Zit mijn bit goed.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Zit mijn bit goed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:29

Glover schreef:
Oke ik heb een besluit genomen ik ga het trensje er weer indoen en ga een kennis van mij (waarvan ik ook eens les heb gehad vragen of zij hem een keer wil rijden) ik krijg binnenkort een krantenwijk en dat geld ga ik gebruiken voor lessen ik zal niet iedere week kunnen lessen maar zo'n 1 a 2 keer per maand.

Echt helemaal super!!!!! OK dan!
Als je bijv om de week een half uur lest, dan krijg je ook echt wel genoeg les en huiswerk Ja

Je paard zal je dankbaar zijn en vergeet niet, wat jij nu leert leer je niet meer af, dus mocht je ooit een ander paard gaan rijden ben je ook meteen weer beter.
Een investering in jezelf dus

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 21:30

runningkawa schreef:
Glover schreef:
Oke ik heb een besluit genomen ik ga het trensje er weer indoen en ga een kennis van mij (waarvan ik ook eens les heb gehad vragen of zij hem een keer wil rijden) ik krijg binnenkort een krantenwijk en dat geld ga ik gebruiken voor lessen ik zal niet iedere week kunnen lessen maar zo'n 1 a 2 keer per maand.

Echt helemaal super!!!!! OK dan!
Als je bijv om de week een half uur lest, dan krijg je ook echt wel genoeg les en huiswerk Ja

Je paard zal je dankbaar zijn en vergeet niet, wat jij nu leert leer je niet meer af, dus mocht je ooit een ander paard gaan rijden ben je ook meteen weer beter.
Een investering in jezelf dus

Dank je ik wil hem gewoon goed rijden maar ik was een beetje ten einde raad ik hoop dat ik wat met m'n kennis aan hem kan gaan veranderen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:32

Je plannen klinken hartstikke goed Ja

Succes Lachen

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:34

Heel goed van je dat je die plannen hebt. Ik hoop voor je dat het straks allemaal wel beter gaat. OK dan!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:39

Hardstikke goed meid!! Volgens mij gaat dat helemaal goed komen Lachen

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:42

OK dan!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 22:04

Nou, heb het hele topic doorgelezen. Knipoog Vind het wel goed dat je, omdat je twijfelde, de eerste foto hebt geplaatst. Kan me voorstellen dat je bent geschrokken van de reacties. Hoop dat je je er niet al te rottig door voelt, ik vind dat je een mooie oplossing hebt gevonden. Zowel voor jezelf als voor het paard. Jij gaat creatief leren omgaan met dit probleem als je les neemt en ik denk dat het paard echt een zere mond wordt bespaard. En jou dus nog meer ellende later, als hij ook op dit bit niet meer reageert.

Wat ik me nog wel afvroeg, misschien een afgezaagde vraag en misschien heb ik erover heen gelezen, maar: is er bekend waarom hij het bit zo vastpakt aan één kant? Zijn het gebit en de rest van zijn lijf helemaal in orde?

Nou, ik hoop in elk geval dat jullie binnenkort allebei weer wat meer plezier in het rijden zullen hebben. Maar dat zal vast wel goedkomen. Lachen

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 00:03

Ik heb even in je profiel gespiekt en het antwoordt duidt op het paard van de foto in je profiel.
Een tuiger is een ander type paard dan een rijpaard. Niet alleen anders gebouwd maar ook anders van doen.
Hier dient de ruiter rekening mee te houden met rijden en met omgang. Laat je niet ontmoedigen door sommigen hier.
Een stang is een scherp bit het brengt meer druk achter de oren. De kinketting die het paard moet passen, die van jou is waarschijnlijk aan de te kleine kant, zorgt er niet alleen voor dat het bit niet door kan slaan naar een te grote hoek, maar tevens voor de scherpte van het bit. Onderschat de scherpte van het bit niet die door dat de kinketting te klein is en daardoor te strak!

Een stang kan het paard ook veel makkelijker vast pakken dan een enkel of dubbel gebroken bitje. Het is tevens geen oplossing voor het verhaal helpt mijn paard schrikt en rent weg. Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal het paard schrikt en rent weg, mijn paard schrok vandaag en wipte mij zelfs uit het zadel. Die dingen gebeuren. Rent het paard eenmaal en ga je aan je toch al te scherpe bit trekken dan gaat die alleen maar harder rennen. Het doet hem immers zeer.

Het bit is dus niet je oplossing en gezien je rijervaring is het rijden met stang en trens of dubbele teugel of pelham geen oplossing voor je helaas. De oplossing vind je niet in dit bit, ook al loopt hij er voor de kar wel mee.
Dus gewoon een stang zonder scharen, of een enkel of dubbel gebroken trens. Meestal is een simpel bustrensje welke ze minder vast pakken of een D-trens die zelfs wat druk aan de zijkant geeft met sturen met als extra voordeel je kunt hem niet door de mond trekken een hele goede oplossing.
En bedenk ten alle tijden als jij niet trekt heeft hij niets om vast te pakken.
Als huiswerk raad ik je het boek te paard van Mueseler aan goede literatuur voor weinig geld.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 01:20

@TS; goed van je dat je er toch aan gaat werken!
Heel veel succes met je lessen!

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 07:58

joy76 schreef:
Nou, heb het hele topic doorgelezen. Knipoog Vind het wel goed dat je, omdat je twijfelde, de eerste foto hebt geplaatst. Kan me voorstellen dat je bent geschrokken van de reacties. Hoop dat je je er niet al te rottig door voelt, ik vind dat je een mooie oplossing hebt gevonden. Zowel voor jezelf als voor het paard. Jij gaat creatief leren omgaan met dit probleem als je les neemt en ik denk dat het paard echt een zere mond wordt bespaard. En jou dus nog meer ellende later, als hij ook op dit bit niet meer reageert.

Wat ik me nog wel afvroeg, misschien een afgezaagde vraag en misschien heb ik erover heen gelezen, maar: is er bekend waarom hij het bit zo vastpakt aan één kant? Zijn het gebit en de rest van zijn lijf helemaal in orde?

Nou, ik hoop in elk geval dat jullie binnenkort allebei weer wat meer plezier in het rijden zullen hebben. Maar dat zal vast wel goedkomen. Lachen

We hebben geen idee de eigenaar komt in het weekend even langs (zowel om er zelf op te rijden waarschijnlijk en les te geven) hij zal misschien nog een keer in z'n mond kijken maar als het goed is, is er niks aan de hand.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 08:38

Misschien moet je paardje wel naar de tandarts?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 10:46

Glover schreef:
We hebben geen idee de eigenaar komt in het weekend even langs (zowel om er zelf op te rijden waarschijnlijk en les te geven) hij zal misschien nog een keer in z'n mond kijken maar als het goed is, is er niks aan de hand.

Waarom ik het vroeg: bijna altijd als onze paardentandarts haakjes op de tanden of iets anders vindt zegt ze: goh, dat zul je wel gemerkt hebben met rijden. Zit 'ie erg vast aan één kant? Soms is dat zo, soms niet. Natuurlijk is het niet gezegd dat dat bij jullie verzorgpaard ook zo is, maar ik zou er toch een keertje naar laten kijken. Voor de zekerheid.

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 13:21

joy76 schreef:
Glover schreef:

Waarom ik het vroeg: bijna altijd als onze paardentandarts haakjes op de tanden of iets anders vindt zegt ze: goh, dat zul je wel gemerkt hebben met rijden. Zit 'ie erg vast aan één kant? Soms is dat zo, soms niet. Natuurlijk is het niet gezegd dat dat bij jullie verzorgpaard ook zo is, maar ik zou er toch een keertje naar laten kijken. Voor de zekerheid.

Oke morgen komt de eigenaar ik zal even vragen of die kijkt en dan even de tandarts kan bellen

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:17

Kan je even makkelijk naar beide kanten opsturen dan?
Of gaat Linksom veel makkelijker?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 15:22

Glover schreef:
aerdenhout1 schreef:
Doet ze tooooch niet!!!!! Clown Clown

Mag ik even weten waar dit op slaat ??

Ja hoor dat mag je best weten.
Eigenlijk dacht ik dat je sowieso geen ander bit in zou doen omdat je in het begin meteen al zegt dat je geen commentaar wil over de stang.
Gelukkig zat ik er naast en doe je wel wat met de adviesen die zijn gegeven.
En dat vind ik helemaal top!! OK dan! OK dan!

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 15:26

Splinter schreef:
Kan je even makkelijk naar beide kanten opsturen dan?
Of gaat Linksom veel makkelijker?

Linksom gaat veel makkelijker.

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 15:27

aerdenhout. Oke dank je ik zal morgen ook nog even hier zetten hoe het is gegaan met de les en wat het probleem misschien is en of er iets met z'n mond is.