Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ShannaY schreef:Nu is het mij helemaal een raadsel wat nu de precieze afstamming van het beestje is, maar tegenwoordig worden er gewoon weg geen paarden meer aangeboden voor deze prijzen. Sowieso al helemaal niet als ze L springen is geweest, maar dat is nu dus ook niet zeker.
Liezel1 schreef:ShannaY schreef:Nu is het mij helemaal een raadsel wat nu de precieze afstamming van het beestje is, maar tegenwoordig worden er gewoon weg geen paarden meer aangeboden voor deze prijzen. Sowieso al helemaal niet als ze L springen is geweest, maar dat is nu dus ook niet zeker.
zoals het nu is, blijft deze Uckfield dus níet de Voem Voem van paardenfokken.nl te zijn...
Uckfield is nl in 2001 geboren en Voem Voem in 2002.... Voem Voem is L springen volgens paardenfokken.nl en deze Uckfield staat er dus niet op en heeft volgens de verkoper nog niets officieel gedaan.
De afstamming van paardenfokken.nl klopt wél.... het is dus niet dé Landino.. maar een andere onbekendere hengst....
Even OT: Maar een paard komt toch niet automatisch op paardenfokken.nl??? Dan moet er toch iemand zijn die het waard vindt hem/haar erop te zetten? Dus dan kun je je suf zoeken naar Uckfield, maar als niemand haar vermeld heeft, staat ze er toch ook niet op???
Dit zou overigens wél betekenen dat er een volle zus van deze merrie is, die een jaar jonger is....
Pattypaard schreef:ShannaY; De precieze afstamming van het beestje is dezelfde als die van Voem Voem.
Over de ervaring. Ieder zijn/haar eigen mening natuurlijk.
Al doende leren we dan ook natuurlijk.
En les krijgen gebeurd zowiezo zeker.
Daarbij maakt het aantal maanden/jaren dat ik met het paard bezig ben mij niet uit. Als ik er niet meer mee vooruit kan, en dat zal nog wel een tijd duren lijkt me zo, dan gaat ze weg. (Of er moet hoog op geboden worden)
Of ze meer of minder op zal brengen is maar net wat de gek ervoor geeft.
Het is niet eerste echte paard en daarna.. Het is mijn eerste eigen paard. En dan tegelijkertijd een projectje als je het zo wilt noemen. Zie niet wat het er verder mee te maken heeft of ik het paard voor het leven zou houden of ooit een keer verkoop.
De mensen hebben helemaal niets over gezegd dat ze willen dat de merrie met winst verkocht word. Hoe kom je daar bij vraag ik me af?
Over je laatste zin zal ik maar niets meer zeggen. Over naief gesproken.
liekeltj; Leuk voor je! Gefeli met je aankoop.
Pattypaard schreef:Maikeltje;
Ik koop haar niet direct met het idee om winst te maken.
Heb het geprobeerd uit te leggen alleen is mijn moeder niet overtuigd.
Heb haar trouwens gisteren ook de link van dit topic gegeven.
ShannaY;
De kans dat er hoog op haar geboden KAN worden baseer ik op. *Misschien is er iemand die haar erg leuk vind, en haar graag wil hebben, en ik doe haar niet weg voor een laag bedrag als ik nog met haar vooruit kan. *Stel, over zeg 3 jaar loopt ze L2/M dressuur en misschien ook nog wel L springen. Dan is ze al meer waard als dat ze nu is. (Ook al is ze dan wat ouder)
Over winst praat ik in geval van dat ze toch verkocht word terwijl ik nog met haar vooruit zou kunnen. Zo bedoel ik het teminste.
Mam heeft gisteren iets in het topic gelezen zei ze. Maar nog niet alles. Ze wist ook nog niet of ze dat nog wel ging doen. Maar heb haar wel nog gezegd/gevraagd om dat te doen.
Kamy;
Ah oke. Zo snap ik beter wat je bedoeld.
Sibbe;
Ik heb al een aantal keren gezegd dat ze klinisch gekeurd word.
Cayenne schreef:Maar volgens mij staat het besluit van de TS vast, en helaas moet men door schade en schande wijs worden.
Heel veel plezier en hopelijk wordt ze goedgekeurd