wat moet ik doen? rugproblemen, inruilen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

September

Re: wat moet ik doen? rugproblemen, inruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:20

russel schreef:
Je kunt beter gewoon weten. Een paard met vergevorderde KS daar moet je gewoon niet op gaan zitten. Wachten tot ze weer kapot gaat van de pijn vind ik niet diervriendelijk, kennelijk is er wat en dat heeft ze al aangegeven.

Precies.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 14:26

nu wordt door jullie de conclusie getrokken dat het paard dat heeft?

Naar mijn mening is het zadel de oorzaak geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:29

Zadel kan ja, maar ik met een vreemd paard dat zo reageert heb ik altijd toch weer zo mijn reserves.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 07:48

SusieQ87 schreef:
Klara16 schreef:
Je hebt (als je haar van een professionele handelaar gekocht hebt) 6 maanden recht op je geld terug bij bewezen gebreken.

Dus als de wiedeweerga een aangetekende brief naar die handelaar dat het paard niet voldoet. Als je langer wacht heb je wettelijk gezien geen enkel recht meer en sta je alleen met je probleem.

3 maanden heb je wettelijk gezien.

Nee hoor, bij erkende handelaren of fokkers heb je wettelijk gezien 6 maanden.

sasave

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 09:47

je hebt recht om binnen 6maanden je paard weer terug te brengen,de vorige eigenaar moet hem terugnemen,je staat voledig in je recht,jij alleen kan de beslissing nemen om hem wel of niet terug te brengen.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:25

denice schreef:
Snap niet zo goed waar je deze info vandaan haalt?

Heb het paard WEL laten keuren
Heb wel degelijk een klik met het paard
en was NIET op de hoogte van de gebreken, omdat dit tijdens de keuring niet naar voren gekomen is.

Nou als er bij mij een paard wordt voorgereden en die bokt zou ik hem laten staan. En je dacht dat het aan de oprichting zou liggen prima maar je neemt een risico. Een jong paard zo gereden kan gewoon problemen geven.
Nu bokt hij weer en klop je aan bij de handelaar. Die zal zeggen dat je dat wist en dus niet echt een verborgen gebrek.

Ik las nergens in je begin verhaal dat je hem hebt laten keuren later dacht ik ergens te lezen dat dat niet gebeurt is.

Niet alles komt in een keurig naar voren "helaas" maar als je weet dat die bokt had ik extra op de rug na laten kijken.

Zou er geen geld meer in steken en stiekum hopen dat hij hem terug neemt. Steek dat geld maar in een nieuw beter paard dat niet bokt met voorrijden.

Succes.

lori1kenobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 13:20

Ik krijg de indruk en begrijp me niet verkeerd dat je besluit het paard te houden omdat je met de handelaar geen stap verder komt. Helaas gaat dit vaak zo en handelaren winnen zo iedere keer weer ruimte als ze bewust zieke paarden verkopen. Denk echt goed na wat je wil en of je het wel waard vind dit paard te houden.

Mocht je dan echt het gevoel hebben ongeacht de rugklachten waar deze ook vandaan komen dat jullie het samen wel gaan redden wat de toekomst ook brengt vind ik dat echt super. Zelf zou ik een dier met zo weinig toekomst ook niet graag terug brengen naar zo'n handelaar. Als het financieel haalbaar is en je vind het niet erg om je aan te passen aan het paard dan is dat ieder zijn keus, ook al wint de handelaar op deze manier de strijd. Jij handeld op deze manier niet over de rug van je paard (letterlijk).

Ik kan je verder alles vertellen van rugklachten maar dan op menselijk gebied. Ik heb zelf een drie dubbele hernia en trainen is bij mij echt het beste dus waarom bij een paard niet. Bij mensen hebben rugpatienten ook niet allemaal dagenlijks last van hun rug, de ene dag is de andere niet. Zelf ben ik in 7 jaar al minimaal 5 keer gevloerd geweest waaronder echt een half jaar revalideren en het gevoel in de benen kwijt. Als het weer zo ver is heb ik helse pijnen en is echt knipperen met mijn ogen te veel, maar daarbuiten kan en moet ik bezig blijven en heb ik geen pijn. Stilstaan lijkt mij echt niet de oplossing de spieren moeten alles in gareel houden. Er op rijden is misschien ook te veel van het goede tenminste in het begin maar laat dit een uitzoeken door een deskundig iemand als je dit al niet gedaan hebt. Een goed zadel en de juiste opbouw in rijden kan alles veranderen. Luister gewoon goed naar wat je paard aangeeft, bouw rustig op en houd dan de regelmaat er in.

Heel veel succes samen

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 13:26

denice schreef:
Prisca schreef:
Ik hoop dat je er wat van hebt geleerd?. Ik zou als handelaar het paard niet terug nemen. Je was op de hoogte van de problemen je dacht de wel ff op te lossen. Achteraf lukt dat dus niet. Dit was jou risico.

Leuk dat alle mensen hier komen met oplossingen maar die kosten gewoon geld vaak veel geld. Hoeveel wil je nog in een paard steken wat niet bevalt waar je geen klik mee hebt wat niet in je straatje past.

Zou er niets meer mee doen en hem proberen direct in te ruilen (als dat lukt) voor een paard die je laat KEUREN en een maand op proef neemt.

Ik hoop dat mensen nu eens leren van deze verhalen?. Goed en de tijd nemen voordat je een paard aanschaft en vooral laten keuren.

Snap niet zo goed waar je deze info vandaan haalt?

Heb het paard WEL laten keuren
Heb wel degelijk een klik met het paard
en was NIET op de hoogte van de gebreken, omdat dit tijdens de keuring niet naar voren gekomen is.

was je toch wel, je zag toch dat toen ie voorgereden was bokte... dat was toch t probleem....
kan t niet meer volgende, drama omdat t paard terug moet dan weer niet dan weer wel, ineens ondekt na deze hele tijd dat je hem hebt dat misschien het zadel wel een probleem is
volg t niet meer zo....