Manon88 schreef:Sorry meid, maar je moet dingen eens wat objectiever lezen. Ik heb niet gezegd dat ze haar paard zich dood moet laten galopperen. De meeste paarden stoppen wel eerder dan ze bek af zijn. Ik ben blij dat jullie beiden het zo fantastisch weten. Beetje jammer alleen dat het 'resultaat' daarvan al verschillende keren absoluut niet op de foto's te zien was.
Ikzelf heb dan wel bij die welshpony toendertijd een andere oplossing gezocht,maar ik reed op dat moment voor dezelfde eigenaar ook een haflinger die graag de benen nam.
En daar heb ik deze truc dus wel voor gebruikt, de benen nemen? prima.. ga jij met je 100 kilo overgewicht maar lekker met 30 graden nog 6 extra rondjes als je geen zin meer hebt.
wat ik hiermee wil zeggen.. er zijn meer wegen naar Rome, maar als ruiter heb je de verantwoordelijkheid om je open te stellen naar die meerdere wegen en je aan te passen aan het karakter en type paard/pony.
wat ik bij de een gebruik, zou ik nooit bij de ander gebruiken.
De TS kent haar pony het beste, en ik hoop dat ze dus uit de tips die voorbij komen zelf inzicht heeft welke wel of niet zouden werken 
maar waar ze ook voor kiest, het zal geen kant en klare oplossing zijn waarbij de pony na 1 dag compleet anders is. das net "nare" van levende dieren