jasmijn78 schreef:Inge_ schreef:Overigens vind ik de kosten geen probleem, de zorgen vind ik minder fijn. Tuurlijk, het geld wat nu naar de DA rekeningen gaat zou ik ook graag aan iets anders besteden, maar Tjits is het wel 100% waard.
Ik ben benieuwd of je het nog steeds waard vindt een 21 jarige die om de haverklap wat mankeert steeds op te lappen als je 2 paarden in pension hebt en alle DA kosten en reguliere kosten (stalling, hoefsmid, entingen etc.) zelf uit eigen zak moet gaan betalen. Als die hoge kosten gaan inhouden dat je de rest van de maand geen geld meer hebt om boodschappen te doen, als je jezelf in de schulden moet steken... Als je nog een ander paard hebt staan die ook geld kost en aandacht en verzorging nodig heeft. Waarschijnlijk zal je de zaak dan iets zakelijker gaan bekijken. Nu heb je makkelijk praten omdat je ouders het grootste deel van de kosten op zich nemen.
Begrijp mij niet verkeerd: ik kan de reguliere kosten van mijn paarden goed betalen. Ook voor nood heb ik een potje, dus als er wat gebeurd kan er gewoon een DA op komen draven. Maar als de kosten structureel gaan worden en het paard een reeds respectabele leeftijd heeft, zou het voor mij ophouden. Voor mij is het zowiezo te duur om een paard in de kost te houden waar ik niet meer mee kan doen wat ik wil (dus wedstrijden rijden). Ik beleef plezier aan het rijden van wedstrijden (en natuurlijk heerlijke strandritten enzo). Daarvoor heb ik mijn paarden. Als ik er alleen maar maar kan kijken en ermee kan dokteren, beleef ik er niet genoeg plezier aan in relatie tot de offers (klauwen vol met geld en geen sociaal leven
) die ik moet brengen om uberhaupt een paard te kunnen houden. (overigens heb ik nog nooit een paard ouder dan 10/11 gehad, omdat ze dan verkocht werden).
helemaal mee eens.. bij mij moet het paard ook wat kunnen doen zonder steeds al teveel problemen te hebben...Daarom heb ik een paard, en niet om er steeds mee te moeten stoppen met rijden door een of ander kwaaltje. tevens vind ik het voor het paard ook niets om steeds iets te hebben...
maar gelukkig zijn er mensen die het er wel voor over hebben
). Daarvoor heb ik mijn paarden. Als ik er alleen maar maar kan kijken en ermee kan dokteren, beleef ik er niet genoeg plezier aan in relatie tot de offers (klauwen vol met geld en geen sociaal leven
) die ik moet brengen om uberhaupt een paard te kunnen houden. (overigens heb ik nog nooit een paard ouder dan 10/11 gehad, omdat ze dan verkocht werden).
. Ik weet nu tenminste waar ik aan toe ben, pas me aan aan mijn paard en vind het wel apart dat een gewone DA dit nooit eerder ontdekt heeft.

ik ken namelijk bijna alleen naturals en ik kan er bijna geenéén opnoemen die niet een osteo of chiro erbij heeft gehaald
. Toen er in de winter droes heerste bij ons op stal, bijna alle paarden snotterden en snoven en ook mijn ventje koorts (39+ °C) kreeg, heb ik niet de DA gebeld. Paard geen deken opgedaan, gewoon naar buiten, geen poespas. Binnen twee dagen was het over...