Arnyek schreef:TS heeft al eerder de onregelmatigheid verklaart en tevens is ook (imo) duidelijk te zien dat het een rijtechnisch stukje is, de zuiverheid. TS heeft ook aangegeven dat er wordt gewerkt aan het rechter en soepeler maken van het paard, essentieel om het paard constant 100% zuiver te krijgen. Verder is het filmpje van een kwaliteit waarbij het lastig beoordelen is. Daarom geen commentaar van mijn kant.
En iedereen die hier aangeeft dat het paard licht onregelmatig is, ik heb genoeg andere filmpjes hier op bokt gezien waarbij paarden vele malen slechter liepen en waar niemand iets over zzei.
Verder ben ik nog steeds benieuwd waarom, als het paard doet wat er wordt gevraagd, niet voorwaarts wordt gegaan?
TS je geeft duidelijk aan dat het paard weer in training is genomen, dus zijn rug- en buikspieren duidelijk meer ontwikkeld dienen te worden.
Als een paard stilstaat is het bijna onmogelijk om de buikspieren goed aan te trekken zodat het gewicht van de ruiter op de rug gedragen kan worden zonder problemen.
Dat is één van de redenen waarom lang stilstaan met ruiter op de rug, niet goed is voor een paard (ook al is het paard nagevelijk!).
En dan nog de andere vraag die ik al eerder heb gesteld, is er een reden dat jullie continu in één houding rijden (flimpjes en foto's)? Ik zou verwachten met een paard dat je meer over de rug wilt krijgen, je hem ook uitschuifd en dan weer iets ronder en dat afwisselt.
Om de spieren te kunnen ontwikkelen heb je spanning en ontspanning nodig. Telkens dezelfde houding zorgt niet voor de gewenste spierontwikkeling.
Het nageeflijk halthouden deden we ook niet vanwege spieren, maar voornamelijk vanwege zijn gedrag.
Over het rijden.
Hij loopt t liefst wat meer bovenin met alles weggedrukt. Vandaar dat we m nu zo laag mogelijk probeerde te krijgen. Op het moment dat ie daarin fijn is kan je ook wat meer gaan schakelen in hoogte en lengte.