Caira schreef:nou dat geweldige trekken valt ook wel mee, maar door het gebrek aan kinketting wordt het er niet vriendelijker op.
Waar haal je dat vandaan? Een kinketting heeft juist een veel scherpere, afknijpende werking.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Caira schreef:nou dat geweldige trekken valt ook wel mee, maar door het gebrek aan kinketting wordt het er niet vriendelijker op.
sterre2007 schreef:Hoop dat de TS de volgende keer beter nadenkt voordat ze dit soort ongunstige foto's op bokt
zet.
spinet schreef:Die arme paarden. Ze zullen wel een aardig trauma hebben denk ik, als er zo met ze om gegaan wordt. Jammer dat er mensen zijn die denken dat dit leuk is om te laten zien op bokt. Ik vind het ronduit schandalig.
Je ziet hoe moeilijk de paardjes het er mee hebben. En dan krijgen zij zeker de schuld en een martingaal om te zorgen dat het hoofd naar beneden gaat.
Doe er lekekr een zachtbitje of bitloos in en laat ze dan lekker rommelen. Als je niet weet hoe je om moet gaan met zo'n bit moet je er niet mee rijden. Zeker kinderen niet.

spinet schreef:Die arme paarden. Ze zullen wel een aardig trauma hebben denk ik, als er zo met ze om gegaan wordt. Jammer dat er mensen zijn die denken dat dit leuk is om te laten zien op bokt. Ik vind het ronduit schandalig.
Je ziet hoe moeilijk de paardjes het er mee hebben. En dan krijgen zij zeker de schuld en een martingaal om te zorgen dat het hoofd naar beneden gaat.
Doe er lekekr een zachtbitje of bitloos in en laat ze dan lekker rommelen. Als je niet weet hoe je om moet gaan met zo'n bit moet je er niet mee rijden. Zeker kinderen niet.
Daar zijn ze zeker niet voor. In de westernsport rijd je pas op shanks als je een zeer ervaren ruiter bent die op 1 hand alle oefeningen kan uitvoeren. Dan nog trainen veel profs alleen op een snaffle. Op de wedstrijden gebruiken ze shanks. Zeker als je als gewone ruiter traint voer je alle oefeningen op een snaffle uit. Niets geen shanks totdat je er klaar voor bent
Foto's in je profiel zien er idd ook erg goed uit! Ryanne_ schreef:
Dit vind ik helemaal fout!!!! Vind je het gek dat die pony het er niet mee eens is, er hangt een stang in zijn mond en er zit een klein mesje op die aan de teugels trekt, ik vind dit erg zielig!
LoisenLouise schreef:ik zie overigens ook nergens gesjor aan de teugels, eigenwijze pony's met een kop erop en meisjes met lol in het rijden van hun pony's dat zie ik..... 1 foto waarop de pony een beetje "boos" kijkt en heel bokt staat op z'n kop.....
stelletje betweters........
die witte is inderdaad erg leuk 
lieniminnie schreef:LoisenLouise schreef:ik zie overigens ook nergens gesjor aan de teugels, eigenwijze pony's met een kop erop en meisjes met lol in het rijden van hun pony's dat zie ik..... 1 foto waarop de pony een beetje "boos" kijkt en heel bokt staat op z'n kop.....
stelletje betweters........
Dat is wat ik net wou zeggen!
ik zie ze nergens trekken![]()
Wat een schatjes van pony'sdie witte is inderdaad erg leuk
Vind je dochtertjes het goed doen, weet neit of ik op die leeftijd op zo'n pony durfe
Remy schreef:Caira schreef:nou dat geweldige trekken valt ook wel mee, maar door het gebrek aan kinketting wordt het er niet vriendelijker op.
Waar haal je dat vandaan? Een kinketting heeft juist een veel scherpere, afknijpende werking.
sannekeee schreef:Verschrikkelijk hoe die pony in hun mond worden getrokken !
En dan ook niet met een gewoon gebroken bitje als ik het goed heb , maar met een scherper bit !
Ik heb medelijden met die pony's !
Als ik jouw was zou ik de teugels voor taan niet aan het bit vast maken , maar aan de neus riem.
En ik vind de pony's er hele maal niet goed en gezond er uit zien , en zijn ze wel gepoest's ?
De trem rem , zeg trouwens al genoeg over alles foto's. !!

Maanling schreef:Hmmm... heb je er wel eens een vinger onder gehouden?
EDIT: overigens kan ik me in de rest van je post prima vinden. Maar om nou te zeggen dat een kinketting niets doet... daar kan ik me niet helemaal in vinden. Vandaar bovenstaande regel.