Help wat moet ik?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Re: Help wat moet ik?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:55

Fijn te lezen dat het paard fijner liep met de sperriem anders. Gewoon geduld hebben met rijden en kijken hoe ver je komt toch. Word je geen Z dan heb je in ieder geval veel geleerd met het paard.

Annelieke111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 19:28

Ach ach, Geartsje93, wees in 1e instantie gewoon blij met je paard, zonder er per direct vanalles mee te willen bereiken. Z2 dressuur en ook nog eens ZZ springen is niet niks, niet ieder paard is er geschikt voor en al helemaal niet ieder ruiter.

Ik zou zeggen, vergeet dat hele Z gebeuren (buiten beschouwing gelaten dat het paard een draver is) en ga gewoon lekker met je paard aan het werk, zorg voor veel afwisseling en zie maar waar het schip strandt..

Het oordeel dat een draver niet fatsoenlijk een dressuurproefje zal kunnen lopen, is volgens mij al een beetje achterhaalt. Ik heb meerdere dravers leuk mee zien doen in de B en in de L, zowel dresuur als springen. Eerlijksheidshalve moet ik toegeven door hun karakter en de wil om hun baas te plezieren.

Hoop dat je inziet dat je "doel" een beetje te hoog gegrepen is en dat je gewoon vriendjes wordt met je paard!

Succes!!!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 19:28

De kans dat je met een draver ZZ springen word of Z dressuur is vrij klein of zelfs uitgesloten
Dravers zijn werklustige paarden, vaak braaf ook
Maar...ze zijn gefokt voor de drafsport
de meeste kunnen niet eens een fatsoenlijke galop laten zien (uitzonderingen daargelaten)
Want de galop is er praktisch helemaal uit gefokt!!
Onderzoek welke mogelijkheden dit paard heeft, maar verwacht er niet te veel van..
Als je verder wil komen in dressuur of springen kun je beter een paard kopen die hier voor gefokt is
Of iig een normale galop heeft
Ik vind niet eerlijk to het paard om oefeningen te vragen, die hij qua bouw en/of beweging helemaal niet waar kan maken...
Dat is zowel frustrerend voor jezelf als je paard.
Zorg daarom vooral dat je samen plezier heb!

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 19:54

runningkawa schreef:
Als ik ouder zou zijn en zou op dit topic stuiten geloof ik dat ik een advertentie op marktplaats zou plaatsen;

te koop lieve draver
gevraagd eigenaresse die hem waardeert en in de waarde laat en van hem geniet zoals hij is...

Afgod Zet ook maar een advertentie op dravers.nl Knipoog

De TS zal waarschijnlijk een jonge meid zijn die zich blindstaart op de mooie dressuurplaatjes die zij ook wil bereiken.
Mijn dravermerrie loopt ook fantastisch, al zou ik nooit van haar 'eisen' dat ze mee loopt in de hoogste reining. Ik ben al blij met de mijlpaal van een goed changement die ik haar helemaal zelf heb beleerd!

Ts, vraag alsjeblieft aan je ouders of ze niet liever een kwpn-er voor je willen kopen. Ik ben bang dat je straks misschien met allerlei dwangmiddelen aan de haal gaat. Dat haal ik een beetje uit je reacties, je bent snel geirriteerd en bij een draver is geduld een hele schone zaak!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:19

Ik hoop dat je alle reacties ter harte neemt TS

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:19

runningkawa schreef:
dat je verwend over komt met je paard...

jij krijgt een paard en waardeerd het helemaal niet...loopt te zeuren over een hoog nivo..ipv je gelukkig te prijzen met een eigen paard...
Veel meiden zouden een gat in de lucht springen...

ruilen...nee gloof niet dat ik dat als ouder zou doen...als het paard het kan....kan de ruiter het nog niet...dan heb je een andere instelling nodig...

Mee eens

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:15

Equinecoach schreef:
runningkawa schreef:
Als ik ouder zou zijn en zou op dit topic stuiten geloof ik dat ik een advertentie op marktplaats zou plaatsen;

te koop lieve draver
gevraagd eigenaresse die hem waardeert en in de waarde laat en van hem geniet zoals hij is...

Afgod Zet ook maar een advertentie op dravers.nl Knipoog

De TS zal waarschijnlijk een jonge meid zijn die zich blindstaart op de mooie dressuurplaatjes die zij ook wil bereiken.
Mijn dravermerrie loopt ook fantastisch, al zou ik nooit van haar 'eisen' dat ze mee loopt in de hoogste reining. Ik ben al blij met de mijlpaal van een goed changement die ik haar helemaal zelf heb beleerd!

Ts, vraag alsjeblieft aan je ouders of ze niet liever een kwpn-er voor je willen kopen. Ik ben bang dat je straks misschien met allerlei dwangmiddelen aan de haal gaat. Dat haal ik een beetje uit je reacties, je bent snel geirriteerd en bij een draver is geduld een hele schone zaak!

Vind ik ook, geef hem dan een plek waar iemand op zoek is naar een draver en koop een Z kwpn-paard, dan zal die je eens leren zie wat rijden is. Vork

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 18:47

unamie schreef:
de meeste kunnen niet eens een fatsoenlijke galop laten zien (uitzonderingen daargelaten)
Onderzoek welke mogelijkheden dit paard heeft, maar verwacht er niet te veel van..
Als je verder wil komen in dressuur of springen kun je beter een paard kopen die hier voor gefokt is

, ik ben het voor de rest helemaal met je eens hoor, maar de galop is er bij een draver niet uitgefokt.
Kijk maar eens naar draverveulens , die galopperen naar hartelust door het land.
Het wordt ze voor de sulky afgeleerd, maar meer ook niet.
Dat zijn een van de vele vooroordelen over dravers.

Ik moet er wel bij zeggen dat er inderdaad maar een select groepje dravers hoog in de dressuursport rijdt.
De talenten van de meeste dravers liggen mijns inziens toch meer bij bv endurance e.d.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 19:22

Wat zijn dit nou voor een reacties dat de TS ondankbaar zou zijn? Sorry hoor, maar er is hier ergens op bokt een topic met de vraag wat jouw ultieme doel/droom is op paardengebied. 9 van de 10 antwoorden daar "grand prix niveau, z starten" etc etc. Zijn al die mensen dan ook per definitie verwend en niet blij met hun paard omdat ze daar dan nog niet zijn? De TS heeft een droom, dat betekend niet dat ze niet blij is met het paard dat ze heeft, ze vraagt alleen of het mogelijk is of niet. Ik zou het ook leuk vinden om met mijn huis, tuin en keuken paard, dat totaal niet op de sport is gefokt de Z bereiken, denk niet dat het gaat lukken, ik denk zelf dat haar hoogtepunt in de M ligt, maar maakt mij dat dan ook een verwend kreng, omdat ik droom van iets dat ik met mijn paard wil bereiken maar wat ik waarschijnlijk met dit paard niet bereiken kan? Nee. Hou ik daarom minder van mijn paard?
Ik zou zeggen, ga het gewoon proberen Geartsje, kijk maar wat je kunt, kijk maar of het lukt. Zoals ik je al gezegd heb, ken ik toevallig een draver die machtig kan springen, dus waarom zou jouw paard de dressuur niet in kunnen? Je gaat het moeilijker krijgen dan het meisje dat een KWPN-er koopt dat al 3 keer Z gelopen heeft en misschien heeft je paard er ook wel helemaal geen aanleg voor en wordt het niets. Maakt wat uit, je kan het altijd proberen en dan altijd nog een keer zien of je denkt van "dit is niets, hier doe ik mijzelf en m'n paard geen plezier mee" of "maar hé, dit gaat eigenlijk best wel lekker"..

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 19:46

risky schreef:
en nog even over dat tong uitsteken, dat is een draverskwaaltje

9 van de 10 dravers doen dit en niet omdat ze iets hebben, het is een soort extra'tje bij je draver

dit is echt klinkklare nonsens

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 19:58

Ik vind eerlijk gezegd dat je jezelf en Vision de verkeerde doelen stelt (maar dat doen veel andere ruiters met je). Waarom ga je niet lekker met haar rijden en lessen en jezelf doelen stellen als nageeflijk lopen (dus niet alleen met d'r kop in een boogje), goed aan het eebn, mooie overgangen kunnen rijden, lekker los ruggebruik, een betere sprong in de galop te krijgen en steeds wat meer verzameling. Dat zijn veel betere doelen en die kun je ook thuis realiseren. Je kan een wedstrijd dan beter zien als een test over hoe je paard is en hoe jij rijdt en als bevestiging van het rijden thuis. Dit soort dingen kan je zeker met een draver ook bereiken en je raakt zelf minder snel van gefrustreerd.

Als je echt in je hoofd hebt dat je hoge wedstrijdresultaten wilt gaan bereiken, dan moet je denk ik toch eens goed nadenken of dit wel het juiste paard is voor jou en of jullie uiteindelijk echt gelukkig worden van elkaar of dat je zometeen als het niet lijkt te gaan lukken alleen maar gefrustreerd raakt van elkaar als je aan het rijden bent met haar. Hierover nadenken is niet oneerlijk tegenover haar, maar juist veel eerlijker.

En zoals eerder gezegd: Een draver is niet gefokt voor het werk wat jij van hem gaat vragen, wat niet wil zeggen dat ze het niet kan, dus je kan het of gewoon gaan proberen of er niet eens aan beginnen

Als ik het me goed herinner schrijf je in je eerste post dat ze een slecht leven heeft gehad op de baan. Denk je dat omdat ze een draver is? Of weet je dat? Daar zou ik namelijk niet vanuit gaan; de meeste dravers hebben een topleven en je hoeft je daarom ook dan niet schuldig te voelen als je haar eventueel wilt doorverkopen.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 20:10

nobel1 schreef:
unamie schreef:

, ik ben het voor de rest helemaal met je eens hoor, maar de galop is er bij een draver niet uitgefokt.
Kijk maar eens naar draverveulens , die galopperen naar hartelust door het land.
Het wordt ze voor de sulky afgeleerd, maar meer ook niet.
Dat zijn een van de vele vooroordelen over dravers.

Ik moet er wel bij zeggen dat er inderdaad maar een select groepje dravers hoog in de dressuursport rijdt.
De talenten van de meeste dravers liggen mijns inziens toch meer bij bv endurance e.d.

Dat zou best eens kunnen
eigenlijk zie ik vooral oudere dravers met (galop) problemen
Ik ken er 1 met een prima galop, liep ook L2 maar had het daar wel moeiijk mee
kortom ik vind de draver overal geschikt voor, maar qua dressuur moet je er niet te veel van verwachten
de meesten hebben trouwens een gouden karakter
Ze laten zich zonder problemen masseren

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 20:12

niet teveel zeuren, gewoon gaan doen, lekker rijden,genieten van je paardje, goede instructie erbij , tijd en geduld nemen en start eens een proefje,kijken hoe het gaat en dan zie je wel.

Het allerallerbelangrijkste is dat jullie samen plezier hebben, dan komen de prestaties vast wel. Ik vind rijden pas echt leuk als je weet dat je het samen hebt gedaan en niet door je paard ergens naartoe te sleuren met bijvoorbeeld allerlei hulpmiddelen. Dan kun je zelfs al trots zijn op een paar passen mooie middendraf of whatever.

Geniet van je paardje en besef dat je een van de gelukkigen bent die de kans heeft gekregen om een eigen paard te hebben, alles wat daarna komt is extra toch?!! succes

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:43

pff wees eens blij met wat je hebt?
weet je niet hoeveel mensen gewoon een paardje willen dat gewoon in hun tuin staat ofzo?
jij hebt een paard..en hij is niet goed genoeg voor jou?
waarom ZZ? man da kost enorm veel geld etc...
geniet maar goed van je paard en doe B dressuur of 90 parcourtjes ermee..
maar ZZ? als je dat haalt..

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 23:04

meissie,
Gewoon lekker door gaan met oefenen! Ik rij ook een draver die ik als mijn eigen mag beschouwen en zij kon eerst niet eens rustig draven en dat kan ze nu wel! galopperen doet ze nu ook!
Als het paard het kan, en jij wilt er ook alles voor doen zodat het leuk blijft voor jullie beiden, ga dan gewoon lekker verder! Niet alles in 1x natuurlijk, maar je moet gewoon erg veel geduld hebben! Hebben jullie bieden de wilskracht en doen jullie lekker met z'n beiden jullie best, dan kun je heus wel ver komen!
Ik vind trouwens wel dat menig commentaar niet helemaal terecht is, wel een aantal dingen maar niet allemaal!
succes met z'n beiden!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 23:17

Gewoon rustig trainen, niks forceren, wees blij dat je een paard hebt niet iedereen heeft dat.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 07:53

En je doelen misschien anders stellen. Denk niet "ik wil Z2 rijden", maar begin eens te denken "ik wil goed leren paardrijden". Dat kan ook met een draver en als je eenmaal goed kunt rijden dan komt die Z2 wellicht wel met een volgend paard. Als je goed genoeg rijdt wordt je misschien eens gevraagd een ander paard te rijden waar je weer verder mee kunt komen en wie weet hoe het balletje komt te rollen.

Ik ken mensen die Z2 zijn die ik niet op mijn paard zou laten, of die niet in staat zijn hun eigen jonge paard op te leiden. Dus die "titel" zegt niet in alle gevallen wat over de kwaliteiten die je als ruiter hebt.

Je bent jong genoeg, stel haalbare doelen, ga hard werken en dan kom je al een heel eind.

Zou toch leuk zijn als mensen van je konden zeggen "nou, dat meisje heeft die draver toch heel goed aan het lopen!" (ipv "kijk nou, heeft ze een Z2-paard gekregen en nou bakt ze er niks van Knipoog"

moni66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 12:38

mn dochter rijdt ook op een draver en ze heeft gewoon 1 jaar in de F3 gezeten omdat hij de gallop niet goed kon.
denk dat je het wel kan vergeten om hoog te rijden
mn zoon springt met de draver
doet die echt leuk..............tussen de 80 en 100cm
crossen vind ze ook heerlijk
vind dravers echt lieverds, je kan er veel mee, maar niet op hoog niveau

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:19

nickyu schreef:
kan je die instructrice niet vragen of je paard aanleg heeft ?
inprincipe moet ieder gezond paard de z kunnen halen

dat ben ik niet met je eens. Een gezond paard, zoals bijvoorbeeld de mijne, kan een bouw hebben die het behalen van de hogere dresuurklasses erg tegenwerkt en waar je met het rijden gewoon niet voldoende aan kan verbeteren. Een te lange rug, te weinig tonen, minder ruime gangen zijn zomaar wat voorbeelden van dingen die niets met gezondheid te maken hoeven te hebben, maar wel ertoe bijdragen dat bijv ZZ erg zwaar wordt, om niet te zeggen onmogelijk. Ik heb met Fleur wel al meer bereikt dan dat ik mogelijk achtte met haar bouw, omdat haar werkwilligheid een hoop goedmaakt, maar hoger dan de M zal ze nooit komen, ondanks haar fysiek prima gezondheid.

Maar TS, waarom wil je persé zo hoog komen? je kunt het paard toch ook kopen omdat je haar zo lief vindt? En dan maar zien hoever jullie beiden komen? Je moet niet van tevoren doelen gaan stellen die je mss nooit kunt halen, dan wordt de teleurstelling als het niet lukt alleen maar groter. Stel je geen onhaalbare doelen, dan hebben jullie samen plezier tijdens het rijden en maakt het je niet meer uit of je nu wel of niet ZZ rijdt.

_Lunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 19:02

Ik kan hier zo boos van worden he ..
Ik zal me dus al maar bij voorbaat gaan excuseren om wat ik ga zeggen ,
Ik vind dat je ten eerste al eens eerst naar jezelf moet kijken , ik heb even in je profiel gespiekt n je eigen houding vind ik zelfs als niet zoals het moet zijn ,
Je tenen zijn naar buiten gedraaid , je benen liggen te ver naar voor , ja handen zijn gespannen en precies vastgezet op de schoft , en je bovenlijf is niet ontspannen ,
En jij maakt je zorgen over de Z ? En dan nog over je paard ?
Ik zou eens eerst gewoon beginnen met een b proefje ,
En ja , je bent jong en je moet nog veel leren , ( want dit zou ik als argument krijgen ) en nee ik ben ook niet perfect , maar begin dan gewoon bij het begin en zie waar je komt !
Dan , de hengst van mijn lesgeefmens was veel braver als mijn merrie ooit geweest is , dus het feit dat je hengsten opgeleerd hebt ( zou hebben ) wil ook niet zoveel zeggen , net zoals je zegt dat je m niveau rijdt , want veel mensen denken vooral dat ze kunnen rijden , tot ze op wedstrijd vertrekken , maar dan is het de jury geweest ..
Je hebt een draver gekocht meid , dat wist je op voorhand , k vind het niet eerlijk tegenover het dier om met zo n verwachtingen rond te lopen , Maar zelfs al zou het paard het kunnen , want ik denk dat het in principe met een draver mogelijk is , maar dan moet je kijken want het dier aan kan ,
En ik denk dat je met jou intstelling zelfs met een gemiddelde kwpn er ook niet zou geraken , want je hebt heel veel lef en zelfvertrouwen nodig , nu dat zelfvertrouwen is er genoeg !
Maar als je geen commentaar kunt aannemen van anderen , en dadelijk in de verdediging schiet , dan haal je zo n doelen niet ..

Ik hoop dat je dit leest en eens bij jezelf gaat nadenken ! Je hebt verdorie een paard gekregen , en je hebt nog zelf gekozen ook ! Respecteer wat je hebt , anders verkoop hem aan iemand die hem kan laten zijn wie hij is , zonder zich zorgen te maken over zijn niveau en koop een paard dat goed loopt , en probeer dat dan ook nog zo te houden , en zelfs dat kan problemen geven ,

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 19:55

Afgod

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:01

Inujojo schreef:
Wat zijn dit nou voor een reacties dat de TS ondankbaar zou zijn? Sorry hoor, maar er is hier ergens op bokt een topic met de vraag wat jouw ultieme doel/droom is op paardengebied. 9 van de 10 antwoorden daar "grand prix niveau, z starten" etc etc. Zijn al die mensen dan ook per definitie verwend en niet blij met hun paard omdat ze daar dan nog niet zijn? De TS heeft een droom, dat betekend niet dat ze niet blij is met het paard dat ze heeft, ze vraagt alleen of het mogelijk is of niet. Ik zou het ook leuk vinden om met mijn huis, tuin en keuken paard, dat totaal niet op de sport is gefokt de Z bereiken, denk niet dat het gaat lukken, ik denk zelf dat haar hoogtepunt in de M ligt, maar maakt mij dat dan ook een verwend kreng, omdat ik droom van iets dat ik met mijn paard wil bereiken maar wat ik waarschijnlijk met dit paard niet bereiken kan? Nee. Hou ik daarom minder van mijn paard?
Ik zou zeggen, ga het gewoon proberen Geartsje, kijk maar wat je kunt, kijk maar of het lukt. Zoals ik je al gezegd heb, ken ik toevallig een draver die machtig kan springen, dus waarom zou jouw paard de dressuur niet in kunnen? Je gaat het moeilijker krijgen dan het meisje dat een KWPN-er koopt dat al 3 keer Z gelopen heeft en misschien heeft je paard er ook wel helemaal geen aanleg voor en wordt het niets. Maakt wat uit, je kan het altijd proberen en dan altijd nog een keer zien of je denkt van "dit is niets, hier doe ik mijzelf en m'n paard geen plezier mee" of "maar hé, dit gaat eigenlijk best wel lekker"..

Natuurlijk is het goed om zulke wensen te hebben, het is goed om vooruitstrevend bezig te zijn. Maar uit reacties van de TS blijkt dat ze wilt weten of haar paard dat wel kan bereiken als draver. Dat ze ontevreden is over de tong die uit de mond hangt, en als oplossing allerlei apparaten op het hoofdstel wilt aansluiten. Daarnaast heeft ze dit paard van haar ouders gekregen, was ze erbij bij de koop en heeft ze zelf deze keuze gemaakt. Ik vind dat je het niet kan maken achteraf zo ondankbaar te reageren. Het is een dier, geen apparaat.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:16

mee eens

kimCasier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:25

Er is niks mis om dromen te hebben en ambitieus te zijn. Hoe meer je werkt met je paard, hoe meer je zal kunnen inschatten of je je doelen een beetje moet afzwakken of niet. Niemand is ooit volleerd. (Zelfs 's werelds beste ruiter niet) Hou van je paard en schendt nooit zijn vertrouwen doordat hij iets niet onmiddelijk kan. Dan zal hij met plezier voor je werken en kan je er ook het maximum uithalen.

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:42

Geniet van je paard en wees je ouders erg dankbaar dat je een paard krijgt!! Dat is voor de meeste mensen niet eens weggelegd dus je komt er verwend over zo! Denk dat er heel veel meiden met je willen ruilen!

Wees blij met je paard hoe die is, of ie nou een b proefje loopt of een z proef. En verkoop hem anders aan iemand die wel blij is met een draver die misschien geen zz springen word.