Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
kattie schreef:het lijkt wel of dat hij elke keer in protest schiet...kan een gedragsprobleem zijn maar ook zeker een lichamelijk, als je het zeker wilt weten dan moet je rontge fotos laten maken.
er zit iets niet goed met dat beestje of het nou tussen zijn oren zit of in zijn lijf.
je kunt zeggen dat het lollig is en dat hij gek is..
Het is een paard en die halen geen fratsen uit, zo denken deze dieren namelijk niet..
alleen ik zou hem juist ook nog even om laten draaien. Hmm, ik snap mezelf nu niet als ik dit zou lezen.

*.
.
Citaat:En dat ik hem dat simpelweg niet wil ontnemen, dat hij gewoon weer lekker actief kan en wil doen en ik zijn 'spirit' niet wil breken.
. Want voor een ander is dit misschien levensgevaarlijk. En ik zie op die filmpjes al 3 meter van te voren wanneer hij aan de gang gaat, kun je hem niet voor zijn door een opdracht te geven en aan het werkt te zetten voordat het zover komt? 
Hilarisch.
, foto's als dit kúnnen gewoon niet geplaatst worden op bokt zonder 100 pagina's onzin van mensen die het er standaard 'niet vriendelijk uit vinden zien' of vinden dat de fysio er meer verstand van heeft dan de dierenarts
.
. Piaffe_Girl schreef:Als je echt voor 100% weet dat de pony niks met de rug heeft.
Dan zal ik hem nooit zo ver laten klieren
hij probeert je er gewoon af te gooien
Dan head mijn pony al een tik gekregen of ik had is hard opgezegd denkt erom(Mijn pony
krijgt er geen harde tikken hoor, ze heeft dit ook een tijd gedaan maar dat doet zij ook niet meer )
En lees ook dat die eerder is mishandeld , dan zal ik eerst grond werk
doen tot hij echt waar 100 vertrouwen in heeft en dan pas gaan rijden

randie schreef:Citaat:En dat ik hem dat simpelweg niet wil ontnemen, dat hij gewoon weer lekker actief kan en wil doen en ik zijn 'spirit' niet wil breken.
Dan hoop ik dat hij de rest van zijn leven bij jou kan blijven. Want voor een ander is dit misschien levensgevaarlijk. En ik zie op die filmpjes al 3 meter van te voren wanneer hij aan de gang gaat, kun je hem niet voor zijn door een opdracht te geven en aan het werkt te zetten voordat het zover komt?
Véél plezier ermee
voor een boktrel had ik het verhaaltje wat aangepast 
Liever zonder zadel dan met een slecht passend! Hij heeft er 4 liggen hoor, maar geen enkel dat nog past 

)
Ik bepaal wanneer hij mag dollen en wanneer hij moet werken. Menig bokker kan enkel dromen van het contact dat ik met Phara heb.
Ik heb idd nog wel ergere foto's van hem.
En het is prima op te lossen. Serieuzer rijden 
Ik heb geleerd er mee om te gaan en nogmaals: als ik wil dat hij werkt, dan werkt hij ook. Simple as that! 
Als je las had je dat geweten...Maar gillen voor denken is makkelijker he 
zou hem voor geen enkel ander dier willen wisselen! 
stiekem hebben we een haat-liefde-verhouding
haha nee nee
Het gaat heel goed met ons
Maar hij lijkt nou eenmaal op het baasje 
ik ben lid van die patrouille dus ik zorg wel dat je niet opgesloten word hoor
Kzou zeggen kom ons eens bezoeken
Fijn dat je er vrolijk van werd
Elke vrolijke bokker is weer een doel bereikt 
Ben vaak heel erg blij met tips van de bokkers! Heb er al veel aan gehad
maar ik weet dat ze Phara verkeerd inschatten hier... 
Ieder mag toch blij zijn met wie die is? En een ding moet je hem nageven; Phara is beslist blij met wie hij is
Pony blij, ik blij.
Heb hele goede instructie
en zonder Ex was het me ook nooit gelukt! Dus niet alle eer komt mij toe!
Eindelijk eens een goed lopend topic
Nu snap ik het: als je veel pagina's wil moet je die knol leren steigeren en hem dat in het midden van een oefening laten doen et voila! 
gaat het wel met je? En ik vraag me af voor wie; voor de DA of voor Phara
(het l*llig zijn)
maar dat kan jij niet horen gezien mijn stoute camera geen geluid op neemt dus geen probleem hoor!

geen tegenstrijdige hulp maar even een grens aangeven. Ik zie werkelijk het nut niet van met snoepjes rijden als de pony prima doet wat hij moet doen als ik er serieus op zit
En waarom een neusriem? Om zijn mond dicht te snoeren zodat hij geen adem genoeg heeft om dit te doen ofzo? 
lees een keertje wil je? Niet elk paard is duf en levenloos
sorry!
Phara staat idd gelijk aan rellen....Binnenkort laat bart 5 groentjes elkaar afwisselen om constant te patrouilleren als ik een Phara topic plaats
en dat voor zo'n uk!
(herinnert zich Ex topic ook nog overigens
staat zelfs in profiel
)
Hij accepteert nl geen vreemden tenzij ik er bij ben. (ja klinkt penny maar het is nu eenmaal zo.) Het is een ontzettend wantrouwig dier.
Baasje en paardje(s?) lijken nu eenmaal op elkaar. En hij is het inderdaad nog niet verleerd
Hij wil idd niet in de maat lopen, dat past niet bij zijn karakter en idd hij hoeft helemaal niets. Ik kan er in de weide zo opspringen en mee weg rijden als ik wil (daar heb ik nog wel een stukje filmpje van als jullie willen?) Hij kan idd nog best leuk lopen maar er moet af en toe een dollend stukje tussen
Hij bokt idd niet extreem hoog oid 

Dus neen, ik ga me niet laten tegen houden om nog foto's van hem te plaatsen, zij die het niet kunnen zien, moeten niet kijken 
Geloof me vrij. Als hij je der echt af wil bokt hij dubbel zo hoog en steigert hij dubbel zo hoog. (vraag dat maar aan die wat hem hebben opgeleerd) of hij gaat er simpelweg bij liggen.
Bovendien is Phara idd als jaarling bij mij gekomen. Dat is nu dus voor het 11de jaar. (hij is 12)
(en nam minder plek in
)
" heeft pharagirlke schreef:mensen die me kennen kunnen bevestigen dat ik wel meer van zulke vreemde gevallen op stal heb en ze simpelweg aan trek
)

Noah2006 schreef:Prima ga maar lekker zo door met je paard, maar zet dan ook geen topic neer straks dat je hem moet laten inslapen met artrose of gescheurde pezen
Maar wel heel fijn om pharaon nog eens te zien. ik vind hem eigelijk heel leuk lopen hoor. echt welsh drafje. moest hij iets normaler zijn kun je er zo wedstrijd mee rijden. maar het blijft een gekke pony. loopt hij 10meter netjes en zie je hem zo denken, hup we draaien eens. en draaien dat hij doet, haha. zo heb ik nog een hengst gekend die het even goed kon, binnen de second 360 graden rondgedraaid. Lord_Ik schreef:Ik zie eigenlijk niet zoveel pony's steigeren voor de fun ... bokken en springen, ja dat wel maar steigeren? nee.