Wannabe-welsh-hengst Pharaon ook!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esmiralda_

Re: Wannabe-welsh-hengst Pharaon ook!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 11:19

ik vind het er niet zo leuk uit zien, maar dat zal je al wel vaker hebben gehoord dus daar ga ik niet op door..
ik las dat de dierenarts je pony heeft onderzocht maar niks kon vinden, dat was bij mijn pony net zo. Ben toen toch verder gegaan en er is vanalles bij geweest. Uiteindelijk zijn we naar een kliniek gegaan waar we hem op de rontgenfoto hebben gezet waaruit bleek dat er wel degelijk wat met hem aan de hand was.. misschien zou je van je paardje ook is rontgenfotos moeten laten maken, het lijkt me namelijk niet dat hij dit voor de gein doet.
doet die het ook met longeren? en tijdens buitenritten, wandelen of springen?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 11:31

Ik vind dat je het best netjes probeert op te lossen. Je zit er keurig rustig op. Als tip wil ik je meegeven om proberen iets zachter met de hand te zijn en misschien wat vaker te belonen als het wel goed gaat.
Verder vind ik het een prachtige pony en jullie zijn denk ik al een heel stuk op weg.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 12:07

knap welshje! ik zie hem echt ontzettend lenig als die fratsen uithalen (ik denk als hij rugprobleme oid zou hebben gehad, dat hij dan niet zo lenig de hele door springt)

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 14:43

Maar ik zie eigelijk ook geen beloning als het paardje wél doorgaat, hij weet eigelijk niet of hij het goed of slecht doet, je zit op zijn rug (en ik zou trouwens ook een neusriem omdoen (die zie ik nie, als je wel hebt mijn excuses) je straft niet als hij uithaalt, je "trekt hem om en geeft benen"(met omtrekken bedoel ik je laat hem draaien in de hoop dat hij wel vooruit gaat) een paard wordt er niet wijs uit, dan als hij toch doorloopt beloon je ook niet. ik zou al is het met een paar snoepjes in je zak, gaan rijden, als je benen geeft (zonder met je handen tegen te houden) en hij gaat vooruit meteen koekje toestoppen, wedde dat hij het binnen een half uurtje door heeft, gaat hij bokken zeg je NEE (en kom niet af dat een paard je niet begrijpt, ze weten het donders goed!!) en je drijft hem voorwaarts, stijgert hij weer hetzelfde, gaat hij door, koekje.... volgens mij kom je dan met sprongen vooruit, en als hij het doorheeft ga je combineren met aaien en goede woordjes en koekjes tot je de koekjes kunt weglaten wat dat is uiteindelijk niet hét manier om iets te blijven belonen, maar is wel een goede beginner om iets aan te leren.

ik wens je er véél succes in!

Weet niet of je BIT leest maar zie bit nr 152

POSITIEVE EN NEGATIEVE BEKRACHTIGING

Het klinkt ingewikkeld, maar is eigelijk vrij simpel." Door bepaald gedrag van jou paard te versterken (bekrachtigen) vergroot je de kans dat hij het nog eens doet (in mijn ogen is dat bij jou dat jij niet echt optreedt tegen het feit dat je paard steiger of bokt).
paarden kunnen hun gedrag aanpassen om een beloning te krijgen , een vb. je geeft je paard een snoepje als hij naar je toekomt in de wei, de kans is zeer groot dat hij de volgende keer meteen op je af komt " zegt gedragskundige Dr.Machteld van Dierendonck. Bij positieve bekrachtiging versterkt je gedrag dor iets lekkers of iets aardigs toe te voegen. Dit kan een woord zijn, een aanraking of eensnack, met behulp van negatieve bekrachtiging stimuleer je gedrag door een minder prettige prikkel weg te nemen. "wijken is hier een voorbeeld van, je wacht tot je paard nageeft en dan haal je de druk weg".

De woorden positief en negatief zeggn alleen iets over de richting waarin de stimulus zich beweegt. Bij positieve bekrachtiging voeg je iets toe (bv een snoepje) waardoor het gewenste gedrag toeneemt. Bij negatieve bekrachtiging valt een prikkel weg (zoals de druk van jou been)

BEKRACHTIGING VERSTERKT NIET ALLEEN HET GEDRAG VAN EEN PAARD, HET VERSNELT OOK HET LEERPROCES!!

ect ect, hoop dat er wat aan hebt Knipoog

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 14:52

het lijkt wel of dat hij elke keer in protest schiet...kan een gedragsprobleem zijn maar ook zeker een lichamelijk, als je het zeker wilt weten dan moet je rontge fotos laten maken.

er zit iets niet goed met dat beestje of het nou tussen zijn oren zit of in zijn lijf.
je kunt zeggen dat het lollig is en dat hij gek is..

Het is een paard en die halen geen fratsen uit, zo denken deze dieren namelijk niet..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 14:54

kattie schreef:
het lijkt wel of dat hij elke keer in protest schiet...kan een gedragsprobleem zijn maar ook zeker een lichamelijk, als je het zeker wilt weten dan moet je rontge fotos laten maken.

er zit iets niet goed met dat beestje of het nou tussen zijn oren zit of in zijn lijf.
je kunt zeggen dat het lollig is en dat hij gek is..

Het is een paard en die halen geen fratsen uit, zo denken deze dieren namelijk niet..

Dat laatste ben ik het echt niet mee eens. Zaza haalt vaak genoeg fratsen uit, ze heeft echt humor en probeert je gewoon uit te testen (ze gaat nooit te ver, dat weet ze wel). Paarden kunnen wel degelijk fratsen uithalen Knipoog

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:00

Ik heb de hele discussie niet gelezen en dat ben ik ook niet vanplan, sorry als het dus al gezegt is.

Ik heb een klein stukje van het filmpje gezien en ik zie, als hij gaat bokken of stijgeren dat je heb dan zeg maar weer door rijdt. (snapt wel wat ik bedoel hoop ik? weet het namelijk niet beter uit te leggen. *LOL* alleen ik zou hem juist ook nog even om laten draaien. Hmm, ik snap mezelf nu niet als ik dit zou lezen.

Ik bedoel dus (even makkelijker voorbeeld geven) als je paard ineen keer omdraait en een bok geeft dat je hem dan niet door laat rijden op die hand waar hij heen wou maar dat je hem omdraait en de kant waar jij heen wilt rijden. Bij dit soort gevallen zou jij dat vast en zeker wel doen, maar het is even een simpel voorbeeld wat ik bedoel met het stijgeren.

Ik hoop dat je het begrijpt. Huilen van het lachen

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:05

Pharaon Huilen van het lachen

Bij Pharaon zit nou eenmaal gewoon een steekje los, zo is de pony nu eenmaal. Ik kan me nog verscheidene reltopics waar Pharaon de hoofdrol in speelt herinneren en ik weet inmiddels ook dat de TS echt wel kan rijden en haar paarden echt wel goed onder controle heeft *krijgt visioen over het hengstentopic met Explosion Huilen van het lachen *.
Wat Pharaon doet is gewoon fratsen uithalen. Het is geen normale doorsnee pony ROFL .

Plaats eens vaker een Pharaon-topic, Kath Huilen van het lachen ROFL

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:13

Citaat:
En dat ik hem dat simpelweg niet wil ontnemen, dat hij gewoon weer lekker actief kan en wil doen en ik zijn 'spirit' niet wil breken.

Dan hoop ik dat hij de rest van zijn leven bij jou kan blijven Knipoog. Want voor een ander is dit misschien levensgevaarlijk. En ik zie op die filmpjes al 3 meter van te voren wanneer hij aan de gang gaat, kun je hem niet voor zijn door een opdracht te geven en aan het werkt te zetten voordat het zover komt?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:13

Geweldige filmpjes, hij is zijn streken zo te zien nog niet verleerd.

Sommige paarden zijn gewoon niet knap te rijden, net zo min als sommige mensen ook niet in de maat willen lopen. Gezien zijn voorgeschiedenis misschien ook helemaal niet zo verwonderlijk. Bij Kathleen hoeft hij niets, dan is het toch goed?

Ik vind overigens dat je hem op sommige stukjes op de film aardig aan het lopen hebt Als hij echt ergens last van zou hebben, zou hij vaker en nadrukkelijker protesteren, de bokjes en steigersessies zijn daar nou net niet hoog genoeg voor, en ongecontroleerd wegrennen zie ik hem ook niet doen...

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:17

Het komt vaker voor dat een pony gaat staken, omdat hij het werk echt niet niet leuk vind.
Mijn verzorghaffie hoef je ook niet te longeren hoor. Die steigert dan ook, recht voor je neus.
Hij is dan gewoon gevaarlijk, eerlijk waar.
Maar buiten is hij schaapmak, tuurlijk is hij wel eens fit maar hij doet je geen kwaad.
En een paard dat zo een hekel aan dressuur heeft, zou ook heel goed kunnen.
Aan je rijden te zien is in ieder geval wel dat je het gewend bent, en als je er plezierig mee kunt buiten rijden, dan doe je dat toch lekker. Dan is hij super braaf..
Vind ik wel bijzonder al die mensen die commentaar hebben over blessures die lezen schijnbaar niet dat hij buiten super mak is. Nou een pony met pijn oid is nergens braaf dan hoor!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:23

ROFL Hilarisch.
Pharagirlke, je had toch kunnen verwachten dat dit zou gebeuren he Clown, foto's als dit kúnnen gewoon niet geplaatst worden op bokt zonder 100 pagina's onzin van mensen die het er standaard 'niet vriendelijk uit vinden zien' of vinden dat de fysio er meer verstand van heeft dan de dierenarts Haha!.
Geleerd voor de volgende keer? Ik zou ze in je huiskamer topics houden als je daar komt Ja.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:06

Als je echt voor 100% weet dat de pony niks met de rug heeft.

Dan zal ik hem nooit zo ver laten klieren
hij probeert je er gewoon af te gooien
Dan head mijn pony al een tik gekregen of ik had is hard opgezegd denkt erom(Mijn pony
krijgt er geen harde tikken hoor, ze heeft dit ook een tijd gedaan maar dat doet zij ook niet meer )

En lees ook dat die eerder is mishandeld , dan zal ik eerst grond werk
doen tot hij echt waar 100 vertrouwen in heeft en dan pas gaan rijden

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:13

Piaffe_Girl schreef:
Als je echt voor 100% weet dat de pony niks met de rug heeft.

Dan zal ik hem nooit zo ver laten klieren
hij probeert je er gewoon af te gooien
Dan head mijn pony al een tik gekregen of ik had is hard opgezegd denkt erom(Mijn pony
krijgt er geen harde tikken hoor, ze heeft dit ook een tijd gedaan maar dat doet zij ook niet meer )

En lees ook dat die eerder is mishandeld , dan zal ik eerst grond werk
doen tot hij echt waar 100 vertrouwen in heeft en dan pas gaan rijden

Die pony is als ik het goed heb ongeveer 10 jaar bij Pharagirlke..

Wat kan bokt toch moeilijk doen zeg... Als de TS zegt wat er aan de hand is, is het toch goed? Ik snap ECHT het probleem van sommige mensen niet....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:18

Misschien zou je het hele topic nog eens doro kunnen lezen, Piaffegirl? Pharaon kliert als hij dressuurmatig moet werken, en niet op een buitenrit.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:31

ehm... das geen pony maar zo'n electrische rodeostier Huilen van het lachen
wat een klein lastpakje zeg. Vind het wel knap dat je zo goed blijft zitten.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:33

randie schreef:
Citaat:
En dat ik hem dat simpelweg niet wil ontnemen, dat hij gewoon weer lekker actief kan en wil doen en ik zijn 'spirit' niet wil breken.

Dan hoop ik dat hij de rest van zijn leven bij jou kan blijven Knipoog. Want voor een ander is dit misschien levensgevaarlijk. En ik zie op die filmpjes al 3 meter van te voren wanneer hij aan de gang gaat, kun je hem niet voor zijn door een opdracht te geven en aan het werkt te zetten voordat het zover komt?

Dat was precies wat ik ook dacht... zo 1 had niet bij mij in het land moeten lopen. Een geintje oke, dat moet elk paard kunnen doen. Maar ik denk dat 99% van paardrijdend NL die niet meer zo grappig vind.
Maarja, blij dat jij er blij mee bent dat ie zo met jou ´speelt´ Knipoog Véél plezier ermee Clown

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:35

SLOTTJEEEEE !!!

Zeikerds...

TS: Ziet er goe duit!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 16:36

Allemaal apart:

Japadour: dankje!

noah: neuh Clown voor een boktrel had ik het verhaaltje wat aangepast *LOL*

Martine_m; Geen zadel omdat er nauwelijks zadels voor deze heer te vinden zijn Knipoog Liever zonder zadel dan met een slecht passend! Hij heeft er 4 liggen hoor, maar geen enkel dat nog past Clown
En houd mijn handen idd te hoog maar ben niet sterk in de hand.
Ik hoop het ook da tik weer het bos in kan met hem Clown

xjessx; ik ben inderdaad heel zeker dat er niets met hem scheeld. (behalve in het hoofdje dan *LOL* )

Woest: als je had gelezen had je gezien dat deze pony, als ik zeg dat hij moet werken, ook echt wel werkt Knipoog Ik bepaal wanneer hij mag dollen en wanneer hij moet werken. Menig bokker kan enkel dromen van het contact dat ik met Phara heb.

Poes: ach ach...Een oude vos verliest zijn haren wel maar niet zijn streken toch? Haha! Ik heb idd nog wel ergere foto's van hem. *LOL* En het is prima op te lossen. Serieuzer rijden Schijnheilig

xElienx dat ie een gedragsprobleem heeft wist ik al langer Ach gut Ik heb geleerd er mee om te gaan en nogmaals: als ik wil dat hij werkt, dan werkt hij ook. Simple as that! Knipoog

Gowlan: hehe ik blijf het niet zeggen, 4 dierenartsen, ontelbaar veel paardenkenners (waaronder ik ook fysio's enz reken) en daarboven op nog een aantal NH-ers. Phara is Phara, Hij luisterd echt wel als ik hem dat vraag Clown Als je las had je dat geweten...Maar gillen voor denken is makkelijker he Clown

Skitter: het is een heerlijk dier *LOL* zou hem voor geen enkel ander dier willen wisselen! Clown

Unwritten: ja hoor *LOL* stiekem hebben we een haat-liefde-verhouding *LOL* haha nee nee Haha! Het gaat heel goed met ons Ja Maar hij lijkt nou eenmaal op het baasje *LOL*

iepsel: dat heb ik al opgelost Ja ik ben lid van die patrouille dus ik zorg wel dat je niet opgesloten word hoor Ach gut Haha! Kzou zeggen kom ons eens bezoeken *LOL* Fijn dat je er vrolijk van werd Ja Elke vrolijke bokker is weer een doel bereikt *LOL*

precious: ik ben idd niet vies van tips aan nemen. Integendeel. Haha! Ben vaak heel erg blij met tips van de bokkers! Heb er al veel aan gehad Ja maar ik weet dat ze Phara verkeerd inschatten hier... Lachen

Ilse: ik ben niet trots op zijnj gedrag, maar wel op zijn ''zijn'' Knipoog Ieder mag toch blij zijn met wie die is? En een ding moet je hem nageven; Phara is beslist blij met wie hij is Haha! Pony blij, ik blij.

Caira: ach ach...We doen nog altijd pogingen tot Haha! Heb hele goede instructie Knipoog en zonder Ex was het me ook nooit gelukt! Dus niet alle eer komt mij toe!

Idra: He jij! Wanneer zie ik jouw knappe spanjaard nog een keer? Haha! Eindelijk eens een goed lopend topic Clown Nu snap ik het: als je veel pagina's wil moet je die knol leren steigeren en hem dat in het midden van een oefening laten doen et voila! *LOL*

xElienx: foei foei lekker persoonlijk Ach gut gaat het wel met je? En ik vraag me af voor wie; voor de DA of voor Phara *LOL* (het l*llig zijn)

essiej_peace; had je gelezen (kan bart niet regelen dat elke zin nieuwe zin daar mee begint?) wist je dat hij door ontzettend veel mensen nagekeken is. Dat hij dit niet doet tijdens het springen, niet tijdens het buitenrijden en niet tijdens het longeren. Phara springt als de beste, is de meest betrouwbare pony die je maar kan hebben buiten maar een ontzettende doerak op weide Clown

AnnemiekvM; Phara word constant met de stem beloond als hij het goed doet Knipoog maar dat kan jij niet horen gezien mijn stoute camera geen geluid op neemt dus geen probleem hoor! Lachen

pluche_pluus; ik heb rugproblemen en dit doe ik hem idd niet na *LOL*

Woest; hij word constant met stem beloond. Ik praat cónstant met mijn paarden, wanneer het fout gaat horen ze dat aan mijn stem, wanneer het goed gaat ook. Ik trek hem om van het moment dat ik voel dat hij net wat te hoog gaat omdat ik wéét dat Pharaon dan sowieso weer op vier benen gaat Knipoog geen tegenstrijdige hulp maar even een grens aangeven. Ik zie werkelijk het nut niet van met snoepjes rijden als de pony prima doet wat hij moet doen als ik er serieus op zit Clown En waarom een neusriem? Om zijn mond dicht te snoeren zodat hij geen adem genoeg heeft om dit te doen ofzo? Verward

kattie: Ach gut lees een keertje wil je? Niet elk paard is duf en levenloos Ach gut sorry!

Lydiaa: eh ik zou wel willen maar helaas niet. Phara mag van mij idd niet zomaar de andere kant uit rennen. Zet hem weer in de juiste richting en we gaan door Clown

Nerwen; vriendje heeft camera ontdekt dus geen probleem *LOL* Phara staat idd gelijk aan rellen....Binnenkort laat bart 5 groentjes elkaar afwisselen om constant te patrouilleren als ik een Phara topic plaats Ach gut en dat voor zo'n uk! Clown (herinnert zich Ex topic ook nog overigens *LOL* staat zelfs in profiel *LOL* )

randie: ik voel het ruim tien meter op voorhand, je ziet dan ook dat ik me simpelweg al gereed zet.Phara blijft sowieso zijn hele leven bij me. Al moet ik er zelf mijn eten voor laten, door andere dingen kan hij sowieso niet van eigenaar wisselen Lachen Hij accepteert nl geen vreemden tenzij ik er bij ben. (ja klinkt penny maar het is nu eenmaal zo.) Het is een ontzettend wantrouwig dier.

Cassidy ben blij met jouw reactie Lachen Baasje en paardje(s?) lijken nu eenmaal op elkaar. En hij is het inderdaad nog niet verleerd Hij wil idd niet in de maat lopen, dat past niet bij zijn karakter en idd hij hoeft helemaal niets. Ik kan er in de weide zo opspringen en mee weg rijden als ik wil (daar heb ik nog wel een stukje filmpje van als jullie willen?) Hij kan idd nog best leuk lopen maar er moet af en toe een dollend stukje tussen Haha! Hij bokt idd niet extreem hoog oid

joopiexx: idd, en om hem nu stil te laten staan omdat hij dressuren niet leuk vinden het bos voorlopig niet begaanbaar is? Dan spelen we gewoon een beetje Ja

Ezumii; ik geleerd? Waarom mag ik dit niet plaatsen? Waarom wil bokt enkel strak-ingepakte-dressuurknollen-die-stijf-staan-van-de-spanning-maar-omdat-ze-in-de-krul-lopen-geeft-niemand-daar-om-topics? Als je een paard voor de keuze zou kunnen zetten denk ik dat menig paard voor Phara's leven zou kiezen Knipoog Dus neen, ik ga me niet laten tegen houden om nog foto's van hem te plaatsen, zij die het niet kunnen zien, moeten niet kijken Clown

Piaffe_Girl: als Phar je er echt af wil, blijf je er echt niet op zitten Knipoog Geloof me vrij. Als hij je der echt af wil bokt hij dubbel zo hoog en steigert hij dubbel zo hoog. (vraag dat maar aan die wat hem hebben opgeleerd) of hij gaat er simpelweg bij liggen. Clown Bovendien is Phara idd als jaarling bij mij gekomen. Dat is nu dus voor het 11de jaar. (hij is 12)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 16:38

Soh krijg amper de tijd om te reageren Clown

blackpegasus; ik wilde eerst zo'n stier maar Phara was goedkoper *LOL* (en nam minder plek in *LOL* )

Royaltjuh; ik ben dan gelukkig ook niet 99% van paardrijdend Nederland, mensen die me kennen kunnen bevestigen dat ik wel meer van zulke vreemde gevallen op stal heb en ze simpelweg aan trek Clown

Epona_: vraag eens in je eigen topic om een slotje wil je Nors opkijken Clown

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:50

hilarisch Tong uitsteken
hij heeft er ook nog lol in ofniet soms?
er lijkt mij ook helemaal niks aan de hand hierzo dus waarom doen jullie zo druk hier
nog nooit een gekke pony gezien met streken ofzo:S?
Ik vind het ook erg knap hoe je de dingen oplost!
en het ziet er netjes uit hoe hij loopt wanneer hij wel zin en "tijd Tong uitsteken " heeft
Ik vind het knap hoor!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:52

Volgens mij vergeten trouwens ook nog een heleboel mensen dat het een pony is. Pony's hebben op de een of andere maner wat vaker "streken" dan een paard.......

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:56

pharagirlke schreef:
mensen die me kennen kunnen bevestigen dat ik wel meer van zulke vreemde gevallen op stal heb en ze simpelweg aan trek Clown

Volgens mij kun je beter stellen dat jij gewoon geen normale paarden hebt (en je hebt er toch aardig wat eigenlijk... Clown ) Huilen van het lachen Haha!
En abnormale dieren vragen om een abnormale aanpak.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:58

Noah2006 schreef:
Prima ga maar lekker zo door met je paard, maar zet dan ook geen topic neer straks dat je hem moet laten inslapen met artrose of gescheurde pezen

Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken

Phara phara toch, hoe durf je. Clown Maar wel heel fijn om pharaon nog eens te zien. ik vind hem eigelijk heel leuk lopen hoor. echt welsh drafje. moest hij iets normaler zijn kun je er zo wedstrijd mee rijden. maar het blijft een gekke pony. loopt hij 10meter netjes en zie je hem zo denken, hup we draaien eens. en draaien dat hij doet, haha. zo heb ik nog een hengst gekend die het even goed kon, binnen de second 360 graden rondgedraaid.

Tja en alle commentaar die hier staat, pijn heeft ie volgens mij niet. hij doet het ook niet om te eraf te krijgen he. die indruk heb ik toch. hij draait wel, bokt wel, stijgert wel, maar niet op een heel erg enge gevaarlijke manier.
Wanneer zien we Ex nog eens?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:01

Lord_Ik schreef:
Ik zie eigenlijk niet zoveel pony's steigeren voor de fun ... bokken en springen, ja dat wel maar steigeren? nee.

nee dan moet je maar eens komen kijken als ik de mijne buitenzet. hij staat meer op zn achterbenen dan op alle 4 tegelijk. En dat terwijl ze gewoon spelen. Laat ik de ponytjes samen, steigeren, springen,... en ze zien er dan ook niet bepaald ongelukkig uit. dus das echt het ene paard bij het andere denk ik