sporthaf @ 1.10 springen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LoTjE22

Re: sporthaf @ 1.10 springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 17:43

Ik vind t een leuke haf, mooie uitstraling!!
Nu je nieuwe springmateriaal krijgt gaat t vast wel stukken verantwoordelijke er aan toe. o ja hihi vergeet je cap niet Lachen

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:04

-tenen naar binnen
-meer meegeven
-benen stilhouden
-langer in verlichte zit..

en ook ik zeg t:

cap en rijlaarzen/schoenen aan Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:09

DAMN! word gek van bokt! Al die meisjes die zeuren: cap op doen, en zelf in hun profiel ook fotos hebben zonder cap.. maar daar springen ze niet. Neeee alleen als je springt kan je vallen! Laten we cap eigen keuze houden jah?? (hypocriete mensen..) Erg leuke haflinger, aardig hoog zeg. EN meteen die opmerking: dat is geen 1,10. Goh, stonden jullie erbij dan??

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:11

pinuts schreef:
DAMN! word gek van bokt! Al die meisjes die zeuren: cap op doen, en zelf in hun profiel ook fotos hebben zonder cap.. maar daar springen ze niet. Neeee alleen als je springt kan je vallen! Laten we cap eigen keuze houden jah?? (hypocriete mensen..) Erg leuke haflinger, aardig hoog zeg. EN meteen die opmerking: dat is geen 1,10. Goh, stonden jullie erbij dan??

ik zeg toch ook dat ze een cap op moet doen,
en ik heb toch ook geen foto zonder cap in mijn profiel..
dus niet "AL DIE MEISJES"
want zelf heb je ook geen rijtechnisch commentaar gegeven Verward

Sietske94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:12

Kingloveyou schreef:
dankje wel voor de tips,
idd het is erg onverandwoordelijk wat er is gebeurd, komen snel foto's waarbij het zeuren over een cap ect.
niet meer nodig is:D

'

Goed om te horen! Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:13

Nou dan ben jij een uitzondering. Ik heb geen rijtechnisch commentaar maar vond dat ik wel ff mijn mening kon geven, dat het best allemaal meevalt en bokt weer overdrijft. Om haar toch nog even een goed gevoel te geven niet? En die hindernis.. valt best mee. ze zeuren hier ook niet over crosshindernissen als een enorme tuinbank enz.. Vreemd hoor. TS: Erg leuke fotos, cap weet je zelf wel.. en nog veel plezier ermee!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:14

Kingloveyou schreef:
idd het is erg onverandwoordelijk wat er is gebeurd, komen snel foto's waarbij het zeuren over een cap ect.

Ik ben blij voor je dat er nieuw springmateriaal komt en ben ook gigantisch benieuwd naar een topic van jullie wat dan wat beter verloopt als deze Clown
Succes!

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:14

ReJo schreef:
-tenen naar binnen
-meer meegeven
-benen stilhouden
-langer in verlichte zit..

en ook ik zeg t:

cap en rijlaarzen/schoenen aan Lachen

Hier ga ik in mee.
En meer me zitten boven de sprong. Springt goed. Lachen

Wel een leuke haf hoor!

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:15

pinuts schreef:
Nou dan ben jij een uitzondering. Ik heb geen rijtechnisch commentaar maar vond dat ik wel ff mijn mening kon geven, dat het best allemaal meevalt en bokt weer overdrijft. Om haar toch nog even een goed gevoel te geven niet? En die hindernis.. valt best mee. ze zeuren hier ook niet over crosshindernissen als een enorme tuinbank enz.. Vreemd hoor. TS: Erg leuke fotos, cap weet je zelf wel.. en nog veel plezier ermee!

Daar hebben ze wel een cap hoor bij een tuinbank Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:20

Ja, maar daar heb ik het niet over... Daar zeggen ze niets over het slechte springmateriaal...(terwijl ik dat ook geen goed springmateriaal vind) Maar hier, heeft iemand geen cap op, geen goede kleding aan.. en oh dan is het springmateriaal ook niet goed...)

ReJo

Wat je nu zegt is wel de waarheid.. *het laatste zinnetje*
maarja iedereen heeft hier zijn eigen mening over

_Mel

Hoi!

Leuke Haflinger zeg! Omdat er al 6 pagina's lang van alles wordt herhaald, zal ik niet gaan zeuren om van alles. ( Ik heb ook in mijn profiel een springfoto met mijn Haf zonder cap).
Ik vind alleen dat je iets meer mag meezitten met de sprong, zodat je je Haf de ruimte geeft om een goede sprong te maken. Omdat je haf springen zo leuk vind, kan je misschien springles nemen in de buurt? Dan kun je goed onder begeleiding aan je houding werken, zodat het helemaal goed gaat komen!

x Melanie

Lysanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:22

Jammer dat er op bokt altijd zulk commentaar en zulke discussie ontstaan.. Dit gaat mensen ervan weerhouden foto's te plaatsen denk ik. Tips/commentaar is leuk maar het wordt altijd zo bitchy hier...

En over die Cap, vind het ook eigen risico. Je weet wat er kan gebeuren dus gevolgen zijn bekend..

Vind je haflinger er leuk uitzien!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:24

Lysanne schreef:
Jammer dat er op bokt altijd zulk commentaar en zulke discussie ontstaan.. Dit gaat mensen ervan weerhouden foto's te plaatsen denk ik. Tips/commentaar is leuk maar het wordt altijd zo bitchy hier...

En over die Cap, vind het ook eigen risico. Je weet wat er kan gebeuren dus gevolgen zijn bekend..

Dat is tipisch bokt Clown

Lysanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:26

Ashley__ schreef:
Lysanne schreef:

Dat is tipisch bokt Clown

Vind ik echt heel jammer, zit ook op het arabische volbloeden forum, daar gaat het allemaal op een stuk volwassenere manier.
Laatst bijgewerkt door Lysanne op 28-04-08 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:28

Daar geef ik je gelijk in. Dit soort dingen is gewoon typerend voor bokt, wat soms vervelend kan uitpakken....

Manon073

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:30

Leuke foto's Knipoog
Mooie haffie, springt aardig hoog ja Haha!

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:34

pinuts schreef:
Ja, maar daar heb ik het niet over... Daar zeggen ze niets over het slechte springmateriaal...(terwijl ik dat ook geen goed springmateriaal vind) Maar hier, heeft iemand geen cap op, geen goede kleding aan.. en oh dan is het springmateriaal ook niet goed...)

Heb je gellijk in maar het lijkt mij dat je het risico zo klein mogelijk wilt houden dat er wat fout gaat en met een sprongetje kan je gewoon een hindernis met losse balken doen zodat je zo een klein mogelijk risico heb dat er ongelukken gebeuren, want reken maar dat er soms beste foute ongelukken gebeuren juist met een cros en die vaste hindernissen en daar heb je nou eenmaal vaste hindernissen dat hoord bij het crossen. Hierbij kan je gewoon het beste een losse hindernis hebben.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:54

wat een leuke Haf! en hele leuke foto's.
Ik kan je helaas geen tips geven, want ik ben niet zo'n springruiter.

Ik vind het jammer dat er 6 pagina's besteedt worden aan dat je een cap op moet enzo.
Het is je eigen keuze en het is een eigen risico.
Mijn baas rijdt altijd zonder cap en zij springt ook 1 meter zonder cap.

Ik kan nu wel gaan zeggen dat je een cap moet dragen en dat je andere schoenen aan moet doen, maar dat hebben al genoeg mensen gedaan, dus die moeite bespaar ik je.

Als je de Haf door en door kent, is het risico al een stuk minder.
Oke.... Die risico zal er altijd zijn, maar je voelt eerder aan wat je pony van plan is als je hem beter kent.

Ik zou zeggen.. Veel plezier verder met het springen Knipoog

doeii

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:03

Leuke haf hoor Lachen

Alleen op de springfoto zelf zit je midden op de sprong alweer in het zadel, probeer dat te voorkomen want je stoort je haf ongelooflijk tijdens de sprong.
Als dat niet lukt spring dan of eerst iets lager of pak een plukje manen vast voor het geval dat het nodig is Lachen
En op de eerste foto valt de ruiter erg naar voren. Meer naar achter en schouders naar achter.

Op die laatste springfoto zit er geen baksteen onder als ik het goed zie, kijk dan alleen uit met het balkje, zorg dat het balkje zo ligt dat het er wel af kan vallen. Dus bijvoorbeeld helemaal op de rand van de ton. Stel dat er wat mis gaat, dan wil je niet dat die balk zo blijft liggen Knipoog

Veel plezier verder met springen en echt op je zit letten Lachen

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:08

Kingloveyou schreef:
dit is geen nat gras hoor..
en ja cap is eigen keuze omdat het die dag warm was maar niet.. normaal wel hoor.
en het is gemeten op 1.10.

gras is zowiezo altijd gladder dan een bak met zand. En als het zo warm was, dan had je een t-shirt aan moeten doen ipv een trui zodat je wel een cap op kon doen, beetje slappe smoes hoor!

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:11

Super lieve pony(L)
Enne, vet mooie sprongen, ze/hij kan wel hoog zeg!

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:21

Sietske94 schreef:
Kingloveyou schreef:
dankje wel voor de tips,

'

Goed om te horen! Lachen

Idd . Pling

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:38

Ik heb dit topic even doorgelezen en vind het nou niet echt een schoolvoorbeeld van hoe we het graag willen zien op HAW.
TS staat nauwelijks open voor tips, en de tips/commentaar die ze krijgt zijn telkens hetzelfde, op enkele uitzonderingen na.
Omdat iedereen z'n zegje wel heeft kunnen doen en het geen zin heeft om nog meer dezelfde reacties te krijgen, hier een slotje.