Wolder ( Haflinger [3] ) @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lovetrees

Re: Wolder ( Haflinger [3] ) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:29

Ik heb een vraag het is niet echt een tip maar zijn de ouders van deze haflinger bekend
Ik heb vroeger een haflinger gereden die echt verekte veel op deze haflinger lijkt.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 14:31

Wolder is een Wallenstein x Mira van de Wortel (vader daarvan is Amsterdam).

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:37

wat een poeha allemaal Tong uitsteken
ik vindt dat je lekker bezig bent met je paardje.. en voor hem zelf ik het alleen maar beter dat hij de wissels nu niet meer doet. gezien je dan een contra hebt en dat nog veel slechter is voor zo een jong dier.. kan hij maar beter in de goede gelop zitten Lachen

veel succes Lachen

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:39

Nessie schreef:
Sorry, maar naar zo'n niveau ga ik mij niet verlagen Knipoog

en @ pebbs: Ja mijn voeten gaan soms wat tever door de beugel en ik moet ze uitdrukken inderdaad Knipoog

Gelijk heb je, wat wordt er hier kinderachtig gereageerd door sommige mensen.
Ik voel plaatsvervangende schaamte wanneer ik dan hun profiel bekijk en lees dat ze ouder zijn dan 18 Vork

_Mariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:44

Wat een lieve haflinger! ziet er echt superstoer uit Haha!
Even een vraagje. ik heb zondag wedstrijd en net bandages gehaald.
Hoe moet je die dingen omdoen ? Tong uitsteken
Groetjess ! Lachen

_Mariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:47

oo en trouwens wat een gave bakletters Haha!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:48

Zéér mooie haflinger.
Vind hem ook wel vrij jong nog maar ikzelf ben misschien wel van de tragere aanpak met mijn 4-jarige, die is pas sinds februari onder zadel (heb hem ook pas van december) en wij rijden echt onregelmatig. Zo rijden we enkele keren per week, zo weer een week niet. Lachen

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:48

Dat zou ik iemand even voor laten doen, dat is niet iets wat je zo van het beeldscherm kan zeggen.

Ze moeten goed strak zitten, maar ook weer niet te, je moet zorgen dat alles goed verdeelt is en dat het netjes zit.
Nou ja vraag iemand die het je voor kan doen, dan weet je het zo.. Meestal is het een paar keer oefenen..

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:59

Kan alleen maar zeggen mooie combinatie! Een plaatje van een haf.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 16:01

Wat een prachtige haflinger heb je ! Bloos!
Ik vind het erg knap hoor,dat je al zo met een 3-jarige haflinger kan rijden.
Maargoed,sommigen vinden dat blijkbaar niet zo,maarja.
Ieder paard is anders,iedereen heeft zo zijn manier,dus het is niet zo dat als jij het op die manier doet en jou paard zo is,dat iemand anders dat precies ook zo moet doen,en als ze het op een andere manier doet,verpest ze al meteen haar paard.

Misschien leert deze haflinger gewoon erg snel waardoor ze al zo rijden,de TS heeft zo haar eigen manier om met haar haflinger te rijden,en ik vind dat men dat eens moet leren respecteren.

Je kan toch niet weten hoe die haflinger is ? Dus kan je ook niet zeggen hoe de TS het wel of niet moet doen.
Ja,tips zijn natuurlijk altijd handig,maar een heel verhaal van dit en dat wenst de TS nu ook weer niet geloof ik. Knipoog

Dan vraag ik me toch af,als men bv. een 6-jarig onbeleerd paard koopt (dat kan natuurlijk altijd),en ze gaan daar al zo op rijden,dan is dat geen probleem ? Dat snap ik dan weer helemaal niet,maargoed,dat is al een heel ander verhaal)

Ik vind dat ze heel goed met haar haflinger rijd en dat ze zeker zo door moet gaan ! Komt helemaal goed hoor,en nog succes met de wedstrijden ! Knipoog

Denlamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 16:38

ZarcoTje schreef:
Ieder paard is anders,iedereen heeft zo zijn manier,dus het is niet zo dat als jij het op die manier doet en jou paard zo is,dat iemand anders dat precies ook zo moet doen,en als ze het op een andere manier doet,verpest ze al meteen haar paard.

Misschien leert deze haflinger gewoon erg snel waardoor ze al zo rijden,de TS heeft zo haar eigen manier om met haar haflinger te rijden,en ik vind dat men dat eens moet leren respecteren.

Je kan toch niet weten hoe die haflinger is ? Dus kan je ook niet zeggen hoe de TS het wel of niet moet doen.
Ja,tips zijn natuurlijk altijd handig,maar een heel verhaal van dit en dat wenst de TS nu ook weer niet geloof ik. Knipoog

Dan vraag ik me toch af,als men bv. een 6-jarig onbeleerd paard koopt (dat kan natuurlijk altijd),en ze gaan daar al zo op rijden,dan is dat geen probleem ? Dat snap ik dan weer helemaal niet,maargoed,dat is al een heel ander verhaal)

Ik vind dat ze heel goed met haar haflinger rijd en dat ze zeker zo door moet gaan ! Komt helemaal goed hoor,en nog succes met de wedstrijden ! Knipoog

Het kan best dat de haflinger snel leert maar dat heeft toch niks te maken met de spier groei of wel?

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:07

Denlamour schreef:
ZarcoTje schreef:

Het kan best dat de haflinger snel leert maar dat heeft toch niks te maken met de spier groei of wel?

Een 6 jarige is volledig uitgegroeid(ook pas net). Dus is het niet belastend meer voor de spieren, zoals bij een 3 jarige.
En NOGMAALS het gaat er niet om of het paard het rijden leuk vind of niet, of hij snel leert of niet.. het gaat om zijn spieren die nog niet volgroeit zijn en overbelast worden. Dat is alleen wat sommige mensen proberen duidelijk te maken, maar wat niet gesnapt wordt.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:40

Wat een prachtige haflinger en wat zit je goed!! Ik moet natuurlijk wat kritiek geven anders wordt deze post verwijderd....dus...in een buitenbak rijden is veel gezonder voor de luchtwegen Clown

En over al het commmentaar hierboven gegeven. Uit haar berichten blijkt onderhand wel dat ze rustig met hem bezig en dat ze daar over nadenkt.
Beter voor de spieren en pezen is het om je paard helemaal niet te rijden. Veel gezonder voor het paard, lekker met soortgenoten dan en nacht op het land. Maar wil je dat? Ik in ieder geval niet.

Denlamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:06

Coby schreef:
Wat een prachtige haflinger en wat zit je goed!! Ik moet natuurlijk wat kritiek geven anders wordt deze post verwijderd....dus...in een buitenbak rijden is veel gezonder voor de luchtwegen Clown

En over al het commmentaar hierboven gegeven. Uit haar berichten blijkt onderhand wel dat ze rustig met hem bezig en dat ze daar over nadenkt.
Beter voor de spieren en pezen is het om je paard helemaal niet te rijden. Veel gezonder voor het paard, lekker met soortgenoten dan en nacht op het land. Maar wil je dat? Ik in ieder geval niet.

Je kan natuurlijk ook van het ene uiterste naar het andere uiterste gaan Clown

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:44

he margot

ik weet hoe je met je paardjes om gaat en wolder ziet er super uit..en het rijden gaat steeds beter.

Laat ze maar banketstaaf je weet het zelfde het beste wat je doet.

je heb het beste voor je paarden....

En jongens hoeveel kwpnners worden met 2,5 ingereden...
En die moeten in 2 jaar naar de Z gereden worden dat is wel normaal..

kom op mensen als een lief is voor haar paarden dan is zij dat..

dus laten we het leuk houden

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:01

Klopt.. Spieren worden misschien wel snel aangemaakt, maar de pezen doen er veel langer over om sterk te worden. Dit gaat allemaal tig keer zo langzaam. Daarom is het belangrijk om het voor Wolder niet te belastend te maken, anders heb je straks als 5 jarige een paard die snel kreupelt oid.

Aan de buitenkant zie je misschien dat hij het allemaal makkelijk aan kan maar echt, pezen zijn ooohhh zo belangrijk en zo maar kapot te krijgen

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:13

kitzbi schreef:
he margot

ik weet hoe je met je paardjes om gaat en wolder ziet er super uit..en het rijden gaat steeds beter.

Wordt hier gezegd dat dát normaal is? NEE! Absoluut niet.. en we hebben het hier niet over andere paarden, het gaat hier om de pony van de TS.
En er is geen paard van 4,5 dat Z mag starten, weet niet waar jij dat ziet. Knipoog

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:18

Ik vind het er erg netjes uitzien hoor! Let er alleen dat je je hak meer uitdrukt.
En dat setje vind ik dus echt super, ik denk dat ik die ook maar ga kopen Bloos

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:20

Zit er mooi uit;) Geen commentaar op de leeftijd, dat moet je zelf maar weten;)
Veel succes October wedstrijden!

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:22

UpToDance schreef:
kitzbi schreef:
he margot

Wordt hier gezegd dat dát normaal is? NEE! Absoluut niet.. en we hebben het hier niet over andere paarden, het gaat hier om de pony van de TS.
En er is geen paard van 4,5 dat Z mag starten, weet niet waar jij dat ziet. Knipoog

Nee niet starten nee maar der word dan al wel op Z nivo mee getraind!

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:33

dat bedoel ik die paarden worden in een korte op Z nivo gereden.

En margot weet wat ze doet dus hou op met je gezeur...

Dus nog een keer laten we het leuk houden

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:36

uukjee_lover schreef:
Nee niet starten nee maar der word dan al wel op Z nivo mee getraind!

Als de paarden de verkoop in gaan en op 4,5 leeftijd Z1 klaargemaakt zijn zullen ze het paard moeilijk verkopen.
Elk mens met verstand weet dat je het paard dan over een paar jaar naar de slacht kan brengen. Knipoog
Wedstrijden rijden op dat niveau heeft geen zin, mag niet. Dus 't valt allemaal wel mee.

Zoals ik al zei gaat het hier om het paard van de TS. Niet om andere paarden. Lachen
Nou ik zou zeggen stoppen jullie dan met erover doorgaan, ik heb 't al een paar keer gedaan maar krijg elke keer reacties terug. Knipoog

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:39

Sorry horo wij gaan er niet over door ik heb al paar x hier neer gezet dat dit moet kappen dat gedram.
Dus daar hoef je mij niet voor an te wijzen.
En ja het gaat om TS der pony.
Maarja toch willen wij het hier even mee vergelijken.
Want de TS weet zker wel waar ze mee bezig is.!

Dus nogmaals aan iedereen die der over door gaat kap gewoon.!

Je hebt je ding gezegt en de TS moet zelf weten of ze der wat mee doet ja of de nee.!
En dat hoeft dus niet tig keer herhaald te worden.

Dit is zeker niet alleen tegen jou bedoeld hoor UpToDance.
Miss wel het minste tegen jou

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:43

Hey

Wat een super coole haflinger heb jij daar zeg. Doe vooral zo door. Ik vond die foto van galop trouwens echt niet verkeerd, dus denk dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken.
Verder is drie jaar idd jong, maar ik vermoed dat je zelf goed weet waar je mee bezig bent, want anders krijg je dit niet voor elkaar.
Veel succes nog !!!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:45

mooie haf,het ziet er zeker netjes uit voor een drie-jarige,je rijd hem ontspannen......en je begrijp zelf ook wel dat als je een jong paard een beetje ontziet, je veel minder kans op artrose hebt en dat soort ellende,ze kunnen meer hebben als ze een jaar of acht zijn dan wanneer ze drie zijn....
jammergenoeg zijn veel paarden van acht al stukgereden omdat er veel te jong veel te zwaar werk mee is gedaan....maar dat wist je waarschijnlijk al.