Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
er is zo veel meer dan (dwingend) rijden alleen! En wat we nu opgenoemd hebben is naar mijn mening onlosmakelijk met elkaar verbonden. 

Peppertree schreef:Geen verkeerd gebruik, maar je had net zo goed een martingaal om kunnen hangen.
xLoki schreef:Mijn paard heeft een slofje nodig om te zorgen dat hij niet zijn hoofd recht de lucht in steekt. Als ik hierbij een martingaal zou moeten gebruiken zou ik hem (vrij) strak moeten zetten, daar hou ik niet van.
.
freeride schreef:ciskelover schreef:Teddylover slof is niet zielig mits correct gebruikt!
Ik heb hem ook een tijdje gebruikt nadat mijn intstructrice bijna onder mijn jonge paard lag. Was ze het helemaal zat met hem en voordat er ongelukken gingen moest paard eraan geloven. Meneer ging even iets harder volte draaien schoudertje eruit, koppie omhoog en hoppa daar kon die rennen alle kanten waar die maar heen wou. Slof er uit veiligheid aangehangen streng aangepakt en zie binnen 2 maanden, paard zonder slof paard op me pinken te rijden. Daar heeft de slof me toch mooi bij geholpen. En voor nog zulke kleine/gevaarlijke probleempjes heb ik hem nu ergens in een stoffig hoekje van me kast liggen
fijne instructie: was ze het helemaal zat met hem? en flink aangepakt? knap hoor, loopt ie nu bijna vrijwillig lekker rond?
Renske1987 schreef:Ik doe vaak een slofje om als ik naar buiten ga. Het idee van 2 teugels hebben geeft mij een fijn gevoel.
Maar ik vind niet dat je een slof moet gebruiken om de kin op de borst te trekken.
Quincyfreak schreef:Renske1987 schreef:Ik doe vaak een slofje om als ik naar buiten ga. Het idee van 2 teugels hebben geeft mij een fijn gevoel.
Maar ik vind niet dat je een slof moet gebruiken om de kin op de borst te trekken.
Een slofteugel dient juist om je paard zijn neus verder naar beneden te "spelen"! Maar als je de nadruk legt op trekken ben ik het wel met je eens hoor.
want de meeste hier nemen veeel sneller aan , dat mensen niet weten wat ze bezig zijn... 

onder andera zoals hier