Bastet (v. Liberty M ) tégen haar zin @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bulck

Re: Bastet (v. Liberty M ) tégen haar zin @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:40

hey

tuurlijk zien deze fotos er al beter uit en is wel een mooi paardje
Ff gewoon een opmerking over de uitlaten op mijn commentaar.
Ik was verkeerd om een veralgeming te plaatsen, maar uiteraard komt dit wel voort uit ervaringen en als ik dan dergelijke topics zie komen men haren recht overeind.
Heb zelf pm met Laverite gedaan, en hoop dat ik haar wat hulp heb kunnen bieden.
Dus voor alle west en oost-vlaamse ruiters en amazones mijn excuses. ik hoop dat jullie dan net niet die ruiters zijn die ik ontmoet heb bij HROV of WVUR, maar een paard rijden met respect, inzicht en verstand.
mijn ervaring op wedstrijden die daar gereden worden is, hoe dieper vanvoor hoe hoger de punten. dit is ook door 'nationale' ringmeesters erkend al zijnde een 'probleem'. paarden op stang en trens, die een proef lopen met de neus ter hoogte van de boeg, zonder graad van verzameling en dan een proef kunnen winnen versta ik niet. Kijk in bvb hippo revue of op wedstrijd, foto zijn momentopname dat weet ik, maar het geeft wel een gedacht van hoe een paard er bij loopt. een paard gaat niet net voor de foto es ff laten zien hoe het niet moet.

Maar dat is mijn ervaring en mijn mening, die daarom niet gedeeld hoeft te worden door anderen.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:10

Oef, bedankt Lachen
Ik ben wel geen dressuurruiter maar kom...

Ik vind het knap dat ze deze foto's durfde plaatsen, toont dat ze toch vooruit denkt, en naar oplossingen zoekt!

De tweede reeks is al veel beter, je handen zijn al mooi naar voren, alleen mag je nog meer je ellebogen loslaten en ontspannen. Je hielen mag je nog meer uitdrukken, het boek centered riding van sally swift zou een goede hulp zijn voor je denk ik!
Probeer veel overgangen te maken, laat ze niet op je hand gaan leunen, vraag regelmatig eens stelling, al s het maar 5 cm, maar LOSLATEN, zowel van je paard als van jou, je teugels is het magische woord, en ik ben ervan overuigd dat je dat kan!

Ps Probeer niet te hard te willen bewijzen in de les, sleutel juist daar aan de basis, en dan je nog zo goed de volgende keer verder bouwen, succes!

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 21:31

Je hebt in ieder geval reactie genoeg Knipoog

De foto's die je erbij hebt gezet geven indd een fijner beeld. Mijn tip is nog: probeer in wendingen 'mee' te zitten met je paard. Gewoon zoals je dat ook op de fiets doet. Heeft mij ook geholpen! Ik zit zelf vaak wat tegen de rijrichting in en sja dan kan mijn paard ook niet fatsoenlijk meebuigen. Dus kijk eens tussen de oren van je paard door naar voren, waar je naartoe gaat en draai mee met de bochten die je hem wilt laten maken.

En ik neem aan dat je instructie je al hard aan het werk zet dus moet helemaal goed komen!

Succes ermee en gewoon lekker doortrainen!!

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 12:53

Pff wat zitten er in dit topic een aantal vervelende mensen zeggen!
Er wordt door de TS al aangegeven dat dit even een slechte dag was, en die heeft iedereen wel eens! Maar de meesten zullen de foto's daarvan niet plaatsen omdat ze bang zijn voor commentaar. En TS geeft juist aan dat ze graag commentaar wil!
Er komen me hier toch een paar reacties voorbij..
En dat er dan wordt geconcludeerd dat de instructeur slecht zou zijn, waar halen jullie het vandaan? Zucht Slapen

Mijn mening: zo slecht vind ik het er helemaal niet uitzien.
Helaas kan ik je vrij weinig commentaar meegeven, en je hebt volgens mij ook al veel nuttig commentaar gehad! Maar volgens mij doen jullie ontzettend je best om alles zo goed mogelijk te doen. Ik heb al meerdere topics van jullie zien langs komen en ik vind jullie echt een geweldig koppel! Wel is je houding inderdaad nog steeds een belangrijk punt!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 12:57

Noppes: dankjewel hoor, toffe reactie Lachen Ik heb op de vorige pagina ook nog een paar foto's gezet van de dag erna Lachen Zo kan je meteen zien dat het idd niet altijd zo slecht hoeft te gaan Lachen Bedankt hé.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:10

De tweede reeks foto's zien er inderdaad een heel stuk beter uit hoor!
Nog mag je een knikje in je armen hebben en je handen wat openen, maar hier zie je in elk geval een ontspannener paard.. ga zo door Knipoog Haha! !

Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:16

ik vind het er belange zo erg niet uitzien ; behalve dat je enorm naar achteren leunt waardoor je mss een beetje teveel in ze'n mond hangt.. Ook vind ik ( mss zijn het maar momentopnames) dat je hem soms een beetje te diep rijdt..
Anders heb ik geen commentaar; mooi paardje!
succes!

enja; vindt je paard het rijden eigenlijk wel prettig?? Hij staat overal met ze'n oren achteruit op de foto..

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 20:43

@xmrganx: ja, ik zie het ook, irl valt het wel minder op ...