altijd graag uit voor een ritje, maar dan opeens durven ze niet meer. Mochten ze het dan uiteindelijk wel doen, zeggen ze het echt nooit meer. :)

Astdiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:44

Daffodil77 schreef:
Paardrijden is zeker een sport. Ik denk dat het probleem is dat veel mensen niet weten hoeveel inspanning je soms moet geven. Het lijkt allemaal zo makkelijk als iemand anders het doet totdat je zelf op een paard zit.

Helemaal mee eens, ook leer je en word je steeds beter in een sport

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:39

Mijn vriendin zei vroeger altijd: waarom zit je op paardrijden en noem je het een sport? Je zit alleen maar rond te hobbelen...

Nou, ik werd zo pissig, vroeg of ze een keertje mocht rijden, nou ze was bek af van het gezeur van de juf:
zit rechtop! Niet zo trekken! Handen laag houden! Ga nou eens goed zitten! Doe dit, doe dat! Nou, toen ze zelf op les ging, dacht ze opeens: hmm, ja, misschien was het meer dan rond hobbelen. :')

Maar ook mensen op internet zeggen dat het geen sport is, maar dan snap ik niet waarom paarden onderdelen in de olympische spelen zit... En als je zou springen/cross country zou rijden, is het wel fijn om goede spieren te hebben hoor, anders stuiter je eraf als een stuiterbal :P

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:51

Ik zou zeggen: lees het topic eens door }>

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:06

Waratje schreef:
Sportschool vind ik persoonlijk ook een heel verkeerde benaming, want inderdaad gaat het daar vooral om lichaamsbeweging met de bedoeling fit te worden/blijven. Niets mis mee, integendeel, maar het kon wel eens daardoor komen dat iedereen lichaamsbeweging synoniem beschouwd aan sport :j

Daarom hebben ze in het Engels ook het onderscheid tussen "exercise" en "sport". Dat zijn twee verschillende dingen die soms voor vrijwel hetzelfde gebruikt kunnen worden, maar ze zijn heel duidelijk niet volledig synoniem.

X_Isje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:44

demo_love schreef:
Haha, jongens uit mijn klas zeiden ook vaak dat paardrijden geen sport is. Nou hadden we sportoriëntatie van school en je kon ook voor paardrijden kiezen. Dus een paar van die 'stoere' jongens zouden wel eens even gaan paardrijden. Natuurlijk had ik het ook gekozen. We waren daar dus met z'n zevenen: 4 jongens en 3 meisjes. Nou, die eerste keer in draf vergeet ik nooit meer. :Y) Echt geweldig! Tuurlijk konden ze nog niet lichtrijden, dus ze zaten maar wat te stuiteren, en ze vergaten te sturen, dus al die paarden kriskras door de bak. :)) Nu zeggen ze niet meer dat paardrijden geen sport is... +:)+

Haha zo'n soort verhaal komt me een beetje bekent voor! Ik heb ook jongens uit mijn klas die zeggen dat paardrijden niks is en dat het alleen maar een beetje hobbelen is. Nou dus echt niet! En hij heeft zelf ook wel op paardrijden gezeten.

Maaraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:30

Ach dat zeggen ze allemaal als ze niks met paarden hebben, tot je ze een keer erop hebt gezet en flink het paard hebt laten lopen.
Dan piepen ze wel anders.

AdmiralChaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 23:47

Oh, dat vond ik ook altijd totdat ik eenmaal op een paard ging zitten. Denk er nu wel anders over na :P Toen ik voor het eerst op een paard ging zitten dacht ik: Doe ik wel even! Maar dat heb ik dagen gevoeld, haha :D

jaymiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:49

vréselijk als mensen denken dat paardrijden geen sport is. En weetje wat? ik ga die discussie dan meestal niet eens aan als ze het niet geprobeerd hebben. Na een uurtje rijden als eerste keer kan je een dag niet lopen van spierpijn in je benen.. dus hoezo zou het geen sport zijn? je gebruikt je benen net zo veel als bij voetbal hoor? of heb ik dat mis...? toen ik na mijn operatie na weken weer op mijn paard ging zitten had ik moeite met lopen, en na m'n tweede operatie net gehad te hebben, kan ik niet wachten om weer op m'n paard te klimmen en de jongste in te rijden !

eveliienxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:15

Het staat op 'de lijst' van meest gevaarlijke sporten hoorde ik laatst, sowieso al een bevestiging als het aan mij ligt

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:38

Ik was laatst op een opendag van een HBO. Opleiding was iets van sport & wellnes

toen ze vraagde wat ik voor sport deed..
Paardrijden!
Persoon waar ik gesprek mee had, een docent: Ja maar dat is niet echt een sport.
Nou daar kwam dus de discussie
Volgens hem niet zo intensief als dat je gaat hardlopen.

Prima, ik had t meteen al helemaal gehad met die opleiding :')

eveliienxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:44

Ik hoor het ook heel vaak,
ik zou het ze graag eens zien proberen

Nobodyshere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:45

mijn vader zij dat eerst ook de hele tijd toen heb ik hem een keer op mijn paard gezet en sinds dien zegt hij het niet meer!

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:21

Ik vind het zeker een sport, zelfs al doe je geen wedstrijden dan is het nog steeds een sport. Varen met een boot kan ook als sport gezien worden, daar word je ook moe van en daar moet je ook je best voor doen. Dus paardrijden vind ik zeker een sport. Ook de top moet zijn best doen, denk je serieus dat die mensen zomaar ik weet niet wat presteren zonder enige inspanning?

fayponylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 22:03

ze vragen of ze even mee willen en echt doorzetten uiteindelijk zeggen ze tog nee dus heb je je doelberijkt maar wat maakt t uit ... je weet zelf beter dusss... maakt het ook niet uit!

xColorCross

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:03

Ieder paardenleek dat denkt dat paardrijden geen sport is, moet zelf maar een rondje rijden.

linsey1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 15:47

paardrijden is zeker wel een sport!
waarom zou het eigenlijk geen sport zijn? Kom op, als zelfs darten al een sport is...
Laatst bijgewerkt door Apple op 24-01-13 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: berichten samengevoegd

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 15:54

Sommige vormen van paardrijden kúnnen inderdaad heel goed een sport genoemd worden, maar er is ook zeker een heleboel paardrijden dat dat zeker niet is.
Dat is al heel vaak gezegd in dit topic, en er is ook heel duidelijk aangegeven waarom 'moe worden' of 'spierpijn krijgen' op zich geen redenen zijn om iets een sport te noemen. Als je even terugleest zie je dat vanzelf.

Als je trouwens je post na het plaatsen nog wilt aanpassen, bijvoorbeeld om er later nog een zin aan toe te voegen, dan kun je daarvoor de editknop gebruiken.
Welkom op Bokt trouwens.

*edit* de knop 'wijzig post', die rechtsonderaan je bericht staat, naast 'quote'.

naompi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:47

Het is echt wel een sport!
Je bent hartstikke druk bezig!