Dorage @ M1 dressuurtraining bussloo. [by RobinCera]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Simba_

Re: Dorage @ M1 dressuurtraining bussloo. [by RobinCera]

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:09

Heel erg gaaf !

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:11

Hee Jen Lachen
Ik vind het echt hele mooie foto's!!
Dorage is echt een ontzettend gave pony!! Bloos
Jullie zijn er echt goed op vooruit gegaan! Je houding is al stukken beter en ook dorage loopt nog veel mooier! Haha!
Zoals iemand anders ook al zei, als ze eenmaal heet zijn heb je dat er niet zomaar uit, en buiten al helemaal! Lachen
En sommige paarden hebben er nou eenmaal last van met dit weer.. Tong uitsteken (Ken er nog 1 Lachen )
Maar meid, ga zo door! Haha!
Liefs Sharon

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:15

Ik beoordeel op wat ik op de foto's zie, en dat komt niet vriendelijk over.. Tuurlijk elk paard is wel een wat heet ook wel een heel erg, maar als je die ontspanning er niet in krijgt mist er wat tussen jou en je paard..

en alles wat ik zeg is om commentaar te geven, hoe ik het zie.. niet om je onderuit te halen of te beledigen..
Laatst bijgewerkt door Cynthiaaapje op 17-12-07 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

gizmo_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:16

HiHiHi! ik dacht waarom hou je nouw zo vast maar ik kijk eigenlijk altijd alleen fotos en als iets onduidelijks is lees ik de tekst Bloos dus ik wouw al een berichtje zetten van waarom je zo vast houd maar dit verklaart het:

Dorage was vreselijk heet vandaag, dat kan je ook wel zien op sommige foto's. Hou daar dus aub een beetje rekening mee. Want soms is ze wat opgekropt maar als ik haar op sommige momenten los liet ging ze er vandoor

Ik vind die laatste foto erg mooi en ontspannen en dat vasthouden misschien je been duidelijk aanleggen maja als je paard druk iss heeft dat eigenlijk ook geen zin dusja ik weet het echt niet Bloos Leuke combinatie en mooi paard!

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 16:18

Cynthiaaapje schreef:
Ik beoordeel op wat ik op de foto's zie, en dat komt niet vriendelijk over.. Tuurlijk elk paard is wel een wat heet ook wel een heel erg, maar als je die ontspanning er niet in krijgt mist er wat tussen jou en je paard..

en alles wat ik zeg is om commentaar te geven, hoe ik het zie.. niet om je onderuit te halen of te beledigen..

Nou dan mist er blijkbaar wat tussen Dorage en mij, want mij lukt het niet Knipoog ( buiten )

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 16:19

gizmo_lover schreef:
HiHiHi! ik dacht waarom hou je nouw zo vast maar ik kijk eigenlijk altijd alleen fotos en als iets onduidelijks is lees ik de tekst Bloos dus ik wouw al een berichtje zetten van waarom je zo vast houd maar dit verklaart het:

Dorage was vreselijk heet vandaag, dat kan je ook wel zien op sommige foto's. Hou daar dus aub een beetje rekening mee. Want soms is ze wat opgekropt maar als ik haar op sommige momenten los liet ging ze er vandoor

Ik vind die laatste foto erg mooi en ontspannen en dat vasthouden misschien je been duidelijk aanleggen maja als je paard druk iss heeft dat eigenlijk ook geen zin dusja ik weet het echt niet Bloos Leuke combinatie en mooi paard!

idd bedankt! Lachen

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:25

Cynthiaaapje schreef:

ALs je commentaar geeft, geef dan mischien tips hoe ze het beter op kan lossen buiten..Niet alleen,probeer haar te laten ontspannen, maar echt rijtechnische tips.

Als je pony heet is buiten, denkt hij/zij maar aan 2 dingen genieten en rennen. Dus hoe kan jij van een paar foto's nou zien dat er iets mist tussen hun..

ladylau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:35

Ik vind je paardje suuuper mooi Kwijl Wat een beenwerk Knipoog
We kunnen wel met zn allen gaan zeuren over je teugelgebruik, en de spanning, maar
het is duidelijk dat je paardje erg fris was dus ik zeur er verder niet over. Kan gebeuren op een buitenritje.
Verder vind ik jullie een schitterende combie Vingers aflikken

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 16:41

Bedankt Lachen

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:52

Ah Jen anders laat je dr de volgende keer lekker met waslijntjes bussloo rondgaloperen, kom ik weer foto's maken en is iedereen hier tevreden!

Huilen van het lachen

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:03

Prachtbeest !!

Vind haar over de benen super gaan, het stukje dat ze te kort in de hals word gaf je zelf ook al aan.
Hier nog wat aan werken , dan komen jullie er wel!

Succes met deze kanjer!

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:45

Die zit me toch op een mooi paard, wat mooi loopt!
Géweldige foto's ook verder Haha!

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 17:47

RobinCera schreef:
Ah Jen anders laat je dr de volgende keer lekker met waslijntjes bussloo rondgaloperen, kom ik weer foto's maken en is iedereen hier tevreden!

Huilen van het lachen

coel plan..

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 17:47

bedankt iedereen Lachen

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:53

Ik vind het een gaaf beestje, echt waar.

Maar als hij/zij er de hele tijd vandoor wil schieten .. Je hebt je paardje nu heel kort in de hals om tegen te houden. Maar op een gegeven moment komt hij zó kort, dat het niet meer 'korter kan', en dan heb je niks meer om tegen te houden. Ik zou zeggen werk eraan dat hoe heet hij ook is, je 'em niet zo kort pakt, maar lekker op een volte etc zet. Zal niet meevallen in het begin, maar je komt op gegeven moment op het punt waarop je hem niet meer tegen kunt houden.
Voor de rest zit je ook met je bovenlichaam nét te ver naar achter, niet te veel gaan hangen. Zo zal hij alleen maar harder gaan, en het lijkt of je je ellebogen niet helemaal bij je lichaam houdt.

Succes ermee, ziet er voor de rest super uit, nogmaals gaaf beestje!
Laatst bijgewerkt door SHALALA op 17-12-07 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:54

Pling En wat nou als je m even uit laat razen?
Dat ie de overtollige energie een beetje kwijt kan?

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 18:11

ECHT EEN FANTASTISCH PAARD!!
Wordt er gewoon verliefd op Lovers!!!
Echt super Haha!!

Wel kropt die zich snel op, maaragh alles wordt vergeven Tong uitsteken

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 18:16

Daar zit een draf op zeg! Ja

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 18:17

Born2BCrazy schreef:
Pling En wat nou als je m even uit laat razen?
Dat ie de overtollige energie een beetje kwijt kan?

De meeste hete paarden hebben geen overtollige energie Knipoog

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 18:22

dat ben ik niet met je eens..
Natuurlijk is het niet zo dat na een rondje racen het paard helemaal moe/braaf is.

Maar het kan wel net dat extra/overtollige beetje energie weg laten gaan.

Plus dat ik me kan voorstellen..(even een 'ingeving') dat als je m steeds vasthoudt, het paard nog heter wordt, en je dus nog meer moet vasthouden, nog heter etc (en dus steeds meer opgekropt)
Nou kan je m natuurlijk niet in 1x los laten..maar, ook al gaat het tegen je gevoel in..toch af en toe even 'lucht' geven aan de voorkant.

Ben ik te volgen? Rolleyes Nagelbijten / Gniffelen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 18:38

Zie ik daar nou lucht op foto's 12, 13 en 14? Tong uitsteken

Dorage kan idd nogal heet worden, en over het oplossen heeft iedereen weer zijn eigen mening, en foto's zeggen ook niet alles. Ik zou toch meer afgaan op het totaalbeeld van alle foto's die ze ooit van Dorage heeft geplaatst, en aan de hand daarvan een voorzichtig beeld vormen. Daarna ga je een jaar lang bij Jennifer op stal staan en elke keer kijken als ze gaat rijden. En dan mag je een iets duidelijkere mening vormen. Vervolgens volg je een instructeurscursus en rij je heel vaak op Dorage. Dan mag je nog eens oordelen Tong uitsteken.

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 18:44

Born2BCrazy schreef:
dat ben ik niet met je eens..
Natuurlijk is het niet zo dat na een rondje racen het paard helemaal moe/braaf is.

Maar het kan wel net dat extra/overtollige beetje energie weg laten gaan.

Plus dat ik me kan voorstellen..(even een 'ingeving') dat als je m steeds vasthoudt, het paard nog heter wordt, en je dus nog meer moet vasthouden, nog heter etc (en dus steeds meer opgekropt)
Nou kan je m natuurlijk niet in 1x los laten..maar, ook al gaat het tegen je gevoel in..toch af en toe even 'lucht' geven aan de voorkant.

Ben ik te volgen? Rolleyes Nagelbijten / Gniffelen

Voor mij wel. Het is niet zo dat ik een slecht, opgekropt beeld over het paardje heb hoor, helemaal niet. Maar op deze foto's heeft hij nét een te korte hals voor wat ik er goed uit vind zien. Maar betekent dus ook niet dat ik dit slecht uit vind zien, helemaal niet zelfs. Het is gewoon opkroppen tot een punt waar je hem niet meer tegen kúnt houden. Lachen

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:06

Sheran schreef:
Zie ik daar nou lucht op foto's 12, 13 en 14? Tong uitsteken

Dorage kan idd nogal heet worden, en over het oplossen heeft iedereen weer zijn eigen mening, en foto's zeggen ook niet alles. Ik zou toch meer afgaan op het totaalbeeld van alle foto's die ze ooit van Dorage heeft geplaatst, en aan de hand daarvan een voorzichtig beeld vormen. Daarna ga je een jaar lang bij Jennifer op stal staan en elke keer kijken als ze gaat rijden. En dan mag je een iets duidelijkere mening vormen. Vervolgens volg je een instructeurscursus en rij je heel vaak op Dorage. Dan mag je nog eens oordelen Tong uitsteken.

Wat is dat nou voor een opmerking? Daar is dit forum toch voor? Je paardje laten zien als hij aan het werk is en daar geven bokkers dan hun mening over. Wat ziet er niet zo goed uit en wat kan beter. Eventueel tips om hier aan te werken... Nu hou er over op dat we het zelf moeten proberen en zelf moeten komen kijken?!?
We kunnen alleen beoordelen wat we zien, meer niet. Als je daar niet tegen kunt zet ze er niet op..

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:09

Nou ik vind dat dr wel heel veel ophef over wordt gemaakt! Ik vind dat ze op sommige foto's iets te strak en opgekropt loopt, maar op de andere foto's zijn het er juist heel mooi bovenin uit. het is meer een moment opname op de foto's, want dat beesje loopt hardstikke goed! Als ze niet ontspannen zou rijden zou ze die punten niet rijden op wedstrijd of denken jullie soms van wel Knipoog
Laatst bijgewerkt door nathalie16 op 17-12-07 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:14

Ik snap niet waarom iedereen er steeds over doorgaat!!
Jullie hoeven toch niet allemaal stuk voor stuk hetzelfde te zeggen als alle andere...?! Dat weet ze nu wel hoor..