russel schreef:Je kunt beter gewoon weten. Een paard met vergevorderde KS daar moet je gewoon niet op gaan zitten. Wachten tot ze weer kapot gaat van de pijn vind ik niet diervriendelijk, kennelijk is er wat en dat heeft ze al aangegeven.
Precies.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
russel schreef:Je kunt beter gewoon weten. Een paard met vergevorderde KS daar moet je gewoon niet op gaan zitten. Wachten tot ze weer kapot gaat van de pijn vind ik niet diervriendelijk, kennelijk is er wat en dat heeft ze al aangegeven.
SusieQ87 schreef:Klara16 schreef:Je hebt (als je haar van een professionele handelaar gekocht hebt) 6 maanden recht op je geld terug bij bewezen gebreken.
Dus als de wiedeweerga een aangetekende brief naar die handelaar dat het paard niet voldoet. Als je langer wacht heb je wettelijk gezien geen enkel recht meer en sta je alleen met je probleem.
3 maanden heb je wettelijk gezien.
denice schreef:Snap niet zo goed waar je deze info vandaan haalt?
Heb het paard WEL laten keuren
Heb wel degelijk een klik met het paard
en was NIET op de hoogte van de gebreken, omdat dit tijdens de keuring niet naar voren gekomen is.
denice schreef:Prisca schreef:Ik hoop dat je er wat van hebt geleerd?. Ik zou als handelaar het paard niet terug nemen. Je was op de hoogte van de problemen je dacht de wel ff op te lossen. Achteraf lukt dat dus niet. Dit was jou risico.
Leuk dat alle mensen hier komen met oplossingen maar die kosten gewoon geld vaak veel geld. Hoeveel wil je nog in een paard steken wat niet bevalt waar je geen klik mee hebt wat niet in je straatje past.
Zou er niets meer mee doen en hem proberen direct in te ruilen (als dat lukt) voor een paard die je laat KEUREN en een maand op proef neemt.
Ik hoop dat mensen nu eens leren van deze verhalen?. Goed en de tijd nemen voordat je een paard aanschaft en vooral laten keuren.
Snap niet zo goed waar je deze info vandaan haalt?
Heb het paard WEL laten keuren
Heb wel degelijk een klik met het paard
en was NIET op de hoogte van de gebreken, omdat dit tijdens de keuring niet naar voren gekomen is.