Nashua @ wedstrijd M2, grote teleurstelling

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frannik

Re: Nashua @ wedstrijd M2, grote teleurstelling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 16:37

Spaqunel schreef:
Frannik schreef:
Ik vind het echt zo stom dat iedereen het er zo slecht uit vind zien van de foto's.. IK snap dat echt niet.. Pas in mijn trainingstopic was iedereen razend enthousiast, wauw wat loopt je paard goed enz enz.. En dan is het nu ineens waardeloos?
vreemd..

welkom op bokt.... :-p
je moet de mening van sommigen hier af en toe met een korreltje zout nemen. (ik bedoel dit niet slecht hoor, maar vaak wordt door heel wat mensen de commentaar die de eerste geeft herhaalt Lachen, er zijn er weinigen die soms "durven" ingaan tg de mening van anderen, dus als iedereen zegt 'dit is mooi' blijft iedereen dat herhalen en omgekeerd ook Lachen)

Ik ga hier rijtechnisch niets op zeggen want zo goed als dit kan ik niet rijden. Ik kan enkel zeggen dat je je echt niet zo kwaad mag maken in je punten. Het is en blijft een jurysport en he
Je kan nu 2 dingen doen: een beetje bokkig doen en denken 'ik weet het toch beter' of hier je les uit te trekken en zo hard gaan werken dat de jury volgende keer van zijn/haar stoel zal vallen van het verschieten (ik zou het 2de doen)

en je houding: tja, perfect is ze niet, maar zoveel commentaar erop als je hier krijgt, verdien je ook niet. Zou het mss niet helpen je beugels net iets korter te maken want ze lijken mij net te lang om op een mooie manier je hielen naar beneden te kunnen duwen.
In ieder geval, succes!

Bedankt!

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:37

Meid, als het voor jouw gevoel goed ging, dan is dat toch het belangrijkste. Mijn dochtertje rijdt bij de kleine pony's en ze rijdt altijd een winstpunt, terwijl de pony niet altijd even braaf loopt. Toen reed ze een keer een super goede proef, pony was braaf en voor deze proef kreeg ze de laagste score. Ik zeg dan balen, maar als de pony voor je eigen gevoel een super proef loopt, dan is dat toch het belangrijkste. Die punten volgen echt wel hoor. Ik snap ook wel dat je baalt dat dit net met een selectie wedstrijd moet gebeuren. Probeer het positieve uit de tips die andere bokkers geven te halen en oefen hierop. Ik heb ook gelezen dat je al veel oefent aan een verbetering van je houding. Ga hier mee door, want dit geeft gewoon een minder fijn beeld. Je kunt inderdaad niet ineens een fout eruit rijden. Ik vind dat je een super leuk paard hebt, met veel uitstraling. Als je straks weer met meer lef kunt gaan rijden zullen de punten wel snel gaan stijgen.

Succes bij verdere wedstrijden !!!!! Haha! Haha! Haha!

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:39

crossmonster schreef:
Ik doelde erop dat je onder een andere naam posstte. Ik dacht even dat je een schaduwaccount had aangemaakt en hiermee jezelf ging verdedigen, gezien de laatste post van diegene, en daarna de posts die duidelijk van jou waren.
maar iemand anders zag dat het een vriendin van je was?

Dit neem ik aan, anders is het wel heel zielig om zo jezelf te verdedigen.

Haha, dat dacht (denk) ik ook.

TS, ik vind dat je erg nuttig commentaar krijgt waar je echt wat mee kan, een dankjewel voor diegenen zou meer op z'n plaats zijn dan dat gezeur....

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:41

Frannik schreef:
JorisDy schreef:
Wat voor cijfer krijg jij meestal voor je houding? en wat kreeg jij met deze wedstrijd?
(gewoon een vraag)

Ik kreeg in het verleden eigenlijk altijd een 6, toen hing ik nog veel meer met mijn rug achterover.
Ik ben veel rechter gaan zitten, en hang in de middendraf wel nog achterover, maar sins een paar weken rijd ik een 7, dus daar ben ik wel bij mee.
in deze proef had ik ook een 7 voor mijn houding

En voor de rest van de cijfers?
ontspanning van het paard? en al die dingen?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:42

Jemig wat een topic is dit geworden zeg...ik zit ook in de M2 en ik vind het de beroerdste klasse die er bestaat. De ene keer rijd je gruwelijk slecht en krijg je gewoon nog 178 punten en de keer daarna denk je nou hehe eindelijk een fijne proef en heb je gewoon weer diezelfde 178 punten.

Conclusie: In het M2 moet je én spetterend én foutloos rijden en dat valt toch nog altijd niet mee. Zeker als je voor de grap daarna een wedstrijd in het Z1 bekijkt waar fouten "ineens" wel weer toegestaan zijn. Het is erg lastig maar probeer de fout niet bij een jury te leggen. De één kijkt strenger dan de ander, en soms kijken ze ook gewoon anders! Iets wat voor het gevoel goed gaat levert soms een vette onvoldoende op en dat is altijd lastig om te verklaren.....en je doet er ook nog eens helemaal niets aan. Ja hard grommen in de auto op weg naar huis en glimlachend op stal uitstappen want je paard deed t tgoed!!!!

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 16:42

Kosta schreef:
Meid, als het voor jouw gevoel goed ging, dan is dat toch het belangrijkste. Mijn dochtertje rijdt bij de kleine pony's en ze rijdt altijd een winstpunt, terwijl de pony niet altijd even braaf loopt. Toen reed ze een keer een super goede proef, pony was braaf en voor deze proef kreeg ze de laagste score. Ik zeg dan balen, maar als de pony voor je eigen gevoel een super proef loopt, dan is dat toch het belangrijkste. Die punten volgen echt wel hoor. Ik snap ook wel dat je baalt dat dit net met een selectie wedstrijd moet gebeuren. Probeer het positieve uit de tips die andere bokkers geven te halen en oefen hierop. Ik heb ook gelezen dat je al veel oefent aan een verbetering van je houding. Ga hier mee door, want dit geeft gewoon een minder fijn beeld. Je kunt inderdaad niet ineens een fout eruit rijden. Ik vind dat je een super leuk paard hebt, met veel uitstraling. Als je straks weer met meer lef kunt gaan rijden zullen de punten wel snel gaan stijgen.

Succes bij verdere wedstrijden !!!!! Haha! Haha! Haha!

Bedankt! Hier heb ik wat aan!

Voor de mensen die het graag willen weten, teminste dat maak ik er uit op..
Nashua heeft op een veel te jonge leeftijd op een veel te hoog niveau gelopen, door een bekende dressuurruiter, Ze hebben hem dit niet netjes gevraagd, maar erin willen slaan. Hij is hierdoor gaan staken en daarop zijn deze mensen nog meer gaan dwingen. Door dat staken heeft hij een ongeluk gehad, en daarna is hij nog erger gaan staken.
Nashua heeft ontzettend hoog gelopen en het staken is er misschien wel nooit meer uit te krijgen, maar dat wil niet zeggen dat ik geen wedstrijden kan starten, denk ik. Ik wil mijn kracht halen uit hetgeen dat hij goed doet en het staken zo veel mogelijk negeren. IN het begin staakte hij dagelijks, nu staakt hij nog maar 1 keer in de week of minder, dus ben al op het goede pad..

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 16:43

Ik kreeg in het verleden eigenlijk altijd een 6, toen hing ik nog veel meer met mijn rug achterover.
Ik ben veel rechter gaan zitten, en hang in de middendraf wel nog achterover, maar sins een paar weken rijd ik een 7, dus daar ben ik wel bij mee.
in deze proef had ik ook een 7 voor mijn houding[/quote]
En voor de rest van de cijfers?
ontspanning van het paard? en al die dingen?[/quote]

Even voor de duidelijkheid, het filmpje is niet van vandaag, maar van de vorige selectie.
Daar had ik een 4 voor de ontspanning, logisch ook, vandaag had ik een 7

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 16:44

daffodil schreef:
Jemig wat een topic is dit geworden zeg...ik zit ook in de M2 en ik vind het de beroerdste klasse die er bestaat. De ene keer rijd je gruwelijk slecht en krijg je gewoon nog 178 punten en de keer daarna denk je nou hehe eindelijk een fijne proef en heb je gewoon weer diezelfde 178 punten.

Conclusie: In het M2 moet je én spetterend én foutloos rijden en dat valt toch nog altijd niet mee. Zeker als je voor de grap daarna een wedstrijd in het Z1 bekijkt waar fouten "ineens" wel weer toegestaan zijn. Het is erg lastig maar probeer de fout niet bij een jury te leggen. De één kijkt strenger dan de ander, en soms kijken ze ook gewoon anders! Iets wat voor het gevoel goed gaat levert soms een vette onvoldoende op en dat is altijd lastig om te verklaren.....en je doet er ook nog eens helemaal niets aan. Ja hard grommen in de auto op weg naar huis en glimlachend op stal uitstappen want je paard deed t tgoed!!!!

Bedankt, hier heb ik wat aan!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:44

o oke Lachen, dacht misschien hadden jullie een baal dag.
dus voor alle cijfers van na het groeten heb je ongeveer het zelfde als altijd?

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 16:45

JorisDy schreef:
o oke Lachen, dacht misschien hadden jullie een baal dag.
dus voor alle cijfers van na het groeten heb je ongeveer het zelfde als altijd?

Wat bedoel je met de cijfers na het groeten?

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:46

Zoals de stap,galop en de draf. etc.

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 16:47

allemaal 7es, voor de stap vaak een 8

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:48

en deze keer ook?

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 16:48

Deze keer had ik voor alles een 7

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:49

Dan zouden je puntverlies wel in je oefeningen gelegen hebben, en niet in de rest Lachen . Dus waarschijnlijk vond de jury jou houding niet belabbert ofzo. En heeft hij waarschijnlijk streng gelet op bordjes rijden? De ene jury pakt je daar keihard op, terwijl een ander het door de vingers ziet

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:50

Das ook wel een goeie vraag eigenlijk, want als je alleen al kijkt hoeveel verschil er zit in bijvoorbeeld cijfers voor de gangen, ik varieer van 6 tot 8 voor alledrie de gangen.......en nee hij loopt niet elke wedstrijd anders!

Houding en zit zal ik tot mijn schande bekennen dat ik een moord zou plegen voor die 8 die jij krijgt, ik ben al blij met een 6 maar scoor helaas ook regelmatig een vijf (en terecht!).

Ik heb overigens je staakproef ook bekeken en denk dat de jury die je toen had, heel schappelijk gepunt heeft, dus dikke onvoldoendes waar nodig maar ook gewoon die 7 en 8 waar verdiend.

Voor de duidelijkheid, iemand die een open ring uitvliegt krijgt slechts 2 punten aftrek op het totale puntenaantal. Iemand die een gesloten ring uitvliegt, wordt gediskwalificeerd en krijgt 2 verliespunten.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:51

daffodil: Hoe kan je een geslotenring uitvliegen?

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 16:51

JorisDy schreef:
Dan zouden je puntverlies wel in je oefeningen gelegen hebben, en niet in de rest Lachen . Dus waarschijnlijk vond de jury jou houding niet belabbert ofzo. En heeft hij waarschijnlijk streng gelet op bordjes rijden? De ene jury pakt je daar keihard op, terwijl een ander het door de vingers ziet

Ik vond bepaalde punten gewoon niet kloppend, maar goed, ik kan het ook fout hebben, zo is het gewoon. Ik weet niet wat deze jury wou zien, dat is toch elke keer anders, het is alleen zo jammer dat je van iedereen hoort dat je het echt goed hebt gedaan en je wordt bijna laatste, maar goed, ik hoop dat de volgende selectie wat soepeler loopt

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:53

Daarom Lachen . Ik heb ook welleens gehad, dat ik dacht: aa fijne proef! En dat je je punten krijgt en dan echt denk: ARGH stop ermee Nagelbijten / Gniffelen.

Volgende keer beter Lachen , en aan elk commentaar heb je wel wat

EvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:54

JorisDy schreef:
daffodil: Hoe kan je een geslotenring uitvliegen?

over het hekje springen denk ik Clown

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:56

Ja inderdaad een ring die met hekjes omheind is, en daar dus gewoon overheen lopen! Heb ik één keer gedaan, maar gelukkig was dat vóór ik de proef begonnen was...werd wel direct door de jury gewaarschuwd dat ik dat echt niet moest doen!

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 16:56

daffodil schreef:
Das ook wel een goeie vraag eigenlijk, want als je alleen al kijkt hoeveel verschil er zit in bijvoorbeeld cijfers voor de gangen, ik varieer van 6 tot 8 voor alledrie de gangen.......en nee hij loopt niet elke wedstrijd anders!

Houding en zit zal ik tot mijn schande bekennen dat ik een moord zou plegen voor die 8 die jij krijgt, ik ben al blij met een 6 maar scoor helaas ook regelmatig een vijf (en terecht!).

Ik heb overigens je staakproef ook bekeken en denk dat de jury die je toen had, heel schappelijk gepunt heeft, dus dikke onvoldoendes waar nodig maar ook gewoon die 7 en 8 waar verdiend.

Voor de duidelijkheid, iemand die een open ring uitvliegt krijgt slechts 2 punten aftrek op het totale puntenaantal. Iemand die een gesloten ring uitvliegt, wordt gediskwalificeerd en krijgt 2 verliespunten.

Bedankt! hier kan ik wat mee, Het klopt inderdaad dat iedere jury gewoon iets anders wil zien en dat dat toch altijd weer vervelend is, maar als het dan zo tegenvalt, dan is het echt vervelend, maar ach heb me er allang bij neer gelegd, alleen baal soms een beetje van dingen die gedaan of gezegd worden, maarja dat komt ook allemaal weer goed,
Ik vond het ook fijn aan die jury, dat hij mij een 2 gaf op het staken, maar ook weer een 8 voor de uitgestrekte draf en de keertwendingen, gewoon per onderdeel punten en niet 1 onderdeel staken en de rest is slecht..

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 17:08

Mindfields schreef:
Op de voorhand heeft niets te maken met neus aan de loodlijn hoor. Dat heeft te maken met wat de achterhand doet. En het achterbeen is op alle foto's achter de massa, en dus niet eronder. Op je eerste middendraf foto kun je dat heeeel goed zien, linkerachterbeen is volledig achter de massa.

Voor jouw doen, voor jouw niveau kan dit voor jou met jouw paard wel een hele fijne proef geweest zijn, maar dat zegt niet dat het erg goed was in de ogen van de jury. Vergeet niet dat de M2 het voorportaal voor de Z1 is, en Z1 niveau zie ik nog lang niet bij jullie.

Maar ik heb zo het idee dat je graag je gelijk wilt hebben en echt niet ziet wat er nog aan mankeert?

Je zit je paard op veel foto's me je lijf tegen te werken, ook weer een kwestie van houding en zit.

Je wilt daar geen commentaar op, maar ondertussen vraag je je af waarom je zo laag gepunt bent(terwijl ik 181 errrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrg lief gepunt vindt voor wat ik op de foto's zie). Je houding is heel belangrijk en als daar nog het een en ander aan schort, dan kan de jury niet anders dan je daar ook op beoordelen.

Kritisch naar jezelf kijken is een kunst, maar zeker in de dressuur een noodzaak.

ik ga niet alle pagina's lezen, ik snap je teleurstelling vooral als je zelf lekker hebt gereden, maar hier staat wel onderbouwde opmerkingen die wel hout snijden en het is aan jou of je er wat mee doet of met je hakken in het zand gaat. Naar de M redt elk paard wel, daarna is het de vraag of ruiter en paard beide genoeg talent hebben om door te kunnen gaan, in potentie lijken jullie mij een hele leuke combi maar er is nog wel e.e.a. te leren en haal je ding hieruit met bokt en doe er wat mee of niet. Succes verder.

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 17:11

Ik was vandaag ook op het concour in de Mortel, ben daar foto's wezen maken.
Leuk paard heb je, en wat betreft de jury: Het is en blijft een jurysport, heb ook vaak gehad dat mijn gevoel goed was en mijn punten bagger.
Jammer dat je idem zo'n lage punten had.
Je hebt wel echt een leuk paard.
Ik vond je rijden wat ik ervan gezien heb ook netjes gaan.
Je paard loopt altijd correct als ik je zie rijden, rare jury's heb je ook... Ach gut
Ik zie je volgende selectie vast wel.
Laatst bijgewerkt door imposantje op 04-05-08 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 17:51

Ik vind het er wel goed uitzien en ik zie ook wel degelijk verruiming en een schouderbinnenwaarts hoor Knipoog En die punten moet je gewoon naast je neer leggen. Ik had vandaag wedstrijd, viel ook erg tegen, ik had voor 1 proef 169 p, terwijl ie voor mijn gevoel veel beter was. Wel onderdelen verprutst omdat ie vrij heet was, maar er zaten ook zeker goede dingen tussen. De slechte onderdelen een 4, oke, logisch, maar als je dan voor de rest overal 6en neerzet.. Klopte niet voor mijn gevoel, maarja daar zal je je dan toch bij neer moeten leggen. En je moet maar denken, je hebt toch een lekker gereden? Daar gaat het tenslotte om.