Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
AAAnne schreef:Wat leuk Wonder lijkt precies op mijn paard!! Ook een Don Primaire, iets lang in de rug. Normaal zou ik nooit snel commentaar geven op een foto maar toch wil ik wat kwijt over je zadel. Zelf heb ik nogal wat problemen gehad met mijn zadel ook een KN. Deze helde namelijk (achteraf gezien) te ver naar achter waardoor het zadel op de lendenen drukte. Naarmate mijn paard ouder werd ging hij zich erg spannen in zn rug om dit te compenseren, hierdoor werd doorzitten/overgangen/nageeflijkheid er niet beter op. Heb je je zadel laten passen door een zadelmaker? Drukt ze haar rug wel eens weg bij overgangen? Op de eerste foto lijkt je zadel namelijk iets naar achter te hangen. Ook ligt het vrij ver over de schouder. Kan natuurlijk aan de foto liggen! Ik heb mijn KN zadel achter oplaten vullen waardoor deze nu meer op het midden van zn rug ligt en hij loopt nu 10x beter met meer schoudervrijheid, op dit moment zijn we M1. Misschien een tip om eens naar je zadel te laten kijken, je kunt ook proberen om het iets meer naar achter te leggen. Veel succes verder, foto’s zien er top uit!!!
VValar schreef:Ik vind die tweede toch echt mooier.
Suusiej schreef:leuke combi's om te zien!
ik vind de paarden nog echt jong. Ze lopen niet lekker relaxed.
Abrahams schreef:Ja, wat nou?
langemans schreef:Abrahams schreef:Ja, wat nou?
ja wat nouw watte!
ik vind gewoon wat ik vind! dus wellis (of was het nouw nietes?)
Ziet er mooi uit!! 

[/quote]