Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
runningkawa schreef:Als ik ouder zou zijn en zou op dit topic stuiten geloof ik dat ik een advertentie op marktplaats zou plaatsen;
te koop lieve draver
gevraagd eigenaresse die hem waardeert en in de waarde laat en van hem geniet zoals hij is...
Zet ook maar een advertentie op dravers.nl
runningkawa schreef:dat je verwend over komt met je paard...
jij krijgt een paard en waardeerd het helemaal niet...loopt te zeuren over een hoog nivo..ipv je gelukkig te prijzen met een eigen paard...
Veel meiden zouden een gat in de lucht springen...
ruilen...nee gloof niet dat ik dat als ouder zou doen...als het paard het kan....kan de ruiter het nog niet...dan heb je een andere instelling nodig...
Equinecoach schreef:runningkawa schreef:Als ik ouder zou zijn en zou op dit topic stuiten geloof ik dat ik een advertentie op marktplaats zou plaatsen;
te koop lieve draver
gevraagd eigenaresse die hem waardeert en in de waarde laat en van hem geniet zoals hij is...
Zet ook maar een advertentie op dravers.nl
![]()
De TS zal waarschijnlijk een jonge meid zijn die zich blindstaart op de mooie dressuurplaatjes die zij ook wil bereiken.
Mijn dravermerrie loopt ook fantastisch, al zou ik nooit van haar 'eisen' dat ze mee loopt in de hoogste reining. Ik ben al blij met de mijlpaal van een goed changement die ik haar helemaal zelf heb beleerd!
Ts, vraag alsjeblieft aan je ouders of ze niet liever een kwpn-er voor je willen kopen. Ik ben bang dat je straks misschien met allerlei dwangmiddelen aan de haal gaat. Dat haal ik een beetje uit je reacties, je bent snel geirriteerd en bij een draver is geduld een hele schone zaak!
unamie schreef:de meeste kunnen niet eens een fatsoenlijke galop laten zien (uitzonderingen daargelaten)
Want de galop is er praktisch helemaal uit gefokt!!
Onderzoek welke mogelijkheden dit paard heeft, maar verwacht er niet te veel van..
Als je verder wil komen in dressuur of springen kun je beter een paard kopen die hier voor gefokt is
Of iig een normale galop heeft
, ik ben het voor de rest helemaal met je eens hoor, maar de galop is er bij een draver niet uitgefokt.risky schreef:en nog even over dat tong uitsteken, dat is een draverskwaaltje
9 van de 10 dravers doen dit en niet omdat ze iets hebben, het is een soort extra'tje bij je draver
nobel1 schreef:unamie schreef:de meeste kunnen niet eens een fatsoenlijke galop laten zien (uitzonderingen daargelaten)
Want de galop is er praktisch helemaal uit gefokt!!
Onderzoek welke mogelijkheden dit paard heeft, maar verwacht er niet te veel van..
Als je verder wil komen in dressuur of springen kun je beter een paard kopen die hier voor gefokt is
Of iig een normale galop heeft
, ik ben het voor de rest helemaal met je eens hoor, maar de galop is er bij een draver niet uitgefokt.
Kijk maar eens naar draverveulens , die galopperen naar hartelust door het land.
Het wordt ze voor de sulky afgeleerd, maar meer ook niet.
Dat zijn een van de vele vooroordelen over dravers.
Ik moet er wel bij zeggen dat er inderdaad maar een select groepje dravers hoog in de dressuursport rijdt.
De talenten van de meeste dravers liggen mijns inziens toch meer bij bv endurance e.d.
" nickyu schreef:kan je die instructrice niet vragen of je paard aanleg heeft ?
inprincipe moet ieder gezond paard de z kunnen halen
Inujojo schreef:Wat zijn dit nou voor een reacties dat de TS ondankbaar zou zijn? Sorry hoor, maar er is hier ergens op bokt een topic met de vraag wat jouw ultieme doel/droom is op paardengebied. 9 van de 10 antwoorden daar "grand prix niveau, z starten" etc etc. Zijn al die mensen dan ook per definitie verwend en niet blij met hun paard omdat ze daar dan nog niet zijn? De TS heeft een droom, dat betekend niet dat ze niet blij is met het paard dat ze heeft, ze vraagt alleen of het mogelijk is of niet. Ik zou het ook leuk vinden om met mijn huis, tuin en keuken paard, dat totaal niet op de sport is gefokt de Z bereiken, denk niet dat het gaat lukken, ik denk zelf dat haar hoogtepunt in de M ligt, maar maakt mij dat dan ook een verwend kreng, omdat ik droom van iets dat ik met mijn paard wil bereiken maar wat ik waarschijnlijk met dit paard niet bereiken kan? Nee. Hou ik daarom minder van mijn paard?
Ik zou zeggen, ga het gewoon proberen Geartsje, kijk maar wat je kunt, kijk maar of het lukt. Zoals ik je al gezegd heb, ken ik toevallig een draver die machtig kan springen, dus waarom zou jouw paard de dressuur niet in kunnen? Je gaat het moeilijker krijgen dan het meisje dat een KWPN-er koopt dat al 3 keer Z gelopen heeft en misschien heeft je paard er ook wel helemaal geen aanleg voor en wordt het niets. Maakt wat uit, je kan het altijd proberen en dan altijd nog een keer zien of je denkt van "dit is niets, hier doe ik mijzelf en m'n paard geen plezier mee" of "maar hé, dit gaat eigenlijk best wel lekker"..