biancanij schreef:Wat een gezeur dat bokken altijd uit protest-pijn is. Als een paard in de wei loopt en ze gaan lekker rennen dan bokken ze ook regelmatig! Dat is gewoon een uiting van vrolijkheid! Als je paard nu dag in dag uit bokt als je erop zit dan zou het uit protest--pijn kunnen zijn. Maar daar is hier totaal geen sprake van. En volgens mij had je op de eerste foto's de beugels ook opgestoken maar ja als ze zo vrolijk is dan zakken ze wel. Maar daar leren ze alleen maar van die beugels komen echt niet ontzettend hard tegen de buik aan. Leuk paardje ga zo door!!
ik ben het met je eens..op de stal waar ik rijd staan bijna alleen maar jonge pony's/paarden.. waarvan ik er zelf ook 1 rijdt. maar als 'n paardje 1 of 2 dagen stilgestaan heeft om wat voor reden dan ook.. dan worden ze eerst aan de longeerlijn gezet om te spelen en zich uit te leven.. dan hoef jij je niet te gaan spannen omdat ie dan als z'n ergste energie kwijt is.. dus dan kan jij lekker rustig rijden.. bij ons hebben ze niet te bokken onder het zadel.. dat mogen ze alleen in de wei of als ze aan de longeer lijn zitten.. dat is beter voor mens en paard toch..??