agnes en indi vandaag voor het eerst gegalopeerd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Re: agnes en indi vandaag voor het eerst gegalopeerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 17:31

ikenindi schreef:
beantsje schreef:
Ik heb wel het een en ander al gelezen van Agnes en Indi en ik vind het ontzettend knap.
Het commentaar op de extra helper met zweep begrijp ik niet helemaal. Vind het nogal geneuzel.
Agnes, trek het je niet aan!

Wat betreft de veiligheid zit er trouwens wel iets in; alleen roepen van Onverantwoord vind ik een beetje flauw. Daarom een tip: juist omdat je geen schoenen aan kunt hebben, zijn beugels met een veiligheidskorf misschien wel verstandig (bijv. zoiets als hieronder).
Afbeelding

ik ben bang dat die dingen bij mij niet werken omdat mijn voeten zo raar staan en krom trekken en steeds weer net wat anders gaan staan. met die dingen dwing ik mijn voeten volgens mij in 1 bepaalde houding. ben bang dat dat niet werkt... ik ga over een tijdje gewoon zonder beugels rijden, maar t voelt nu even fijner nog. (zit tussen mijn oren, op andere paarden durf ik wel gelijk zonder beugels en zonder zadel)

Misschien zulke dan? (denkt gewoon even mee)Afbeelding

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 17:42

en verder reageert ze op stemhulpen, maar onder de man in galop lukte niet, dus kreeg ik hulp. ik heb al gezegd dat het idd niet geweldig was, dus ik ga me vanaf nu ook niet meer zitten verdedigen. ga eerst maar eens leren lezen Knipoog
[/quote]

daarbij: indi is nu bijna 4, dat is wat anders dan een 2,5 jarig paard dat ingereden wordt en gelijk alles moet kunnen. indi kan alles al zonder iemand er op;)

Dit zijn je eigen woorden hoor wie moet hier LEZEN??[/quote]

JIJ, ik zei namelijk dat indi bijna 4 was, end at dat wat anders is dan een 2,5 jarig paard dat gelijk wordt ingereden en alles moet kunnen Knipoog succes met je cursus: ik leer lezen Knipoog[/quote]

Tjee joh wat voel jij je aangevallen. Je snapt het gewoon niet he of wil je het niet snappen.
Ik vindt het erg vreemd dat een 2,5 jarige tegenwoordig wordt ingereden en dan ook nog kant en klaar is. Dat bedoelde ik ermee.Maar ja dat zal jij wel normnaal vinden dan.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 18:21

jij moet niet alleen leren lezen, maar ook leren quoten;)

ik geef een tegenstelling, dat betekend dat ik het dus ook een heel andere situatie vind...

verder ga ik er niet meer op in. succes met je cursussen Knipoog

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 18:24

Jij met emoticons plaatsen Knipoog

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:03

Sjonge, blijf even ontopic! En loop niet zo te zeuren Booooo. Je komt op mij erg vervelend over en je loopt zo het topic te verpesten. Erg banketstaaf voor ikenindi!

Verder: Het meedenken voor veiligere beugels vind ik niet zo'n slecht idee. Het laatste voorbeeldje is misschien wel wat voor je. Dan heb je iets veiligs totdat je het aandurft om zonder te rijden.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:21

Wat zijn jullie vooruit gegaan! Laatste topic wat ik gezien heb over jullie is dat je nog over Indi hing. Wat leuk zeg dat je nu ook al gallopeerd. Ga zo door OK dan!

Indi is trouwens erg mooi geworden ook!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 09:19

Jemig wat gaan jullie hard vooruit!! Ik heb enorme bewondering voor je lef Agnes want ik weet niet of ik dit wel zou durven...heel knap en lief van Joyce dat ze het mooi even vastgelegd heeft! Errug leuk om te zien en met megabewondering voor jullie: vooral lekker doorgaan!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 09:19

@ angeliekje: thanx Lachen

die andere veiligheidsbeugels is al een betere optie inderdaad. alleen zou je die ook kunnen gebruiken dat de open kant naar buiten is? (of hoort dat al zo? Bloos ) dat zou denk ik het beste zijn ivm die rare voeten van mij Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 09:20

daffodil schreef:
Jemig wat gaan jullie hard vooruit!! Ik heb enorme bewondering voor je lef Agnes want ik weet niet of ik dit wel zou durven...heel knap en lief van Joyce dat ze het mooi even vastgelegd heeft! Errug leuk om te zien en met megabewondering voor jullie: vooral lekker doorgaan!

dankje Lachen

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 14:48

ziet er leuk uit hoor.
maar kan niet echt zien of het paard er plezier in heeft..
en om hem nou zo in galop te krijgen..
maar ieder heeft natuurlijk zijn eigen manier Haha!
maar wel lief Lachen

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 15:26

Ik heb je vorige topics gezien met je paardje en vind het echt super hoor !!!
Mischien gaat het idd wat snel allemaal, maar als je zelf het gevoel hebt dat het wel kan je voelt dat het paardje het ook kan zeg ik waarom niet ??

En je paardje ziet er ook goed uit, petje af voor jou hoor, heb bewondering voor je Haha!

* heb niet het gehele topic doorgelezen *

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 15:46

Waauw ik ben blij dat je weer zo bent opgeknapt dat je weer op je paard zit. Doe rustig aan, maar geniet ervan!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 15:49

AnnemiekvM schreef:
Sjonge, blijf even ontopic! En loop niet zo te zeuren Booooo. Je komt op mij erg vervelend over en je loopt zo het topic te verpesten. Erg banketstaaf voor ikenindi!

ikenindi zegt zowat het zelfde en daar word niks over gezegt.. Nors opkijken

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 15:54

Booooo schreef:
AnnemiekvM schreef:

ikenindi zegt zowat het zelfde en daar word niks over gezegt.. Nors opkijken

Tsja, wat zou bokt zijn zonder mensen die maar door blijven zagen..?

Ik vind het heel knap dat ze überhaupt durft te rijden! Toen mijn pols gekneusd was durfde ik al niet op een paard, en zij durft het zo zelfs, dapper! En ik neem aan dat ze zelf ook wel weet wat wel en niet kan hoor, dus hang alsjeblieft niet zo de betweter uit Hamer

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 15:57

Feiten zijn feiten Knipoog

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 16:08

Ik heb niet alles gelezen, sorry, maar van sommige berichten werd ik een beetje moe...

Ik vind het hartstikke knap en ik weet zeker dat jullie een superband met elkaar hebben en nog verder gaan krijgen en dat is toch eigenlijk het allermooiste van de paardensport!
Heel veel plezier en: petje af!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 16:08

_Future_ schreef:
Tsja, wat zou bokt zijn zonder mensen die maar door blijven zagen..?

Ik vind het heel knap dat ze überhaupt durft te rijden! Toen mijn pols gekneusd was durfde ik al niet op een paard, en zij durft het zo zelfs, dapper! En ik neem aan dat ze zelf ook wel weet wat wel en niet kan hoor, dus hang alsjeblieft niet zo de betweter uit Hamer

Precies!!!
Ik heb twee maanden geleden mijn enkel gebroken en gisteren heb ik weer voor het eerst op een paard gezeten.
Wat een inspanning heb je nodig zeg om door te zetten.
Agnes en Indi zijn zo op elkaar ingesteld dat het vertrouwen er van beide kanten is.
Dit vind ik zoiets moois en in mijn ogen bijna onmogelijk.
Vind het zo leuk om te zien hoe paard en ruiter er plezier in hebben en vooral het één zijn.
Blijf het zeggen wat is er nou mooier dan dit.
Indi en Agnes lekker doorgaan zo, neem evt de tips van beugels aan en laat de betweters maar lekker alles beter weten.
Eens komen zij zichzelf wel tegen.
Lekker samen blijven genieten van elkaar.

laura_peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 16:12

Pffffffft, zo hele topic doorgespit Haha!
Ik wil gewoon even zeggen tegen Agnes: Wat ontzettend fantastisch dat jij zo'n warme vertrouwensband hebt met je paard, dat moet fantastisch zijn! OK dan! Mocht ik ook ooit een eigen paardje hebben, hoop ik dat ik een beetje in de buurt kan komen van jullie qua band en vertrouwen!!
Heel erg veel plezier saampjes, hopelijk kan over een poosje lekker op jezelf gallopperen!

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 17:51

Sommige mensen zeggen: ik had dit gebroken en durfde niet op een paard..
Mensen als je iets gebroken hebt, blijf er dan even vanaf.. Maar als je nu gehandicapt bent kan het wel, die mensenn kunnen anders NOOIT terug rijden maar mensen die iets gebroken hebben, na 2 maandjes zitten ze er weer op..
Net zoals ik ook al heb vermeld: Echt goed joh!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 18:10

ikenindi schreef:
@ angeliekje: thanx Lachen

die andere veiligheidsbeugels is al een betere optie inderdaad. alleen zou je die ook kunnen gebruiken dat de open kant naar buiten is? (of hoort dat al zo? Bloos ) dat zou denk ik het beste zijn ivm die rare voeten van mij Knipoog

De open kant hoort binnen; volgens mij zijn ze niet symmetrisch en is de kant met ijzer langer als de kant zonder ijzer.
Maar misschien is het mogelijk links en rechts te verwisselen; dan kan je ze er omgekeerd aandoen.

Misschien kan je ze een keer testen op die manier?

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 19:04

of misschien van die veiligheidsbeugels met een elastiekje. dan doe jij ze gewoon zonder stiek. heb je de opening wel aan de buitenkant..

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 10:54

Ik ben erg blij voor Agnes dat ze weer met een glimlach op het paard zit, dat zag er wel even anders uit. Mensen niet te snel met je oordeel klaar staan, maar goed het is een forum he, dus discussies worden het wel Haha!.
Veel geluk samen en het is mooi om te zien dat jouw paardje het zo rustig doet met je.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 11:58

hee agnes!

wat gaan jij en Indi vooruit! geweldig!
echt schattig dat indi zo op jou gericht is!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 15:23

dankjulliewel Lachen

die beugels die hierboven genoemd worden zijn toch ook voor met elastiekje? of zijn het net weer anderen?

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:42

En wat zijn die van indy lekker goooor Haha! Clown
Meid ik kan alleen maar zeggen.....je bent een kanjer!
Geweldig zoals jullie 2tjes zo,n band hebben.
En heeeeeel goed dat je Indy zelf beleerd hoor.
Zo weet ze niet beter.
Toppie zijn jullie.