(Bijna) 1e écht aanwinst, Uckfield (Landino x Jackson)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Re: (Bijna) 1e écht aanwinst, Uckfield (Landino x Jackson)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 11:39

Maar Patty, als je dit paard niet voor de volle 100% wilt laten keuren.
Wat ga je dan doen, als de volgende kopers dat wel willen en dit paard blijkt dan iets te mankeren.
Iets wat jij had kunnen weten bij een uitgebreide keuring.
Wat doe je dan met dit paard als je het niet kwijt raakt?

owi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:30

Als je het dier weer wil gaan verkopen zou ik hem wel op de foto zetten.

Jij mag dan meer waarde hechten aan het klinisch goed zijn dan aan de foto's (wat je goed recht is) maar dikke kans dat je bij de verkoop het paard toch op de foto moet zetten. Tref je net een koper die meer waarde hecht aan een 3tje of 4tje terwijl het paard al leuk in de sport loopt en nog geen dag kreupel is......

voor eigen gebruik vind ik het weer een ander verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:47

Ze geeft zelf al aan dat het paard LANG GEEN 5500 EURO kost.. Bij mij gaat er dan al een hele harde alarm bel rinkelen. Nu is het mij helemaal een raadsel wat nu de precieze afstamming van het beestje is, maar tegenwoordig worden er gewoon weg geen paarden meer aangeboden voor deze prijzen. Sowieso al helemaal niet als ze L springen is geweest, maar dat is nu dus ook niet zeker.

Dan praat de TS over een eventueel "projectje" waarom zouden die mensen in hemelsnaam een goed paard aan een jonge meid aan jou verkopen (als ik zo je profiel lees, heb je lang niet de ervaring om een paard te kopen, goed door te rijden en trainen en vervolgens met veel geld door te kopen). En wil jij dat helemaal alleen gaan doen, mag je wel heel veel gaan lessen, en er heel veel tijd voor nemen, maar als het beestje al 7 is, en jij hem nog moet "beleren" en "trainen" zal zij pas 9 zijn als dat correct uitgevoerd word (en dan is het de vraag of het uberhaubt wel gelukt is). In dat geval zal het beest niet MEER gaan opbrengen, maar zelfs nog minder, want een paard hoort op zijn 9e toch wel een beetje op zijn top te zitten.

Ik vind heel dit topic een raar verhaal, eerste echte paard, en daarna is het eigenlijk slechts een projectje. Als ze zo graag willen dat het beest met winst (door jou????) doorverkocht word, waarom zetten ze er dan geen topruiter op, die het fluitend doet??

Maar goed, ik denk dat we beter kunnen stoppen met adviseren, ze heeft namelijk overal een hoe en wat waarom voor, en is in mijn ogen veel te naif!

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:55

[quote="ShannaY"]Ze geeft zelf al aan dat het paard LANG GEEN 5500 EURO kost.. Bij mij gaat er dan al een hele harde alarm bel rinkelen. Nu is het mij helemaal een raadsel wat nu de precieze afstamming van het beestje is, maar tegenwoordig worden er gewoon weg geen paarden meer aangeboden voor deze prijzen. Sowieso al helemaal niet als ze L springen is geweest, maar dat is nu dus ook niet zeker.
---> dat neemt niet weg dat er tegenwoordig ook nog mensen zijn (al zijn ze zeldzaam) die NIET de hoofdprijs hoeven voor een paard wat het wel waard is....En dat wil dan niet per definitie zeggen dat het paard wat mankeert...

Dan praat de TS over een eventueel "projectje" waarom zouden die mensen in hemelsnaam een goed paard aan een jonge meid aan jou verkopen (als ik zo je profiel lees, heb je lang niet de ervaring om een paard te kopen, goed door te rijden en trainen en vervolgens met veel geld door te kopen). En wil jij dat helemaal alleen gaan doen, mag je wel heel veel gaan lessen, en er heel veel tijd voor nemen, maar als het beestje al 7 is, en jij hem nog moet "beleren" en "trainen" zal zij pas 9 zijn als dat correct uitgevoerd word (en dan is het de vraag of het uberhaubt wel gelukt is). In dat geval zal het beest niet MEER gaan opbrengen, maar zelfs nog minder, want een paard hoort op zijn 9e toch wel een beetje op zijn top te zitten.
--> Hier sluit ik me helemaal bij aan..... Het begint met "mijn eerste echte aanwinst" betaald door de ouders. Dan denk ik aan een vriend voor het leven die gekocht gaat worden...En ineens gaan we het over projectjes hebben. Als je echt aan projectjes wil gaan doen kun je beter professioneler te werk gaan en eerst zorgen dat je beter gaat rijden, er meer verstand van hebt EN een startkapitaaltje hebt. Dromen moet kunnen en je moet dromen hebben! Bloos
Maar dit hele verhaal is zo vaag als wat en de ideeen en meningen van TS zijn volgens mij meer gebaseerd of hoe ze het graag zou zien, als zoals het is...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 13:03

ShannaY schreef:
Nu is het mij helemaal een raadsel wat nu de precieze afstamming van het beestje is, maar tegenwoordig worden er gewoon weg geen paarden meer aangeboden voor deze prijzen. Sowieso al helemaal niet als ze L springen is geweest, maar dat is nu dus ook niet zeker.

zoals het nu is, blijft deze Uckfield dus níet de Voem Voem van paardenfokken.nl te zijn...
Uckfield is nl in 2001 geboren en Voem Voem in 2002.... Voem Voem is L springen volgens paardenfokken.nl en deze Uckfield staat er dus niet op en heeft volgens de verkoper nog niets officieel gedaan.

De afstamming van paardenfokken.nl klopt wél.... het is dus niet dé Landino.. maar een andere onbekendere hengst....

Dit zou overigens wél betekenen dat er een volle zus van deze merrie is, die een jaar jonger is....

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 13:52

Liezel1 schreef:
ShannaY schreef:
Nu is het mij helemaal een raadsel wat nu de precieze afstamming van het beestje is, maar tegenwoordig worden er gewoon weg geen paarden meer aangeboden voor deze prijzen. Sowieso al helemaal niet als ze L springen is geweest, maar dat is nu dus ook niet zeker.

zoals het nu is, blijft deze Uckfield dus níet de Voem Voem van paardenfokken.nl te zijn...
Uckfield is nl in 2001 geboren en Voem Voem in 2002.... Voem Voem is L springen volgens paardenfokken.nl en deze Uckfield staat er dus niet op en heeft volgens de verkoper nog niets officieel gedaan.

De afstamming van paardenfokken.nl klopt wél.... het is dus niet dé Landino.. maar een andere onbekendere hengst....

Even OT: Maar een paard komt toch niet automatisch op paardenfokken.nl??? Dan moet er toch iemand zijn die het waard vindt hem/haar erop te zetten? Dus dan kun je je suf zoeken naar Uckfield, maar als niemand haar vermeld heeft, staat ze er toch ook niet op???

Dit zou overigens wél betekenen dat er een volle zus van deze merrie is, die een jaar jonger is....

liekeltj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 13:54

wat leuk! ik moest mijn ouders ook eerst overhalen en ik had alles al geregeld voor mijn paard (ik heb haar nu wel al 5 maand)

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 14:51

Iedereen bedankt Lachen

Kamy; Hoe vind je me dan te veel met mijn hand bezig zijn? Over je 2e reactie. Ik zou dit wel graag van tevoren al willen weten ja.
Snoevie; Dat weten ze wel ja. Heb het ze in ieder geval meerdere keren gezegd.
Ik wil dit paard idd. 'opleiden' en dan weer verkopen, zoals ik al zei. Lachen
Silence; Het is niet dat ik het niet wil.(Ouders)
Als ik het paard niet kwijt zou raken weet ik niet precies. Weet wel dat het blijven van het paard (waarschijnlijk) wel betaalbaar zal zijn.

ShannaY; De precieze afstamming van het beestje is dezelfde als die van Voem Voem.
Over de ervaring. Ieder zijn/haar eigen mening natuurlijk.
Al doende leren we dan ook natuurlijk.
En les krijgen gebeurd zowiezo zeker.
Daarbij maakt het aantal maanden/jaren dat ik met het paard bezig ben mij niet uit. Als ik er niet meer mee vooruit kan, en dat zal nog wel een tijd duren lijkt me zo, dan gaat ze weg. (Of er moet hoog op geboden worden)
Of ze meer of minder op zal brengen is maar net wat de gek ervoor geeft. Knipoog

Het is niet eerste echte paard en daarna.. Het is mijn eerste eigen paard. En dan tegelijkertijd een projectje als je het zo wilt noemen. Zie niet wat het er verder mee te maken heeft of ik het paard voor het leven zou houden of ooit een keer verkoop.
De mensen hebben helemaal niets over gezegd dat ze willen dat de merrie met winst verkocht word. Hoe kom je daar bij vraag ik me af?
Over je laatste zin zal ik maar niets meer zeggen. Over naief gesproken.

liekeltj; Leuk voor je! Gefeli met je aankoop. Lachen

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 15:00

Als je haar koopt met het idee winst te maken dan kan ik je uit de droom helpen. Ook al zou ze meer opleveren dan heb je, tegen de tijd dat ze verkocht wordt al duizenden euro's stalgeld, wormenkuren, entingen etc erin zitten. Als je een paard koopt met het doel er winst op te maken dan zou je haar binnen een maand of 3 tot 6 toch echt voor een goeie moeten kunnen verkopen. En als ik kijk naar hoelang de gemiddelde eigenaar er over doet zijn of haar paard te verkopen dan denk ik dat je van een koude kermis thuiskomt.

Kun je je ouders niet uitleggen dat ze, als ze foto's laten maken, zich ook evt DA-kosten kunnen besparen van misschien wel zeker zoveel als de aankoopprijs? Is toch iets om te overwegen lijkt me Knipoog
Als je eenmaal aan het dokteren gaat dan is 1500 euro niks hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 15:03

Pattypaard schreef:
ShannaY; De precieze afstamming van het beestje is dezelfde als die van Voem Voem.
Over de ervaring. Ieder zijn/haar eigen mening natuurlijk.
Al doende leren we dan ook natuurlijk.
En les krijgen gebeurd zowiezo zeker.
Daarbij maakt het aantal maanden/jaren dat ik met het paard bezig ben mij niet uit. Als ik er niet meer mee vooruit kan, en dat zal nog wel een tijd duren lijkt me zo, dan gaat ze weg. (Of er moet hoog op geboden worden)
Of ze meer of minder op zal brengen is maar net wat de gek ervoor geeft. Knipoog

Het is niet eerste echte paard en daarna.. Het is mijn eerste eigen paard. En dan tegelijkertijd een projectje als je het zo wilt noemen. Zie niet wat het er verder mee te maken heeft of ik het paard voor het leven zou houden of ooit een keer verkoop.
De mensen hebben helemaal niets over gezegd dat ze willen dat de merrie met winst verkocht word. Hoe kom je daar bij vraag ik me af?
Over je laatste zin zal ik maar niets meer zeggen. Over naief gesproken.

liekeltj; Leuk voor je! Gefeli met je aankoop. Lachen

Maar als de kans er is dat er hoog op geboden word (waar baseer je dat dan op?) waarom zijn die mensen dan zo gek om hem aan jou te verkopen? Denk nou eens wat verder door meid, en laat je niet zo bepraten!!

Over winst praat jij continu, over dat er hoog geboden zou worden, etc.. waarom zou er hoog op geboden worden als jij het (vreemd genoeg) voor een prikkie mee krijgt?

Dromen is fijn, maar deze droom word meer een nachtmerrie!

Ps. als ze iets aan haar benen mankeerd, kan ik jou ouders wel even een rekensommetje geven van wat ik kwijt ben geweest aan mijn paard kwa been problemen.

Mijn paard heeft een 3 dubbele peesblessure gehad, en in die bijna 3 jaar tijd, ben ik meer dan 15.000 euro aan dierenarts kosten kwijt geweest... Dan betaal ik toch liever 500 euro, en zeker weten dat hij bij AANKOOP nog niks mankeerd..

Onderschatten je ouders het hele paard houden niet een beetje? Heb je ze met die topic mee laten lezen? Misschien zou je dat eens moeten doen, en denken ze er nog eens goed over na. (Je geeft zelf al aan dat ze niks met paarden hebben of krijgen..)

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 15:42

Kamy; Hoe vind je me dan te veel met mijn hand bezig zijn? Over je 2e reactie. Ik zou dit wel graag van tevoren al willen weten ja.

ANTW: Dus als je het van te voren wil weten, wordt het toch een uitgebreide keuring! Bloos

Als je naar de filmpjes en foto's kijkt zie je dat je niet echt grof of zo bent in je handen. Maar je probeert het paard wel teveel te begrenzen. Als het paard duikt, "grijp je in" en ook wanneer het paard omhoog komt "grijp je in". Ipv het paard te stimuleren met je hand, begrens je het teveel, naar mijn mening. Het paard moet je hand eerst leren vertrouwen en het moet het neusje eruit houden, voordat je aan de fase van "oprichten en begrenzen" komt.
Ik zie liever een ander plaatje van zo'n groen ding.... Knipoog

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 16:46

Ben bang dat ik me aan moet sluiten bij de meeste reacties in dit topic. Volgens mij ben je zó blij dat je dit paard mag kopen, dat je je blind staart. Wat crossmonster ziet op de filmpjes, zie ik ook: lijkt er sterk op dat ze atactisch is..
Deze zou ik zéker laten keuren als je van plan bent haar weer door te verkopen.. Mijn 1e paard heb ik niet op de foto laten zetten en toen bleek dat ik die moest verkopen heb ik hem wel even geknepen..
Ook vergis je je sterk in 'winst' maken. Een paard wat je voor weinig geld koopt verkoop je niet met winst. Zeker niet als je er geen ervaring in hebt. Maak je geen illusies, het houden van een paard moet je ook van die winst af trekken.
Als je verder kán kijken zou ik het doen, gewoon ter vergelijking. Mocht je haar alleen klinisch laten keuren, is het duimen voor jou.. En zeker als je hem daarna weer wil verkopen. Grote kans dat als ze bij verkoop op de foto wat blijkt te mankeren, ze geen stuiver meer waard is.

Edit: het is een zij

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:21

ik kan er maar een ding aan toe voegen ;;klinisch keuren maar volgens mij is dit maar een paar keer gezegt
succes ermee

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:10

ik kan er maar een ding aan toe voegen ;;rontgenlogisch keuren maar volgens mij is dit maar een paar keer gezegt
succes ermee

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 20:18

Maikeltje;
Ik koop haar niet direct met het idee om winst te maken.
Heb het geprobeerd uit te leggen alleen is mijn moeder niet overtuigd.
Heb haar trouwens gisteren ook de link van dit topic gegeven.
ShannaY;
De kans dat er hoog op haar geboden KAN worden baseer ik op. *Misschien is er iemand die haar erg leuk vind, en haar graag wil hebben, en ik doe haar niet weg voor een laag bedrag als ik nog met haar vooruit kan. *Stel, over zeg 3 jaar loopt ze L2/M dressuur en misschien ook nog wel L springen. Dan is ze al meer waard als dat ze nu is. (Ook al is ze dan wat ouder)
Over winst praat ik in geval van dat ze toch verkocht word terwijl ik nog met haar vooruit zou kunnen. Zo bedoel ik het teminste.
Mam heeft gisteren iets in het topic gelezen zei ze. Maar nog niet alles. Ze wist ook nog niet of ze dat nog wel ging doen. Maar heb haar wel nog gezegd/gevraagd om dat te doen.
Kamy;
Ah oke. Zo snap ik beter wat je bedoeld. Lachen
Sibbe;
Ik heb al een aantal keren gezegd dat ze klinisch gekeurd word. Knipoog

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:56

Als ik je topic en profiel goed begrijp zou dit je eerste eigen paard worden? Hoe kom je er dan op dat je haar als projectje zou kunnen zien? (niet aanvallend bedoeld of zo, is een gewone vraag Bloos ) Ik was zo blij met mijn eerste eigen paard dat ik dat nooit uit mijn mond zou hebben kunnen krijgen Huilen
Je hebt verder geen wedstrijd ervaring oid? Er stond iets in je profiel over 1e en 2e wedstrijd, maar dat waren volgens mij geen foto's van "officiele KNHS" wedstrijden? Kun je dit paard dan niet beter zien als "opstapje" voor je dromen? Ik zou er gewoon van genieten en kijken wat je allemaal kunt bereiken! Als ik je profiel lees, krijg ik de indruk dat je niet iemand bent met een flinke ervaring. Maar die kun je misschien wel krijgen met dit paard..... Je hebt het over "zeg maar" 3 jaar dat ie dan L2/M dressuur en L springen is. Maar ja, dat kun je van te voren ook niet inschatten!
Heb je verder al actie ondernomen? Komt het paard al op proef??? Gewoon belangstelling!

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:41

lijkt net alsof je te streng bent met je hand en je hand ook niet ontspant en vastzet. vind ook dat hij regelmatig te diep loopt maar verder ziet het er goed uit

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 08:53

Bovendien zit je een beetje raar (heb ook de foto's van je op je andere ponies bekeken.... Bloos ).
Je benen steek je te ver naar voren waardoor je niet goed op je kont zit. Daarnaast heb je je bovenlichaam naar voren gebogen (waardoor je kont nog meer uit het zadel komt) en je handen zien eruit alsof je ze naar je lichaam toehaalt. Je rijdt met steun op je handen en je hebt geen onafhankelijke zit.

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 09:14

ik vind het leuk voor je dat je misschien je eerste eigen paard krijgt, maar ik moet wel zeggen dat ik in veel dingen die genoemd zijn mee ga.

Ik denk dat er een goed punt gemaakt is door te zeggen: als je je paard weer wilt verkopen na, zeg... 3 jaar, dan heb je inmiddels al zoveel kosten gemaakt dat dat nooit kan opleven tegen de prijs die je ervoor zult krijgen.

Ook denk ik dat je niet moet vergeten dat veel mensen haar tijdens het bekijken van het filmpje atactisch vonden! Dat kan nu misschien heel klein lijken, maar naarmate ze meer belast wordt ed toch echt uitgroeien tot een probleem. daarvoor zou ik persoonlijk al echt graag willen dat daar foto's van gemaakt zouden worden.
je geeft aan dat je moeder en vader daar niet zo om staan te springen, misschien is het dan verstandiger om dit paard te laten staan, zelf door te sparen en bij de volgende die je tegenkomt de röntgenologische keurig (deels) zelf te betalen?

Ik hoop dat je het niet overhaast, als je toch voor deze gaat wens ik je zeker veel plezier maar blijf met beide benen op de grond en leer veel van dit paard. misschien dat een volgend paard dan een beter project zou kunnen zijn, je hebt dan al veel meer ervaring!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 09:29

God meid waar begin je aan...
Laat dat dier aub goed rontgenologisch keuren... je kan hem nu misschien voor een klein bedragje kopen, maar bedenk dat de kosten in de DUIZENDEN euro's kunnen lopen als hij werkelijk iets mankeert wat er simpelweg op een foto'tje uit had kunnen komen... dan kan je jezelf wel voor je kop slaan Hamer
Daarnaast wil ik je ook op het hart drukken dat als je het dier wilt kopen je echt niet de illusie moet hebben hem over 3 jaar door te verkopen, hij zal in die tijd meer waard zijn geworden (volgens jouw beredenering) en mensen die hem dan willen kopen zullen hem dan beslist op de foto willen laten zetten... en wat nu als er dan alsnog ellende uitkomt?
Ik raad je nogmaals echt aan hem binnestebuiten te laten keuren, dat kan je zo een hoop ellende besparen... suc6 ermee!!!

lindenhofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 09:32

Ik sluit mij helemaal bij jarrah aan.

Offtopic, ik heb ik je profiel gespiekt. De pony Mariska ken ik geloof ik van vroeger. Moet aleen nog heel diep graven van wie hij is geweest. Ik geloof dat een meisje van mijn ponyclub haar heeft gehad.

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 09:59

Pattypaard schreef:
Maikeltje;
Ik koop haar niet direct met het idee om winst te maken.
Heb het geprobeerd uit te leggen alleen is mijn moeder niet overtuigd.
Heb haar trouwens gisteren ook de link van dit topic gegeven.
ShannaY;
De kans dat er hoog op haar geboden KAN worden baseer ik op. *Misschien is er iemand die haar erg leuk vind, en haar graag wil hebben, en ik doe haar niet weg voor een laag bedrag als ik nog met haar vooruit kan. *Stel, over zeg 3 jaar loopt ze L2/M dressuur en misschien ook nog wel L springen. Dan is ze al meer waard als dat ze nu is. (Ook al is ze dan wat ouder)
Over winst praat ik in geval van dat ze toch verkocht word terwijl ik nog met haar vooruit zou kunnen. Zo bedoel ik het teminste.
Mam heeft gisteren iets in het topic gelezen zei ze. Maar nog niet alles. Ze wist ook nog niet of ze dat nog wel ging doen. Maar heb haar wel nog gezegd/gevraagd om dat te doen.
Kamy;
Ah oke. Zo snap ik beter wat je bedoeld. Lachen
Sibbe;
Ik heb al een aantal keren gezegd dat ze klinisch gekeurd word. Knipoog

Dan ga ik ook eff proberen TS uit de droom te helpen. Haha!
Geloof mij maar er wordt echt niet meer geboden op haar over drie jaar als ze L2 loopt als 4000 euro (dan heb je heel veel geluk, moet ze verkeers/trailermak zijn, en klinisch en RÖNTGENLOGISCH goed zijn). Ze is dan tenslotte al 10 jaar oud.
Het is trouwens als je geen ervaring heb met wedstrijden heel moeilijk goede proeven neer te zetten, het duurt echt minimaal een half jaar voordat je proeven leert rijden.
Het blijkt dat je totaal geen verstand heb van paardenhandelen, dus volg alsjeblieft het advies op van alle bokkers die het beste met je voorhebben: koop dit paard als leerpaard en laat het röntgenlogisch keuren om een hoop gezeur en vooral kosten niet te hebben!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:42

Ook ik zou haar zeker rontgenologisch laten keuren, en ik spreek helaas uit ervaring. Je wilt niet weten hoeveel spijt ik er van heb gehad dat ik die van mij achteraf niet helemaal heb laten doorlichten. Het lijkt op het eerste gezicht een leuke merrie, maar ook merries die een tijd lang hebben stil gestaan hoeven echt niet zo stijf en onregelmatig te lopen als dat deze merrie doet.

Bovendien, als de verkoper niet zou willen dat de merrie op de foto gaat, dan weet je al dat er iets niet goed zit.

Maar volgens mij staat het besluit van de TS vast, en helaas moet men door schade en schande wijs worden.
Heel veel plezier en hopelijk wordt ze goedgekeurd Lachen
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 28-02-08 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:45

Ik heb dit topic even snel doorgelezen. Mijn mening is: laat je paardje inderdaad op de foto zetten. Je kunt met de verkoper overleggen of hij bereid is een deel mee te betalen. Het is een vorm van zekerheid voor jezelf en kan je veel geld besparen als toch blijkt dat er iets mis is.
Als je het paard over een paar jaar weer wilt verkopen, bedenk dan wel dat je ook alle kosten moet rekenen! En dan blijft er vaak niet veel winst over...
Ik hoop dat je je paard op de foto laat zetten en wens je dan veel sterkte en hopelijk geluk met je nieuwe paardje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:12

Cayenne schreef:
Maar volgens mij staat het besluit van de TS vast, en helaas moet men door schade en schande wijs worden.
Heel veel plezier en hopelijk wordt ze goedgekeurd Lachen

Precies, het heeft uberhaubt geen zin om haar goed advies te geven, want ze slaat het in de wind, en ik heb nog nooit iemand met zo'n groot bord voor het hoofd gezien! Liefde maakt blind, en dat is wat hier precies gebeurd! Liefde voor een eerste echte eigen paard..