Nero weer is @ work in nieuw eurostar setje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GinnyBanshee

Re: Nero weer is @ work in nieuw eurostar setje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:13

nou ja! trusthim geeft gewoon een goeie tip, normale commentaar, en is helemaal niet aanvallend, ik zou toch is een keer gaan luisteren naar die tips die je krijgt...
als je open staat voor alles dan staat heel bokt achter je hoor Haha!

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:15

Nerootjeh schreef:
trusthim; Lijkt me niet echt een onderwerp om op HAW te bespreken. Ik zeg dat ik bezig ben met afvallen, en dat is genoeg. Ik hoef daar tegenover jullie geen verantwoording voor af te leggen Knipoog

missmaya, nee is niet zo, lijkt omdat ie zo'n flinke vacht heeft Knipoog Nee hij wordt niet iedere dag gereden, meestal zo'n 4 keer en dan nog longeren en 1 dag vrij!
( als het weer meezit Knipoog )

4x in de week vind ik nog meer dan genoeg hoor..
Als ik van jou was zou ik toch naar een steviger paardje uitkijken.Dit lijkt me niet erg plezier voor jou pony

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:15

ik heb mijn mening gegeven en dat is mijn punt Knipoog ik vind dit geen combi. En ik zal zeer zeker niet zeggen dat je niet om nero geeft en hij niet om jou. Ik denk zelfs dat jullie het super hebben samen maar je gewicht is voorlopig te veel voor nero en ik zou een tijdelijke stop nemen. Veel succes met het afvallen en ik denk dat als je afgevallen bent jullie nog een leuk stel kunnen worden.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:16

Hm, ik ga het eens over en andere boeg gooien. Het lijkt me idd dat dit niet het meest geschikte zadel is voor jou. Je zegt in je profiel geen wedstrijdambitie te hebben, dus waarom niet eens naar een alternatief kijken?
Dit zadel heeft een relatief klein vlak wat "draagt" op de paardenrug, je hebt zadels met een mooie ruime zit voor de ruiter en een groter draagvlak op de paardenrug. Denk aan de portugese veedrijverszadels of een australian stock. Ook boomloos is er mischien wel iets te vinden waardoor jij lekkerder zit, je pony geen (of in ieder geval sterk minder) last heeft van zn rug bij het rijden.

jefreyginny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:17

Nerootjeh schreef:
Ken jij Nero?
Nee dus, jij hebt geen idee wie mijn pony is, hoe ie zich gedraagt en hoe ie zich voelt.

Geen conclusies trekken als je er niks vanaf weet Knipoog

kon ik jouw pony maar dan was ie nu va mij echt waar dan had ik hem meegenomen en een betere baasje gegeven. voor het belang van je pony wat doe je er eigenlijk aan om gewicht te verliezen?kan je me dat vertellen want kan je zoveel vragen maar je reageert niet alleen als iemand voor je opkomt reageer je waarom dat? je kan toch gewoon mijn vraag beabtwoorden of reageren op wat ik zeg?mij ervan overtuigen dat ik het verkeerd heb maar dat doe je niet dus?

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 23:18

Waarom zou ik verantwoording aan jou af moeten leggen Knipoog

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:19

jefreyginny schreef:
kon ik jouw pony maar dan was ie nu va mij echt waar dan had ik hem meegenomen en een betere baasje gegeven.

dit vind ik dan weer zwaar overdreven. Dani zal best om nero geven daar twijfel ik niet aan. Het is lastig om het zelf onderr ogen te zien hoor. Ik ben ook 1,74 en reed tot 28 oktober een pony van 1,38 maar ik wist dat het niet meer kon en heb haar een ander plekje gegeven

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:21

Nerootjeh schreef:
Waarom zou ik verantwoording aan jou af moeten leggen Knipoog

dat moet ook niet, maar zulke reacties zoals die van trusthim, kan je wel op reageren toch? genoeg mensen zitten het zelfde vraag te stellen dus je kan toch ff uitleggen in plaats van iedereen en alle tips te negeren?

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 23:24

Waarom zou ik aan een stel vreemden verantwoording gaan geven over iets wat heel prive is?
Ik zeg dat ik ermee bezig ben, ik had ook liever gehad dat het sneller ging maarja, dan is het minder blijvend.

Tot zover heb ik weinig tips gezien op een enkele na. Alleen maar herhaling, en meningen je moet er niet meer opstappen etc Lachen

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:26

Tuurlijk wil je dat het sneller ging, maar waarom niet even geduld, en straks beide met plezier aan de gang?

Waarom g aje voorlopig niet op andere manieren bezig?

Ik snap wel waarom die pony zo afgepeigerd (je eigen woorden) is op de laatste foto!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:26

dat kan je als tip zien

kijk je ziet in dat je te zwaar bent. Waarom dan niet een tussen stopje puur voor je paardje hoor echt niet voor mij.

jefreyginny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:27

enigste manier om ook maar een reactie te krijgen van haar. ze zegt dat ze aan het afvallen is maar geloof daar niets van. geen woord. en ze rijdt vier keer per week op de pony das echt veel te veel ik schat dat de pony rond de 70 kilo zou mogen dragen kan er mischien 5 kilo naast zitten en niet meer. conclusie gaat dani ver te boven. kijk als ze nu te groot was maar niet zo zwaar is het nog een raar gezicht maar minder raar dat als je te zwaarben. nero is wel lief en zeg niet dat ze slecht is maar wel asl baas zijnde dat ze zelf denkt dat dit door de beugel kan want dat kan gewoon absoluut niet. dancie jij wist dat j niet meer kon rijden op jouw pony jij heb haar een andere plekje gegeven. zeg niet dat dani hem weg moet doen en is wel overdreven maar zie het als een soort noodkreet. je moet er echt niet meer op gaan zitten dani totdat je op zijn minst de 70 kilo heb behaald 75 kilo maar niet meer. dan beschadig je zijn rug en kan je er niets meer mee alshet te laat is en dat zal jeje zelf ooit meer kunnen vergeven. ik in iedergeval niet.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:28

iepsel schreef:
Hm, ik ga het eens over en andere boeg gooien. Het lijkt me idd dat dit niet het meest geschikte zadel is voor jou. Je zegt in je profiel geen wedstrijdambitie te hebben, dus waarom niet eens naar een alternatief kijken?
Dit zadel heeft een relatief klein vlak wat "draagt" op de paardenrug, je hebt zadels met een mooie ruime zit voor de ruiter en een groter draagvlak op de paardenrug. Denk aan de portugese veedrijverszadels of een australian stock. Ook boomloos is er mischien wel iets te vinden waardoor jij lekkerder zit, je pony geen (of in ieder geval sterk minder) last heeft van zn rug bij het rijden.

Mag dat? Jezelf qouten? Want ik geloof dat dit best onder de noemer "tips" kan vallen. Maar aangezien er geen reactie op komt.......lijkt het of je gewoon doormoddert naar het slechter gaan, en de tips toch niet gaat gebruiken. Waarom er dan om vragen??

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:29

mijn pony van 1,38 kon 65 kilo dragen met moeite ze was wel redelijk slank gebouwd het was een nrpsje ik denk dat deze ook niet zo heel veel kan hebben misschien is 75 kilo tot 80 kilo al te ruim geschat

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 23:30

Ohja nog even een reactie daarop! Ik moet zeggen dat heel die kant mij eigenlijk helemaal niet trekt , heb 1 keer boomloos gereden, en ik vond er helemaal niks aan

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:31

Nerootjeh schreef:
Ohja nog even een reactie daarop! Ik moet zeggen dat heel die kant mij eigenlijk helemaal niet trekt , heb 1 keer boomloos gereden, en ik vond er helemaal niks aan

En vind je pony er wel iets aan????

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 23:31

Was niet op mijn pony Knipoog

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:31

maar als het beter ligt op je pony... ??!!!!

jefreyginny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:32

wil je echt dat het zover komt dani dat je niets meer kan en dan bedenkt had ik nu maar geluisterd en niet zo eigenwijs gedaan? want je bent heel erg eigenwijs op een of andere manier wilje maar niet inzien dat e fout ben en niet redelijk ben tegenover je pony. we proberen je te helpen allemaal ook al komt het rot uit onze mond, de waarheid is hard zeggen ze . zorg ervoor dat onze waarheid niet hard wordt want je krijgt er spijt van en vergeef je zelf nooit meer . wil je echt dat het zo gaat gebeuren?

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:33

Dan heb je waarschijnlijk het verkeerde zadel geprobeert. Net als bij "niet boomloze" zadels is een Kieffer geen Stübben en een Ainsley geen Pagony om maar eens wat merken er in te gooien. Het kan wel zo zijn dat het niet "trekt". Maar wat als jouw pony alles dan alles wel iets beter "trekt"?
Laatst bijgewerkt door PussInBoots op 18-11-07 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

GabberGill

maar een vraagje he;)

jou pony is 1,43 mijne was 1,38 mijne mocht maximaal 60 kilo dragen wat denk je dan dat jouwe mag dragen?
ik heb het niet over wat hij kan. Ik heb het over wat jij denkt wat het best voor hem is. Ik zelf denk dat hij niet meer dan de 75 kilo mag dragen en eerlijk gezegd denk ik niet dat jij 75 kilo weegt.

Eliine

Boomloos zou ook een zéér slechte oplossing zijn aangezien een boomloos zadel de druk helemaal niet meer verdeeld. Dan zou de rug dus nog erger belast worden, en dat lijkt me hier wel het slechtste wat er nog bij kan komen.

Overigens staan er naar mijn mening genoeg tips in dit topic. En dan vooral de hoofdtip: Gun je paard zijn welverdiende break, en stop even met rijden. En ga andere leuke minder rugbelastende dingen met hem doen.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:36

Dit is zwaar offtopic, maar je zou je iets meer in de boomloze zadels kunnen verdiepen Eliine;) Niet alle boomloze zadels zijn zwabberdingen die alleen voor het plezier van de ruiter gelden. En het is in mijn ogen beter dat het gewicht van haar billen wordt verdeeld over het hele vlak, dan dat het op een zadel op twee punten op de rug terecht komt.

Meis, ik sap dat je gek bent met je pony. Daar heb je zo te zien ook alle reden toe. Hijs geweldig!!
Wees ook geweldig voor hem........

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:38

maar het zegt wel genoeg dat dani het niet eens zou proberen voor nero omdat het haar niet lekker uitkomt..
@dani: ik heb echt geprobeerd om jou kant van de verhaal te zien, maar na dat reactie dat het voor JOU niet lekker was dus toch maar niet, heb ik weinig respect voor jou beslissingen voor jou pony.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 23:39

Ik denk dat je bij beslissingen beide baat moet hebben, en als totaal niet mijn draai kan vinden in boomloos oid, snap ik neit waarom ik dat dan zou doen. Er leiden meerdere wegen naar rome