Gimme_Spurs schreef:Bizzybijtje schreef:Borstels ook.
Dus: moraal van het verhaal...
Dat ze niet zo moeten zeuren over sporen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Je kan hem zelf makkelijk loslaten of strakker pakken. Een slof kan imo geen kwaad, zo lang je hem naar niet te kort houdt!
er is echt wat mis met dat beest.. Larissabest schreef:Als je al die extra dingen gebruikt om je paard verplicht in de krul te trekken en veel meer te vragen dan een paard daadwerkelijk kan is het verkeerd. Dit zie je wel snel genoeg als er misbruik van gemaakt word. Ik ben eigenlijk altijd een tegenstander.. Aangezien er gewoon ontzettend veel misbruik van gemaakt word. Op wedstrijden ( bij b.v springen) zie ik ook vaak genoeg dat mensen zo 3 teugels in hun handen hebben. Ik heb dan gewoon zoiets van ''Als je je paard niet aankan, ga dan ook geen wedstrijden rijden''. Een goede basis en een eerlijke rijstijl lijkt mij veel belangrijker dan elk moment hogerop komen. Pas zag ik een combinatie met springen die gewoon lekker op gebroken bitje zijn rondje deed. Dat is naar mijn mening gewoon veel eerlijker.
Ik ben niet tégen hulpteugels, mits ze niet goed gebruikt worden. Dit is overigens bij mij hetzelfde bij sporen, ben ik ook niet tegen, alleen wanneer ze op verkeerde manieren gebruikt worden.