Mijn kids met hun pony's @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Remy

Re: Mijn kids met hun pony's @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:17

Caira schreef:
nou dat geweldige trekken valt ook wel mee, maar door het gebrek aan kinketting wordt het er niet vriendelijker op.

Waar haal je dat vandaan? Een kinketting heeft juist een veel scherpere, afknijpende werking.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:18

Idd, veel hefboombitten zijn juist scherp omdat de kinketting ze scherp maakt.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:20

Een kinketting balanceert het bit uit, zorgt dat het bit recht in de mond ligt en dat beide scharen gelijk gebruikt worden.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:20

sterre2007 schreef:
Hoop dat de TS de volgende keer beter nadenkt voordat ze dit soort ongunstige foto's op bokt
zet. Knipoog

nee hoor, dat ze volgende keer beter nadenkt als ze er een bit inhangt, fotos plaatsen op bokt is goed, kan je alleen van leren> ts had al het vermoeden dat dit bit niet goed was, nu door de fotos te plaatsen is ze helemaal overtuigd.

en silfie35: ga eerst lezen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:21

mijn inziens heeft een bit mét kinketting een veel scherpere werking, maar een bit zónder kinketting klappert en trekt scheef als je niet prciés even druk op de beide teugels hebt...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:22

Ik heb het ook nergens over de scherpte gehad.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:26

ik weet niet hoor, maar die witte heeft ook niet een echt vriendelijk bitje in, dus kennelijk vind ts het heel normaal om haar kinderen op die manier te laten rijden...

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:30

Westernbit ? Scheve mond

Spinoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:30

Die arme paarden. Ze zullen wel een aardig trauma hebben denk ik, als er zo met ze om gegaan wordt. Jammer dat er mensen zijn die denken dat dit leuk is om te laten zien op bokt. Ik vind het ronduit schandalig.
Je ziet hoe moeilijk de paardjes het er mee hebben. En dan krijgen zij zeker de schuld en een martingaal om te zorgen dat het hoofd naar beneden gaat.
Doe er lekekr een zachtbitje of bitloos in en laat ze dan lekker rommelen. Als je niet weet hoe je om moet gaan met zo'n bit moet je er niet mee rijden. Zeker kinderen niet.

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:33

spinet schreef:
Die arme paarden. Ze zullen wel een aardig trauma hebben denk ik, als er zo met ze om gegaan wordt. Jammer dat er mensen zijn die denken dat dit leuk is om te laten zien op bokt. Ik vind het ronduit schandalig.
Je ziet hoe moeilijk de paardjes het er mee hebben. En dan krijgen zij zeker de schuld en een martingaal om te zorgen dat het hoofd naar beneden gaat.
Doe er lekekr een zachtbitje of bitloos in en laat ze dan lekker rommelen. Als je niet weet hoe je om moet gaan met zo'n bit moet je er niet mee rijden. Zeker kinderen niet.

Sommige reactie's , haha !

Nou TS : Breng je paarden maar weg , afgeschreven zijn ze !
Zwaar getraumatiseerd ...
Je bent een mishandelaar , bel de dierenbescherming *LOL*

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:44

spinet schreef:

Neem me niet kwalijk, maar deze opmerking slaat echt helemaal nergens op. Alsof bitloos geen schade aan kan richten... Kennelijk heb je er zelf ook niet veel kaas van gegeten...

Sevke, ik bewonder je dat je je geduld zo netjes bewaart, ik zou het niet kunnen. Misschien in de toekomst alleen nog maar foto's plaatsen van de goede momenten, zodat het allemaal wel door de bokt-ballotage komt? Ik zat bij de eerste foto's ook even met gekromde tenen, maar je verklaringen en onderbouwing (en hoe ik je ken van het westernforum) geven mij geen andere indruk dan dat je weet wat je doet en absoluut geen onwetende paardenmishandelaar bent, integendeel.

Sommige opmerkingen van mensen hier vind ik echt heel erg ongepast en getuigen van een enorm hoog hypocrisie gehalte (en onwetenheid).

En wat een onzin dat een kind niet met zachte hand nageeflijk kan rijden. Mijn oudste dochter is 10 en die weet heel goed waar ze mee bezig is (anders dan menig volwassene).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:48

'Wij rijden western' betekent dat nog niet dat je aan die shanks mag gaan lopen hangen Knipoog Daar zijn ze zeker niet voor. In de westernsport rijd je pas op shanks als je een zeer ervaren ruiter bent die op 1 hand alle oefeningen kan uitvoeren. Dan nog trainen veel profs alleen op een snaffle. Op de wedstrijden gebruiken ze shanks. Zeker als je als gewone ruiter traint voer je alle oefeningen op een snaffle uit. Niets geen shanks totdat je er klaar voor bent

Vind het voor de rest heel tof dat jullie voor de western hebben gekozen, je zal merken dat het veel beter gaat als de paarden en de kids ook gaan snappen. Denk dat jullie pony's het heel goed gaan oppakken. Jullie kinderen doen het iig al erg leuk Lachen Foto's in je profiel zien er idd ook erg goed uit!

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:12

Ryanne_ schreef:
Afbeelding

Dit vind ik helemaal fout!!!! Vind je het gek dat die pony het er niet mee eens is, er hangt een stang in zijn mond en er zit een klein mesje op die aan de teugels trekt, ik vind dit erg zielig!

Ik ben geen westernkenner en dit bit+werking zegt mij ook niet zoveel... Maar is het niet zo, dat wanneer de ruiter er flink aan trekt, dat het bit beweegt in de mond? Weet effe nie zo goe, hoe ik het makkelijk uitleg.. Maar wanneer je een dressuurruiter met stang ziet rijden, die een te strakke hand heeft of trekt, dan wordt de hoek tussen teugel en schaar groter dan 45 graden en zie je dat de ring waar de teugel doorheen gaat, richting de ruiter wijst.
Op deze foto is dat minimaal. Betekend dat dan ook dat het trekken wel "meevalt"?Ik vind de teugel er ook niet uitzien alsof er flink aan getrokken wordt. Ik denk eerder dat de pony heftig reageerd omdat er iets vreemds in zijn mond zit.

LoisenLouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:14

spinet schreef:

jij bent echt sneu Sigaar

LoisenLouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:17

ik zie overigens ook nergens gesjor aan de teugels, eigenwijze pony's met een kop erop en meisjes met lol in het rijden van hun pony's dat zie ik..... 1 foto waarop de pony een beetje "boos" kijkt en heel bokt staat op z'n kop.....

stelletje betweters........

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:52

Aha, dus als er foto's geplaatst worden, en er komt geen of weinig positief commentaar dan is heel bokt ineens op zijn kop en iedereen die heeft gepost is een betweter…

Pling
Goed dat ik dat vandaag dan weer heb geleerd.

En zo leert men dagelijks bij....

Naomii_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:57

Lieve pony's!
Over hun bit enz. dat heb ik nou al 10.000 x gelezen.
Ze weet het nu wel, hou erover op!

Zelf vind ik dat ze super goed kunnen rijden voor hun leeftijd.
En trouwens, alsof jullie vroeger niet eens een paard in hun mond hebben getrokken!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:04

LoisenLouise schreef:
ik zie overigens ook nergens gesjor aan de teugels, eigenwijze pony's met een kop erop en meisjes met lol in het rijden van hun pony's dat zie ik..... 1 foto waarop de pony een beetje "boos" kijkt en heel bokt staat op z'n kop.....

Dat is wat ik net wou zeggen!
ik zie ze nergens trekken Verward

Wat een schatjes van pony's Lovers die witte is inderdaad erg leuk Haha!
Vind je dochtertjes het goed doen, weet neit of ik op die leeftijd op zo'n pony durfe Tong uitsteken

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:18

Verschrikkelijk hoe die pony in hun mond worden getrokken !
En dan ook niet met een gewoon gebroken bitje als ik het goed heb , maar met een scherper bit !
Ik heb medelijden met die pony's !
Als ik jouw was zou ik de teugels voor taan niet aan het bit vast maken , maar aan de neus riem.
En ik vind de pony's er hele maal niet goed en gezond er uit zien , en zijn ze wel gepoest's ?
De trem rem , zeg trouwens al genoeg over alles foto's. !!

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:19

lieniminnie schreef:
LoisenLouise schreef:

Dat is wat ik net wou zeggen!
ik zie ze nergens trekken Verward

Wat een schatjes van pony's Lovers die witte is inderdaad erg leuk Haha!
Vind je dochtertjes het goed doen, weet neit of ik op die leeftijd op zo'n pony durfe Tong uitsteken

Dan heb je geen ogen !! Soory hoor , maar van dit soort opmerkingen word ik nouw boos !!! Boos!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:23

Remy schreef:
Caira schreef:
nou dat geweldige trekken valt ook wel mee, maar door het gebrek aan kinketting wordt het er niet vriendelijker op.

Waar haal je dat vandaan? Een kinketting heeft juist een veel scherpere, afknijpende werking.

Als je een stang zonder kinketting gebruikt, maar waar er wél eentje bijhoort, dan worden de scharen niet begrenst en krijg je dus een véel scherpere inwerking dan zónder kinkettting.
De kinketting zorgt er ook voor (behalve de hefboomwerking) dat het doorscharen van het bit niet mogelijk wordt gemaakt; het scharen v/h bit wordt begrenst. Die grens valt volledig weg wanneer men zonder kinketting gaat rijden.

Dat een kinketting een afknijpende werking heeft is onzin.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:27

Hmmm... heb je er wel eens een vinger onder gehouden?

EDIT: overigens kan ik me in de rest van je post prima vinden. Maar om nou te zeggen dat een kinketting niets doet... daar kan ik me niet helemaal in vinden. Vandaar bovenstaande regel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:28

Klopt, JoyCiej. De hefboonwerking werkt door achter de oren, dat is de werking van een stang. Doe je er geen kinketting aan, dan wordt de druk niet begrensd.
Verder ben ik echt niet onder de indruk van de rijkunst van deze kinderen, ik zie bijna dagelijks kinderen van hun leeftijd die netter zitten en een veel betere beenligging hebben.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:28

sannekeee schreef:
Verschrikkelijk hoe die pony in hun mond worden getrokken !
En dan ook niet met een gewoon gebroken bitje als ik het goed heb , maar met een scherper bit !
Ik heb medelijden met die pony's !
Als ik jouw was zou ik de teugels voor taan niet aan het bit vast maken , maar aan de neus riem.
En ik vind de pony's er hele maal niet goed en gezond er uit zien , en zijn ze wel gepoest's ?
De trem rem , zeg trouwens al genoeg over alles foto's. !!

Ik zie ze anders ook niet onwijs trekken oid.

En moeten de pony's er op en top bijlopen met setje, glimmende vacht en al? Haha!
Zoiets heet een wintervacht en is heel gebruikelijk! De mijne loopt er ook nog zo bij en nee, ik poets hem amper, zonde van zijn vetlaagje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:29

Maanling schreef:
Hmmm... heb je er wel eens een vinger onder gehouden?

EDIT: overigens kan ik me in de rest van je post prima vinden. Maar om nou te zeggen dat een kinketting niets doet... daar kan ik me niet helemaal in vinden. Vandaar bovenstaande regel.

Als een kinketting scherp inwerkt zoals hier in dit topic meerdere keren wordt beweerd dan betekent dat dat hij te strak is bevestigd.