Rijden op Voltaire op me stage

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Re: Rijden op Voltaire op me stage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:28

Famke1985 schreef:
Ik snap niet dat de TS zulke foto's uberhaupt durft te plaatsen!
Zeer slechte reclame voor het bedrijf en dan ook nog zeggen dat Voltaire niks meer aan is.
Ik had ze allang van het erf geschopt.

Daar ben ik het wel mee eens.
Als ik zulke foto's zie, ga ik al echt niet meer naar zo'n bedrijf toe.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:28

_Linn_ schreef:
Ik ga absoluut geen andere opleiding doen. Dit is wat ik wil, klaar. Ik had moeten vragen in het begin hoe je een slof moet gebruiken, maar ik denk dat ik dat in me enthousiasme niet heb gedaan.

Hou die motivatie dan vast en werk héél hard.... Aan jezelf, aan je rijvaardigheid, aan hoe je je opsteld tegenover anderen, stel vragen en blaas niet hoog van de toren. In de paarden zal je keihard moeten werken, aan alles!

Minimouse, Lees het topic en lees te richtlijnen van HAW eens....

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:31

Kir_Ples schreef:
Famke1985 schreef:
Zeer slechte reclame voor het bedrijf en dan ook nog zeggen dat Voltaire niks meer aan is.

Daar ben ik het wel mee eens.
Als ik zulke foto's zie, ga ik al echt niet meer naar zo'n bedrijf toe.

Dus nu staat geheel ten onrechte een fijn leerbedrijf in een kwaad daglicht.
Ik zat bij een van de beste leerbedrijven van Nederland en daar moest ik ook weleens iets helemaal alleen doen omdat alle anderen bezig waren, je mag als bedrijf van stagiares verwachten dat ze een bepaald niveau hebben en daar een werkplanning op af stemmen.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 19:32

Famke1985 schreef:

Nogmaals: ik had geen flauw idee dat ik er fout aan deed. En ik weet niet of je alle reacties heb gelezen, maar ik heb later al gezegd dat het paard wel leuk is, maar niet goed om te rijden voor mij.

Famke1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:32

En met zo'n instelling als de TS kom je al helemaal niet ver in de paardenbranche.
Ik zou het wel weten als ik op zo'n paard mocht rijden op zo'n bedrijf.
En als je een beetje wat van paarden af weet zie toch zelf ook dat die foto's niet echt een vriendelijk beeld geven?!
Laatst bijgewerkt door Famke1985 op 09-03-08 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:34

Famke1985 schreef:
En met zo'n instelling als de TS kom je al helemaal niet ver in de paardenbranche.
Ik zou het wel weten als ik op zo'n goede dekhengst mocht rijden op zo'n bedrijf.
En als je een beetje wat van paarden af weet zie toch zelf ook dat die foto's niet echt een vriendelijk beeld geven?!

goede dekhengst??

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:36

Roos_s schreef:
Famke1985 schreef:
Ik zou het wel weten als ik op zo'n goede dekhengst mocht rijden op zo'n bedrijf.

goede dekhengst??

Volgens mij hebben een paar mensen de goede oude Voltaire, pappie van Concorde in gedachten, of niet Knipoog

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 19:36

Idd het is absoluut niet een dekhengst, het is een afstamming van Voltaire.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:37

_Linn_ schreef:
chertunzi schreef:
Ik ben ook stagebegleider van een aantal stagaires en ik weet zoe sommige zijn. Je vraagt of ze kunnen rijden en op welk niveau. Vaak kunnen ze allemaal m of z rijden. Achteraf zou je ze nog niet op een b paard durven zetten. Sorry je weet niet welke informatie de stagebegleider heeft gehad en of het allemaal wel eerlijk is gegaan.
Ik denk namelijk dat als jij inderdaad had gezegd dat je niet goed kon rijden ze je echt niet op een internationaal paard gezet hadden hoor

Ik rijd al 9 jaar, dus 'niet goed kunnen rijden' vind ik een te groot woord.

Ik rij inmiddels 18 jaar en ik kan nog steeds niet rijden.. Knipoog
Geloof me, als je zo op een paard zit kan je niet rijden

Famke1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:38

ow excuses, maar dat veranderd mijn verdere mening niet.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:38

Famke1985 schreef:

En als je een beetje wat van paarden afweet was je er achter dat het niet de dekhengst voltaire betreft.... Knipoog

Bovendien vind ik dat de TS zich naar aanleiding van commentaren in het topic een stuk beter opsteld dat in het begin.
Laatst bijgewerkt door Kelly_ann op 09-03-08 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:39

Hoi Hoi! Ik ga hier niets afkraken... zo ben ik niet en dit hebben al genoeg mensen in dit topic gedaan. Je weet nu zelf waarschijnlijk wel dat je de slof te strak had. Ik deed trouwens juist het tegenovergestelde toen ik begon bij mijn werk, was bang dat ik m te strak had en gebruikte m eigenlijk niet omdat het ook niet eens nodig was. Ook wel handig dat ze dat op je stageplaats aangeven dat je hem te strak had??!! Nee, waarom in reageer is; Wat mij op de eenalaatste foto opviel is dat je de slof niet goed vasthebt of lijkt dit zo? Mij hebben ze geleerd om je teugels normaal te houden (dus tussen je ringvinger en je pink). De slof houd je om de buitenkant van je pink. Dus niet bij elkaar houden. Veel plezier op je stageplaats!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:39

Citaat:
Nogmaals: ik had geen flauw idee dat ik er fout aan deed.

Zie je zelf niet dat het er niet vriendelijk uitziet? vergroot ze eens en kijk eens naar zijn mond..En die foto wat jij zegt dat hij achter hoog opgooid loopt hij gewoon gruwelijk op de voorhand nog gevaarlijk ook. Mocht hij zo een keer struikelen kan hij zit niet corrigeren en lig je op je gezicht met paard en al. Pas alsjeblieft daar mee op..!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:40

hihi oke, voltaire zag er wel stukje anders uit Knipoog maar voor de rest ben ik t idd met je eens famke, iemand die wat in paardenbranche wil gaan doen moet wel in kunnen zien wat goed lopen is voor een paard en wat niet.. maar ok, dat kan altijd nog komen!!

Vind idd dat TS goed overweg gaat met reacties, dat gaat weleens anders op bokt! Dit kunnen commentaar niet hebben en TS neemt het wel goe dop!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:41

LinZZZZ schreef:
De slof houd je om de buitenkant van je pink. Dus niet bij elkaar houden. Veel plezier op je stageplaats!

Of tussen middelvinger en ringvinger, maar in ieder geval niet samengepakt met je andere teugel idd. Door ze apart in je hand te hebben kan je eenvoudiger en sneller laten vieren of aannnemen, en je hebt meer gevoel tussen de verschillende teugels.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:43

Dit is echt ongelofelijk in dit topic

Over het slofgebruik ga ik niks meer zeggen, dat is wel duidelijk nu.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:43

Kelly_ann schreef:
En als je een beetje wat van paarden afweet was je er achter dat het niet de dekhengst voltaire is.... Knipoog

We kunnen ruiters afkraken, maar we kunnen DE Voltaire niet herkennen, terwijl ze echt niet op elkaar lijken Haha!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:44

Bonnie_Theun schreef:

Ongelofelijk? Nors opkijken
Ik vind het juist goed gaan hier.
Goede tips, en de TS pakt het goed op. Ja

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 19:46

Kelly_ann schreef:
LinZZZZ schreef:
De slof houd je om de buitenkant van je pink. Dus niet bij elkaar houden. Veel plezier op je stageplaats!

Of tussen middelvinger en ringvinger, maar in ieder geval niet samengepakt met je andere teugel idd. Door ze apart in je hand te hebben kan je eenvoudiger en sneller laten vieren of aannnemen, en je hebt meer gevoel tussen de verschillende teugels.

Oke! Kijk dat wist ik dus niet, want daar was niks over gezegd. Bedankt!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:46

daNiielle_ schreef:
Bonnie_Theun schreef:

Ongelofelijk? Nors opkijken
Ik vind het juist goed gaan hier.
Goede tips, en de TS pakt het goed op. Ja

Ik bedoel dat er heel veel dingen zo vaak worden herhaald ed. Na een paar keer zeggen is het ook duidelijk.
De TS pakt het ook zeker goed op, daar heb ik het ook niet over.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:47

randie schreef:
Citaat:
Nogmaals: ik had geen flauw idee dat ik er fout aan deed.

Zie je zelf niet dat het er niet vriendelijk uitziet? vergroot ze eens en kijk eens naar zijn mond..En die foto wat jij zegt dat hij achter hoog opgooid loopt hij gewoon gruwelijk op de voorhand nog gevaarlijk ook. Mocht hij zo een keer struikelen kan hij zit niet corrigeren en lig je op je gezicht met paard en al. Pas alsjeblieft daar mee op..!

Zolang je nog geen goede lessen hebt gehad, dan zie je dit echt nog niet. Ik heb (toen ik 12 was) ook weleens een pony in de krul proberen te trekken omdat het er bij de eigenaar zo mooi uitzag, wist ik veel waarvoor, hoe en waarom? Ik schaam me er nu dood voor, en heb spijt tov de pony, maar het leed is al geschied. Hier kan toch best wat begrip voor opgebracht worden (begrip voor de onkunde?) Ik had alleen gelest bij maneges en ja, er zijn nog genoeg maneges waar ze je enkel leren op de pony te blijven zitten.

Kan het topic nu weer de positieve draai oppakken die het kreeg enkele paginas terug? De ts zal niet meer leren als iedereen om hetzelfde punt blijft zeuren. En de boodschap is duidelijk.

Het meisje moet veel leren wat betreft paardrijden, discretie, woordkeuze, en het lijkt me handiger als iedereen zich daarop richt.

Linn, al 9 jaar paardrijden is geen indicatie van je kundigheid. Ik zit al vanaf mijn derde in het zadel, maar daarom rijdt ik nog niet goed. Pas na een periode gerichte lessen bij een goede instructrice, ging ik beter rijden.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:50

Ook ik vind de foto's er niet ontspannen uit zien en de slof te strak.
Daarnaast vind ik de opmerking dat een springpaard in de krul loopt echt onzin Nagelbijten / Gniffelen
_Linn_ schreef:
Ik rijd nu op een 6 jarige ruin van Indoctro/Daimler. Daar heb ik nu 1 keer op gereden en dat ging wel aardig. Ik kan daar zelf ook heel veel van leren!

Is dat die grote??

En heb je enig idee hoe het met de Colin afstammeling is?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 19:52

SplashIsLief schreef:
Ook ik vind de foto's er niet ontspannen uit zien en de slof te strak.
Daarnaast vind ik de opmerking dat een springpaard in de krul loopt echt onzin Nagelbijten / Gniffelen
_Linn_ schreef:
Ik rijd nu op een 6 jarige ruin van Indoctro/Daimler. Daar heb ik nu 1 keer op gereden en dat ging wel aardig. Ik kan daar zelf ook heel veel van leren!

Is dat die grote??

En heb je enig idee hoe het met de Colin afstammeling is?

Die Daimler staat er nog maar net, dus denk niet dat je die kent :p Met Collin gaat het goed!! Ik mest nog steeds elke dag ze stal uit en dan is die erg aanwezig Tong uitsteken

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:53

daniella74 schreef:
Elan schreef:
Normaal gesproken zou het genoeg zijn als je theoretisch weet hoe de slof wel envooral niet gebruikt moet worden.
Meerdere mensen hebben aangegeven dat het op springstallen vaker gebruikt wordt, lijkt het me toch verstandig om het te leren, zodat je niet vaker fout deze teugel gebruikt.

En daarom moet zij iets leren waar ze nog helemaal niet aan toe is? Op die stallen springen ze ook hoger dan 1.40m, dat laat je haar toch ook niet zomaar doen of even snel leren omdat het daar gedaan wordt? Er wordt op springstallen wel vaker dingen gedaan waarvan je je afvraagt of je er aan mee moet doen Lips are sealed.

Gezien zij nog niet in de positie verkeerd om nee te zeggen tegen begeleiders, lijkt het me niet onverstandig als ze leert hoe de slof NIET gebruikt moet worden. Natuurlijk juich ik de slof niet toe, integendeel.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:53

_Linn_ schreef:
LinZZZZ schreef:

Oke! Kijk dat wist ik dus niet, want daar was niks over gezegd. Bedankt![/quote]

Ik vind het eerlijk gezegd ook echt te gek dat je stageplaats je hier niet in lijkt te begeleiden. Hoe kan jij nu weten dat je de teugel en de slof niet bij elkaar mag pakken? Misschien heb je nog nooit met slof gereden. Als iemand je hier niet in begeleid.... hoe moet jij dat weten of je het goed doet?