3-jarige toppertje Zaïre (v. Rousseau) @ work (1e keer op Bo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: 3-jarige toppertje Zaïre (v. Rousseau) @ work (1e keer op Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:56

ben ik niet met je eens.......... waarom niet een paard ondersteunen en helpen met een slof

en voor jouw lering en vermaak.......... een paard is niet nageeflijk dmv een slof, en deze foto's hebben zeker niks met een "in de krul" te maken

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 23:33

Ik ga geen commetaar geven,
dat is er al genoeg.
ik snap wel wat jullie allemaal vinden ,
maar na 1x of 2x vertellen heeft ze het denk ik ook wel door.
Jullie herhalen het hier ongeveer de 6 pagina's die hier geschreven zijn , steeds weer.
Als de slof goed gebruikt word, zoals hier , dan heb ik er geen problemen mee.
Ik zou er zelf niet voor kiezen , maar het is haar paard .
En als het paard volgens haar zo lekkerder loopt en losser loopt,
wel heel vroeg maar dan kijk ik er niet negatief tegenaan.

Jij zal wel weten hoe je paard zich het fijnst voelt ,
en als dat op deze manier is ,
dan moet je die zeker toepassen.

Jullie zijn een leuke combi ,
Je hebt een mooie houding !

En ,,
nog even .

WAT EEN LEUK PAARD Haha!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 00:24

Ik heb de rest van het topic niet gelezen, weet zo ongeveer al wel wat erin staat. Vindt het er niet slecht uit zien! slof wordt netjes gebruikt. Leuk paard heb je Haha!.

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 11:04

Op sommige foto's loopt ze echt te diep

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 11:09

Ziet er heel goed uit Ja Haha!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 11:24

Hey! Ik heb alleen pagina 1 gelezen en er zal (bokt-kennende) verders wel een ontzettende discussie zijn ontstaan over het slofgebruik in combinatie met een paard met een (oude) blessure die nog erg slap is.

Verder las ik een opmerking dat je paard op geen enkele foto ontspannen zou zijn en dat ze erg sterk in je hand zou zijn? Verward

Ik zie op een paar foto's wel wát spanning maar een spanning waar ik niet naar van word eerlijk gezegd. Ik zie een fijne aanspanning, een spanning die je wel móet opzoeken wil je het paard wat sterker kunnen maken. Persoonlijk vind ik het ook knap als je aan deze foto's kunt afzien dat het paard nogal sterk in de hand is (of anders gezegd: ruiter zich sterk maakt in de hand)! Voor zover deze foto's mij een indruk geven is dat bepaald niet het geval. Gewoon een juiste verbinding. Natuurlijk moet deze zich nog gaan verfijnen maar jeetje, over-het-algemeen-afzeik-bokt...het is een 3,5 jarige met het een en ander aan lichamelijk ongemak.

Jammer dat je haar benen ingepakt hebt trouwens want ze heeft van die heerlijke aftekeningen (sorry, ben dol op witte benen) Knipoog

Heb de rest van de pagina's niet gelezen, ook om niet bevooroordeeld te raken, maar als je deze foto's ziet, zou je niet zeggen dat jouw merrie van lichamelijke ongemakken last heeft.

Mijn tips: om haar sterker te maken regelmatig lekker voorwaarts-neerwaarts longeren. Probeer eens verschillende soorten hulpteugels hierbij diverse keren om te zien waar ze het beste op doet. Probeer haar zó bij te zetten dat ze haar hals lekker op lengte heeft, zodat je dit kunt compenseren tijdens het rijden.

Probeer tijdens het rijden als je het slofje er nog om hebt, regelmatig eens een volte tussendoor te gooien waarop je haar hals lekker uitlegt. Lekker verlengen en op lengte.

Verder nog een tip: je merrie schijnt jouw been af en toe vervelend te vinden? Nou, probeer haar zó te rijden dat je niet je been constant aan haar buik hebt liggen. Sommige merries vinden dat érg vervelend want het associeert met het drachtig zijn en constante druk aan de buik vinden ze érg vervelend. Probeer korte kuithulpen te geven. Been moet contact houden met het paard (dus niet afsteken) maar mag geen druk geven.

En laat eens regelmatig een fysio/osteo langskomen om haar lekker los te maken. Hoeft niet de halve wereld te kosten. Heb goede ervaringen met iemand die ook op bokt zit. Voor haar gegevens mag je me een PM sturen!

Verder heel veel succes want je hebt een qua exterieur erg aansprekend paard onder je billen en hopelijk komt het lichamelijk ook in orde.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 11:48

ik denk dat je met dit paard veel grondwerk moet doen. longeren met pessoa of chambon. voorwaarts neerwaarts en toch hulp bij de achterbenen. misschien is ze door haar slapheid nog helemaal niet sterk genoeg om zoveel tegelijk te doen. slaan naar je been doen ze niet zomaar. dat is meer een teken van ik wil wel maar ik kan niet. dus ze gaat ze slaan.
slaan naar je been en teugelkreupel zijn geen dingen die je aanstellerij kunt noemen. dat kent een paard namelijk niet.

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 12:24

Paard loopt idd erg fijn voor een 3,5 jarige rijden ziet er erg netjes uit, en als het goed bevalt met slof waarom niet Dromen Suc6 verder ziet er keurig uit! leuk paard trouwes.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 20:28

Bedankt allemaal. Ik heb haar gisteren voor het laatst gereden. Meteen zonder slof, dat wil ik namelijk toch uit het systeem gaan gooien. En niet alleen vanwege dit topic, ik wilde het gewoon na een paar weekjes weer eens zonder proberen.
Ik las wat over de benen inpakken; normaal rijd ik dit paard alleen met peeskappen om de voorbenen. Maar die bandages heeft ze om voor de stevigheid en tegen het aantikken (schuren langs elkaar).
Ik probeer haar zo ie zo langer in de hals te rijden, is me al gelukt.
Verder doe ik tussendoor inderdaad regelmatig halsstrekken, doet ze goed!
Longeren is al weer een tijdje geleden voor deze dame, kan het wel weer op gaan pakken.
Bosrit moet ik ook nog vragen of dat dat kan. Maar aangezien ze snel kreupel loopt en weinig balans in der benen heeft, ben ik bang dat ze over iedere hobbel in het bos zal struikelen! Lachen Maar kan het wel proberen!

Bedankt allemaal.

Srtha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:44

erg leuke combi nummer 4 vind ik een goede foto goed naar beneden niet te diep etc.. gewoon lekker oefenen.. ik zelf kan niet met slofrijden dus ik had een tiederman gebruikt of elastiekjes, als je dat nagevelijk ook wil moet je eens longeren..Lachen kan ook helpen..

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:00

Nadia_Mocca schreef:
Bedankt allemaal. Ik heb haar gisteren voor het laatst gereden. Meteen zonder slof, dat wil ik namelijk toch uit het systeem gaan gooien. En niet alleen vanwege dit topic, ik wilde het gewoon na een paar weekjes weer eens zonder proberen.
Ik las wat over de benen inpakken; normaal rijd ik dit paard alleen met peeskappen om de voorbenen. Maar die bandages heeft ze om voor de stevigheid en tegen het aantikken (schuren langs elkaar).
Ik probeer haar zo ie zo langer in de hals te rijden, is me al gelukt.
Verder doe ik tussendoor inderdaad regelmatig halsstrekken, doet ze goed!
Longeren is al weer een tijdje geleden voor deze dame, kan het wel weer op gaan pakken.
Bosrit moet ik ook nog vragen of dat dat kan. Maar aangezien ze snel kreupel loopt en weinig balans in der benen heeft, ben ik bang dat ze over iedere hobbel in het bos zal struikelen! Lachen Maar kan het wel proberen!

Bedankt allemaal.

Gewoon rustig aan beginnen.
Stapritjes zijn echt heel goed voor haar benen en spieren.
Je zou het niet zeggen maar als je een paar weken stapritjes doet dan wordt ze daar echt sterker van.
Gaat dat goed zonder al te veel struikelen dan kun je het uit gaan bouwen met stukjes draf tussendoor.
En het is nog een leuke afwisseling voor het paard ook (en voor jou) Knipoog

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:02

Srtha schreef:
erg leuke combi nummer 4 vind ik een goede foto goed naar beneden niet te diep etc.. gewoon lekker oefenen.. ik zelf kan niet met slofrijden dus ik had een tiederman gebruikt of elastiekjes, als je dat nagevelijk ook wil moet je eens longeren..Lachen kan ook helpen..

Met slof kun je zelf regelen of je meer of minder ruimte geeft, dat gaat niet met een thiedeman of elastiek.
Dan heb ik liever een slof, die is als ie goed gebruikt wordt veel vriendelijker.

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:20

ik wou toch nog even wat zeggen, ik heb alleen pagina 1 en 6 gelezen..

wat zielig voor een 2,5 jarige om zo'n ervaring mee te maken zeg!! Verdrietig zal wel in der koppie blijven.
over die slot, dat is jou keuze, maar het geeft mij toch een beter gevoel dat je er nu minder mee probeert te rijden.

Verder zij je over, toen je het verhaal over waarom je de slof gebruikte, dat dat de beste oplossing was, daar ben je achter gekomen door google. Ik ben het daar niet meer eens Tong uitsteken , internet is natuurlijk niet 100% betrouwbaar, in jou geval zou ik les of in training gaan bij een fysio, vooral dus ook voor dat ene been, als ze al zo vaak kreupel loopt als je der op een andere manier probeert te rijden(hoop dat het nu beter gaat) Bloos
en ik denk dat het voor jou paardje idd handig is om vaak te longeren, zeker nu ze nog zo jong is en der achterhand nog niet goed is.
verder zie ik in de titel dat het je 1e keer erop is?, toch vind ik het erg knap zo rijden op een 3,5 jarige. Haha!

veel plezier, leuke combi!1 Hyper!

JuulenJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:39

Ik vind het er netjes uit zien voor een 3 jarige hoor Knipoog
De slof hangt er ook slapjes bij dus zie er niks fout aan?
Verder mag een jong paard nog wel is iets te diep lopen.
Veel succes nog! Lachen

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 15:07

Anne; het was de niet de eerste keer, maar de eerste keer op bokt Knipoog
Verder bedankkt nog! Lachen

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 17:09

okej ahaha..Knipoog

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 18:18

Ik denk dat je moet uitkijken dat ze niet teveel op de voorhand gaat lopen. Te diep vind ik niet zo erg, maar het hele evenwicht ligt teveel op de voorhand. Ik snap dat ze net onder het zadel is maar daar moet je wel op gaan letten, streven naar een horizontaal evenwicht, meer balans.

loon_corr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:07

Aan de slof op een 3 jarige leeftijd, is geen goed idee..
ze moeten de ontspanning en de evenwicht vinden en niet door een slofteugel.
maar dat had je denk ik al wel door .
ziet eropzich wel netjes uit ! veel succes nog.

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:46

ik vindt dat ze er goed mee bezig is Ja
mooi paard en ben benieuwd hoe ze met een jaartje loopt Lachen als alles al wat sterkeer is enz... Knipoog

veel paginas trouwens.. 6 paginas en er wordt veel keer hetzelfde herhaald Gaaaap

Ineke_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 22:13

mooi paard heb je! en lekker naar buiten gaan dan leert je paard veel beter om op zijn eigen benen te lopen. gewoon lekker stappen en op vlakke stukjes gaan draven.

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:35

maak anders nog eens foto's (nadat je hebt losgereden foto's zonder slof) en zet ze hierbij !!! misschien wordt er dan anders tegenaan gekeken Knipoog

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:36

Anoukie schreef:
Nadia_Mocca schreef:
Oké, dan zal ik toch maar een flink verhaal er van moeten maken.

Zaire is als jaarling flink kreupel geweest. Ze heeft in de omheining gehangen. Been lag open tot op het bot. Ze is tot 2½ jaar gevoelig en onregelmatig erop geweest. Ze heeft een zwakke achterhand. Die moet eerst sterker worden. En jullie hebben het allemaal maar over die voorkant, de achterkant is nu belangrijker want eerst kon je niet eens een fatsoenlijke overgang rijden. Dan viel ze terug (terwijl ik de overgang juist voorwaarst reed). Ze is erg slap in der lichaam, ze loopt soms in eens kreupel, alles rammelt, alles zit los. Vaak in een overgang schiet er opeens iets verkeerd in het been. Ik moet haar eerst ontspannen rijden, en dat ben ik nu aan het doen, en dat gaat niet als zij zich zelf helemaal vast zet. Maar het allerbelangrijkste vind ik nu toch echt de achterhand, zonder die is ze helemaal niks. Dan loopt ze nog kreupeler, en ook vaker kreupel.
Over die slof; hij hangt altijd los, behalve als ze der hoofd zo extreem hoog gooit dat ze sterren kijkt.

Sorry dat ik het zo zeg, maar als je paard op eigen benen (dus met teugel los) niet eens zuiver kan lopen en dus kreupel is, waarom rijd je haar dan uberhaupt???

Ik ben het eigenlijk wel eens met anoukie.
Is het gecontroleerd waarom zij zich zo hevig verzet en of ze nog last heeft van het ongeluk.
Als ik zo eens jou antwoorden ed doorlees dan gaat bij mij een lichtje branden, en dat is dat het dier niet voor niets in verzet komt.

Vaak in een overgang schiet er iets verkeerd in het been. [Dan mag je je wel afvragen of het verantwoord en eerlijk is om met zo'n dier te sporten.

Maar het allerbelangrijkste vind ik nu toch echt de achterhand, zonder die is ze helemaal niks. Dan loopt ze nog kreupeler, en ook vaker kreupel.

Heel erg zorgwekkend, een dier wat zomaar kreupel is zonder enige belasting, daar ga je toch niet opzitten...

Ik zie niets verkeerd in je slofgebruik, wel of je ( de eigenaresse) het diertje heeft laten controleren.

Ik zou eerst de fout bij jezelf zoeken voordat je zegt dat het diertje zo lastig is!

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 22:31

Liesje23; nu zeg je iets waar ik zelf ook al achter was. Er wordt aan gewerkt!

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 00:07

Ik heb met veel plezier je topic bekeken en volledig gelezen. Het valt me op dat mensen een idee hebben en vervolgens niet meer kunnen lezen of begrijpen wat een ander zegt.

Ik vind het een ontzettend mooi dier. Heel veel plezier verder met het rijden.