My Ponnies @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Me_lodY

Re: My Ponnies @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:14

__Charlotte schreef:
Suziej schreef:
Een goede instructeur kan er echt niet voor zorgen dat een paard er niet vandoor schiet hoor?

Kan hij / zij inderdaad niet, maar ze kunnen de TS wel helpen met haar manier van rijden, waardoor het paard er waarschijnlijk minder vandoor zou gaan . Knipoog

Afgod Schijnheilig Schijnheilig

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:34

Me_lodY schreef:

Jeetje, wat een lekker kinderachtige reactie. Ben toch wel erg benieuwd wat je in gedachten hebt voor een paard zoals deze van de TS, wie gecontroleerde beweging nodig heeft, en zonder slof moeilijk/niet te houden is. En begin nou niet over rechtrichten oid, want dat gaat echt niet in een keer goed (als het uberhaupt helpt, ik geloof er niet in). En dat moet dus wel, want neem niet aan dat dit paard met een blessure veel gekkigheid kan veroorloven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:53

Suziej schreef:
Me_lodY schreef:

Jeetje, wat een lekker kinderachtige reactie. Ben toch wel erg benieuwd wat je in gedachten hebt voor een paard zoals deze van de TS, wie gecontroleerde beweging nodig heeft, en zonder slof moeilijk/niet te houden is. En begin nou niet over rechtrichten oid, want dat gaat echt niet in een keer goed (als het uberhaupt helpt, ik geloof er niet in). En dat moet dus wel, want neem niet aan dat dit paard met een blessure veel gekkigheid kan veroorloven.

Heb bijna 1 jaar alleen maar mogen stappen met een pony, die een jaar had stilgestaan.
We mochten ivm peesblessure, niet eens in de bak stappen maar moesten perse op de verharde weg , buiten gaan rijden.

Nou ik werd dus van alle kanten gewaarschuwt : "Nee stap niet op, de pony gaat door de dolle, en springt haar pees al helemaal kapot" en zulk soort reacties, van de oude eigenaresse.
(Wat ik dus niet gek vind, als je een pony alleen maar op de slof gaat rijden) .

Nou ik dus redelijk zenuwachtig, op de pony geklommen, niks aan het handje. Heb er zo 1 uur buiten mee kunnen STAPPEN.
Tuurlijk ging de pony er een paar keer bijna vandoor.
Maar dit kan je ook prima PROBEREN op te lossen met je zit, en evt zelfs met stemhulpen.
Tuurlijk, kan een hulpmiddel, daarmee helpen. Als het moeilijk anders op te lossen is.
Maar de foto's laten mij toch echt niet zien, dat de slof nog word gebruikt als HULP.
De ts lijkt volledig op de slof te rijden.

En dat is wat ik er zo vervelend aan vind.
Ik heb helemaal niks tegen de slof, MITS je er mee over weg kan.

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:58

De foto's laten het niet zien inderdaad, dus ik denk dat je het woord van de TS maar moet geloven, of je wilt of niet. En als zei zegt dat dit de enige manier is zal het wel zo zijn, ookal ben jij het er misschien niet mee eens, zoiets kun je niet beoordelen vanachter je beeldscherm. En dat jij zo op je pony kon stappen wil niet zeggen dat dat bij iedere pony kan hoor. Knipoog Ken der genoeg waarbij je het na 2 dagen rust al nieteens hoeft te proberen zonder eerst goed te longeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 22:11

Klopt. Knipoog
Daar heb ik geluk mee gehad.

Maar kijk nou zelf eens naar die foto's, wil je nou echt zeggen dat de slof er nou aanhangt, voor die laatste "noodrem" wanneer dit nodig is?

Op dit moment word de slof zo danig gebruikt, dat de pony alleen maar meer in verzet komt.
Wat alleen maar erg logisch is. Knipoog

De pony word nu al zo op de slof gereden, dat wanneer ze pony alsnog in verzet komt.
De TS nog niks kan doen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 22:26

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar vind het er niet fijn uit zien. Commentaar van de 1e pagina, ben ik het zeker mee eens. Je bent behoorlijk streng met je handen. En haal die slof eraf. De foto's in je profiel vind ik er dus ook echt niet fijn uit zien. Waarom noem je je zelf een topruiter als je het paard niet zonder slof kunt rijden? En ik weet goed dat enkele topruiters ook af en toe met slof rijden, maar niet zo strak en niet zo vaak. Kan goed zijn dat er al antwoorden op mijn vragen gegeven zijn, maar heb dus niet het hele topic gelezen. Verder vind ik het hele leuke paarden! En ze kunnen voor zover ik kan zien best fijn lopen Lachen

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 07:32

Ik ben het eens met Loez, en ben ook erg benieuwd Ja

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 19:46

ik weet het nu wel allemaal , het is nu al meer dan 1000x over die slof gegaan en over het zelfde steeds weer herhaalt ik snap het echt wel ,

ik rijd al 3 mnd zonder slof .. zijn gewoon oude leuke foto´s van mijn eigenpaard en verzorg paard

reageren mag echt wel en aannemen kan niet omdat het lang geleden is en .... het wordt telkens weer over het zelfde herhaalt

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 19:47

Misschien dan van de week even nieuwe foto's plaatsen om de argumenten te ontkrachten?

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 19:54

ga ik ook doen heb zaterdag een wedstrijd waar foto´s worden gemaakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 20:19

Oke, goed plan.
Dan ben ik wel benieuwd naar die foto's. Lachen

Best logisch trouwens, dat er commentaar word gegeven op wat we zien. Knipoog
En dus steeds hetzelfde.

retseH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 22:50

Ik ben ook heel benieuwd naar de wedstrijd foto's!

En kun je ook nog een keer trainingsfoto's plaatsen als je wilt van het rijden zonder slof. want dat doe je toch al een paar maanden niet meer?

Want foto's plaatsen van een wedstrijd is wel handig, want daar MAG je niet met slof rijden Vork

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 23:00

Staan die laatste 2 paardjes in het DH ? Lachen

Leuke foto's trouwens Lachen

Brendatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 09:47

Bij een van de foto's trek je een beetje naar binnen geef je geen aanwijzing dat ie naar binnen moet. Maar trek je hem naar binnen.. Teminste zo zie ik het op de foto.. Verder ziet het er geweldig uit!
De laatste foto is super! Ook super gaaf! Veel plezier verder!

Alke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:24

Heb het topic wel gevolgd maar niet eerder gereageerd, omdat alles inmiddels wel gezegd en geschreven is. Ik kon het nu echter toch niet nalaten om te vragen in welke tijdzone jij leeft? Op pagina 1 (16-04) rij je 3-4 weken zonder slof, een paar dagen later wordt dit 2 maanden en nu is het al 3 maanden. De tijd vliegt waar jij bent, of niet? Knipoog
Ik ben, net als velen, benieuwd naar slofloze foto's.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:26

Ik zie ook liever foto´s van bijvoorbeeld vandaag.
Foto´s van een wedstrijd is wel makkelijk, daar mag je niet eens met slof rijden.
Dan kun je wel zeggen...kijk...zonder slof.
Zou graag eens foto´s zien van je dagelijkse training, maar dan zonder slof.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:37

Naomi_16 schreef:
ik weet het nu wel allemaal , het is nu al meer dan 1000x over die slof gegaan en over het zelfde steeds weer herhaalt ik snap het echt wel ,

ik rijd al 3 mnd zonder slof .. zijn gewoon oude leuke foto´s van mijn eigenpaard en verzorg paard

reageren mag echt wel en aannemen kan niet omdat het lang geleden is en .... het wordt telkens weer over het zelfde herhaalt

Jep da`s bokt *LOL*

Ik ben benieuwd naar je foto`s, want je hebt echt wel een leuk ding onder je bibs.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 12:42

Fammiie_x schreef:

*antwoordt even voor haar*
Haar eigen wel die andere niet Lachen

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 17:54

Fammiie_x schreef:

dankje nee mijn beesies staan niet in den haag of bedoel je iets anders met dh ..?

xxx

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 17:56

Silence schreef:
Ik zie ook liever foto´s van bijvoorbeeld vandaag.
Foto´s van een wedstrijd is wel makkelijk, daar mag je niet eens met slof rijden.
Dan kun je wel zeggen...kijk...zonder slof.
Zou graag eens foto´s zien van je dagelijkse training, maar dan zonder slof.

mijn dagelijkse training is zonder slof ,
en als ik neit zonder slof kan rijden deo ik niet mee met wedstrijden

en ik rij al maanden zonder slof ,

ik heb een fotograaf geregelt of ei foto´s kan maken in weekend een keertje als mooi weer is dus het komt snel

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 17:57

Alke schreef:
Heb het topic wel gevolgd maar niet eerder gereageerd, omdat alles inmiddels wel gezegd en geschreven is. Ik kon het nu echter toch niet nalaten om te vragen in welke tijdzone jij leeft? Op pagina 1 (16-04) rij je 3-4 weken zonder slof, een paar dagen later wordt dit 2 maanden en nu is het al 3 maanden. De tijd vliegt waar jij bent, of niet? Knipoog
Ik ben, net als velen, benieuwd naar slofloze foto's.

nou het zijn echt meer dan 2 mnd kn ik je zegge heb het na gevraagt bij mijn instructrice

maar foto´s volgen gauw

gizmo_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 17:59

Hoihoi!!

Leuke paardjes!! Probeer je handen iets meer bij elkaar te houden dat ziet er iets vriendelijker en netter uit Haha!

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 21:04

Naomi_16 schreef:
Fammiie_x schreef:

dankje nee mijn beesies staan niet in den haag of bedoel je iets anders met dh ..?

xxx

Delfse hout bedoel ik ermee Knipoog
Ik herken de achtergrond namelijk
van het Drevijn ? Lachen

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 21:08

Fammiie_x schreef:
Delfse hout bedoel ik ermee Knipoog
Ik herken de achtergrond namelijk
van het Drevijn ? Lachen

ja ik sta met mijn eigenpaard nog op stal drevijn die andere 2(bonte en bruine) jammer genoeg niet meer
maar ik doe ze alsnog Haha!

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 21:08

gizmo_lover schreef:
Hoihoi!!

Leuke paardjes!! Probeer je handen iets meer bij elkaar te houden dat ziet er iets vriendelijker en netter uit Haha!

thanksx