Renate en ik aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Renate en ik aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 12:38

ik geef je alleen een tip Lachen en net zoals met bijna alle andere tips die je krijgt veeg je het van tafel........ en dat is je goed recht, alleen zeg ik dan op mijn manier........ zoek het maar uit Haha!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 12:38

pubelia schreef:
Bij deze een filmpje (wel niet zo'n goede kwaliteit) kan je dus zien dat (als ze dicht bij is vanuit dit filmpje te zien) ik geen druk op mn teugels heb, zelf ff geen contact in haar mond heb...
(om te laten zien dat ik niet aan duw en trek werk doe!

Afbeelding

Mag ik vragen hoe oud dit filmpje is?
Ik vind dit er namelijk beter uitzien dan wat ik zie op de foto's.
Het lijkt ook alsof je op het filmpje veel minder bezig ben met haar aan de teugel te rijden dan op de foto's!
Wel moet je opletten dat je op het goede been lichtrij.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 13:12

heb eerder ook al wat tips neergezet in dit topic , maar ga er verder niets meer over zeggen ...
Een ding wil ik wel heel graag kwijt , omdat je al vele goede tips hebt gekregen en je veegt ze idd gewoon van tafel , sinds HAW aangepaste regels heeft , worden er echte goede tips gegeven , voorheen wilde IK nooit geen foto,s kwijt op HAW , maar NU ga ik er snel foto,s op zetten en HOOP dat ik net zulke goede tips krijg ..
Dus DOE er wat MEE !!! aub
Ik meldt me nu af voor dit TOPIC want ik wrdt er zwaar sjagerijnig van
Heel veel succes in de toekomst , je hebt n super leuke haf
Laatst bijgewerkt door Zinzi_jewel op 13-07-08 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 13:21

Na het kijken van het filmpje vind ik dat jij je meer moet concentreren op het rijden. Vind dat jij veel meer je figuren moet voorbereiden.
Ook zo je moeten proberen meer rust in de draf te brengen. Vind het her erg loperig uitzien.
* Beugels een gat korter en je been stil houden.

En ben het wel met Kiwiko eens. Als jou instructice je hier niet mee kan helpen, zou ik zeker gaan zoeken naar een andere.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 13:26

pubelia schreef:
Kiwiko mijn instructrice is erg goed, dus ik ga niet naar een andere over!

Op dat filmpje waren mijn beugels langer als op de foto's!

In draf steek ik idd mijn voeten af, dit komt omdat als ik dat neit doe ik door mn enkel ga.

Je wimpelt alle tips af en dat is erg jammer.

Overal heb je een smoesje voor...

Beter leren rijden begint bij het erkennen van je tekortkomingen.

Altijd hebben mensen smoesjes, het lag aan het zadel, dan weer aan de laarzen , dan weer aan het weer. De keer erna ligt het aan de kleur van het dekje..

Een ruiter is pas een goed ruiter als deze wil aannemen dat de tips die worden gegeven goed bedoeld zijn en wellicht ook zeker een kern van waarheid bevatten.

En jij moet als geen ander weten hoe belangrijk het is om naar tips te luisteren... je geeft immers zelf ook les....

Besef dat je een hoop werk te doen hebt. Veeg eens een keer niet alle tips weg, maar ga er eens goed voor zitten. Bekijk je zelf eens wat kritischer. Als je zelf goed les kan geven, zie je ook dondersgoed wat er schort aan je filmpje en foto's.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 13:34

De enige reactie van mij uit was dat op je knieën steunen ook niet correct is. Meer rijtechnisch commentaar is over het algemeen al gegeven, en ik wil daarin niet in herhaling vallen.
Wat ik nog wel wil meegeven is dat ik van mening ben dat het ontzettend jammer is dat je menig goedbedoeld advies wegwuift en overal tegen in gaat. Ik heb zelf het hele topic doorgelezen en vind het, op enkele uitzonderingen na, allemaal goed bedoelde adviezen. Mensen die jou vooruit willen helpen door hun visie te geven. De adviezen zijn over het algemeen hetzelfde, dus ga er van uit dat men ook echt jou wil helpen.

In jouw onderschrift staat:
Jouw reactie hier op bokt is een afspiegeling van hoe je in het echte leven bent, of graag wil zijn....

...... Hierbij heb je het neem ik aan ook over jezelf? Iemand die weinig goedbedoelde kritiek kan aanvaren, niks wil aannemen en zich constant om het minste of geringste (goedbedoelde) advies aangevallen voelt? Mijn advies: Werk hieraan! Alleen al door adviezen aan te nemen ben je weer een stapje verder in je (rij)proces!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 13:40

Ik sluit me (helaas) bij de twee bovenstaande schrijvers aan. Ook ik heb mijn best gedaan, de tijd genomen om dit topic door te lezen, het filmpje te bekijken en heb nagedacht over tips. Of je het nou leuk vindt of niet, juist je houding is van cruciaal belang bij het wel of niet goed rijden van een paard. Dat zul jij toch ook weten. Mijn laatste tip: kijk nog eens goed naar al je foto's en probeer per foto twee goede en twee minder goede dingen aan te wijzen. Hou de goede dingen vast, en ga werken aan de minder goede punten. Maar durf in elk geval wel kritisch naar je eigen rijkunsten te kijken.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 13:48

Na het zien van foto's en filmpje wil ik je de volgende tips meegeven:
- Groter zadel, momenteel heb je teveel gewicht op de achterzijde van je zadel waardoor je je paard uit balans haalt
- Meescharnieren in je ellebogen waardoor je een rustigere teugelvoerig hebt bij het lichtrijden
- Meer lengte in de hals
- Kaakgewricht soepeler maken
- Werk aan de souplesse in de lengtebuiging. Deze is momenteel onvoldoende wat ook verklaart waarom je paard bij stelling zijn schouder eruit gooit.
Succes!!

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 14:09

crossmonster schreef:
pubelia schreef:
Kiwiko mijn instructrice is erg goed, dus ik ga niet naar een andere over!

Op dat filmpje waren mijn beugels langer als op de foto's!

In draf steek ik idd mijn voeten af, dit komt omdat als ik dat neit doe ik door mn enkel ga.

Je wimpelt alle tips af en dat is erg jammer.

Overal heb je een smoesje voor...

Beter leren rijden begint bij het erkennen van je tekortkomingen.

Altijd hebben mensen smoesjes, het lag aan het zadel, dan weer aan de laarzen , dan weer aan het weer. De keer erna ligt het aan de kleur van het dekje..

Een ruiter is pas een goed ruiter als deze wil aannemen dat de tips die worden gegeven goed bedoeld zijn en wellicht ook zeker een kern van waarheid bevatten.

En jij moet als geen ander weten hoe belangrijk het is om naar tips te luisteren... je geeft immers zelf ook les....

Besef dat je een hoop werk te doen hebt. Veeg eens een keer niet alle tips weg, maar ga er eens goed voor zitten. Bekijk je zelf eens wat kritischer. Als je zelf goed les kan geven, zie je ook dondersgoed wat er schort aan je filmpje en foto's.

amen Afgod

Ga hier volledig in mee.
Zodra jij je eigen fouten onder ogen ziet kom je vooruit.
Doe je dit niet dan zal je ook nooit verder komen dan waar je nu staat

Arjen2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 14:19

Er is al veel geschreven maar wil toch even reageren:

Foto 1:

Je lijkt naar achteren te hangen, je hakken raken de buik van je paard en zouden eigenlijk uitgedrukt moeten zijn, ook lijkt het als of je gedraaid zit

Foto 2: een paard loopt in de richting waar jij hem heen stuurt, aan je houding te zien wil je dat je paard recht uit blijft lopen, je zit ingezakt ipv recht op je hooft kijkt naar beneden ipv naar links ( de richting waar je heen wil, hoewel ik het niet kan zien vermoed ik dat je paard wegloopt over de buiten schouder omdat je je buitenteugel niet gebruikt om haar te begrensen, dit omdat er behoorlijk druk staat op de binnen teugel.

Foto 4 : paard staat vel te diep en ver achter de loodlijn, ook hier is je houding niet correct, je leunt naar voren, verder zie ik aan de stand van je armen tov de hoofdhouding van het paard dat je je teugels veel te kort houd.

Foto 5: Houding naar achteren je trekt aan de teugels, ergo je hinderd je paard

foto 6: je beugels moeten echte 2 gaatjes korter, je komt haast niet uit het zadel, ook op deze foto heb je veel te veel druk op je teugels en lijkt het zelfs alsof je de teugel gebruikt om je eigen balans te houden.

Foto 7: hakken uitdrukken, teugelsdruk veel te hoog je houding is totaal verkeerd, ik las dat je dat deed om je paard te begrensen?? je zit gewoon gedraaid met je linkerschouder naar achter, e.e.a houd dan ook in dat je teugeldruk ongelijk is ervan uitgaande dat je beide teugels op dezelfde lengte hebt, ergo je stoort je paard en jij bent uit balans.

Foto 8: hakken uitdrukken, teugels te kort, loopt achter de loodlijn.

verder:

Je zweetbladen zijn echte te lang, je kuit komt tegen het zweetblad ipv tegen je paard zijn buik hierdoor zullen hulpen weinig effect sorteren.

Je beugels moeten echt een paar gaatjes korter.

Anderen schreven het ook al, de combinatie klopt eigenlijk niet. door je postuur en je eigen onbalans hinder je je paard heel erg, ik denk zelfs dat dat de reden is dat je paard een crosmonster is, je paard kan zijn eigen balans alleen maar houden als ie gaat rennen.

Je teugeldruk is vaak veel te hoog, en ook vind ik dat je je teugels veel te kort houd.

Ook las ik dat je het niet belangrijk vind dat je paard op de achterhand loopt, juist in deze combinatie is het heel erg belangrijk dat je paard op de achterhand loopt en als je paard niet meer op de voorhand loopt heb je veel meer controlle over hem.

En geef je paard eens de ruimte, dan gaat ie maar rennen terug rijden kan altijd.

Succes

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 15:39

In het filmpje rij je op het verkeerde been,daardoor raakt je haf ook uit balans.

Je handen zijn dwingend,probeer ze rechtop te houden en bij elkaar en geef je haf de ruimte in de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 16:14

Het is jammer om te zien dat je alle tips etc van bepaalde dingen goed probeert te praten.
En ik zeg het niet graag....maar ik vind je echt te zwaar voor je paardje.
Een haf kan in principe wel wat hebben, maar voor mijn idee geeft ze toch duidelijk aan dat het niet gaat, jou gewicht in combi met haar. Je hangt er een elastiek aan om protest weg te krijgen en gewoon door te kunnen rijden, in plaats van te luisteren naar je paard en diens grenzen.

Jij neemt het gedrag weg, zonder te bedenken wat daar de oorzaak van is, of je wilt er niet aan toegeven. Helaas zit je haar in de weg, op het filmpje raakt ze door je uit balans etc.

Ik snap dat het lastig is, maar afvallen zou geen overbodige luxe zijn, tot die tijd zijn er genoeg andere dingen die je kan doen met haar. Maar blijf niet stug doorrijden omdat je dat zelf zo graag wilt en daarbij je paard te negeren. Ze geeft niet voor niks aan dat haar grens bereikt is.. iedereen wil het beste voor zijn/haar paard.. goed zadel, goede hoefsmid, goed eten, goede verzorging.. en zeker dat zadel is zo heilig, omdat er anders rugklachten ontstaan. Maar om die niet te krijgen, zul je ook het draagvermogen van je paard in de gaten moeten houden en op dit moment zit je daar gewoon weg overheen.. hoe vervelend dat ook is nu voor je. Ik weet zeker, als jij afvalt, dat jou paardje een stuk lekkerder in haar vel zal zitten en dat je met rijden geen elastiek nodig hebt.

Ik vind het op de foto's er alles behalve prettig uitzien om naar te kijken en dat is niet omdat je houding misschien niet ideaal is, maar gewoon weg door je gewicht van dit moment.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 16:15

Meid ik vind het er veel beter uit zien dan een tijd geleden! Jullie hebben nog een lange weg te gaan maar dat komt vanzelf wel. Je weet zelf wel waar je aan moet werken, blijf dat lekker volhouden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 16:19

Volgens mij is het niet alleen het draaggewicht, maar de verkeerde druk op het zadel. Het hele zadel van voor naar achter zit vol met amazone, waardoor het aan alle kanten op de rug drukt, het gewicht versterkt dat drukken weer. Ook ik zeg het niet graag, want ik snap jou ook heel goed dat het niks is als je door je gewicht niet kan rijden. En afvallen is en blijft een harde strijd, daar heb ik dan ook alle respect voor. Heb je er eigenlijk als eens een Osteopaat(?) naar laten kijken hoe het met de drukverdeling, je zadel, en je gewicht zit? Of het nog eerlijk is tegenover Renate? Ik ben geen deskundige, dus ik ga niet zeggen dat je moet stoppen met rijden voorlopig, alleen door het zien van je foto's/ filmpjes, en wat je verteld tegen welke problemen je aanloopt gaat er bij mij wel een belletje rinkelen. Ik wens je iig alle succes met afvallen en met Renate!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 16:21

Ben het volkomen met Juul en Iddin eens Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 16:27

Juul schreef:
Volgens mij is het niet alleen het draaggewicht, maar de verkeerde druk op het zadel. Het hele zadel van voor naar achter zit vol met amazone, waardoor het aan alle kanten op de rug drukt, het gewicht versterkt dat drukken weer.

Voor het gemak had ik dat nog maar even buiten beschouwing gelaten, maar dat is inderdaad ook een gevolg van het gewicht (en daardoor omvang) van de amazone.

Ik snap ook heel goed dat het 3x niks is als je door je gewicht niet meer kan paardrijden.. en dat dus niet wilt zien, omdat je dan je hobby deels moet wijzigen..

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 16:28

Het filmpje is al veel duidelijker dan sommige foto's en je doet duidelijk je best. Ik heb het gevoel dat Renate ook haar best doet maar vooral in wendingen moeite heeft met haar balans en dat heeft dan weer met jou te maken. Zorg voor evenveel druk op beide beugels en maak ze idd een gaatje korter.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 16:47

idinn schreef:
Juul schreef:
Volgens mij is het niet alleen het draaggewicht, maar de verkeerde druk op het zadel. Het hele zadel van voor naar achter zit vol met amazone, waardoor het aan alle kanten op de rug drukt, het gewicht versterkt dat drukken weer.

Voor het gemak had ik dat nog maar even buiten beschouwing gelaten, maar dat is inderdaad ook een gevolg van het gewicht (en daardoor omvang) van de amazone.

Ik snap ook heel goed dat het 3x niks is als je door je gewicht niet meer kan paardrijden.. en dat dus niet wilt zien, omdat je dan je hobby deels moet wijzigen..

Ik denk dat hierdoor ook het paardje drammerig is. Weglopen voor de druk op haar rug. En weglopen in draf (vluchten) voor de instabiele houding van de ruiter. Mijn advies is dan ook. Zitlessen...., maar eerst toch echt een paar kilo afvallen zodat je over een paar maanden je spieren kan spannen in je lijf en zo wat stabieler kan zitten.

Ik ben door veel te sporten zo'n 20 kilo kwijt geraakt en moet zeggen dat het paardrijden voor mij een stuk makkelijker is geworden. En ook makkelijker voor het paard.

In ieder geval Succes!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:11

KiWiKo schreef:
Als jouw instructeur hier jou niet mee kan helpen is deze niet kundig genoeg.......

maar lief, het maakt mij geen ruk uit hoor Haha! Haha! Haha!

Ha ha, you go girl! Extreme duivel

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 17:15

Eingelijk mag ik dus niet zeggen wat ik er van vind wat dan zijn dan smoesjes. En als jullie zeggen dat het dat is is het waarheid? Zo komt het bij mij over. Ik vind het alleen raar, iedereen die mij in het echt hebben zien rijden, vinden het allemaal er helemaal niet zo slecht uit zien. Terwijl dat bokt mij bagger vind rijden. Ik onder ken mijn tekort komingen niet! Maar sommige dingen die jullie zeggen, is nog helemaal neit ter spraken.

Ik merk ook dat jullie niet goed lezen, want op sommige dingen ben ik in gegaan. jammer dat jullie daar blind voor zijn. Voor de verder rest vertrouw ik de mensen om me heen op wat hun vinden van hoe ik rij. En als jullie het daar niet mee eens zijn. Ja sorry maar daar kan ik niks aan doen.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:18

laura1987 schreef:
pubelia schreef:
Bij deze een filmpje (wel niet zo'n goede kwaliteit) kan je dus zien dat (als ze dicht bij is vanuit dit filmpje te zien) ik geen druk op mn teugels heb, zelf ff geen contact in haar mond heb...
(om te laten zien dat ik niet aan duw en trek werk doe!

Mag ik vragen hoe oud dit filmpje is?
Ik vind dit er namelijk beter uitzien dan wat ik zie op de foto's.
Het lijkt ook alsof je op het filmpje veel minder bezig ben met haar aan de teugel te rijden dan op de foto's!
Wel moet je opletten dat je op het goede been lichtrij.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:22

pubelia schreef:
Eingelijk mag ik dus niet zeggen wat ik er van vind wat dan zijn dan smoesjes. En als jullie zeggen dat het dat is is het waarheid? Zo komt het bij mij over. Ik vind het alleen raar, iedereen die mij in het echt hebben zien rijden, vinden het allemaal er helemaal niet zo slecht uit zien. Terwijl dat bokt mij bagger vind rijden. Ik onder ken mijn tekort komingen niet! Maar sommige dingen die jullie zeggen, is nog helemaal neit ter spraken. knip

blijkbaar zijn de mensen om je heen niet zo kundig (zoals Kiwiko al schreef dat als je instructice jouw niet kan helpen, die niet kundig genoeg is.... logisch toch en niet raar)
De foto's liegen niet. Hoe en waarom maakt niet zoveel uit, het gaat erom dat je er aan moet gaat werken als je beter wilt gaan rijden...

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:24

superwoman schreef:
pubelia schreef:
Eingelijk mag ik dus niet zeggen wat ik er van vind wat dan zijn dan smoesjes. En als jullie zeggen dat het dat is is het waarheid? Zo komt het bij mij over. Ik vind het alleen raar, iedereen die mij in het echt hebben zien rijden, vinden het allemaal er helemaal niet zo slecht uit zien. Terwijl dat bokt mij bagger vind rijden. Ik onder ken mijn tekort komingen niet! Maar sommige dingen die jullie zeggen, is nog helemaal neit ter spraken. knip

blijkbaar zijn de mensen om je heen niet zo kundig (zoals Kiwiko al schreef dat als je instructice jouw niet kan helpen, die niet kundig genoeg is.... logisch toch en niet raar)
De foto's liegen niet. Hoe en waarom maakt niet zoveel uit, het gaat erom dat je er aan moet gaat werken als je beter wilt gaan rijden...

Of de mensen durfde/wilde het niet te zeggen.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:25

pubelia schreef:
Eingelijk mag ik dus niet zeggen wat ik er van vind wat dan zijn dan smoesjes. En als jullie zeggen dat het dat is is het waarheid? Zo komt het bij mij over. Ik vind het alleen raar, iedereen die mij in het echt hebben zien rijden, vinden het allemaal er helemaal niet zo slecht uit zien. Terwijl dat bokt mij bagger vind rijden. Ik onder ken mijn tekort komingen niet! Maar sommige dingen die jullie zeggen, is nog helemaal neit ter spraken.

Ik merk ook dat jullie niet goed lezen, want op sommige dingen ben ik in gegaan. jammer dat jullie daar blind voor zijn. Voor de verder rest vertrouw ik de mensen om me heen op wat hun vinden van hoe ik rij. En als jullie het daar niet mee eens zijn. Ja sorry maar daar kan ik niks aan doen.

Heb nóg een keer je posts nagekeken, ik vind het wel meevallen met het inhoudelijk reageren op de tips die je krijgt. Ook nadat het topic op slot is geweest. Ik ben bijvoorbeeld erg benieuwd hoe je aankijkt tegen de post van Arjen 2. Die geeft je volgens mij zeer gedetailleerde rijtechnische tips, waar je best iets aan kunt hebben. Zou je daarop een reactie willen geven?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 17:26

Dan ken je mijn instructrice dus niet.

Dit filmpje is van een 1,5 week ofzo geleden...