Jelle(Fries)@work in bruin setje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Jelle(Fries)@work in bruin setje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 15:32

Ashley__ schreef:
Hoezo te schraal? Er bestaan ook wat modernere types..... En het is een manegepaard!!

Zo ziet een modern type Fries er heus niet uit, hoor...

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 15:36

xShanice schreef:
Ik heb er gisteravond een beetje over nagedacht en heb alle tips een beetje op een rijtje gezet:
-Sporen afdoen
-zweep gebruiken(ookal gebruik ik die al)
-rechter op zitten
-tenen naar binnen(waar ik soms nog wel moeite mee heb)
-hakken beter uitdrukken
maar het probleem is met hakken uitdrukken dat ik het niet een heel uur volhoud want dan krijg ik pijn in mijn enkels heb iemand misschien een idee wat ik hieraan kan doen??
op mijn vorige manege zei een instructrice dat je speciale inlegzolen heb van petrie ofzo...iemand ervaring daarmee?
edit: spelfoutje Bloos

Super! OK dan! Kritiek krijgen is nooit leuk, maar dit is dé manier om er mee om te gaan.

Als dingen als rechtop zitten, tenen naar binnen en hakken uitdrukken niet (genoeg) door je instructrice gezegd worden, probeer dan het volgende: iedere keer als je langs de A (of een andere letter komt) tegen jezelf zeggen: rechtop, tenen, hakken! Na een tijdje corrigeer je jezelf iedere ronde.

Pijn in je enkels van het hakken uitdrukken klinkt heel bekend Bloos Heb ik zelf ook last van. Zeker als je maar 1 of 2 uur in de week rijd, je enkels krijgen dan niet de kans om aan die houding te wennen. Je kan proberen om ook als je niet rijdt je enkels te oefenen. Als je bv op een (buro)stoel zit je voeten in de goede houding draaien. Weer loslaten voordat het zeer gaat doen, met regelmatig oefenen wordt het dan steeds makkelijker.

Succes!

xShanice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 15:42

Pijn aan me enkels ligt misschien aan mijn laarzen...Ze zijn nog niet zo goed ingelopen Nagelbijten / Gniffelen
je heb van die speciale inleg zolen van Petrie...die zijn schuin ofzo en daarmee krijg je minder last van je enkels maar met rubberen laarzen had ik geen last van pijnlijke enkels Bloos!
heb iemand ervaring hiermee? Bloos
op mijn vorige manege had mijn instructrice die zolen en die zei dat tegen mij

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 15:47

Nee, geen ervaring mee of het moeten dezelfde zijn die ik in mijn laarzen had zitten om te voorkomen dat ik mijn hakken optrok ín mijn laarzen...maar het was geen succes. Clown

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 15:50

Rechtop zitten, sporen af en zweep erbij, teugels langer, tenen naar voren, dan komt het wel goed! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 15:57

xShanice schreef:
Ik heb er gisteravond een beetje over nagedacht en heb alle tips een beetje op een rijtje gezet:
-Sporen afdoen
-rechter op zitten
-hakken beter uitdrukken
maar het probleem is met hakken uitdrukken dat ik het niet een heel uur volhoud want dan krijg ik pijn in mijn enkels heb iemand misschien een idee wat ik hieraan kan doen??
op mijn vorige manege zei een instructrice dat je speciale inlegzolen heb van petrie ofzo...iemand ervaring daarmee?

je moet niet alleen je teen naar binnen draaien, maar je been moet zo liggen dat ze niet naar buiten steken, als je erop zit, pak dan eens je been beet, draai die naar binnen zeg maar (bovenbeen) en probeer zo te blijven zitten, je krijgt er spierpijn van, maar het werkt wel..

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 16:15

Ik heb van die beugelblokjes maar ik weet niet of je die zomaar in kan doen bij een manegezadel maar dat zou je kunnen vragen. Die lopen zegmaar schuin af (van buiten naar binnen en je hebt ze geloof ik ook van voor naar achter) zodat je been iets makkelijker in de goede positie doet. Overigens heeft een instructrice van mij ooit mijn voeten 'vastgezet' met elastiekjes (voelde ik niks van, was alleen maar 1 les) en daarna heb ik altijd mijn hakken naar beneden gehouden.. ik weet alleen helaas niet hoe ze dat deed, maar misschien komt dat iemand hier bekend voor? En die elastiekjes zaten alleen aan mij en het zadel vast, niet aan het paard. Goed om te horen dat je open staat voor tips!

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 16:20

Je hebt pm Knipoog
Meer info over Jelle..
Hij was van de moeder van een vriend van me

xShanice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 16:27

Flor: Ik heb die stepjes Knipoog ik rij namelijk met mijn eigen beugels omdat ik altijd ruzie heb met de manege beugels Nagelbijten / Gniffelen (Dan zit bijv. de linker goed maar zit de rechter weer net iets langer en doe je een gaatje korter is ie weer te kort Clown heel irritant Huilen van het lachen )

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 16:34

xShanice schreef:
Vjestagirl schreef:
Vriendelijke versie: de amazone moet misschien nog iets aan haar rijstijl werken, misschien eens les nemen. Verder oogt het paard wat dun, wat krijgt het te eten? Misschien moet je je teugels wat losser later, dit ziet er niet zo ontspannen uit.

Zo kan het dus ook

Paard is van de manege en is nog jong hoor ik van mensen en dit was met les en ik ry ook maar 1x in de week en byna nooit meer op hem Knipoog
ookal heb dat 1x per week niks te maken maar dan nog..Als ik nou elke dag op Jelle reed dan is het wat anders!

Heb hierna geen reacties gelezen, maar kan hier eerlijk gezegt ontzettend kwaad om worden. Aller eerst trek je zo'n hoofd gewoon omhoog, vraag me af waarom je dat doet, en Hoe?
Ten 2e. WAAROM rij je met sporen? Sporen zijn er om hulpen te verfijnen. Je rijdt 1 keer in de week een manege les, en dan nog niet elke week op deze fries. Dus je kan mij niet wijs maken dat jij dan oefeningen voor het M dressuur of iets dergelijks doet. Leer eerst je benen te gebruiken op de juiste manier en denk er dan nog een keer over na om die sporen om te doen. Vind dit paard er op de foto's alles behalve blij uitzien.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 16:37

Sorry, lees nu dat je dat zelf ook al gezien hebt. Heel goed van je dat je bereidt bent om je rijstijl te veranderen Lachen

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 17:01

xShanice schreef:
Flor: Ik heb die stepjes Knipoog ik rij namelijk met mijn eigen beugels omdat ik altijd ruzie heb met de manege beugels Nagelbijten / Gniffelen (Dan zit bijv. de linker goed maar zit de rechter weer net iets langer en doe je een gaatje korter is ie weer te kort Clown heel irritant Huilen van het lachen )

Maar heb je dan ook die echt schuine? Die aan de ene kant veel dikker zijn dan aan de andere?

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 17:02

Inderdaad heel goed dat je toch van gedachten wilt veranderen!

Ik wens je veel succes! Haha!

xShanice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 17:09

Flor schreef:
xShanice schreef:

Maar heb je dan ook die echt schuine? Die aan de ene kant veel dikker zijn dan aan de andere?

Jaa Knipoog

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 17:14

Woo ik vind het echt heel knap hoe jij met al die kritiek omgaat Bloos!
Respect Lachen
Open je weer een nieuw topic als je Jelle weer gereden hebt?
Ben wel benieuwd Haha!

xShanice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 17:16

Ik ga eerst proberen om weer op Jelle te komen Lachen
en als het dan mooi weer is en we gaan naar buiten dan vraag ik aan me moeder of ze weer rijfoto's wil maken Lachen
En ik moest mezelf ook wel ff inhouden hoor Knipoog dus daarom die boze berichten Knipoog

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 17:16

Didoo schreef:
Woo ik vind het echt heel knap hoe jij met al die kritiek omgaat Bloos!
Respect Lachen
Open je weer een nieuw topic als je Jelle weer gereden hebt?
Ben wel benieuwd Haha!

dan heb je denk ik niet heel het topic doorgelezen Lachen
maar ik moet zeggen dat ze nu wel goed met het "kritiek" omgaat Lachen

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 17:59

Ik keek even op HAW en wat viel me op..en topic met meer dan 140 berichten Haha! Goh ze lijken steeds meer op te duiken..of de ruiter/paard combi is ge-wel-dig! of er is iets mis..
ik ben het een beetje zat eigenlijk, die rel-topics..het maakt ook niet uit aan wie het ligt, of waardoor het komt. ik vindt dat we elkaar in waarde moeten laten en niet gelijk conclusies moeten trekken.
Maar goed, nu on topic Clown
Ik vindt dat jij wel een mooie beenhouding hebt, te zien op de uitstap fotos. Je hebt mooie laarzen trouwens. De galop foto`s zijn wat minder, helaas heb je geen fotos van de draf en stap, dan is het geheel gemakkelijker te beoordelen. maar het is een manege paard, dat is altijd anders dan een paard van een particulier. hier kun je minder over zeggen/
Ik zag trouwens ook ergens staan dat je in de gevorderde les rijdt..ik heb 4 jaar op een manege gereden en vond ook dat ik het goed deed toen ik in de gevorderde les kwam..maar ik liep toch even hard met mn kop tegen de muur toen ik mijn eerste les op de club (voor particulieren met eigen paard, kom even niet op het woord) kreeg..gevorderd op de manege is beginner in het echt. ik vind mezelf ook een beginner nu, ondanks mn 10 jaar ervaring. het echte rijden leer je niet op een manege vind ik..maar goed, iedere manege is anders natuurlijk Knipoog
Als er wordt gepraat over een flutte (raar woord Cool ) houding van de amazone, vindt ik dit ver overdreven. Ik vindt dat ze erg netjes zit, er zijn topics genoeg waar de rijstijl verre weg van netjes is, maar waar ook niet op gehapt wordt.
(ik heb trouwens maar de eerste 3 pagina`s gelezen, dus ik heb wel dingen gemist) zoals ik nu lees is alles prima opgelost.
Balen voor de TS dat er zo`n topic is uitgerold, dit is toch niet de bedoeling van bokt? we zijn allemaal ruiters/amazones met dezelfde passie, laten we die dan ook op een leuke en leerzame manier delen. niet door elkaar het gras voor de voeten weg te maaien.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 18:03

Pel schreef:
Ik keek even op HAW en wat viel me op..en topic met meer dan 140 berichten Haha! Goh ze lijken steeds meer op te duiken..of de ruiter/paard combi is ge-wel-dig! of er is iets mis..
ik ben het een beetje zat eigenlijk, die rel-topics..het maakt ook niet uit aan wie het ligt, of waardoor het komt. ik vindt dat we elkaar in waarde moeten laten en niet gelijk conclusies moeten trekken.
Maar goed, nu on topic Clown
Ik vindt dat jij wel een mooie beenhouding hebt, te zien op de uitstap fotos. Je hebt mooie laarzen trouwens. De galop foto`s zijn wat minder, helaas heb je geen fotos van de draf en stap, dan is het geheel gemakkelijker te beoordelen. maar het is een manege paard, dat is altijd anders dan een paard van een particulier. hier kun je minder over zeggen/
Ik zag trouwens ook ergens staan dat je in de gevorderde les rijdt..ik heb 4 jaar op een manege gereden en vond ook dat ik het goed deed toen ik in de gevorderde les kwam..maar ik liep toch even hard met mn kop tegen de muur toen ik mijn eerste les op de club (voor particulieren met eigen paard, kom even niet op het woord) kreeg..gevorderd op de manege is beginner in het echt. ik vind mezelf ook een beginner nu, ondanks mn 10 jaar ervaring. het echte rijden leer je niet op een manege vind ik..maar goed, iedere manege is anders natuurlijk Knipoog
Als er wordt gepraat over een flutte (raar woord Cool ) houding van de amazone, vindt ik dit ver overdreven. Ik vindt dat ze erg netjes zit, er zijn topics genoeg waar de rijstijl verre weg van netjes is, maar waar ook niet op gehapt wordt.
(ik heb trouwens maar de eerste 3 pagina`s gelezen, dus ik heb wel dingen gemist) zoals ik nu lees is alles prima opgelost.
Balen voor de TS dat er zo`n topic is uitgerold, dit is toch niet de bedoeling van bokt? we zijn allemaal ruiters/amazones met dezelfde passie, laten we die dan ook op een leuke en leerzame manier delen. niet door elkaar het gras voor de voeten weg te maaien.

Ik wil niet erg veel verklaren hoor maar als jij foto's op bokt zet en je rijd op een manier die niet zo goed is kan je toch ontzettend veel kritiek en commentaar verwachten... Dat heeft niet met 'in zijn waarde laten' te maken hoor... Je plaatst ze om commentaar op te krijgen! Dus dit soort dingen zou je kunnen verwachten als je daar het vorige topic ook al commentaar op hebt gekregen!

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 18:15

klopt, maar er zit verschil tussen bruikbaar commentaar/kritiek en een aanvallende manier van commentaar leveren.
ik kom regelmatig antwoorden tegen (heb het nu niet alleen over dit topic) waar de TS aangevallen wordt over zijn/haar rijstijl, uiterlijk van het paard, materiaal waar mee gereden wordt en meer.
denk je dat het zinvol is om elkaar hier op aan te vallen? ik vindt van niet. je bereikt zoveel meer als je op een vriendelijke en respectvolle manier met elkaar praat en elkaar probeerd te helpen..daar is bokt toch voor?
het is gewoon volkomen nutteloos als we met zn weet-ik-hoevelen 1 bokker gaan afkraken/aanvallen/dingen beter gaan weten. hoe hard je ook vindt dat het anders moet, hoe oneens je het ook bent met de mening van de TS, wat kun je eraan doen als je elkaar niet in waarde laat en maar over elkaar heen probeerd te lopen..weinig toch. je kunt alleen maar tips geven en hopen dat de TS er wat mee doet. en zo niet, dan kiezen zij ervoor.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 18:24

Ik vind het goed dat je de dingen op 'n rijtje hebt gezet!
Jelle is 'n leuke fries en klim er weer lekker op! En lekker aan je punten gaan werken! Knipoog
Sucses!

IloveSjimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 18:32

Ik vind het een mooie fries, maar dat van die sporen is idd een moment opnamen, mijn enige commetaar is iid meer rechtop zitten in galop maar dat zei je zelf ook al Knipoog
ik hoorde datg ej volgend jaar weer terug komt op reyerbos omdatg je miss Jelle gaat kopen??

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 18:38

ReJo schreef:
@Lydia_

Kan zijn dat ik het verkeerd begrijp hoor maarre in dit stukje:

Citaat:
Citaat:
Bokt is een discussieforum. Als je van te voren al aangeeft geen commentaar te willen over je cap of gebrek daaraan, de ligging van je zadel, je houding, of wat dan ook, geef je daarmee aan dat je de discussie niet aan wilt gaan. Dat is niet de bedoeling, daarom worden topics met zulke zinsnedes gesloten.

staat dat topics worden gesloten als mensen aangeven dat ze geen commentaar willen op de dingen die staan aangegeven?
dat het niet de bedoeling is..
maar in jou reactie op dit topic bedoel je volgensmij dat als mensen reactie daarop geven dat het topic word gesloten..
volgensmij is dit niet

(of snap ik het nou verkeerd Bloos )

Ik zie toch duidelijk in d'r begin post geen commentaar op mijn sporen. Knipoog

Citaat:
Kwaliteit is wel achteruit gegaan door mijnalbum en graag GEEN commentaar op myn sporen aangezien dit de vorige x ook is gebeurt

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 18:47

ja maar er staat:

geef je daarmee aan dat je de discussie niet aan wilt gaan. Dat is niet de bedoeling,

dus je wilt de discussie niet aangaan, dus het is niet de bedoeling dat je erbij zet dat je geen commentaar wil?

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 19:08

xShanice schreef:
-Sporen afdoen
-rechter op zitten
-hakken beter uitdrukken

Als je je beugels is andersom in doet, zeg maar je voeten vanaf te buitenkant erin. Denk ik dat het ook al een stuk scheelt. Op deze foto's heb je namelijk je beugels verkeerd om in, Dat zit toch weer anders zeg maar. Gewoon blijven werken aan alles, en dat hoeft natuurlijk niet op Jelle te zijn. Je zit kan je op elk paard oefenen. Ik heb zelf ook best problemen met naar voren zitten. Maar elke keer probeer ik er aan te denken, het gaat nu al een stuk beter. Veel succes.