De training op weg naar de Z-ZZ

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

opgeheven

Re: De training op weg naar de Z-ZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:15

Buiten alle verontwaardiging van mede-bokkers en alle reacties die de foto's en jouw reacties oproepen wil ik je vragen om hier uitleg te geven over de NOODZAAK om binnen een jaar naar het Z te rijden?

Verder zou ik graag willen weten wat jouw prestaties tot zover zijn aangezien jij een opleiding doet die volgens mij alleen vanaf M opgepakt kan worden met een paard van een minimale hoogte en ook minimaal m-niveau.

Wellicht zit het er ooit voor jou in om in het Z te rijden maar vooralsnog moet jij eerst heel veel over jezelf leren en over jouw omgang en kennis met/van paarden en de sport.

Gezonde ambitie is goed maar moet niet ten kosten gaan van de gezondheid van je paarden en van jouw basis. Meisje, ik ben een z ruiter met een Zz paard maar nog dagelijks aan het klooien met veel kleine basisdingen, puntjes op de i, .... Jouw uitgangspunten mogen niet boven alles gaan....

Succes

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:15

Ik zit dit topic echt met Rolleyes te lezen

Want je wilt Z gaan rijden, maar hoe denk je daar te komen, om in 1 keer in die klasse te gaan starten? want iedereen heeft vanaf het begin moeten beginnen en dat is toch echt de B!!
En zijn dit je verzorgpony´s?
Ik hoop dat je nu zelf ook gaat inzien dat de instructeur van de schimmel, wel een apart inzicht heeft over het rijden(ga bv eens vergelijken met foto´s uit andere topics van mensen die wel Z rijden)
Ook vraag ik me af hoe oud je bent?

_sannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:16

HAHA ZZ Tong uitsteken

lovelucydan

het is niet gemeen bedoelt maar ik vind dit er niet echt ontspannen uit zien vooral niet bij die schimmel.

Barmat

virgin_lady schreef:
Ik zal de foto's eens laten zien.
Ik vind het met de vos er wel goed uit zien. De pony heeft al hoog gelopen dus die kan het wel. Rijd er nog niet zo heel lang mee maar volgens de mensen op stal kon het bij M niveau wel begonnen worden. Al train ik dat in mijn les niet altijd.
De schimmel is wat minder dat is meer een gevecht dan lekker rijden. Die wil dus steeds hard en als je hem inhoud dan gaat hij lopen zwiepen en pissig doen. De oprichting heb ik niet echt veel verstand van maar het kan natuurlijk beter.
Als ik ze vergelijk vind ik wel dat de schimmel van achter erg kort loopt en de vos veel ruimer.

Lees de dikgedrukte dingen nu eens terug....

Alles komt voort uit VERZET.

Verzet komt voort uit jouw getrek, gepluk en gehang aan die hackamore. Open je ogen! Neem andere les, en leer wat het is om te RIJDEN in plaats van te hangen, trekken en rukken aan de teugels. Opvangen is anders dan trekken, tempocontrole is anders als hangen aan de teugels.

Als ik die schimmel was had je allang in het ZAND gelegen en kwam je er bij mij niet eens meer OP, zal ik je dat dan eens vertellen.

Vraagje - wat ga je doen met al die commentaar? Want je bent écht niet eerlijk bezig tegenover je paarden.

Zam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:17

Zijn deze van jezelf of rij je ze voor iemand anders ? ?
Ben erg benieuwd naar meer foto's.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:17

virgin_lady schreef:
Ik vind het met de vos er wel goed uit zien. De pony heeft al hoog gelopen dus die kan het wel. Rijd er nog niet zo heel lang mee maar volgens de mensen op stal kon het bij M niveau wel begonnen worden. Al train ik dat in mijn les niet altijd.

Kan wel zijn dat de pony bij M kan beginnen maar mag jij dat ook? Je zult toch normaal in de B moeten starten, dus daar zou ik eens maar eens naar toe trainen.

virgin_lady schreef:
De schimmel is wat minder dat is meer een gevecht dan lekker rijden.

En heb je je wel eens afgevraagd waarom dat zo is? Kijk naar de foto's en je weet het; jij kunt niet met een hackemore rijden...

virgin_lady schreef:
De oprichting heb ik niet echt veel verstand van maar het kan natuurlijk beter.

Maar waarom werk je dan aan dingen waar je geen verstand van hebt?
Laatst bijgewerkt door Kymalin op 03-09-08 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:19

meid....

Wat moet ik hiervan zeggen....

Stap eraf, ga longeren, daarna pas weer rijden, laat je paard laag en lang lopen, kweek spieren en balans....

Misschien is het ook geen overbodige luxe het paard door een osteopaat te laten nakijken... Durf te wedden dat hij muurvast zit....

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:19

Ik ben zelf Z2 startgerechtigd, maar het heeft (en soms nog steeds) me bloed zweet en tranen gekost!
Je moet niet zulke hoge eisen stellen aan je paard.

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 12:19

Voor mijn opleiding hoefde je niet zelf een bepaald niveau te hebben en geen eigen paard te hebben. Doe geen deurne waar dat wel zo is.

Ik wil niet gelijk Z starten want dat gaat niet. Ik wil ze het liefst wel verder vooruit hebben dan dat is dan ga starten zodat ze al meer kunnen dan er gevraagd wordt. IK hoef ook niet perse in een jaar Z of ZZ maar zo vertelde mijn lesgever dat dus. dat dat kon.

ik geef zelfs geen lessen en heb ook zeker nog niet de opleiding klaar (net begonnen)

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:21

maar hoe heet je opleiding dan? En heb je wel eens deelgenomen aan wedstrijden?

daphneM

_claire91_ schreef:
ze krijgt trouwens wel veel berichten zeg!
Als ik een keer foto's er op zet ben ik al blij als ik 1 reactie heb !:P
Zei krijgt gewoon 5 pagina's vol in mischien 5 minuten haha:P

hahah zie mij reactie terug! dat zei ik ook al.. Clown

Liezel1

Meid, als ik je laatste reactie zo lees: zoek een andere instructrice... dit kost je je paarden...

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:22

Waar doe je die opleiding dan?
Ik weet dat er veel reacties komen, maar ben toch wel benieuwd naarw at reacties van jouw kant uit op verschillende vragen die hierbovenstaan....
Kan het nog steeds niet geloven dat je dit allemaal serieus meent

Jinthe1

virgin_lady schreef:
De schimmel is wat minder dat is meer een gevecht dan lekker rijden. Die wil dus steeds hard en als je hem inhoud dan gaat hij lopen zwiepen en pissig doen. De oprichting heb ik niet echt veel verstand van maar het kan natuurlijk beter.
Als ik ze vergelijk vind ik wel dat de schimmel van achter erg kort loopt en de vos veel ruimer.

Dat vechten komt ook waarschijnlijk omdat hij het niet goed snapt. Onthou wel dat je beter een paard kunt hebben wat je moet 'houden' dan 'douwen'. Knipoog
Probeer niet constant terug te werken, daar gaat hij inderdaad van vechten. Steeds ophoudingen maken en terug in tempo werkt beter.
Daarbij ga je zelf langzamer lichtrijden.
Omdat jij steeds terugwerkt aan de voorkant zal hij achter inderdaad korten gaan lopen.
De oprichting moet je nog helemaal niet aan denken. Je moet eerst het tempo onder controle krijgen.
Laag en ontspannen en tempowisselingen rijden die van 'jou' zijn en niet van je paard!
Dan kan hij achter gewoon bewegen en komt het oprichten in een later stadium vanzelf.

Zonder een juiste basis komt die er niet!

Succes! Is je instructeur trouwens een gediplomeerd instructeur?

Tallie1979

Ben je de basis ORUN gaan doen?

Ook daar mag iemand niet zo rijden namelijk Knipoog

_claire91_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:23

winia4ever schreef:
_claire91_ schreef:
ze krijgt trouwens wel veel berichten zeg!
Als ik een keer foto's er op zet ben ik al blij als ik 1 reactie heb !:P
Zei krijgt gewoon 5 pagina's vol in mischien 5 minuten haha:P

hahah zie mij reactie terug! dat zei ik ook al.. Clown

haha ja nu zie ik het pas Tong uitsteken als ik alles moet gaan lezen wat zei allemaal krijg zo snel ben ik niet hoor haha:p

Kymalin

Montignac schreef:
maar hoe heet je opleiding dan? En heb je wel eens deelgenomen aan wedstrijden?

Ja, die vraag heb ik ook al meerdere keren gesteld en ik krijg daar ook maar geen antwoord op!

dennisje

normaal ga ik in tegen vervelende afkrakende opmerkingen maar in dit geval ben ik het met alle bokkers eens. met die hackamore pleeg je nu mishandeling het paard loopt er alles behalve ontspannen mee en ik vind het absoluut niet fijn om te zien.en dat het een volbloed is kan best zijn maar een volbloed juist tegen houden maakt hem zo druk ik rij ook een volbloed en geef hem de vrijheid en is toch meestal wel rustig. of die zelf is een hackamore om en vraag is of iemand er zo aan gaat trekken kijken of jij het zo fijn vind. denk het ook niet

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 12:24

ik doe opleiding voor instructeur paardensport
ik heb wel wedstrijden gereden. niet met de vos want die rijd ik nog niet zo heel lang. wil er ook mee in de B starten maar dus wel vooruit trainen en vind die eigenlijk wel goed gaan al zeg ik het zelf. deze pony loopt lekker en gaat eigenlijk wel hard vooruit.
zal binnenkort weer nieuwe maken.
die van de schimmel is alweer van een tijd geleden trouwens.
Maar ik ga kijken of de hack eraf kan.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:24

ik ben nu wel erg nieuwsgierig omdat ik hard heb moeten werken om uberhaupt over de opleiding na te mogen denken....

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:24

virgin_lady schreef:
ik doe opleiding voor instructeur paardensport
ik heb wel wedstrijden gereden. niet met de vos want die rijd ik nog niet zo heel lang. wil er ook mee in de B starten maar dus wel vooruit trainen en vind die eigenlijk wel goed gaan al zeg ik het zelf. deze pony loopt lekker en gaat eigenlijk wel hard vooruit.
zal binnenkort weer nieuwe maken.
die van de schimmel is alweer van een tijd geleden trouwens.
Maar ik ga kijken of de hack eraf kan.

Nee, ook deze pony loopt niet goed....
Hard voorruit wil niet zeggen "goed vooruit"

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:25

maar nogmaals, en wellicht wat duidelijker. Wat is het nivo welke je hebt gereden met de wedstrijden?

en hoe heet jouw opleiding en waar kan ik die vinden? Knipoog

Whitepanther

ik ben ook wel erg nieuwschierig geworden welke opleiding dit is en waar deze zit....

eknein

Denken jullie niet dat ze het nu wel snapt. Ze heeft erkend dat jullie gelijk hebben en dat ze eraan gaat werken.

Als iedereen de hele tijd nog keer alles gaat herhalen word het een lang topic.

@ ts: maak snel nog een keer wat foto's. Met de reactie's van dit topic nog bij de hand. Want er zijn in dit topic echt wel goede dingen gezegd. Alleen ik denk dat je het nu wel snapt.