uk en ik in een dipje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Blommen

Re: uk en ik in een dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 12:41

Ze is zeker niet te groot. Mijn pony is even groot en ik ben 1.63 en veel zwaarder. Ik zie dit liever dan een vrouw die perfect op haar paard past maar die haar paard niet goed kan rijden. Laurie rijd haar pony super goed.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 12:59

Tjeezes wát een gezeur!!! Als half bokt zo goed zou rijden als dat ze "goedbedoelde" adviezen geven, dan zouden de hele paardenwereld perfect zijn!

Ok, je bent mss iets te groot voor het mooie plaatje maar wat dan nog? Je hebt een goede houding en ik vind dat je je pony, ondanks zijn dipje, nog goed aan het lopen hebt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 13:04

ach liever een te groot iemand die netjes meezit, dan een lichtgewicht die constant achter zit Lachen

Maar ik vind de pony veel spanning hebben, misschien moet je daar wat meer aan gaan werken

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 13:56

Het ziet er idd wat gespannen uit, maar dat is die dip natuurlijk. Hij heeft met het beleren voor de wagen wat nieuws voor de kiezen gehad en even van huis geweest, mischien moet hij daar nog van bijkomen. Mij lijkt het wel een stresskippetje als mijn Wietje, die de tijd nodig heeft om zulke dingen te verwerken, en dat in zulke dingen/dipjes kan uiten. Maar dat kan ik natuurlijk verkeerd hebben.

Ik vind je niet te zwaar voor hem. Voor het gezicht wel te lang, maar als je hem zoveel in de weg zou zitten, waren jullie eht afgelopen jaar echt niet zoveel vooruit gekomen en zoveel kunnen bereiken als jullie hebben gedaan!

Ik vind jullie nog steeds een ontzettend leuk duo, en ik weet dat je alles probeerd te doen om het hem naar de zin te maken. Dat gemiep over het zadel vind ik ook echt onzin, het zadel is door een goede zadelmaker aangemeten en later nogmaals gecontroleerd. Wat moet je dan doen, alle mogelijke (bekende en erkende) zadelmakers langs laten komen tot iemand een foutje ontdekt? Ik vind dat ze al een hoop heeft gedaan om veel zekerheid te hebben dat het een juist zadel is voor haar pony.

Laurie, succes verder met je toppony, en hopelijk klimmen jullie snel weer samen uit dit dipje Ach gut

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 14:10

Alles is gezegt, Ik vind het een leuke pony werk lekker aan de ontspanning, heb vooral plezier met hem..

Niet iedereen kan om de 3 4 jaar een groter paardje kopen, voor sommige zeurster hier, ga je vriend lastig vallen of wie dan ook , al het negatieve is nu al 5 paginas achterelkaar HERHAALD.

@Laurie, meid geniet lekker van je knappe kereltje, zelf voel je het het beste aan wat je poy wel of niet kan.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 14:13

Hoi Laurie

Jammer, dat dit topic nu helemaal deze kant opgaat
Maar ja, da's het jammere van Bokt he Knipoog

Ik moet zeggen dat ik je fotos en verhalen altijd gezien en gelezen heb op cavaletti en ik heb echt bewondering voor je doorzettingsvermogen
Ook vind ik dat je pony is uitgegroeid tot een prachtig beestje, hij blaakt van gezondheid en conditie, als ik het zo bekijk

Voor het zicht ben je misschien wat te groot, maar ik vind je houding toch heel netjes
( Zeker ook omdat ik je door de jaren heen heb zien groeien)

Leuk trouwens, dat jullie nu ook mennen
Da's een leuke afwisseling voor hem

Groetjes van

Jessica en Ravell

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 14:15

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 08:12, in het totaal 1 keer bewerkt

sepperd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 15:40

Mooie pony Lachen
Je past er nog goed op! Ik rijd ook met mijn 180 cm op een pony van 148. Ziet er misschien niet uit maar zolang je er beide nog lol aan hebt, en elkaar niet in de weg zit maakt dat toch niet uit Knipoog

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 15:41

Wat een plaatje van een pony! Jammer dat je even een dipje had, maar na regen komt zonneschijn meid. Lachen

Ga zo door!

Sietske94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 15:47

het is een hele leuke en mooie pony
voor de kar is het ook een leukerd om te zien,
wel vind ik hem voor jou te klein, je bent misschien toch wel wat te groot en te zwaar als ik het van de fotos zo kan aflezen.
misschien hinderd het de pony minder, maar het is geen fijn beeld als ik er zo naar kijk. Knipoog

Blue_Dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 15:53

Je hebt een hele leuke pony! Lachen
Hij loopt wel mooi nagefelijk, al kan ik inderdaad zien dat er teveel spanning inzit.
Misschien helpt het om een tijdje longeer & NH erbij te gaan doen. Vooral NH helpt voor de band tussen jou en je paard, en met rijden kun je hier vaak ook de positieve gevolgen van merken. (Ook krijgt je paard wss meer respect voor je, omdat hij jou dan meer als 'leider' ziet, en dit kan het bokken etc. misschien ook verhelpen)

Qua lengte: Het is misschien inderdaad wat tegroot voor het plaatje; Maar we hebben nou eenmaal niet allemaal een paard van 1.80 in de tuin staan. Bovendien is het niet zo dat ze haar paard vreselijk hindert.
Maar als je elke dag rijdt, is het misschien wel slim om opzoek te gaan naar een grotere pony.

Edit; Foutje in de codes. Tong uitsteken

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 16:05

Die gekke Mick *LOL* Ik zie hem gister nog weg zoeven, Pride snapte er echt niets van en kwam met een giga bok spaaiend achter jullie aan in volle galop, whahahaha!!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 16:06

Ik had vroeger ook een welsh. Ik was verzot op haar. Vreselijk vond ik het toen ik te groot/zwaar werd. Ook kreeg zij last van slijtage, maar gelukkig heeft ze nog een paar jaar bij mij kunnen genieten van haar pensioen.
Ik weet dus echt wat het is als je niet meer op je pony kan rijden en dat is echt superklote.
Maar er zijn genoeg leuke dingen te doen. Zoals ik al eerder zei, misschien je echt gaan verdiepen in het mennen. Dressuurproeven daarin doen. Of VD, maar daar moet je natuurlijk wel van houden
Ik snap ook heel goed dat je in de verdediging schiet, dat deed ik namelijk vroeger ook. Misschien moet je eens iemand vragen of die je wilt opnemen op video. Dan zie je zelf echt dat het niet meer kan. Dat kan je helpen met het maken van een juiste beslissing.
Zie dit niet als een aanval, maar als een goed bedoelde tip!

isabelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 16:14

leuke pony, maar zou hij wat gespannen kunnen zijn in zijn rug na al die nieuwe ervaringen en dat nieuwe tuig voor de kar, misschien een osteophaat raadplegen? succes

Revster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 16:33

Mooie pony! Vind het er fijn uit zien.. zie niks van een dipje.. Leuk dat hij voor de de kar is beleerd. Leuke afwisseling voor de pony en jezelf.. ga je er zelf mee mennen?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 16:44

pinuts schreef:
typisch weer een invasie van een boktkudde. (kennen jullie dat topic?) Ts word honderden keren aangevallen met het feit dat ze te zwaar is enz.. Pff. Mensen, mensen. Kijk eens hoe dat beestje loopt! Als ze zo zwaar zou zijn, kon dat paardje nieteens meer bokken. Wat heeft het voor nut om steeds te herhalen dat ze te zwaar is?? Na 1 x snapt ze het nog wel hoor, overigens heeft ze in haar beginpost staan dat het niet het geval is. Wie is bokt dan om met een hele kudde daar overheen te gaan walsen? Ik vind het leuk dat je ervoor kiest om je pony ook voor de kar te doen, lekkere afwisseling.

Een mening is iets anders dan een feit.
En scheer niet iedereen over 1 kam. Ze heeft ook best goede tips gekregen en complimenten. Bokt valt best wel mee.
Soms kan iets hard overkomen, maar wordt misschien niet eens zo bedoeld. Natuurlijk hou je foute reacties, maar dat heb je overal. Niet alleen op Bokt.

FloveC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:22

mooi dat het weer goed gaat, en je bent echt niet te groot of te zwaar hoor!:D
Leuke foto's, en ik vind jullie een superleuke combi!

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:52

ravellie schreef:
Yubi schreef:
En aan je profiel gezien spring je ook nog met dat beestje :|

Wat een stomme opmerking

Nee, kijk even naar je eigen profiel
Vlgs dat profiel ben jij in 2005 geboren

Er staat dat ze sinds 2005 haar pony heeft Knipoog

Voor de rest vind ik jou er nog oppassen Lachen Een pony kan er toch niet vandoor gaan, en stijgeren enzo als zij te zwaar is?

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:53

charloet schreef:

Voor de rest vind ik jou er nog oppassen Lachen Een pony kan er toch niet vandoor gaan, en stijgeren enzo als zij te zwaar is?

Of is het juist een signaal van de pony? Knipoog

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:03

sweetheart schreef:
charloet schreef:

Of deze pony is gewoon een beetje dwars. Knipoog

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:14

xBibi schreef:
sweetheart schreef:

Of deze pony is gewoon een beetje dwars. Knipoog

En dat bedoelde ik dus duidelijk te maken Clown. Ik ben blij dat je reageert. Het is maar net hoe je het bekijkt. Hoe vaak heb ik de onderstaande zeer tegenstrijdige argumenten al gehoord:
- Hij bokt nog dus hij vindt het nog leuk en het kan nog!
- Hij doet niets (qua bokken/rennen enz.) Dus het paardje kan me nog prima aan, anders had ie het wel laten weten.
- Hij rent nog hard zat, dus hij kan me nog houden.

Voor elk van de bovenstaande argumenten is wat te zeggen, zowel in positieve zin, als in negatieve zin. Elk van deze argumenten kunnen een signaal zijn van je pony dat het niet meer gaat. Elk van deze argumenten kunnen een uiting zijn van een vervelende bui van je pony. Echter reageert elk paard anders (net als elk mens), dus je kan niet zeggen, een paard bokt, DUS ik ben te groot. Daar zijn geen regels voor. Of standaard reacties die elk beest hezelfde zal doen. Ik denk dat je kritisch naar jezelf moet blijven kijken, altijd! En op het moment dat je er zelf op allert bent en blijft, zul je de signalen van je paard je optijd opvallen. En als je twijfelt, vraag het. Soms ben ik er van overtuigd dat mensen even vergeten zijn te kijken naar het geheel beeld, in plaats van alleen het 'vervelend doen'. Die mensen moet je er soms even op dat geheel plaatje wijzen. En diep van binnen ziet elke ruiter die veel om zijn paard geeft het probleem dan wel. Of hij/zij het nu direct toegeeft of later.

Een goede ruiter hoort zijn paard praten, een hele goede ruiter hoort zijn paard fluisteren, maar een slechte ruiter hoort zijn paard niet eens schreeuwen.

Sorry voor de offtopic post.

Even voor de duidelijkheid. Ik praat hier in het algemeen dus niet direct naar de TS gericht!
Laatst bijgewerkt door sweetheart op 31-05-08 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:15

Er wordt hier gepraat alsof het over een obesitas-patiënt gaat. Gewoon als persoon vind ik de ruiter totaal niet dik, wat struiser maar niet dik.

Ik vind het trouwens echt een toffe pony, met mooie gangen en een mooi koppie.

Verder ben ik het wel wat eens met de rest. Volgens mij ben je toch wat te groot voor deze pony. Maar het mennen ziet er wel zeer goed uit! Ik vind dat je trouwens wel een mooie houding hebt!

Magali

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 18:22

amondi schreef:
Saul, 5 jaar geleden was je nog een kind, nu heb je gewoon een volwassen lichaam, waarbij jij een groter zadel nodig hebt en je pony groeit daarin niet mee.

Maar je hebt gelijk hoor, dat gaat mij niks aan en irl zal ik je er nooit op aanspreken. Je doet het veel te leuk. Alleen als jij je afvraagt waarom je pony na een paar maanden rust nu zo vervelend is, dan id dit toch misschien de oplossing.
Als jij die mogelijkheid niet serieus wilt nemen en dit afschuift op een poloshirt, dan houdt het op.

Ik was 5 jaar geleden idd nog een "kind", maar hij heeft mij, en mijn gewicht dat mss ietwat meegegroeid is al wel 5 jaar op zijn rug.
En aangezien ik niet in een keer zo gigantisch zwaar geworden ben, zoals jullie vinden, zal hij daar best aan gewent geraakt zijn.

Hoe kom je aan een paar MAANDEN rust? Hij heeft drie weekjes niet gereden, enkel voor de kar gestaan.
Jij doet net alsof ik een of andere walrus ben, die op een ieniemienie pony gaat zitten, nou sorry hoor, maar daar stamp je iemand echt hard de grond mee in.

randie schreef:
Echter vind ik je wel te groot, zadel ligt idd op zn lendenen en hij kan daar op langere termijn last van krijgen.
Jouw zadel ligt te ver naar achteren op zn lendenen, en je paard heeft last van die spieren door het trainen voor de kar. Ik denk dat daar je verzet vandaan komt momenteel Knipoog.

Dat commentaar is vrij nutteloos imo, over mijn zadel, ik heb er twee zeer proffesionele zaken naar laten kijken, waarvan er 1 hem heeft aangemeten, en heeft aangepast. Het zadel ligt dus ook níet op zijn lendenen, en ook niet achter de laatste rib.
Overigens mijn zadel is niet te klein.. Ik heb enkel heel veel moeite met het diepste punt van het zadel opzoeken: Afbeelding

x_channel_x schreef:
Dus zolang je hem niet hinderd doe zo verder en ik weet ni of iemand het al heeft gezien maar de foto van het mennen daar ligt voor het karretje een hoefijzer.

Nee hoor daar ligt geen hoefijzer, das de opstap van mijn karretje Hyper!

sweetheart schreef:
charloet schreef:

Dan zal ik er ook maar geen longeersingel opleggen, want dan bokt ie ook wel eens alles bij elkaar. Stel je voor dat ie doorzakt!

@ de rest, bedankt voor de tips en het commentaar.
Laatst bijgewerkt door Saul op 31-05-08 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:25

Moderatoropmerking:
Letten jullie op de moderatoropmerking die geplaatst is op pagina 5 !!!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:29

Saul schreef:
sweetheart schreef:

Dan zal ik er ook maar geen longeersingel opleggen, want dan bokt ie ook wel eens alles bij elkaar. Stel je voor dat ie doorzakt!

Het zou fijn zijn als je nog even verder las en mijn hele verhaal eronder met toelichting en al. Dan kan je mijn reactie wat beter plaatsen. Knipoog