Esmee (9jaar) @ work met Haymete's Kalim

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

assy

Re: Esmee (9jaar) @ work met Haymete's Kalim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 10:18

hey suzanne...
leuk zeg esmee op kalim... hij loopt er lekker braaf bij...
maar 1 tip waarom doe je dan niet in de elastiek knopen... dat je het door het bit heen doet en dan achter z'n knoop vast zet...
dan loopt die wel aan de elastiek en toch heeft die een beetje ruimte
( het is niet aan vallend bedoel maar bij ons op de manege doen ze het en dat help best wel)...
verder ik snap dat het de dag erna moeilijk voor jou is want dat heb ik wel eens gezien..

hij ziet er super uit ze heeft een goede houding en ga zo lekker door meid Knipoog

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 13:05

Laatst bijgewerkt door _Rosanna op 03-04-08 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 13:05

oeps 2x Bloos

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 13:12

leuk paard alleen het elastiek zou ik volgende keer wat losser doen wat Esmee word ook een beetje uit het zadel gestrokken naar mijn idee
voor de rest ziet het er netjes uit Knipoog

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 13:15

Misschien heb ik er overheen gelezen maar ik heb een paar vragen:

* Waarom die hulpteugels? Heeft dit te maken met problemen met het rondrijden of alleen een temperamentsprobleem?
* Heb je altijd hullteugels erbij?

En dan nog een kleine opmerking/gewetensvraagje; vind je het niet een beetje unfair ten opzichte van de pony om het elastiek er zo strak aan te zetten zodat het meisje dan wel in staat is de pony te rijden? Ik gun heel veel kids hun lol en er willen altijd graag kleine meisjes op m'n Hugo rijden, maar daar komt gewoon geen kind op. Hij is gewoon een beetje temeramentvol en het risico met zo'n kleine meisje is mij te groot....

Verder vind ik het wel een ongelooflijk knap paard en de foto's in jouw profiel geven ook een fijn beeld. Ik kraak daarom jouw gebruik van hulpteugels niet af, maar had er dus wel vraagjes over
Haha!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 13:58

@adil18: mischien?? beetje rare opmerking waarom dit en dat het hele topic gaat erover 6 volle pagina's je hoeft er maar 1 voor te lezen en je weet het al,
dus lees eerst ff lekker het topic

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 14:02

StalNollie schreef:
@adil18: mischien?? beetje rare opmerking waarom dit en dat het hele topic gaat erover 6 volle pagina's je hoeft er maar 1 voor te lezen en je weet het al,
dus lees eerst ff lekker het topic

Neeeeee, kijk, ik wil naar iets anders toewerken, ik wil namelijk ook weten waarom ze de z-paarden in haar profiel met slof rijdt, maar ik werk daar anders naaroe dan de meeste mensen, zodat de TS zelf erover meedenkt zeg maar Lachen

Bovendien is die gewetensvraag wel nieuw, want ook hier wil ik dat de TS meedenkt...

Dus, niet te snel je oordeel klaar hebben Knipoog Hoewel ik je reactie op zich wel snap natuurlijk, je kon ook niet weten waar ik heen wil en dat eeuwige gezever gaat inmiddels al 6 pagina's lang... Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:08

Moderatoropmerking:
Hmmm, ik krijg iedere pagina een deja-vu, en ik dacht toch echt dat dat niet de bedoeling was van HAW. Constant hetzelfde zeggen is nu niet echt de bedoeling. Maar, TS kan daar zelf ook wel wat aan doen, door betere toelichting over het een en ander te geven, en vragen te beantwoorden.
Verder worden er inderdaad geen slotjes op verzoek geplaatst.

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:16

Waarom wordt er van een mug een olifant gemaakt? Volgens mij laat de TS wat plaatjes zien van een schattig meisje op een prachtige arabier, die voor de gelegenheid een half uurtje met elastiek loopt omdat zij hem zo wat beter kan sturen. En vervolgens krijgt ze 6 pagina's lang hetzelfde te horen en worden de foto's uit haar profiel er voor de gein ook nog even bij gehaalt. Clown
Kom op zeg, dit paardje overleeft dat half uurtje met stiek echt wel... Het meisje rijdt netjes en met name de laatste foto geeft een ontspannen beeld, dus waarom er nou zo'n ophef over gemaakt moet worden begrijp ik niet. Anyhoe, ik vind het een prachtige arabier en hoop dat het meisje er veel plezier mee heeft gehad Knipoog

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:19

Maar Meerdijk, dielaatste foto geeft net zo'n goed beeld omdat de slof losser zit Clown . Dus jij bent van mening: Zolang het meisje het goed heeft moet het paard maar van alles aanvaarden?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 18:20

_Natasja_ schreef:
Misschien een tip waardoor je je elastiek losser kunt vastmaken.
Door het stuk dat je nu om de singel hebt achter zijn oren te hangen en dan via het bit naar de singel vast te maken.

Op die manier kun je de lengte makkelijker aanpassen.

En verder willen degene die roepen SLOF eerst even een stoomcursus bijzetteugels volgen!!! Boos!

Eerste reactie waar je echt iets aan hebt.

Verder wat een leuke arabier. Braaf hoor hoe hij met je nichtje rondloopt. Zou je niet met elke arabier kunnen vrees ik. Haha!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 19:47

Meerdijk schreef:
Waarom wordt er van een mug een olifant gemaakt? Volgens mij laat de TS wat plaatjes zien van een schattig meisje op een prachtige arabier, die voor de gelegenheid een half uurtje met elastiek loopt omdat zij hem zo wat beter kan sturen. En vervolgens krijgt ze 6 pagina's lang hetzelfde te horen en worden de foto's uit haar profiel er voor de gein ook nog even bij gehaalt. Clown
Kom op zeg, dit paardje overleeft dat half uurtje met stiek echt wel... Het meisje rijdt netjes en met name de laatste foto geeft een ontspannen beeld, dus waarom er nou zo'n ophef over gemaakt moet worden begrijp ik niet. Anyhoe, ik vind het een prachtige arabier en hoop dat het meisje er veel plezier mee heeft gehad Knipoog

oke van zo'n reactie val ik van me stoel af * staat weer op om verder te type Koe * wat vind jij nou belangrijker het welzijn van je paard of plezier van een meisje,
mijn paard als moest hij maar 1 seconde pijn hebben of ergens last van hebben dan schiet ik al uit me slof, en doe het ook niet omdat iemand er lol voor heeft nog voor geen seconde Boos! mijn paardje gaat voor de lol van een ander en ook van die van mijn

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 19:54

Meerdijk schreef:

Eowyn3003 schreef:
Maar Meerdijk, dielaatste foto geeft net zo'n goed beeld omdat de slof losser zit Clown . Dus jij bent van mening: Zolang het meisje het goed heeft moet het paard maar van alles aanvaarden?

Ik had die foto er bij gehaalt omdat dit wel een goed beeld geef Knipoog
zo als hier boven gezegt word

Deze foto's zijn ook niet slecht ziet er leuk uit
stiek mog iets losser alleen dit maakt voor 1 keer ook niet uit!

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 20:06

Suzan_kalim schreef:
Als jullie het hadden gelezen, hadden jullie de reden geweten.
Maar dit is typisch Bokt eerst gillen en dan pas lezen.

Er staat dat ze elkastiek nodig had omdat ze heb anders niet kon sturen , maar niet waarom ze heb zo veel ste strak heeft.
Hij loopt een beetje aan de diepe kant en het elkastiek zit dus te strak..

Verder erg leuk paardje en leuk met dat meisje.. !

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 20:07

_Ro0sj_ schreef:
Meerdijk schreef:

Eowyn3003 schreef:

Ik had die foto er bij gehaalt omdat dit wel een goed beeld geef Knipoog
zo als hier boven gezegt word

Deze foto's zijn ook niet slecht ziet er leuk uit
stiek mog iets losser alleen dit maakt voor 1 keer ook niet uit!

Maakt voor 1 keer niet uit ?
vind ik eigelijk wel .

doeigeenbokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 20:07

Ziet er perfect uit!!

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 06:27

Ik vind je elastiek net iets te strak, de pony wordt zeg maar echt naar beneden 'getrokken' Lachen
Afbeelding
Zo heb ik 'm meestal zitten, hij kan niet steeds z'n kop de lucht inhouden, maar wordt ook niet naar beneden getrokken Lachen

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 08:12

Naomi_Jortje schreef:
Ik vind je elastiek net iets te strak, de pony wordt zeg maar echt naar beneden 'getrokken' Lachen
Afbeelding
Zo heb ik 'm meestal zitten, hij kan niet steeds z'n kop de lucht inhouden, maar wordt ook niet naar beneden getrokken Lachen

Daar trekt die van mij doorheen.
Hij maakt zich dan gewoon sterk, dus dan kan ik hem er net zo goed niet omdoen.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 08:44

Dit paard kiest eieren voor zn geld,, verstandig!! Tong uitsteken

waarom doe je het elastiek zo strak als je weet dat iedereen het afkeurdt..?
Tis wel een mooi paard maar k geloof wel dat ie zo een beetje verpest word.. Als je zulk soort methoden moet gebruiken om hem de volgende keer weer nageeflijk te houden. schijnbaar kun je hem dan niet aan.. Beetje sneu..
Maarja we merken hier wel vaker dat er hier mensen rond surfen die denken dat ze fantaaaaaaastich kunnen paardrijden omdat ze toevallig een mooi paard van paps en mams hebben gekregen.. Clown

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 09:01

L_Ilse_L schreef:

Tis wel een mooi paard maar k geloof wel dat ie zo een beetje verpest word.. Als je zulk soort methoden moet gebruiken om hem de volgende keer weer nageeflijk te houden. schijnbaar kun je hem dan niet aan.. Beetje sneu..
Maarja we merken hier wel vaker dat er hier mensen rond surfen die denken dat ze fantaaaaaaastich kunnen paardrijden omdat ze toevallig een mooi paard van paps en mams hebben gekregen.. Clown

Nou nou zeg...... Plaatst er iemand een foto van haar nichtje op haar paard, krijgt ze dit toegeworpen! Vind je dit zelf niet een beetje te ver gaan?
Ik denk dat (als TS dit topic nog leest) nu wel weet dat de meesten de stiek te strak vinden. Dat ze van dat commentaar een beetje moe wordt, dat is enigzins begrijpelijk.
Maar tussen de vele reacties zitten ook bruikbare tips. Helaas reageert de TS daar ook niet meer op, omdat ze het commentaar beu is.
Bovenstaande commentaar raakt naar mijn mening kant nog wal, en zal de TS alleen maar "bozer" maken, ipv dat ze misschien met de tips aan de slag gaat.
By the way: Uiteraard vind ik de stiek ook te strak, maar ik had al een tip achter gelaten...

joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 09:10

meisje rijd al netjes. Over die stomme elastiek geef ik geen commentaar, ik vind trouwens dat je je hulpteugel (foto's uit profiel) wel netjes en eerlijk gebruikt tegenover je pony. Verder viel het me op dat je best ver naar boven bandageerd, voor mijn gevoel zouden ze iets lager mogen, zover ik dat kan beoordelen van fotos he. (Alleen in dit topic trouwens, in je profiel zitten de bandages wel netjes)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 09:27

joyy schreef:
meisje rijd al netjes. Over die stomme elastiek geef ik geen commentaar, ik vind trouwens dat je je hulpteugel (foto's uit profiel) wel netjes en eerlijk gebruikt tegenover je pony. Verder viel het me op dat je best ver naar boven bandageerd, voor mijn gevoel zouden ze iets lager mogen, zover ik dat kan beoordelen van fotos he. (Alleen in dit topic trouwens, in je profiel zitten de bandages wel netjes)

Dat lijkt maar zo, komt omdat er hier onderlappen onder zitten en die aan de bovenkant iets uitsteken (in mijn profiel niet). De onderlap belemmerd absoluut niet in zijn beweging, de bandage zit zo hoog als hij hoort Knipoog

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 09:28

L_Ilse_L schreef:

waarom doe je het elastiek zo strak als je weet dat iedereen het afkeurdt..?

Toevallig dat ik dit paard niet van mijn ouders heb gekregen.
Beetje jammer de manier hoe je iemand probeer te kraken, maar goed zal wel nodig zijn.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 13:01

Leuk altijd dit soort topics..lekker rellen Duivel ( Huilen bedoel ik sarcastisch)

Ik vind het ook geen fijn plaatje maar wil gewoon in het algemeen even zeggen dat als een paard zo vastgebonden moet worden je er gewoon geen kind op moet zetten.
Of doe het wanneer jij er naast loopt.

Verder heeft het ook geen nut om paarden op bokt te zetten waarvan de ruiters met hulpteugels rijden of niet min z lopen. Je wordt toch altijd ........ tja dat woord houd ik maar even voor me. Knipoog

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 16:18

Mag ik iets vragen?
Heb je het elastiek zeg maar als tweede teugel vast? Of heb je 'm ergens aan het zadel bevestigd?

Puur interesse hoor Knipoog