Pony wegdoen wanneer je 18 wordt? Wedstrijden voor je paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paard/pony wegdoen wanneer je 18 word en je paard wegdoen als je niet verder denkt te komen met wedstrijden?

ja ik doe mijn pony/paard weg als ik 18 word
9 (4%)
nee ik doe mijn pony/paard niet weg als ik 18 word
90 (47%)
ja ik doe mijn paard/pony weg als ik denk niet meer verder tekomen met wedstrijden
7 (3%)
nee ik doe mijn paard/pony niet weg omdat ik niet meer verder denk tekomen met wedstrijden.
44 (23%)
nee ik hou mijn oude paard/pony maar ik neem er een paard/pony naast die wel aan mijn nieuwe eisen voldoet.
39 (20%)

Totaal aantal stemmen: 189

Nikkel1995

Re: Pony wegdoen wanneer je 18 wordt? Wedstrijden voor je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 06:49

Ik vind wel pony's bij de pony's en paarden bij de paarden. Ieder moet het voor zich weten natuurlijk het gaat ook om de combi maar in de praktijk zie je toch dat de pony's niet altijd worden gewaardeerd tussen de paarden

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 06:57

Nou toen ik 18 werd was er geen haar op mn hoofd die eraan dacht Ilan weg te doen.... Ben wel gestopt met wedstrijden... die was ik overigens nog niet eens officieel gestart, was al bijna 17 toen ik hem ging inrijden dus vandaar alleen maar onderling gestart.

Maar laatst toch weer eens een onderlinge gestart en heb nu besloten dat ik het toch officieel wil gaan proberen... Ilan is maar 1.36m en ik weet dat het waarschijnlijk heel moeilijk word. Alleen boeit dat me niet zoveel, ben nu bijna 23 en heb Ilan al 6,5 jaar. Kan me niet voorstellen dat ik ooit nog zo'n lieverd tegen zal komen dus hij zal nooit weggaan.... tenzij het echt niet anders zou kunnen, maar daar denk ik liever niet aan.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 07:01

Ik vind het eerlijk gezegd geen probleem als je bijvoorbeeld 18 wordt, je wilt verder in de sport met je
paard en je verkoopt je pony. Ik zie daar eigenlijk geen problemen in. Er zijn meerdere mensen dan jijzelf goed voor je pony, die kan het ergens anders ook geweldig goed hebben. Ik vind het wél egoïstisch als jij dingen van je pony/paard gaat vragen, die die eigenlijk niet aankan, puur omdat jij dat wedstrijdniveau wilt rijden. Verkoop je beestje dan aan een goed adres en ga verder op een andere Knipoog .

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:22

Nikkel1995 schreef:
Ik vind wel pony's bij de pony's en paarden bij de paarden. Ieder moet het voor zich weten natuurlijk het gaat ook om de combi maar in de praktijk zie je toch dat de pony's niet altijd worden gewaardeerd tussen de paarden

Gelukkig denkt de KNHS daar anders over...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:28

Ik rijd al tijden geen wedstrijden meer, maar als ik dat nog gewild zou hebben zou ik gewoon met mijn pony tussen de paarden gaan starten. Lijkt me juist wel een extra uitdaging. Nu is het zo dat ik wedstrijden niet zo belangrijk vind, ik vind het thuis lekker rijden en tutten met mijn dieren veel belangrijker dan wat lintjes en bekers winnen. Ze gaan ook echt niet weg, zolang ik nog goed voor ze kan zorgen.

We rijden nu western en ik wil binnenkort wel gaan starten. Ik ben ervan overtuigd dat ze als pony zijnde best mee kan in de beginnersklassen.

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:13

Nee, dat kan ik niet..
Ik zou hem houden.. Lachen

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 19:20

miscza schreef:
hoe hebben jullie dan ooit jullie eigen paarden/ponys gekregen?
vast ook gekocht?
een beetje vertrouwen in de medemens zou ook niet verkeerd zijn Cool

ik heb mijn oude pony gekocht, omdat haar oude eigenaar nooit meer kwam en haar altijd in der eigen mest liet rotten.
toen heeft de eigenaar van de stal gezegd, je neemt je pony mee en vertrekt.
of je laat je pony staan en dan is ze van mij en ben je haar kwijt dan is ze van mij.

nou toen heeft ze hem laten staan, en toen kwam ik via mijn nicht haar verzorgen.
en toen heeft mijn moeder haar gekocht Lovers

en mijn huidige pony heb ik van de fokker Haha!

en nee ik heb niet echt bepaald veel vertrouwens meer in mijn mede mens, Bloos
heb het al zovaak verkeerd zien lopen etc

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 10:38

Wat een gemuts zeg! Iedereen koopt een paard/pony met een bepaald doel. Of dat nou 'het samen heel erg leuk hebben' of 'heel veel wedstrijden rijden' is, maakt niets uit. Als het paard/pony niet meer bij je doel past, dan moet je dus een keuze maken, of doel veranderen, of pony verkopen. Als je 'm verkoopt het je de plicht om te zorgen dat 'ie goed terecht komt. Maar laten we er nou niet meer van maken dan het is. We hebben allemaal een paard om mee te doen wat we het leukst vinden, en als dat wedstrijden rijden en verder komen in de sport is, dan moet je een paard hebben dat daarbij past.

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:48

Mijn pony heb ik nog een jaar gehouden toen ik 18 was.
Ik wou erg graag verder komen in de paardensport dus is er ondertussen een paard gekomen.
Natuurlijk had ik hem liever gehouden en er een paard bij gekocht maar ik denk dat dit voor veel mensen financieel ook niet mogelijk is.
Daarnaast ben ik blij dat ik hem achteraf verkocht heb, hij was toen pas 7 jaar en zeker een pony met toekomst.
Met het meisje die hem na mij heeft gehad heeft hij het weer tot de M2 geschopt en nu loopt hij weer in de sport met een jong meisje.
Hij vond het prachtig om op wedstrijd te gaan en was een echte showbink.

Kortom ik denk dat wanneer je samen niet meer verder kunt je je pony beter kan verkopen dan dat hij eigenlijk tekort komt of er natuurlijk teveel van hem word gevraagd omdat je zelf je ambitie anders niet waar kunt maken.
En heus het is voor iedereen denk ik een moeilijke keuze om tot de verkoop van een paard of pony over te gaan om wat voor reden dan ook!