Friese merrie @ longeerwork BOKserie ;)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Janne_BSGFM

Re: Friese merrie @ longeerwork BOKserie ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:12

xx_Horsiex schreef:
ikenindi schreef:
ik zou niet zo trots zijn op dat gebok. toch een teken van verzet...

Verzet op wat? Deze merrie was gewoon fris en werd gelongeerd voor het rijden .Ja, zelfs een merrie van zeven kan nog wel eens bokken uit frisheid. Knipoog

idd onze merrie is 18 en is soms een echt BOM

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:28

Wat een lekker paardje heb je Haha!

En het bokken, ach ze was haar jas net kwijt en had het koud en heeft dus een goeie manier gevonden om het lekker snel warm te krijgen.

Mijn paard van 10 gaat regelmatig bokkend uit zijn plaat aan de longe met dit weer (en die heeft zijn jasje nog wel Clown )

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 10:50

xx_Horsiex schreef:
Katja schreef:
Toch raar dat die van jouw bokt onder het zadel en de wij zadelmak maken dat niet doen. Misschien heb je niet het perfecte systeem.

Pop: als je het goed doet worden ze geen 1x bang omdat je de prikkel in hapklare brokjes geeft die ze kunnen verwerken.

Of ze wel of niet bokken ligt niet aan het systeem maar aan het paard. Ieder paard is anders, de een bokt wel en de ander niet.

hier ben ik het mee eens !
ik wil er nog wat aan toevoegen ! paard bokken ook wel is als ze het naar hun zin hebben !
en dit paard ziet er echt niet uit als of die mishandelt word Knipoog

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:25

Kee, er mag niet mee rgebokt worden.. ( eind forum) hehehe Duivel

Mooi paard,waar staat ie? Jullie bak ziet er goed uit zeg! Knipoog Haha!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 21:04

dapperdier schreef:
Mooi paard,waar staat ie? Jullie bak ziet er goed uit zeg! Knipoog Haha!

Hee mafkees, ze staat op dezelfde stal als jouw tinker! en ja de bak is super Clown Knipoog Haha!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 21:41

;P als jullie maf gaan doen mag ik dat ook! Ze bokte vandaag weer heel heftig hiihhi..

eeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 22:39

dapperdier schreef:
;P als jullie maf gaan doen mag ik dat ook! Ze bokte vandaag weer heel heftig hiihhi..

uh ja dat deed ze idd.
maar daarna nog lekker gereden!!! Haha!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 22:49

Die gaat lekker uit haar dak! Mooi paard, en inderdaad, hoeft niet meteen verzet te zijn. Veel paarden leven zich wel vaker lekker uit, heerlijk de benen strekken. Van mij mogen ze!

Over inrijden: ligt helemaal aan het paard. Als het er niets aan vindt, waarom niet? Als het spanning oplevert zou ik het niet doen. Geleidelijk aan dingen laten wennen en steeds een graadje meer werkt in mijn ervaring het beste.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 22:58

Wat een gezeur dat bokken altijd uit protest-pijn is. Als een paard in de wei loopt en ze gaan lekker rennen dan bokken ze ook regelmatig! Dat is gewoon een uiting van vrolijkheid! Als je paard nu dag in dag uit bokt als je erop zit dan zou het uit protest--pijn kunnen zijn. Maar daar is hier totaal geen sprake van. En volgens mij had je op de eerste foto's de beugels ook opgestoken maar ja als ze zo vrolijk is dan zakken ze wel. Maar daar leren ze alleen maar van die beugels komen echt niet ontzettend hard tegen de buik aan. Leuk paardje ga zo door!!

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 00:12

*whaha kukelt van der stoel van het lachen*

Vind het wel een lachewekkkend topic Tong uitsteken
En vind ook zeker dat het een prachtig paard is Haha!
En ziet er super mooi uit. En veel plezier in de toekomst Haha!

Carlii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 08:29

biancanij schreef:
Wat een gezeur dat bokken altijd uit protest-pijn is. Als een paard in de wei loopt en ze gaan lekker rennen dan bokken ze ook regelmatig! Dat is gewoon een uiting van vrolijkheid! Als je paard nu dag in dag uit bokt als je erop zit dan zou het uit protest--pijn kunnen zijn. Maar daar is hier totaal geen sprake van. En volgens mij had je op de eerste foto's de beugels ook opgestoken maar ja als ze zo vrolijk is dan zakken ze wel. Maar daar leren ze alleen maar van die beugels komen echt niet ontzettend hard tegen de buik aan. Leuk paardje ga zo door!!

ik ben het met je eens..op de stal waar ik rijd staan bijna alleen maar jonge pony's/paarden.. waarvan ik er zelf ook 1 rijdt. maar als 'n paardje 1 of 2 dagen stilgestaan heeft om wat voor reden dan ook.. dan worden ze eerst aan de longeerlijn gezet om te spelen en zich uit te leven.. dan hoef jij je niet te gaan spannen omdat ie dan als z'n ergste energie kwijt is.. dus dan kan jij lekker rustig rijden.. bij ons hebben ze niet te bokken onder het zadel.. dat mogen ze alleen in de wei of als ze aan de longeer lijn zitten.. dat is beter voor mens en paard toch..??

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:50

indd.. bokken is niet altijd verzet... als ik mijn paard los laat in de bak.. flipt hij helemaal. dan wil je er niet op Tong uitsteken.

maar ga je rijden.. dan doet ie dat niet..

verder hebben we ook paarden beleerd. eerste keer zadel erop (volgens mij zonder beugels.. het is een "sloop" zadel.

de ene die wordt helemaal gek en gaat bokken.. de andere draaft een rondje op de zweep en denkt. hallo geen gras in de bak wat moet ik hier.. de paarden zijn gewoon los dan trouwens.

MannyTexel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:55

Gaaf beest Haha!
Kan lekker te keer gaan Haha!