Ashley__ schreef:Hoezo te schraal? Er bestaan ook wat modernere types..... En het is een manegepaard!!
Zo ziet een modern type Fries er heus niet uit, hoor...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ashley__ schreef:Hoezo te schraal? Er bestaan ook wat modernere types..... En het is een manegepaard!!
xShanice schreef:Ik heb er gisteravond een beetje over nagedacht en heb alle tips een beetje op een rijtje gezet:
-Sporen afdoen
-zweep gebruiken(ookal gebruik ik die al)
-rechter op zitten
-tenen naar binnen(waar ik soms nog wel moeite mee heb)
-hakken beter uitdrukken
maar het probleem is met hakken uitdrukken dat ik het niet een heel uur volhoud want dan krijg ik pijn in mijn enkels heb iemand misschien een idee wat ik hieraan kan doen??
op mijn vorige manege zei een instructrice dat je speciale inlegzolen heb van petrie ofzo...iemand ervaring daarmee?
edit: spelfoutje
Heb ik zelf ook last van. Zeker als je maar 1 of 2 uur in de week rijd, je enkels krijgen dan niet de kans om aan die houding te wennen. Je kan proberen om ook als je niet rijdt je enkels te oefenen. Als je bv op een (buro)stoel zit je voeten in de goede houding draaien. Weer loslaten voordat het zeer gaat doen, met regelmatig oefenen wordt het dan steeds makkelijker.

xShanice schreef:Ik heb er gisteravond een beetje over nagedacht en heb alle tips een beetje op een rijtje gezet:
-Sporen afdoen
-rechter op zitten
-hakken beter uitdrukken
maar het probleem is met hakken uitdrukken dat ik het niet een heel uur volhoud want dan krijg ik pijn in mijn enkels heb iemand misschien een idee wat ik hieraan kan doen??
op mijn vorige manege zei een instructrice dat je speciale inlegzolen heb van petrie ofzo...iemand ervaring daarmee?

ik rij namelijk met mijn eigen beugels omdat ik altijd ruzie heb met de manege beugels
(Dan zit bijv. de linker goed maar zit de rechter weer net iets langer en doe je een gaatje korter is ie weer te kort
heel irritant
) xShanice schreef:Vjestagirl schreef:Vriendelijke versie: de amazone moet misschien nog iets aan haar rijstijl werken, misschien eens les nemen. Verder oogt het paard wat dun, wat krijgt het te eten? Misschien moet je je teugels wat losser later, dit ziet er niet zo ontspannen uit.
Zo kan het dus ook
Paard is van de manege en is nog jong hoor ik van mensen en dit was met les en ik ry ook maar 1x in de week en byna nooit meer op hem
ookal heb dat 1x per week niks te maken maar dan nog..Als ik nou elke dag op Jelle reed dan is het wat anders!
xShanice schreef:Flor: Ik heb die stepjesik rij namelijk met mijn eigen beugels omdat ik altijd ruzie heb met de manege beugels
(Dan zit bijv. de linker goed maar zit de rechter weer net iets langer en doe je een gaatje korter is ie weer te kort
heel irritant
)

Flor schreef:xShanice schreef:Flor: Ik heb die stepjesik rij namelijk met mijn eigen beugels omdat ik altijd ruzie heb met de manege beugels
heel irritant
)
Maar heb je dan ook die echt schuine? Die aan de ene kant veel dikker zijn dan aan de andere?

dus daarom die boze berichten
Didoo schreef:Woo ik vind het echt heel knap hoe jij met al die kritiek omgaat
Respect
Open je weer een nieuw topic als je Jelle weer gereden hebt?
Ben wel benieuwd

Goh ze lijken steeds meer op te duiken..of de ruiter/paard combi is ge-wel-dig! of er is iets mis..

) houding van de amazone, vindt ik dit ver overdreven. Ik vindt dat ze erg netjes zit, er zijn topics genoeg waar de rijstijl verre weg van netjes is, maar waar ook niet op gehapt wordt. 
Pel schreef:Ik keek even op HAW en wat viel me op..en topic met meer dan 140 berichtenGoh ze lijken steeds meer op te duiken..of de ruiter/paard combi is ge-wel-dig! of er is iets mis..
ik ben het een beetje zat eigenlijk, die rel-topics..het maakt ook niet uit aan wie het ligt, of waardoor het komt. ik vindt dat we elkaar in waarde moeten laten en niet gelijk conclusies moeten trekken.
Maar goed, nu on topic
Ik vindt dat jij wel een mooie beenhouding hebt, te zien op de uitstap fotos. Je hebt mooie laarzen trouwens. De galop foto`s zijn wat minder, helaas heb je geen fotos van de draf en stap, dan is het geheel gemakkelijker te beoordelen. maar het is een manege paard, dat is altijd anders dan een paard van een particulier. hier kun je minder over zeggen/
Ik zag trouwens ook ergens staan dat je in de gevorderde les rijdt..ik heb 4 jaar op een manege gereden en vond ook dat ik het goed deed toen ik in de gevorderde les kwam..maar ik liep toch even hard met mn kop tegen de muur toen ik mijn eerste les op de club (voor particulieren met eigen paard, kom even niet op het woord) kreeg..gevorderd op de manege is beginner in het echt. ik vind mezelf ook een beginner nu, ondanks mn 10 jaar ervaring. het echte rijden leer je niet op een manege vind ik..maar goed, iedere manege is anders natuurlijk
Als er wordt gepraat over een flutte (raar woord) houding van de amazone, vindt ik dit ver overdreven. Ik vindt dat ze erg netjes zit, er zijn topics genoeg waar de rijstijl verre weg van netjes is, maar waar ook niet op gehapt wordt.
(ik heb trouwens maar de eerste 3 pagina`s gelezen, dus ik heb wel dingen gemist) zoals ik nu lees is alles prima opgelost.
Balen voor de TS dat er zo`n topic is uitgerold, dit is toch niet de bedoeling van bokt? we zijn allemaal ruiters/amazones met dezelfde passie, laten we die dan ook op een leuke en leerzame manier delen. niet door elkaar het gras voor de voeten weg te maaien.

ReJo schreef:@Lydia_
Kan zijn dat ik het verkeerd begrijp hoor maarre in dit stukje:Citaat:Citaat:
Bokt is een discussieforum. Als je van te voren al aangeeft geen commentaar te willen over je cap of gebrek daaraan, de ligging van je zadel, je houding, of wat dan ook, geef je daarmee aan dat je de discussie niet aan wilt gaan. Dat is niet de bedoeling, daarom worden topics met zulke zinsnedes gesloten.
staat dat topics worden gesloten als mensen aangeven dat ze geen commentaar willen op de dingen die staan aangegeven?
dat het niet de bedoeling is..
maar in jou reactie op dit topic bedoel je volgensmij dat als mensen reactie daarop geven dat het topic word gesloten..
volgensmij is dit niet
(of snap ik het nou verkeerd)

Citaat:Kwaliteit is wel achteruit gegaan door mijnalbum en graag GEEN commentaar op myn sporen aangezien dit de vorige x ook is gebeurt
-Sporen afdoen
-rechter op zitten
-hakken beter uitdrukken