ik zeg wel eens, als ik bijv niet goed op de hoefslag rijd, "hoefslaaggg, doordraven"
echt vet grappig, ik doe het automatisch
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Tijdens Dressuurè `n beetje.. Maar Mezelf moed in-praten tijdens het springen! Altijd..
!
Zelf doe ik het ook niet, maar ik kan me wel voorstellen dat voor je beter werkt als je het hardop zegt. 
KiWiKo schreef:ik doe het wel......... alleen spreek ik het pas daadwerkelijk uit als ik echt domme dingen aan het doen ben
maar in mijn hoofd spreken elke pas mijn instructeurs van vroeger en nu
. Nou heb ik met mijn 16 jaar nog niet veel verschillende instructeurs gehad, maar hoor toch wel vaak de opmerkingen/dingen waar ik op moet letten, in mijn hoofd
.
.
Ik zeg het dan wel niet hardop maar ik probeer de hele tijd bewust te blijven van mijn houding en mezelf dus de hele tijd de verbeteren, ook denk ik altijd aan de dingen die in de les gezegd werden. Werkt opzich prima voor die keren dat je eens alleen moet rijden, maar toch vind ik goede instructie nog altijd van belang. Bij mij is het balans tussen net genoeg nadenken en te veel heel onstabiel.. Onder de lessen dacht ik vaak te veel waardoor ik me te veel ging focussen op iets, gevolg: pony in de stress en ik in de stress.. Mijn instructrice verbeterde me dan altijd door: 'je denkt weer te veel.' En ik ging dan gewoon aan een leuk deuntje denken waardoor mijn aandacht weer een beetje werd weg-getrokken...

.
.
Nee dat doe ik niet, wel denk ik wat m'n instructrice zou zeggen en vraag ik wel eens aan anderen wat ze ervan vinden, omdat je het zelf toch altijd anders voelt dan het eruit ziet. En idd geef ik anderen soms ook wel eens opbouwend commentaar, zéker als ze op mijn pony zitten.

.
Haha.