Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
Suc6 verder ziet er keurig uit! leuk paard trouwes.
Maar kan het wel proberen!
kan ook helpen.. Nadia_Mocca schreef:Bedankt allemaal. Ik heb haar gisteren voor het laatst gereden. Meteen zonder slof, dat wil ik namelijk toch uit het systeem gaan gooien. En niet alleen vanwege dit topic, ik wilde het gewoon na een paar weekjes weer eens zonder proberen.
Ik las wat over de benen inpakken; normaal rijd ik dit paard alleen met peeskappen om de voorbenen. Maar die bandages heeft ze om voor de stevigheid en tegen het aantikken (schuren langs elkaar).
Ik probeer haar zo ie zo langer in de hals te rijden, is me al gelukt.
Verder doe ik tussendoor inderdaad regelmatig halsstrekken, doet ze goed!
Longeren is al weer een tijdje geleden voor deze dame, kan het wel weer op gaan pakken.
Bosrit moet ik ook nog vragen of dat dat kan. Maar aangezien ze snel kreupel loopt en weinig balans in der benen heeft, ben ik bang dat ze over iedere hobbel in het bos zal struikelen!Maar kan het wel proberen!
Bedankt allemaal.
Srtha schreef:erg leuke combi nummer 4 vind ik een goede foto goed naar beneden niet te diep etc.. gewoon lekker oefenen.. ik zelf kan niet met slofrijden dus ik had een tiederman gebruikt of elastiekjes, als je dat nagevelijk ook wil moet je eens longeren..kan ook helpen..
zal wel in der koppie blijven.
, internet is natuurlijk niet 100% betrouwbaar, in jou geval zou ik les of in training gaan bij een fysio, vooral dus ook voor dat ene been, als ze al zo vaak kreupel loopt als je der op een andere manier probeert te rijden(hoop dat het nu beter gaat)

als alles al wat sterkeer is enz... 
Anoukie schreef:Nadia_Mocca schreef:Oké, dan zal ik toch maar een flink verhaal er van moeten maken.
Zaire is als jaarling flink kreupel geweest. Ze heeft in de omheining gehangen. Been lag open tot op het bot. Ze is tot 2½ jaar gevoelig en onregelmatig erop geweest. Ze heeft een zwakke achterhand. Die moet eerst sterker worden. En jullie hebben het allemaal maar over die voorkant, de achterkant is nu belangrijker want eerst kon je niet eens een fatsoenlijke overgang rijden. Dan viel ze terug (terwijl ik de overgang juist voorwaarst reed). Ze is erg slap in der lichaam, ze loopt soms in eens kreupel, alles rammelt, alles zit los. Vaak in een overgang schiet er opeens iets verkeerd in het been. Ik moet haar eerst ontspannen rijden, en dat ben ik nu aan het doen, en dat gaat niet als zij zich zelf helemaal vast zet. Maar het allerbelangrijkste vind ik nu toch echt de achterhand, zonder die is ze helemaal niks. Dan loopt ze nog kreupeler, en ook vaker kreupel.
Over die slof; hij hangt altijd los, behalve als ze der hoofd zo extreem hoog gooit dat ze sterren kijkt.
Sorry dat ik het zo zeg, maar als je paard op eigen benen (dus met teugel los) niet eens zuiver kan lopen en dus kreupel is, waarom rijd je haar dan uberhaupt???