heb alles gelezen en snap dat het niet leuk is om dat allemaal zo te horen

voorederest is het een leuk paard hoor!

succes
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lieke4quike schreef:BlazingBoots schreef:dubbele longe?
en dan die achter de achterbenen?
we hebben er wel een, maar ik snap niet zo goed hoe je die achterbenen er dan achter zou willen doen?
natas_joy schreef:heeey,
heb alles gelezen en snap dat het niet leuk is om dat allemaal zo te horenmaar ik raad je aan om je teugels iets langer te doen en dan krijgt ze meer de kans om te ontspannen
voorederest is het een leuk paard hoor!
succes
Citaat:Als je dit nog niet kent raad ik je aan dit niet zomaar te gaan proberen..
Probeer iemand in je omgeving te vinden die dit kan en begrijpt en vraag diegene je jou te leren..
Echt niet zomaar doen hoor, dan gebeuren er ongelukken...
anita_Sab schreef:ik zie dat jullie allemaal vrij negatieve reacties geven maar als jullie ook eens in de link klikken naar het vorige topic van haar dan vind ik dat ze al een heel stuk vooruit is gegaan
ik zou zeggen ga zo door dan komt het vast helemaal goed
en volgens mij heeft ze al les van de eigenaresse tenminste dat stond ook in het vorige topic
lieke4quike schreef:verder kan ik hartstikke goed zonder zadel rijden en ik kan zelfs zonder zadel springen. 'zit'lessen neem ik niet. daar heb ik helemaal niets aan, want als ik echt op mijn voeten let, dan zijn ze ook keurig netjes (dit zou dus gebeuren met zitlessen).
lieke4quike schreef:lovely1: ja, vooral in galop zit ik niet netjes, dat komt ook omdat ik heel erg veel moeite moet doen om haar in galop te houden. Het is dan ook de bedoeling om het spoortje in haar buik te 'duwen', ze valt anders na 2 passen al terug!
lieke4quike schreef:Saskiaatje schreef:Inderdaad, sporen AF. Sporen zijn absoluut niet om je paard voorwaarts te rijden. Sporen zijn voor het verfijnen van je hulpen. Bij bijvoorbeeld wijken, of travers, kan een spoor heel handig zijn. Nogmaals, doe alsjeblieft geen sporen om.
maar ik heb ze inderdaad ook veel nodig bij bijv. wijken (travers doe ik nog niet)
lieke4quike schreef:maar ik heb ze inderdaad ook veel nodig bij bijv. wijken (travers doe ik nog niet)
Citaat:Als je in stap en draf je spoor al zoveel nodig hebt, moet je nog niet eens beginnen aan galop. Neem het van mij aan, doe je sporen af.
maaikemuis schreef:Probeer anders eens om aan te springen, een paar passen te galopperen en dan terug te nemen. Dat fijn herhalen. Voordeel is dat ze lekker heet voor je been worden EN dat ze leert galopperen op haar eigen pootjes (en dus niet op die van jou). Mocht ze dan terugvallen in draf (zonder dat jij daar de hulp voor gaf) dan kun je beter een 'pik' met je spoor geven, dus even kort. Net als dat je en tik met de zweep geeft, dit doe je ook niet constant immers. Gewoon even een signaaltje van 'opletten!'